تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مولداوی کشور کوچکی بین همسایگان بزرگش رومانی و اوکراین است. حدود 3 میلیون نفر در اینجا زندگی می‌کنند. و اما چیزی که بیشتر در مورد مولداوی  می‌شنویم در ارتباط با نفوذ فزاینده روسیه در این کشور است. بیایید با چند واقعیت جالب آشنا شویم که در اخبار پیدا نخواهید کرد.

این کشور کم بازدیدترین کشور اروپاست. سالانه تنها 11000 گردشگر از مولداوی بازدید می‌کنند. این احتمالاً به دلیل موقعیت مکانی آن و تعداد کم جاذبه‌های گردشگری آن است. اما کسانی که از مولداوی دیدن کرده‌اند همیشه پس از بازگشت از این صفر خوشحال می‌شوند. بهترین زمان برای بازدید از این کشور، فصل برداشت شراب در ماه اکتبر است که جشنواره‌های شراب زیادی در آنجا برگزار می‌شود.برای آشنایی بیشتر با مولداوی همراه با مقاله راهنمای سفر به مولداوی از مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

چقدر راجع به مولداوی میدانیم؟

خوب، رابطه نزدیک این کشور اروپای شرقی کوچک با همسایه‌اش رومانی، حومه شهر خیره‌کننده و شراب باشکوه آن تنها برخی از چیزهایی است که در مورد مولداوی می‌دانیم. بسیاری از مردم اروپای غربی و جهان در مورد این گوهر زیبا اطلاعات کمی دارند.

اما چند چیز جالب را که ممکن است درباره مولداوی نمی‌دانستید در این مقاله فاش می‌کنیم.

سفر به مولداوی

پایتخت مولداوی کیشیناو است که … در سال 1940 ویران شد

دو چیز اتفاق افتاد که باعث تخریب کیشینوف، پایتخت مولداوی، در سال‌های 1940 و 1941 شد. ابتدا ارتش سرخ در ژوئن 1940 حمله کرد. سپس، تنها چهار ماه بعد، کیشینو قربانی زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر شد.

پایتخت مولداوی کیشیناو

کیشیناو یکی از بزرگ‌ترین گورستان‌های یهودیان در اروپا را دارد

قبل از جنگ جهانی دوم، مولداوی یکی از بزرگ‌ترین جمعیت یهودی نشین را داشت. بیش از 60000 نفر از آن‌ها در جریان هولوکاست کشته شدند و بیش از 20000 نفر در گورستان کیشیناو به خاک سپرده شدند. خود گورستان در قرن هفدهم تأسیس شد. با این حال، در طول قرن بیستم  از اندازه اصلی خود عقب‌نشینی کرد. در سال 1958 بخشی از آن برای ساخت جاده و در سال 1961 برای پارک و زمین تنیس به کار گرفته شد.

 اختلافات بر سر زبان رسمی همچنان ادامه دارد

زبان رسمی مولداوی رومانیایی است. اما در گذشته اختلافاتی در مورد اینکه آیا این یک زبان رسمی و مستقل است در مولداوی وجود داشته است. رومانیایی به عنوان زبان ملی در اعلامیه استقلال مولداوی در سال 1991 و در قانون اساسی 1994 مولداوی ذکر شده است.

در سال 2013، کل این موضوع به دادگاه قانون اساسی رفت و دادگاه اعلام کرد که اعلامیه استقلال دارای قدرت الزام‌آور قانونی بالاتری است و بنابراین زبان رومانیایی زبان رسمی است. امروز نیز بین طرفداران این زبان‌ها دشمنی وجود دارد.

از لاتین به سیریلیک بازگشت به لاتین

در اصل، مولداوی‌ها به زبان لاتین می‌نوشتند، اما تلاش‌ها برای جداسازی گروه‌های قومی مولداوی و رومانیایی باعث شد که اتحاد جماهیر شوروی در سال 1939 به مولداوی‌ها دستور دهد که از الفبای سیریلیک استفاده کنند. با این حال، اندکی پس از سقوط کمونیسم در سال 1989، آن‌ها به حالت اصلی بازگشتند یعنی خط لاتین. 50 درواقع  سال بعد، دولت مولداوی آن را دوباره به الفبای لاتین تغییر داد. و امروزه نیز از آن استفاده می‌شود.

دو زبانه بودن (یا حتی سه زبانه بودن) در مولداوی کاملاً عادی است

درحالی‌که رومانیایی زبان رسمی مولداوی است، بسیاری از مولداوی‌ها نیز به زبان گاگاوزی یا روسی صحبت می‌کنند و برخی حتی به هر سه زبان صحبت می‌کنند. گاگاوز یک زبان ترکی است که در بخش‌هایی از جنوب اوکراین، جنوب روسیه و ترکیه نیز صحبت می‌شود. اما، علیرغم وجود بیش از 126000 گاگاوز تنها در مولداوی، زبان آن‌ها در خطر انقراض است.

مولداوی کشور ترانزیت پناهندگان است

پس از شروع درگیری در اوکراین در فوریه 2022، مولداوی به کشوری تبدیل شده است که از طریق آن تعداد زیادی از پناهندگان به امنیت می‌رسند. بیش از 500000 نفر تاکنون از مرزهای مولداوی عبور کرده‌اند. برخی از پناهندگان در مولداوی باقی می‌مانند تا به خانه خود در اوکراین نزدیک‌تر باشند. مولداوی در حال حاضر میزبان حدود 80000 پناهنده است.

مولداوی کشور ترانزیت پناهندگان

کاریتاس جمهوری چک از پناهندگان در مولداوی و همچنین خدمات بهداشتی و اجتماعی محلی حمایت می‌کند

مولداوی فقیرترین کشور اروپا است و وضعیت بد اقتصادی و بیکاری بالا بسیاری از مردم محلی را مجبور به مهاجرت به خارج از کشور کرده است. این امر باعث می‌شود که افراد مسن در کشور کسی را نداشته باشند که از آن‌ها مراقبت کند. اما با ارائه خدمات بهداشتی و اجتماعی برای این افراد کمک می‌شود و در حال حاضر 11 مرکز مراقبت در منزل برای آن‌ها افتتاح شده است.

در زمان شروع جنگ در اوکراین، نیازهای اولیه پناهندگان در مولداوی را تأمین شده است. مراکز پناهندگان را تجهیز شده است و کمک‌های مالی فوری را توزیع می‌شود.

مولداوی کشور نسبتاً جدیدی است

مولداوی در سال 1991 اعلام استقلال کرد و یک جمهوری پارلمانی است. اما قبل از آن با نامی دیگر وجود داشت. مولداوی که با نام بسارابیا شناخته می‌شود، تا سال 1812 بخشی از حکومت رومانیایی مولداوی بود و برای مدتی بین کنترل روسیه و رومانی به سر می‌برد. پس از جنگ جهانی دوم، مولداوی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی شد، قبل از اینکه سرانجام استقلال و نام خود را در سال 1991 به دست آورد. متعاقباً در سال 1992 به سازمان ملل متحد پیوست.

مولداوی تقریباً 3 سال است که رئیس‌جمهور نداشته است

در سال 2012، قاضی نیکولای تیموفتی به عنوان رئیس جمهور مولداوی پس از 917 روز سپری شدن بدون رئیس جمهور، انتخاب شد! این به دلیل برخی نتایج پیچیده انتخابات و تشکیل یک دولت ائتلافی مخالف بود که دور اول انتخابات را تحریم کرد. برخی از اعتراضات خشونت‌آمیز به وقوع پیوست و برخی دیگر از مسائل نگران‌کننده فروکش کرد. انتصاب تیموفتی تا حدودی ثبات را به ارمغان آورد و او تا پایان سال 2016 ریاست آن را بر عهده داشت.

حیوان ملی مولداوی یک اوروک است

نگران نباشید – ما هم نمی‌دانستیم چیست. Auroch یک گاو غول‌پیکر است، یا باید بگوییم، بود. متأسفانه، auroch ها منقرض شدند. اما نه قبل از اینکه زیبایی آن‌ها توسط مولداوی‌ها به تصویر کشیده شود. آن‌ها بعداً سر باشکوه این گاو را بر روی سپری در وسط پرچم ملی مولداوی به تصویر کشیدند.

حیوان ملی مولداوی یک اوروک است

اما مولداوی نیز گوسفند را دوست دارد

مولداوی به نوعی یک تصنیف سنتی رومانیایی معروف درباره گوسفند دارد و دو مصرع اول این تصنیف را روی اسکناس‌های خود چاپ کرده است. این تصنیف Miorița نام دارد. این اثر یک قطعه ادبی معروف شبانی است که در آن یک گوسفند جادویی به چوپان مولداویایی خود می‌گوید که دو چوپان دیگر که مرد با آن‌ها معاشرت داشته است؛ یک مجارستانی و یک ورانسی، می‌خواهند او را بکشند.

ویزای مولداوی

مولداوی در مرکز اروپای شرقی واقع شده و صنعت گردشگری آن نسبتا فعال است. همان طور که گفته شد جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد، اما باتوجه به اینکه تعداد آثار حوزه گردشگری ان نسبت به سایر نقاط اروپا کم است، سالانه کمتر از آن بازدید می شود. این کشور در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی داشته است. در حال حاضر به یکی از کشورهای توریستی در اروپا تبدیل شده است.

ویزای مولداوی برای ایرانیان

اتباع کشورهای آسیایی و آفریقایی مانند ترکمنستان، فیلیپین، عمان، مراکش و… ویزای این کشور را به صورت الکترونیکی دریافت می کنند. اما ایرانیان برای دریافت ویزا مولداوی باید به سفارت این کشور مراجعه کنند و مراحل دریافت ویزای مولداوی را از طریق سفارت این کشور انجام دهند.

کشور مولداوی در ایران سفارت خانه ندارد، به همین منظور ایرانیانی که قصد دریافت ویزای مولداوی را دارند، باید به سفارت مولداوی در یکی از کشورهای اطراف مثل ترکیه مراجعه کنند.

این کشور انواع ویزا مولداوی را برای تمامی متقاضیانی که واجد شرایط هستند، صادر می کند. بر اساس هدف سر به این کشور، ویزاهای آن به موارد زیر تقسیم می شود:

  • ویزای توریستی مولداوی
  • ویزای تجاری مولداوی
  • ویزای تجاری مولداوی
  • ویزای تحصیلی مولداوی

جاذبه‌های مولداوی

همان‌طور که گفته شد مولداوی یکی از کم بازدیدترین کشورهای اروپاست. این سرزمین بین رومانی و اوکراین قرار گفته است. ناگفته نماند رومانی و اوکراین جاذبه‌های زیادی برای توریست‌هایی دارد که به دنبال طبیعت بکر و فرهنگ جذاب هستند.

همچنین حومه مولداوی مملو از صومعه‌های و شراب‌خانه‌های معروف است و  پایتخت آن کیشیناو ترکیبی از بلوارهای به سبک پاریس و شوروی است. از یک چیز مطمئن باشید، بازدید از مولداوی استراحت و گردشی فوق‌العاده  و منحصربه‌فرد را در اروپا برای شما فراهم می‌کند.  در ادامه 12 دلیل اینکه چرا مولداوی را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری اروپا در نظر بگیرید، برای شما ذکر شده است.

از شراب استثنایی مولداوی لذت ببرید

از چشمگیرترین شراب سازی های مولداوی، روستای Milestii Mici است که از کیشیناو حدود 30 دقیقه فاصله دارد. سرداب‌های این روستا در حدود 1.5 میلیون بطری شراب ذخیره‌شده در هزارتوی 55 کیلومتری زیرزمینی خود دارد که  بزرگ‌ترین مجموعه شراب جهان محسوب می‌شود  و توسط کتاب رکوردهای گینس به رسمیت شناخته‌شده است.

طول کل سرداب‌های انبار شراب در این روستا حدود 250 کیلومتر است، اما امروزه تنها حدود 120 کیلومتر از آن استفاده می‌شود.

گشت‌وگذار در کارخانه شراب سازی از طریق قطار برقی یا دوچرخه در تونل‌ها انجام می‌شود و همراه با خوردن، نوشیدن و خوش‌گذرانی در  سالن‌های چشایی مجلل، تجربه جذابی برای افراد خوش‌خوراک که از مولداوی بازدید می‌کنند را فراهم می‌کند.

شراب سازی در مولداوی دارای سنت زیادی است و یکی از صنایع اصلی این کشور محسوب می‌شود. مولداوی‌ها عمدتاً شراب سفید تولید می‌کنند و انواع بومی جالبی از این نوع شراب دارند.

شراب استثنایی مولداوی

می‌توانید از یک روستای چک در مولداوی دیدن کنید

دهکده کوچک هولوبینکا در بخش جنوبی مولداوی در اواخر قرن نوزدهم توسط گروهی متشکل از 153 چک تأسیس شد. امروزه تنها تعداد کمی از مردم محلی به زبان چک صحبت می‌کنند، اما گروهی از داوطلبان هر تابستان برای ترویج آموزش زبان چک و احیای آداب‌ورسوم و سنت‌های چک به این کشور سفر می‌کنند.

از صومعه‌های پرپیچ‌وخم باشکوه این کشور دیدن کنید

زندگی رهبانی در سرتاسر مولداوی رونق دارد. به این معنی که نقاشی‌های دیواری کلیساهای آن با دقت نگهداری می‌شوند. باغ‌های لاله‌ این صومعه‌ها به‌طور بی‌نظیری آراسته شده‌اند و گنبدهای نقره‌ای‌رنگ آن جلا داده می‌شوند و درخشان هستند. لازم نیست برای ستایش شکوه، زیبایی و تاریخ این صومعه‌ها حتماً مذهبی باشید.

برای مثال، صومعه کاپریانا یکی از بهترین مناظر معماری این کشور است. این مجموعه از سه کلیسا که در 40 کیلومتری شمال شرقی کیشیناو قرار دارد، اغلب مهد فرهنگ مولداوی نامیده می‌شود. این صومعه که توسط تپه‌ها و جنگل‌ها احاطه شده‌ است واقعاً بهترین دلیل برای بازدید از مولداوی است. همچنین کلیسای Dormition که در سال 1429 تأسیس شد، قدیمی‌ترین کلیسای کشور است.

صومعه کاپریانا و صومعه سنت نیکلاس

همچنین یکی دیگر از شگفتی‌های مولداوی که باید از آن دیدن کنید، صومعه صحارنا است. با توجه به موقعیت خیره کننده آن که توسط  تپه‌های صخره‌ای و جنگل‌های انبوه در گوشه‌ای از شمال شرقی مولداوی احاطه شده است، جای تعجب نیست که این صومعه یک مکان زیارتی محبوب برای مسافرانش است. همچنین صومعه صحارنا مکان مناسبی برای لذت بردن از یک پیاده‌روی آرام در جنگل با آبشارهایی است که در پس‌زمینه این زیبایی شما را صدا می‌زنند.

 ناگفته نماند که علاقه‌مندان به تاریخ، مشتاق کشف بقایای قلعه عصر آهن در این مکان خواهند بود.

گنجینه‌های باستان‌شناسی را در ملوداوی کاوش کنید

مجموعه باستان‌شناسی و کلیسایی (Orheiul Vechi Orhei) قدیم، پس از گذر از چمن‌زارهای گل‌های وحشی و مزارع ذرت، تضاد جذابی دارد.  صومعه‌ای پر زرق و برق با گنبدهای طلایی و برج‌های ناقوس سفید که پشت صخره‌های خاکستری قرار گرفته‌اند. Orheiul Vechi که در 50 کیلومتری شمال کیشیناو قرار دارد، بیشتر به خاطر صومعه غار گونه‌اش مشهور است.

این صومعه مجموعه‌ای از اتاق‌ها و تونل‌ها است که به صورت خط الراس صخره‌ای بر فراز رودخانه Răut قرار گرفته است. اما در این سایت میراث جهانی یونسکو بیشتر از اهمیت صومعه، آثاری از زندگی انسان است که قدمت آن به دوران پارینه‌سنگی بازمی‌گردد و در اینجا کشف شده است. و راهبان گوشه‌نشینی که از قرن چهاردهم به دنبال خلوت در غارهای آن هستند در آن ساکن شده‌اند.

برای تجربه کامل تاریخ و زیبایی طبیعی Orheiul Vechi، گشت‌وگذار در اطراف این منطقه به‌شدت توصیه می‌شود. بازدیدکنندگان با دیدن مناظر زیبای خانه‌های مزرعه‌ای شکل و به رنگ آبی و مناظر باشکوه بر صومعه بالای صخره لذت می‌برند.

از کشوری دیدن کنید که رسمیت ندارد

شاید عجیب به نظر برسد، اما کاملاً درست است. کشور جدا شده ترانس نیستریا (به طور رسمی جمهوری مولداوی پریدنستری که توسط کشورهای دیگر به رسمیت شناخته نشده است، به شدت متمایز از بقیه مولداوی است. سفر به این کشور یک سفر یک روزه فراموش نشدنی است و مطمئناً یک تجربه ضروری در سفر به مولداوی است. این نوار زمینی که بین مولداوی و اوکراین قرار گرفته است، کنترل مرزی و اراضی مخصوص به خود را دارد.

اقامت 12 ساعته در ترنسنیستریا نیازی به مدارک قبلی ندارد: فقط گذرنامه خود را بیاورید و در دفاتر مرزی ثبت نام کنید. در یک روز، می‌توانید از قلعه باشکوه قرن پانزدهمی در بندر دیدن کنید، در میان مجسمه‌های لنین و یادبودهای جنگ بزرگ در تیراسپل پایتخت قدم بزنید، و یک شیشه عسل از  Noul Neamţ ، (یک صومعه کاملاً مردانه) خریداری کنید.

کنیاک Quaff درجه یک

زمانی که در سفر یک روزه خود به ترانس نیستریا هستید، ارزش آن را دارد که وقت بگذارید تا شناخته‌شده‌ترین ساخته تیراسپول، کنیاک KVINT Divin را بچشید. KVINT به معنای “کنیاک‌ها، شراب‌ها و نوشیدنی‌های تیراسپل” است.

این کارخانه از سال 1897 می‌کند. در آن زمان شرکت در ودکای تولیدشده از شراب خانگی تخصص داشت. و اکنون بیش از 30 نوع انگور در 2000 هکتار، برای تولید سالانه 20 میلیون بطری براندی، جین و ودکا کشت می‌شود. انبوهی از شراب‌های رومیزی و قدیمی، با مجموعه‌ای از  بسته‌های مزه  برای لذت بردن از طعم شراب، تنها مشکلی که برای شما ایجاد می‌کند، یادآوری بازگشت به کیشیناو است.

تجسم پاریس در مولداوی

در امتداد بلوارهای پردرخت در مولداوی بچرخید، جایی که محلی‌های شیک، کروسان‌ها را در کافه‌ها سرو می‌کنند. به‌طور شگفت‌انگیزی، در کیشیناو حسی از پاریس به چشم می‌خورد. بلوارها با بیدهای گریان احاطه شده‌اند، فضاهای سبزی مانند Parcul Catedralei به مرکز شهر روح می‌بخشد و Arcul de Triumf زنگی قدیمی برای بنای تاریخی معروف فرانسه است.

علاوه بر این، این شهر از صمیم قلب فرهنگ شیرینی‌پزی و قهوه فرانسه را پذیرفته است. پیشنهاد می‌کنیم که Creme de la Creme  را  امتحان کنید.

محیطی به سبک شوروی را تجربه کنید

کیشیناو شهری است دو نیمه، با معماری وحشیانه ممنوعه که با میدان‌های پوشیده از چمن و خانه‌های شهری ویران‌شده قرن نوزدهمی ایستاده است. مسلماً جالب‌ترین این ساختمان‌ها  Circul است، یک ساختمان سیرک خیره‌کننده در شمال شرقی مرکز کیشیناو. از ساختمان‌های دیگری که به سبک بروتالیستی است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ساختمان ریاست جمهوری مولداوی، پارلمان جمهوری مولداوی، ساختمان باله اپرای ملی مولداوی و استادیوم دینامو.

در اطراف موزه‌ها بچرخید

با قدم زدن در Strada زیبا در کیشیناو، غیرممکن است که دیدن باغ مملو از پرتابگرهای موشک و تانک‌های سبز تیره را از دست بدهید.

در پشت این باغ، قبرستان سلاح‌ها و هواپیماهای خنثی‌شده که موزه نظامی شهر محسوب می‌شود، یکی از چشمگیرترین مناظر کیشیناو قرار دارد. تسلیحات از سابرهای قرن سیزدهم تا  AK-47، تاریخ پرتلاطم این ملت جوان را به تصویر می‌کشد و شرح بی‌نظیری از سختی‌های پیش از تولد جمهوری مولداوی در سال 1990 را ارائه می‌دهند.

اما صحنه فرهنگی کیشیناو بیش از موزه‌هایی با مضمون نظامی است. توریست‌های فرهنگی عاشق موزه ملی قوم‌نگاری و تاریخ طبیعی آن خواهند  شد که در ساختمانی زیبا نه چندان دور از مرکز شهر قرار دارد.

در همین حال، کتاب‌شناسان می‌خواهند موزه الکساندر پوشکین که به مدت سه سال خانه این شاعر مشهور بود را  ببینند.  این موزه اکنون مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و نسخه‌هایی از برخی از آثاری که او در اینجا نوشته است، در خود جای داده است. توریست‌ها همچنین از موزه بزرگ هنر ملی مولداوی با آثار هنرمندان مولداوی قرن 19 و 20 دیدن می‌کنند که دارای نمایشگاه‌هایی از هنرمندان معاصر محلی است.

غذاهای سنتی مولداوی بسیار خوشمزه است

کیشیناو دارای رستوران‌های دلپذیری است که غذاهای سنتی خوشمزه سرو می‌کنند. به عنوان مثال، La Taifas در Strada Bucureşti را در نظر بگیرید. این رستوران در زیرزمین، غذاهای کلاسیک مولداوی را سرو می‌کند که شامل شیرینی‌های بسته‌بندی‌شده با پنیر، قارچ، گوشت خوک، یا گیلاس است. سوپ گوشت قلقلی؛ خرگوش کباب، همراه با نوازندگان محلی که در حین مراسم عصرانه اجرا می‌کنند، بسیار دل‌نواز است.

همچنین اگر دوست دارید در یک خانه‌ی مزرعه‌ای زیبا بخوابید و با صدای گروهی از خروس‌ها در صبح بیدار شوید، حومه شهر اطراف اورهئی مجموعه‌ای گردشگری با تم کشاورزی دارد. پانسیون Casa din Lunca  در تربوجنی، به‌ویژه فضای قابل‌توجهی را ارائه می‌کند؛ تخته‌های ضخیم مامالیگا (پلنتا) به عنوان  میز که روی آن گوشت بره کبابی، و سالاد با پنیر گوسفندی شور سرو می‌شود.

در حالیکه می‌توانید از این غذاهای خوشمزه با شراب کودرو  تناول کنید، اسب و گاری‌ها از کنار شما در حال عبور است. که از این طریق می‌توانید زندگی را در مسیر آهسته مولداوی در آغوش بگیرید.

غذاهای سنتی مولداوی

در جنگل‌های افسانه‌ای با گاومیش کوهان دار آمریکایی روبرو شوید

منطقه حفاظت‌شده طبیعی Padurea Domneasca با مساحت بیش از 6000 هکتار، بزرگ‌ترین جنگل در نوع خود در مولداوی است. این مکان زیبا در سواحل رودخانه پروت نشسته و از یک طرف با رومانی همسایه است. این جنگل دارای انبوهی از درختان بید، بلوط، صنوبر و راش، با جمعیت عظیم حواصیل در اطراف دریاچه است.

این مکان با مسیرهای پیاده‌روی مشخص، کابین‌های راحت مشرف به تالاب‌ها، به‌علاوه جمعیت گوزن‌های قرمز و گاومیش کوهان‌دار اروپایی، بهشتی برای مسافرانی است که به دنبال استراحت در دل طبیعت هستند و فرصتی برای مواجهه با جانوران شگفت‌انگیز دارند.

گاومیش کوهان دار آمریکایی

 از تپه‌های مرموز این کشور شگفت‌زده شوید

در لبه منطقه حفاظت‌شده Padurea Domneasca، بین دهکده‌های Braniste و Avrameni در نزدیکی رودخانه Prut، زمینی شگفت‌انگیز به نام 100 Hills را خواهید دید.

از آنجایی که این تپه‌ها 8 کیلومتر مساحت دارند و موج‌دار هستند و کاملاً با جریان چمن‌زارهایی که در کنار رودخانه قرار دارند هماهنگ هستند، این‌گونه به نظر می‌رسند که آن‌ها ساخته دست انسان هستند. با این حال دانشمندان در حال بررسی علت این پدیده هستند که شاید به علت رانش زمین، بهمن و یا بقایای صخره‌های 20 میلیون ساله باشد.

رمانتیک‌ها ممکن است افسانه های زیادی در مورد این تپه بگویند. بر اساس افسانه‌های محلی، این سرزمین محل نبردهای خونین باستانی بود و این تپه‌ها محل دفن سربازان است که بزرگ‌ترین این تپه ها به قهرمانان اختصاص یافته است. در هر صورت، زمانی که از مولداوی بازدید می‌کنید، این تپه‌ها مکان جذابی برای گردش است.

از گردش در غارهای اعجاب‌انگیز این کشور لذت ببرید

دومین غار و طولانی‌ترین سیستم غار جهان در مولداوی، به عنوان غار شگفتی‌ها شناخته می‌شود. 40 کیلومتر از پایتخت، و 1700 متر از ساحل رودخانه نیسترو پهنا دارد. این غار حدود 11 میلیون سال پیش شکل گرفته است. این غار در دهه 1970 کشف شد.

امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند از کاوش در تالارها و اتاق‌های آهکی طبیعی لذت ببرند که بزرگ‌ترین آن‌ها ده متر ارتفاع دارد. با این حال حواستان باشد که این غار با وجود نقاط باریکی که باید از آن عبور کرد، برای افراد کلاستروفوبیک مناسب نیست. اما مطمئناً ماجراجویانی را که از مولداوی بازدید می‌کنند راضی می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری مولداوی پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را از دست ندهید:

مولداوی متخصص شراب جهان است

مولداوی دارای سه منطقه معروف و تاریخی تولید شراب است

Valul lui Traian، Codru و Stefan Voda این سه منطقه هستند. شراب تولیدشده در این مناطق دارای مهر نشانه‌های جغرافیایی حفاظت‌شدهPGI  است، به این معنی که کیفیت، شهرت یا سایر ویژگی‌های محصول باید قابل انتساب به این منطقه باشد و حداقل یکی از مراحل تولید باید در محدوده تعریف‌شده انجام شود.

مولداوی خانه بزرگ‌ترین انبار شراب جهان است

سرداب Mileştii Mici در مولداوی بزرگ‌ترین انبار شراب جهان است. با تقریباً دو میلیون بطری ظرفیت. گران‌ترین بطری‌های شراب در این انبار تقریباً 480 یورو به ازای هر پاپ هستند.

روز ملی شراب در مولداوی

روز ملی شراب  Ziua Naţională a Vinului معمولاً در تعطیلات آخر هفته است و اغلب رویدادی یک هفته‌ای است. هر ماه اکتبر، تولیدکنندگان شراب، تاکستان‌ها و زیرزمین‌های خود را باز می‌کنند تا مردم ببینند که چگونه آن‌ها شراب‌های خود را درست می‌کنند. یک اتوبوس رایگان شما را به کارخانه‌های شراب سازی می‌برد و شما می‌توانید از آن‌ها امتحان کنید.

یک ساختمان بطری‌شکل در مولداوی وجود دارد و بزرگ‌ترین ساختمان بطری‌شکل جهان است

این ساختمان بطری‌شکل، موزه انواع بطری ها است و شما آن را در Tirnauca، نزدیک شهر Tiraspol در جنوب شرقی مولداوی خواهید یافت.

شراب مولداوی در روسیه ممنوع است

در سال 2006 روسیه شراب مولداوی و گرجی را ممنوع کرد. این برای اقتصاد مولداوی وحشتناک بود. زیرا  ظاهراً روسیه تقریباً 90 درصد از کل شراب مولداوی را وارد می‌کرد.

در پایان

کشور مولداوی علی رغم اینکه توریست های زیادی به آن سفر نمی کنند و تقریبا در دنیا و یا حتی برای اروپای غربی نیز ناشناخته است، اما ارزش سفر کردن و بازدید را دارد. با توجه به سیر تاریخ آن و تاثیر حاکمیت روسیه بر این کشور، شما می توانید گذر تاریخ و زمان را در این کشور مشاهده کنید. این کشور از لحاظ امنیت خیلی مورد تایید نیست، لذا بهتر است قبل از سفر به این کشور تمامی جوانب ایمنی را سنجیده و طبق اصول و قوانین حاکم بر آن از آنجا بازدید کنید.