تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین مقصد گردشگری ایران برای سفر در بهار و تابستان کدام است؟ اگر پاسخ دقیق این پرسش را نمی‌دانید و در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر چند روزه و به یادماندنی در این فصل از سال هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا با بهترین شهر و روستاهای گردشگری این کشور آشنا شده و یک پلن فوق‌العاده برای سیاحت چند روزه خود بچینید.

شهرکرد؛ بام ایران زمین

شهرکرد با آب‌وهوای خنک و دلپذیری که دارد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در بهار و تابستان به شمار می‌رود. این شهر با جمعیتی بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر و قدمتی دیرینه (مربوط به دوره ساسانیان و اشکانیان)، هرساله میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی از سرتاسر دنیا می‌باشد. دمای این منطقه به طور میانگین ۱۱٫۵ درجه سانتی‌گراد بوده و در قسمت شمالی رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

از این‌رو یک گزینه ایده‌آل برای سفرهای تابستانی و بهاری به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند که در فصل زمستان نیز آب‌وهوای این شهر بسیار سرد و برفی بوده و بهتر است پیش از سفر به آن‌جا، پیش‌بینی هواشناسی و وضعیت جاده‌ها را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید

معرفی سوغات و صنایع دستی شهرکرد | Shahrekord

در ضمن شهر کرد ملقب به بام ایران (مرتفع‌ترین مرکز استان کشور) نیز می‌باشد که به دلیل ارتفاع ۲۱۵۳ متری از سطح دریا، این صفت بر آن نهاده شده است. یکی دیگر از القاب شایسته‌ای که بدین شهر نسبت داده می‌شود، سوئیس ایران بوده و به علت اینکه از طرف سازمان یونسکو به عنوان امن‌ترین شهر ایران شناخته شده، چنین صفتی را از آن خود کرده است.
فلذا اگر قصد سفر به این بهشت خوش آب‌وهوا و سرسبز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به آبشارهای خروشان و بناهای باشکوه تاریخی آن زده و لحظات خوشی را در کنار عزیزان خود سپری نمایید. ضمنا اگر قصد اقامت چند روزه در شهر کرد را دارید، می‌توانید از خدمات بهترین هتل‌های این منطقه نظیر هتل پارسیان آزادی و کوهرنگ برخوردار شوید.

شهرکرد؛ بام ایران زمین

اردبیل؛ سرزمین مقدسِ آرتاویل

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری ایران در بهار و تابستان، شهر زیبای اردبیل می‌باشد که در دوران پادشاهی تیمور و حکومت صفوی، القاب دارلارشاد و دارالامان بر آن نهاده شده است. در واقع واژه اردبیل به ریشه اوستایی کلمه آرتاویل باز می‌گردد که «آرتا» یعنی مقدس و «ویل» به معنی شهر می‌باشد.

فلذا آرتاویل همان شهر مقدسی است که زرتشت پیامبر، رسالت خود را آن‌جا آغاز نمود و پندارهای نیک وی در سرتاسر این سرزمین پهناور گسترش یافت. این شهر در شمال غربی ایران واقع شده و با میانگین دمای ۵-۸ درجه سانتی‌گراد و آب‌وهوای دلپذیر و خنکی که دارد، زبانزد خاص و عام می‌باشد. به علت بارندگی‌های بسیار، از پوشش گیاهی غنی و چشم‌نوازی برخوردار بوده و در فصل بهار، توجه علاقه‌مندان طبیعت را به خود جلب می‌کند.

در این میان، دشت زیبای مغان یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی استان اردبیل بوده که در غرب دریای خزر و ساحل جنوبی رود ارس واقع شده است. علاوه بر آن، دریاچه شورابیل و جاده رویایی خلخال-اسالم، پیست اسکی آلوارس و چشمه‌های خروشان آب گرم سرعین، جنگل فندقلو و… همه به نوبه خود نقش بسزایی در جذب گردشگران به این استان ایفا می‌کنند.

بنابراین اگر روزی تصمیم گرفتید که به این شهر زیبا سفر کنید، نیازی به نگرانی از بابت خدمات رفاهی نخواهد بود و به راحتی می‌توانید با اقامت در بهترین هتل‌های اردبیل، نظیر هتل مهدی و سبلان، یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

اردبیل؛ سرزمین مقدسِ آرتاویل

تبریز؛ شهری که سرمه چشم از غبار کفش مهمان می‌کند!

از جمله بزرگ‌ترین کلان شهرهای کشور که به عنوان پرطرفدارترین قطب گردشگری شمال غرب ایران نیز شناخته می‌شود؛ شهر تبریز است. این دیار زیبا، در فصل تابستان آب‌وهوای خنک و نسبتا معتدلی داشته و اغلب مردم در این فصل سال، حتی از کولر هم استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید

تبریز جاذبه‌های گردشگری متعددی داشته و بناهای تاریخی بی‌شماری را در دل خود جای داده است. موزه آذربایجان، مسجد کبود، بازار سنتی، موزه استاد شهریار، ائل‌گولی و… همگی دست در دست هم داده و این شهر باشکوه را به مقصدی هیجان انگیز برای توریست‌های ایرانی و خارجی بدل ساخته است.

تبریز؛ شهری که سرمه چشم از غبار کفش مهمان می‌کند!

زنجان؛ مالک قطعه‌ای از بهشت گمشده

شهر زنجان در شمال غربی کشور واقع شده و از نظر موقعیت مکانی، بین شاهراه اصلی تبریز به تهران قرار دارد. این شهر گردشگری جذاب، آب‌وهوای خنک و معتدلی داشته و از قدمت زیاد و تمدن باشکوهی برخورد است.

به طوری‌که در جای جای آن می‌توان آثار تاریخی باشکوهی نظیر موزه مردان نمکی، بازار سنتی، رختشوی خانه، گنبد سلطانیه و… را نظاره‌گر بود. شایان ذکر است که در دل شهر زیبا، یک غار فوق‌العاده چشم‌نواز و دیدنی نهفته است که لقب بهشت گمشده را به خود اختصاص داده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

هنوز هم غار نوردان موفق به کشف بخش قابل توجهی از این غاز نشده‌اند و صرفا قسمت اندکی از آن جهت بازدید، در دسترس عموم قرار گرفته است. غار مذکور کتله‌خور نام داشته و از ارزش و اهمیت بالایی برای بومیان این منطقه برخوردار می‌باشد.

زنجان؛ مالک قطعه‌ای از بهشت گمشده

همدان؛ پایتخت تاریخ و تمدن ایران

شهر همدان در کنار طبیعت بکر و سرسبزی که دارد، از تاریخ و تمدن باشکوهی برخوردار بوده و در لیست بهترین مقاصد گردشگری ایران در بهار و تابستان قرار می‌گیرد. این شهر باتوجه به آب و هوای خنک و معتدلی که دارد، هر ساله شاهد خیل عظیمی از توریست‌های خارجی و ایرانی از جای‌جای دنیا بوده و مردم خونگرم آن، به میهمان نوازی شهرت دارند.

بیشتر بخوانید

محبوب‌ترین غارهای طبیعی ایران، نظر غار علیصدر و غار حرا در این شهر واقع شده و در هر فصل سال، افراد زیادی به قصد بازدید از این جاذبه‌های گردشگری، به این دیار سفر می‌کنند. همچنین مجموعه‌های تفریحی و توریستی مختلفی نظیر گنج نامه هم امکانات متعددی داشته و اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان می‌آورد.

همدان؛ پایتخت تاریخ و تمدن ایران

ماسال؛ بهترین مقصد گردشگری ایران در بهار و تابستان

ماسال، از جمله خنک‌ترین شهرهای باصفای ایران که مأمن ییلاقات بکر و سرسبز در دل دشت‌های پهناور است، به شمار می‌رود. نمی‌توان در مورد ییلاقات این منطقه خوش آب‌وهوا شخت به میان آورد و حرفی از اولسبلنگاه به میان نیاورد! از بلندای اولسبلنگاهِ باشکوه می‌توان ساعت‌ها به تماشای پدیدیه اقیانوس ابرها نشست و سرسبزی و طراوت کوه و جنگل‌های آن را نظاره‌گر شد.

اگر قصد سفر یه این خطه سرسبز را دارید، نیازی به نکرانی از بابت امکانات رفاهی و خدماتی نخواهد بود، چرا که اغلب بومیان منازل و کلبه‌های فوق‌العاده زیبا و باصفایی را جهت میزبانی از میهمانان گرامی آماده کرده و به صورت اجازه در اختیارتان قرار می‌دهند.

در ضمن هتل‌های تازه ساخت و مجهزی هم برای در این ناحیه واقع شده است که می‌تاونید از خدمات آن هم بهره‌گیری نمایید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر روزی به این ناحیه سفر کردید، فرصت چشیدن طعم لذیذ غذاهای سنتی و محلی این منطقه را از پست ندهید!

ماسال؛ بهترین مقصد گردشگری ایران در بهار و تابستان

اسالم گیلان، سرزمین سرسبز و زیبا

در حوالی منطقه تالش (۵ کیلومتری گیلان)، شهری کوچک و سرسبز نهفته است که اسالم نام دارد. جاده رویایی منتهی به این شهر، جنگل و ساحل گیسوم، آبگرم گیوی و کوه‌های اطراف آن، اسالم را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در بهار و تابستان تبدیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

اگر قصد سفر به این شهر پرآوازه را دارید، پیشنهاد میکنیم که حتما سری به جاده خلخال- اسالم زده و از طبیعت بکر و سرسبز اطراف ان دیدن فرمایید. این جاده یکی از سرسبزترین جاده‌های کشور بوده و به خصوص در فصل پاییز با ترکیب رنگ برگ‌های زرد، نارنجی و قرمز آتشین، نوجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

اسالم گیلان، سرزمین سرسبز و زیبا

فیلبند؛ بام مازندران

یکی از زیباترین روستاهای واقع در استان مازندران، که به بام این دیار معروف است؛ فیلبند می‌باشد. این روستا به دلیل آب و هوای خنک و طبیعت سرسبزی که دارد، به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در بهار و تابستان شناخته شده و در نواحی جنوبی بابل قرار دارد. افرادی که شیفته تماشای پدیده اقیانوس ابر هستند، می‌توانند به این منطقه سفر کرده و نظاره‌گر این واقعه شگفت‌انگیز باشند.

در واقع این منطقه در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار داشته و زمستان‌های بسیار سردی دارد؛ به طوری‌که حدودا ۷ ماه از سال سرتاسر فیلبند با برف پوشیده می‌شود. برای سفر به این روستای زیبا، باید از جاده هراز عبور کرده و پس از ۱۰۰ کیلومتر طی مسیر؛ به جاده فرعی روستای فیلبند برسید. توصیه ما به شما عزیزان این است که در فصول گرم سال نیز هنگام سفر به این روستای کوچک و دوست داشتنی، لباس گرم را فراموش نکنید!

فیلبند؛ بام مازندران

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری ایران برای سفر در بهار و تابستان پرداختیم و دانستیم که اغلب شهر و روستاهای این کشور به دلیل آب‌وهوای مطلوب و طبیعت سرسبزی که دارند، به عنوانی یک جاذبه توریستی و تفریحی بی‌نظیر شناخته شده و هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بی‌شماری از سرتاسر دنیا می‌باشند.

امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و مقصد رویایی خود را برای خلق یک سفر خاطره‌انگیز یافته باشید. در ضمن چنانچه سوال یا نقطه نظری پیرامون این موضوع دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربرانِ هم اقلیم به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.  شما چه شهر و روستاهای دیگری می‌شناسید که در این مقاله نام برده نشده..؟!