تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

راهنمای سفر به اتیوپی: دیدنی ها و اطلاعات ضروری

از دیدنی های تاریخی باستان گرفته تا سنت های بی نظیر حفظ شده در منزوی ترین اقوام خود ، اتیوپی  یکی از محبوب ترین مقاصد فرهنگی آفریقای شرقی است. در طول سال ، جشنواره های مذهبی جذاب،جذابیت بیشتری به  شهرهای کشور می بخشد. در حالی که مناظر اتیوپی، متنوع و زیبا است. رشته کوه های سر به فلک کشیده ، دره های رودخانه ای دورافتاده و یکی از گرمترین و کم ارتفاع ترین مکانهای کره زمین را می توان در مرزهای آن یافت.

شهر گوندر

اجاره روزانه خانه در تهران

محل:

اتیوپی یک کشور شاخ آفریقا است که در شرق آفریقا واقع شده است. این کشور با شش کشور دیگر مشترک است – اریتره از شمال ، جیبوتی از شمال شرقی ، سومالی از شرق ، کنیا از جنوب ، سودان جنوبی از غرب و سودان از شمال غربی.

براساس CIA World Factbook ، جمعیت اتیوپی در ژوئیه 2016 حدود 102,374,044 نفر تخمین زده شده است. بزرگترین گروه قومی در این کشور مردم اورومو هستند که 34.4 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

زبان رسمی ملی  اتیوپی امهری است ، اگرچه بیشترین صحبت کننده را ندارد. این افتخار متعلق به زبان اورومو است که زبان رسمی کار در ایالت اورومو است. سایر ایالت ها از زبان های رسمی مختلفی استفاده می کنند ، از جمله سومالی ، تیگریگنا و افار.

دین:

مذهب غالب در اتیوپی مذهب ارتدوکس اتیوپی است که تقریباً 43٪ از جمعیت را تشکیل می دهد. اسلام نیز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و حدود 33٪ از جمعیت را تشکیل می دهد. در حالی که درصد باقیمانده را بیشتر فرقه های مسیحی تشکیل می دهند.

واحد پول: 

واحد پول اتیوپی birr است.

اقلیم: 

به دلیل چشم اندازهای بسیار زیاد ، اتیوپی از آب و هوای متنوعی برخوردار است که بندرت به قوانین معمول کشوری که بسیار نزدیک به خط استوا پایبند است. به عنوان مثال ، رکود داناکیل یکی از گرمترین و خشک ترین مکانهای کره زمین است. در حالی که کوههای مرتفع اتیوپی برای دیدن برف شناخته شده اند. در همین حال اتیوپی جنوبی و مناطق کم ارتفاع اطراف از آب و هوای استوایی با گرما و رطوبت زیادی برخوردار هستند. با این حال ، بیشتر کشور تحت تأثیر دو فصل بارانی مشخص قرار دارد. باران های خفیف از فوریه تا مارس می بارد و از ژوئن تا سپتامبر بارندگی های شدیدتری رخ می دهد.

بهترین زمان سفر:

در شرایط آب و هوایی ، بهترین زمان سفر به اتیوپی در فصل خشک است که از اکتبر تا اوایل فوریه ادامه دارد. در این زمان ، هوا به طور کلی خشک و آفتابی است. با این حال ، ممکن است معاملات بهتر در تورها و محل اقامت در خارج از فصل در دسترس باشد ، در حالی که جشنواره های مذهبی خاصی در ماه های بارانی برگزار می شود.

جاذبه های دیدنی:

1- کلیساهای سنگی لالی بلا

لالیبلا که در قلب  ارتفاعات شمالی اتیوپی واقع شده است ، میراث جهانی یونسکو است که به خاطر کلیساهای یکپارچه تراشیده شده در سنگ مشهور است. در طول قرن 12th ، این شهر یک مکان زیارتی مهم برای مسیحیان ارتدکس بود ، که پس از تصرف اورشلیم اصلی توسط مسلمانان در سال 1187 از آن به عنوان اورشلیم جایگزین استفاده کردند. این خانه بزرگترین کلیسای یکپارچه جهان است.

 

کلیساهای سنگی لالی بلا

2- آدیس آبابا

پایتخت شلوغ اتیوپی یک شهر پراکنده است که بعضی از آنها به آن عادت می کند. این مکان تضادهایی است که در آن روستاها و شهرها دور هم جمع می شوند و ترکیبی دلپذیر از کلبه های گلی ، هتل های پر زرق و برق ، بازارهای رنگارنگ و مهمانی های جاز در اواخر شب را ایجاد می کنند . مهمتر از همه ، این مکان عالی برای نمونه غذاهای بی نظیر و خوشمزه اتیوپی است.

آدیس آبابا| اتیوپی

3- پارک ملی کوهستان سیمین

در بین قله‌ها و دره‌های سرسبز، «پارک ملی کوهستان سیمین» (Simien Mountains National Park) یکی از زیباترین جاهای دیدنی اتیوپی به شمار می‌آید. کوه «راس داشان» (Ras Dashan) درست در وسط این پارک قرار دارد. این کوه از نظر بلندی، اولین در اتیوپی و دهمین در قاره‌ی آفریقا به شمار می‌آید. بیشتر گردشگرانی که به این پارک می‌آیند، با پای پیاده سفری چند روزه را آغاز می‌کنند و دورتادور پارک را می‌گردند.

پارک ملی سیمین کشور اتیوپی

4- منطقه رودخانه Omo 

منطقه رودخانه Omo از راه دور (و گاهی اوقات به طور انحصاری) توسط وسیله نقلیه 4×4 یا قایق سفید آب قابل دسترسی است. این سفر ارزش تجربه تلاش برای تجربه جذاب دیدار با قبایل بومی دره را دارد. بیش از 50 قبیله رودخانه Omo وجود دارد ، و با نفوذ بسیار کمی در خارج ، سنت ها و فرهنگ آنها برای صدها سال تا حد زیادی بدون تغییر مانده است.

رودخانه امو در اتیوپی

5- باهیردار (BAHIR DAR)

باهیردار در 560 کیلومتری آدیس آبابا و در ساحل جنوبی دریاچه تانا ، بزرگترین دریاچه اتیوپی با مساحت 3600 کیلومتر مربع واقع شده است. از دریاچه تانا ، نیل آبی با شکوه به سمت جنوب جریان می یابد و آبشارهای نیل آبی را که در یک فاصله کوتاه در جنوب شرقی باهیدار قرار دارد ، تشکیل می دهد. اگرچه اعتقاد بر این است که منبع رودخانه نیل آبی بسیار مورد مناقشه چشمه ای به نام حوضه گیش آبای است که در ارتفاعات غرب گوجام در منطقه ای به نام ساکالا از آنجا به دریاچه تانا می ریزد تا دوباره در ساحل جنوبی آن خارج شود .

صومعه های قرن 14 که در جزایر دریاچه تانا یافت می شود ، یکی از دیدنی ترین مکان های گردشگران است و از باهیردار با قایق قابل دسترسی است. مجموعه های هنری باشکوه ، شمایل های بی ارزش و همچنین بقایای برخی از امپراطورهای قرون وسطایی اتیوپی در این صومعه های جزیره یافت می شود. فقط چند صومعه ، Daga Stephanos ، Kibran Gebraiel ، Ura Kidane Mhiret ، Debre Mariam ، Tana Kirkos ، Azuwa Mariam را می توان با آثار نقاشی دیواری معروف یافت.

از قرن هجدهم ، Bahirdar جدا از جاذبه های دیدنی آن برای گردشگران ، به یک مرکز تجاری و تجاری مهم برای گوندر و اطراف آن نیز تبدیل شد. امروزه پایتخت اداری منطقه است.

باهیردار - اتیوپی

6- آکسوم (Axum)

آکسوم در سرزمین کوهستانی منطقه Tigray در قسمت شمالی اتیوپی می باشد. در حدود 1024 کیلومتری شمال آدیس آبابا واقع شده است. این پایتخت پادشاهی Axumite در کنار Yeha بود ، که قدرت خود را تا امروز دریای سرخ و کل شاخ آفریقا ، از جمله یمن گسترش داد. قدرت آکسوم به دلیل مجاورت با دریای سرخ در شمال شرقی و مسیرهای تجاری ساحلی اقیانوس هند به جنوب ، بیشتر مبتنی بر تجارت بود. رومی ها ، پارسی ها ، چینی ها ، یونانی ها ، عرب ها و هندی ها به داشتن روابط خوبی با آکسومیت معروف بودند.
آکسوم یکی از تمدن های باستانی جهان است که امروزه به وضوح دیده می شود. تأثیر دین ، ​​توسعه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی تأثیر زیادی بر اتیوپی امروز دارد. پادشاهی آکسومیت از 1B.C تا 10 میلادی سلطنت می کند حتی تا 10th قبل از میلاد با ملکه افسانه ای سبا گسترش می یابد. آکسوم اولین امپراطوری است که کلیساها را در خاک آفریقا ، پناهگاه کشتی میثاق بنا می کند و مقدس ترین شهر مذهب ارتدوکس اتیوپی است.
شهر آکسوم همچنین به خاطر آثار تاریخی اش از پارک استیل یکپارچه ، کاخ ها و کلیسای St.Mary (صهیون) ، موزه ، مقبره پادشاهان و غیره شناخته شده است. بازدید از آکسوم به معنای کشف تاریخ به 500 سال قبل از میلاد است

 

آکسوم اتیوپی