تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دیدنی های رامیان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با دیدنی های رامیان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین مناطق دیدنی رامیان در ادامه با ما همراه باشید.

استان گلستان یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. هرچند تابستان‌های آن نسبتا گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. یکی از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی این استان شهر رامیان است. در ادامه بهترین جاهای دیدنی رامیان را به شما معرفی می کنیم. منطقه ی گردشگری رامیان معروف به نگین سرسبز گلستان، در 76 کیلومتری شهرستان گرگان واقع شده است. این مکان که حدود 487 کیلومتر با تهران فاصله دارد، به سرزمین اسب های وحشی نیز معروف است. رامیان با تاریخی کهن سرزمینی محصور در میان کوههای البرز شرقی با چشمه ساران ، آبشارها و جویبارهای متعدد و دارای جنگل ها و چشم اندازهای زیبای طبیعی است.

اجاره روزانه خانه در تهران

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان در حدود ۶ کیلومتری جنوب شهر رامیان و در دامنه کوه پنهان خانه اعجاز آفرینش خداوند را در شرق استان گلستان به نمایش گذاشته است. چشمه گل رامیان به صورت یک استخر طبیعی به طول ۹۰ متر و به عرض ۸۰ متر و به عمق ۳۴ تا ۴۴ متر و به روایتی ۸۰ متر است که در ارتفاع ۳۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. مساحت تقریبی آن حدود ۵ هزار و ۶۵۸ مترمربع است. این چشمه  از ۳ طرف به جنگل و از یک طرف به زمین‌های زراعی متصل است. آب چشمه از کف زمین می‌جوشد. رنگ این چشمه به دلیل عمق زیاد به صورت سبز تیره بسیار خوشرنگ و جالب است.

دیدنی های رامیان

چشمه سید کلاته

چشمه سید کلاته در فاصله شش کیلومتری جنوب شهرستان رامیان استان گلستان قرار دارد. چشمه ای زیبا و پر آب در زیر درختانی بلند و کهن نزدیک ذخیره گاه زربین در جوار روستاهای باقر آباد و سید کلاته جریان دارد؛ چشمه ای پرآب که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد.

دیدنی های رامیان

قلعه میران رامیان

قلعه میران، قلعه موران، قلعه ماران یا دژ تاکی قله ای به ارتفاع 2430 متر است که در جنوب غرب شهر رامیان واقع شده است در بالای این قله زمینی مسطح به مساحت 3 کیلومتر مربع قرار دارد که در طول تاریخ پایتخت و مرکز برخی حکومت ها بوده است که از مهمترین آن ها می توان به پایتخت ییلاقی سلسله اشکانیان اشاره کرد. در میان راه 3 مسیر اول، پناهگاهی 70 متری ساخته شده است که کنار آن هم چشمه ی آبی جوشان قرار دارد و محل مناسبی برای اتراق محسوب می شود.

جنگل و چشمه نیلبرگ

در شهر رامیان یکی از جاذبه های بی نظیر و زیبای منطقه، یعنی جنگل و چشمه های نیلبرگ واقع شده است. مناظری که آب های روان چشمه‌های نیلبرگ در دل این جنگل انبوه خلق می کنند، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می کند. در جاهایی از جنگل نیلبرگ، انشعابات این چشمه‌ها به یکدیگر رسیده و در جایی دیگر با رسیدن به پستی و بلندی‌ها، آبشارهای کوچک و تماشایی خلق می‌کنند. چشمه های آب جوشان و پرآب بسیاری در آن وجود دارد که یکی از همین چشمه ها آب شرب مورد نیاز شهر رامیان را تامین می کند. راه های رسیدن به جنگل و چشمه نیلبرگ پیمودن جاده های خاکی است که بیشتر مورد استفاده کشاورزان و وسایل نقلیه کشاورزی است.

دیدنی های رامیان

آبشار سرخ کمر

آبشارهای سرخه کمر در ۳ کیلومتری جنوب شرق رامیان، یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامیان است. قرار گرفتن این آبشارها در دل جنگل‌های این ناحیه، زیبایی‌اش را بیشتر هم کرده است.

آبشارخزه ایی پشمکی

آبشار پشمکی در منطقه ای ییلاقی در جنوب غربی رامیان است که ۳ کیلومتر با روستای پاقلعه فاصله دارد. آب و هوای خنک این منطقه در فصل گرما و برفش در فصل سرما پذیرای طبیعت دوستان است.

دیدنی های رامیان

غار پشمکی رامیان

غار پشمکی یکی از غار های زیبای استان گلستان به شمار می آید. این غار تنها یک دهانه برای ورود دارد.یکی از جذابیت های غار را می توان در درون آن مشاهده کرد، خزه های موجود در درون غار به زیبایی آن افزوده است.

دیدنی های رامیان

پارک جنگلی شیر آباد

این پارک در شش کیلومتری جنوب جاده اصلی ارتباطی تهران-شمال قرار گرفته است. این راه پارک جنگلی شیرآباد را با شهرهای کوچک و بزرگ استان نظیر شیر آباد، خان ببین آزادشهر، گرگان و گنبد ارتباط می‌دهد. آبشار و غار شیر آباد در نزدیکی خان ببین که در حال حاضر دارای خدمات و امکاناتی نیز می‌باشد، به ویژه همراه با سایت آبشار زیبای کبودوال می‌تواند به عنوان یک مجموعه گردشگری در منطقه مطرح و تقویت کننده همدیگر باشد.

دیدنی های رامیان

روستای قورچای

روستای قورچای از روستاهای هدف گردشگری شهرستان رامیان می باشد و در ده کیلومتری جنوب رامیان واقع شده است. ابتدای مسیر روستا از جاده اصلی مکان فرود پاراگلایدر سواران می باشد که هر ساله پاراگلایدر های بسیاری را به خود جذب می کند.

دیدنی های رامیان

حمام اروج (عروج)

حمام اروج در رامیان استان گلستان قرار دارد و یک بنای درون شهری است این بنا در اوایل حکومت مظفرالدین شاه قاجار بوسیله حاکم استرآباد میر سعدا… خان میرفندرسکی، احداث شده است و تنها بنای تاریخی شهر رامیان است. نام دیگر این گرمابه به علت هم جوار بودن با محله آق اوایلی در ضلع غربی شهر به حمام آق اوایلی نیز شهرت یافته است.

دیدنی های رامیان
دیدنی های رامیان