تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مولداوی کشوری کمتر شناخته شده در قلب اروپاست که اتفاقا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که اگر آنها را بشناسید شاید نظرتان درباره این کشور به کلی تغییر کند. با ما در هم اقلیم همرام باشید تا شما را بیشتر با مولداوی آشنا کنیم.

مولداوی کجاست

مولداوی، این کشور کوچک اروپایی محصور در خشکی، بین رومانی در غرب و اوکراین در شرق قرار دارد. تا جنگ جهانی دوم بخشی از رومانی بود و اگر از هر دو کشور دیدن کنید، شباهت‌های فرهنگی زیادی خواهید دید. سپس تا سال 1991 بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، بنابراین شباهت‌هایی با روسیه نیز دارد. اما مولداوی در نوع خود چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اولاً، دوردست است به همین خاطر توریست‌های کمی به این کشور سفر می‌کنند – و این را برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند، عالی است.

اجاره روزانه خانه در تهران

مولداوی

صنعت توریست مولداوی

دوم اینکه صنعت توریسم شراب، رو به رشدی دارد و کسانی که شراب را می‌شناسند می دانند که برخی از بهترین های اروپا از مولداوی آمده‌اند. در این کشور سنت‌ها هنوز زنده هستند و مهمان نوازی  بی‌نظیری در روستاها خواهید دید. در این مقاله به برخی از جاذبه‌های توریستی مهم این کشور خواهیم پرداخت.

شهر کیشیناو مولداوی

این شهر پایتخت مولداوی و بزرگترین شهر این کشور است با بازدید از این شهر خواهید فهمید فضای آن مدرن و در عین حال دوستانه است. کیشیناو دارای فضاهای سبز، پارک‌ها و ساختمان‌های تاریخی فراوانی است. در کشیناو رستوران‌ها، گالری‌های هنری، کلوپ‌های شبانه، اسپا و کازینو به وفور دیده می‌شود! پارک پوشکین و هرم نارنجی با نام هرم یادبود ابدیت، بنای یادبود جنگ جهانی دوم از جمله مکان‌های قابل بازدید این شهر است. نقاشی‌های دیواری شگفت‌انگیزی را در کلیسای جامع تولد وجود دارد که ارزش دیدن دارد، و اگر این کار مورد علاقه شما نیست، از غرفه‌های هنرمندان مدرن محلی در بازار هنر دیدن کنید.

مولداوی

اورهئی مولداوی

به فاصله یک ساعت از شهر کاشیناو بنای اورهئی، باورنکردنی‌ترین منظره مولداوی را خواهید دید. این مجموعه، یک مجموعه باستان شناسی با اهمیت فرهنگی و تاریخی غنی است. در این مکان تاریخ و طبیعت سمفونی بی‌نظیری خلق کرده‌اند که چشم هر بازدیدکننده‌ای را نوازش می‌دهد. این مجموعه روباز مشرف بر رودخانه راوت، دارای قلعه‌ها، حمام، غارها، خرابه‌ها، و صومعه‌هایی است که قدمت همه آنها به قبایل داسیایی ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

مولداوی

آثار باستانی این مجموعه به قرن 10 قبل از میلاد مربوط به دوره‌های مختلف از جمله حمله تاتارها و مغول‌ها و قرن 14  در دوره اشغال هورد طلایی است. به دلیل خاص بودن منطقه، موزه‌ای ساخته شده است که نمایشگاه‌هایی را ارائه می دهد که اطلاعات مورد نیاز زمینه‌ای مربوط به چنین مکان منحصر به فردی را به بازدید کنندگان ارائه می‌دهد.

کارخانه شراب‌سازی کریکووا

به فاصله 30 دقیقه از کیشیناو کارخانه شراب‌سازی کریکووا قرار دارد. دومین کارخانه شراب سازی زیرزمینی در جهان؛ بازدید از این مکان قطعا یکی از تجربه‌هایی است که هر انسانی باید داشته باشد. در این کارخانه حاصل حفاری سنگ آهک برای شهر کیشیناو است نهایتا یک سیستم تونلی پیچیده در زیر زمین حاصل از این حفاری‌ها به وجود آمد که امروزه جهت شراب‌سازی از آن استفاده می‌شود. این «شهر شراب» فوق‌العاده شامل انبارها، اتاق‌های زیرزمینی مخصوص طعم کردن شراب و تورهای راهنما است. 100 متر زیر زمین سفر خواهید کرد و در این سفر از یک میلیون و 250 هزار بطری دیدن می‌کنید.

صومعه تیپووا

صومعه تیپووا که در بخش دور افتاده اما زیبای مولداوی واقع شده است شامل سه مجموعه اصلی است. قدیمی‌ترین مجموعه کلیسای جشن صلیب مقدس (قرن یازدهم) است. دو کلیسای باقی مانده کلیسای سنت نیکلاس (قرن 14) و هورودیست (قرن 16) هستند. اگر مسیر را از کنار غارها ادامه دهید، از یک طبیعت‌گردی زیبا لذت خواهید برد که نهایتا به یک آبشار زیباتر ختم می‌شود. درون هر غار سلول‌هایی راهبان وجود دارد که مجموعا ظرفیت اسکان 700 نفر در را دارد، اگرچه اکنون کمتر از 20 راهب در آنجا زندگی می‌کنند.

مولداوی

کلیسای مانیستیری

این کلیسا برنده جایزه زیباترین کلیسا در کل مولداوی شده است. این مجموعه از پنج کلیسا، یک سفره خانه، چندین صومعه و حجره‌های راهبان تشکیل شده است. این کلیسا به سبک معماری بسارابیا ساخته شده است. کلیسای مادر خدا در مرکز این مجموعه واقع شده است و زمان ساخت آن به پایان قرن نوزدهم باز می‌گردد. پس از کاوش در محوطه و آشنایی با تاریخ منحصربفرد مجموعه می‌توانید از گشت و گذار در میان باغ‌ها لذت ببرید.لازم به یادآوری است که در زمان شوروی سابق از این مجموعه به عنوان یک بیمارستان روانپزشکی  استفاده می‌شده.

ترانسدنستر

این منطقه یک نوار باریک از خشکی در رودخانه دنیستر است و قطعا یکی از عجیب‌ترین مکان‌ها در شرق اروپا است. دولت ترانسدنستر، این شهر را یک جمهوری مستقل اعلام کرده است.گرچه ای صحبتی است که فقط در این شهر پذیرفته شده است و هیچ جای دیگری استقلال آنها را به رسمیت نمی‌شناسند.

مولداوی

این شهر رسما هنوز بخشی از مولداوی است. مردم محلی اینجا معتقدند که در سال 1992  استقلال خود را در طول یک جنگ داخلی به دست آوردند. ترانسدنستر دارای واحد پولی، نیروی پلیس و مرزهای خاص خود است، در حالی که هنوز به از نظر هنر و زیبایی‌شناسی چیزی جز دست‌آوردهایشان در زمان شوروی سابق برای ارائه ندارند. در حین گشت و گزار در این منطقه، مجسمه های لنین زیادی را خواهید دید. پایتخت غیررسمی این کشور غیر رسمی تیراسپول است که یکی از عجیب ترین مکان هایی است که در مولداوی خواهید دید.

منطقه طبیعی حفاظت شده پاجیوریا دامنیسکا (جنگل سلطنتی)( Padurea Domneasca)

این منطقه بزرگترین ذخیره‌گاه طبیعی در مولداوی است که در گلودنی واقع شده است و در سال 1993 تأسیس شد. در منطقه شما قدیمی‌ترین مجموعه درخت بلوط کهنسال این کشور را خواهید دید. قدیمی‌ترین بلوط حدود 450 سال تخمین زده می‌شود. گونه‌های مختلفی از پرندگان در این منطقه وجود دارد که از مهمترین این گونه‌ها حواصیل‌هایی است که در نزدیکی رودخانه لانه می‌کنند.