تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ترکیه کشوری زیبا و باستانی در خاورمیانه است که مقصد گردشگری محبوبی برای گردشگران از سراسر جهان و مخصوصاً ایران می‌باشد. این کشور تاریخ و فرهنگ غنی، مناظر طبیعی خیره‌کننده و غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد. با این حال، سفر به ترکیه می‌تواند برای مسافران گران تمام شود. به‌خصوص اگر مسافران برنامه‌ریزی صفر تا صد سفر به ترکیه را در فصل شلوغی مانند تابستان انجام دهند. برای تجربه یک سفر ارزان به ترکیه باید چندین موارد ساده را رعایت کنید به همین دلیل در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره ترفندهای کاهش هزینه سفر به ترکیه بیان کنیم. پس اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مقاله روش‌های سفر ارزان به ترکیه همراه ما باشید.

سفر ارزان به ترکیه

اجاره روزانه خانه در تهران

مسافرت در فصل خارج از فصل سفر

ارزانترین زمان سفر به ترکیه در ماه‌های سرد سال (آذرماه تا پایان بهمن ماه) است. در این زمان، قیمت بلیط هواپیما، هتل و سایر هزینه‌ها کاهش می‌یابد و شما نیز سفری مقرون‌به‌صرفه خواهید داشت.

استفاده از تورهای مقرون‌به‌صرفه

ممکن است برای شما نیز سؤال پیش بیاید که سفر به استانبول با تور به‌صرفه است یا شخصی؟ در پاسخ باید بگوییم که تورهای گردشگری معمولاً شامل بلیط هواپیما، هتل، ترانسفر فرودگاهی و بیمه مسافرتی هستند. این تورها می‌توانند یک گزینه راحت و مقرون‌به‌صرفه برای آن دسته از مسافرانی باشند که وقت و یا تجربه برنامه‌ریزی برای سفر را ندارند.

با این حال، سفر به استانبول بدون تور به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ریزی سفر خود را متناسب با بودجه و علایق خود تنظیم کنید. در نظر بگیرید که این امر می‌تواند زمان بر و دشوار باشد؛ همچنین ممکن است مجبور شوید هزینه‌های بیشتری برای بلیط هواپیما، هتل، حمل و نقل و غذا پرداخت کنید.

انتخاب هتل‌های ارزان قیمت

همان گونه که مطرح شد، ترکیه کشوری زیبا و باستانی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. این امر آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری محبوب در دنیا کرده است. اما هزینه های سفر به این کشور می‌تواند تا حدی گران باشد. اگر به  دنبال اقامت ارزان قیمت در ترکیه هستید، چندین گزینه در دسترس شما وجود دارد. برای مثال هاستل‌ها، پانسیون‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای گزینه‌های خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های اقامت در ترکیه هستند.

هاستل‌ها

هاستل‌ها یک گزینه عالی برای مسافرانی با بودجه کم هستند. هاستل‌ها معمولاً اتاق‌های مشترک و امکانات اشتراکی ارائه می‌دهند. قیمت اتاق‌های هاستل در ترکیه معمولاً کمتر از 20 دلار در شب است.

پانسیون‌ها

پانسیون‌ها شباهت زیادی به هاستل‌ها دارند؛ اما معمولاً اتاق‌های خصوصی و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند. قیمت اتاق‌های پانسیون در ترکیه معمولاً کمتر از 30 دلار در شب است.

سفر ارزان به ترکیه

آپارتمان‌های اجاره‌ای

آپارتمان‌های اجاره‌ای یک گزینه عالی برای مسافران طولانی مدت هستند. آپارتمان‌های اجاره‌ای معمولاً فضای بزرگتری برای مسافران دارند و شما می‌توانید غذای مصرفی خود را در خانه بپزید. قیمت آپارتمان‌های اجاره‌ای در ترکیه بسته به اندازه و موقعیت مکانی متفاوت است و شما برای کنترل مخارج سفرتان باید یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین آپارتمان‌ها را در یک موقعیت ارزان قیمت اجاره کنید.

نکاتی برای انتخاب هتل ارزان قیمت در ترکیه:

هنگام سفر ارزان به ترکیه باید چند نکته را برای انتخاب هتل در نظر بگیرید:

  • موقعیت مکانی: هتل‌هایی را انتخاب کنید که در خارج از مراکز شهر قرار دارند. هتل‌هایی که در مراکز شهر قرار دارند، معمولاً گران‌تر هستند.
  • امکانات: اگر امکانات خاصی برای شما مهم است، هتل‌هایی را انتخاب کنید که آن امکانات را ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید هتل‌هایی که امکانات بیشتری دارند معمولاً گران‌تر هستند.
  • نظرات مسافران قبلی هتل‌ها را بخوانید تا متوجه میزان کیفیت هتل موردنظرتان شوید.

بیشتر بخوانید

استفاده از غذاهای محلی

غذاهای محلی ترکیه خوشمزه و مقرون‌به‌صرفه هستند؛ بنابراین برای افرادی که قصد سفر ارزان به ترکیه را دارند، استفاده از این غذاها را پیشنهاد می‌کنیم. درواقع استفاده از غذاهای خیابانی ترکیه نیز یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه به حساب می آید. ترکیه کشوری با فرهنگ غذایی غنی و متنوع است. غذاهای خیابانی ترکیه نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند؛ همچنین باید بگوییم که این غذاهای خیابانی راهی عالی برای تجربه خوردن غذاهای محلی و خوشمزه کشور مذکور می‌باشند. در این بخش از مقاله سفر ارزان به ترکیه، چند مورد از غذاهای خیابانی ارزان و خوشمزه در ترکیه را برایتان آورده‌ایم.

سیمیت

سیمیت نوعی نان شیرین حلقه‌ای می‌باشد که با کنجد پوشانده شده است. این غذا یک صبحانه یا میان‌وعده عالی محسوب می‌شود و قیمت آن هم معمولاً کمتر از 1 لیر (0.50 دلار) است.

کباب

 کباب یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای ترکیه است. انواع مختلفی از کباب در ترکیه وجود دارد؛ ولی محبوب‌ترین آنها دونر کباب، آدانا کباب و شیش کباب است. کباب معمولاً با نان پیتا، سالاد و گوجه‌فرنگی سرو می شود و قیمت آن ها هم معمولاً  کمتر از 10 لیر (5 دلار) است.

کوکورچ

 کوکورچ نوعی میان وعده یا غذای خیابانی محبوب در ترکیه است. کوکورچ از روده گوسفند یا بره تهیه می‌شود که با ادویه‌جات و انواع سبزی‌ پر شده و سپس بر روی آتش کباب می‌شود.

بیشتر بخوانید

سفر ارزان به ترکیه

بورک

 بورک نیز جزو غذاهای خوشمزه و پرطرف‌دار ترکیه است. انواع مختلفی از بورک در این کشور وجود دارد؛ ولی محبوب‌ترین آنها بورک پنیر، بورک سبزیجات و بورک گوشت است. بورک‌ها معمولاً با قیمتی کمتر از 5 لیر (2.50 دلار) به فروش می‌رسند.

شامی کباب

شامی کباب نیز یکی از غذای خیابانی محبوب در ترکیه است. برای تهیه شامی کباب از گوشت چرخ‌کرده، سیب زمینی، پیاز و ادویه‌جات استفاده می‌شود.

استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی

ترکیه دارای سیستم حمل‌ونقل عمومی نسبتاً توسعه‌یافته‌ای است که شامل اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی می‌شود. معمولاً وسایل حمل‌ونقل عمومی ترکیه ارزان بوده و راهی عالی برای جابه‌جایی در سراسر کشور هستند.

در این بخش چند مورد از وسایل حمل‌ونقل عمومی ارزان‌قیمت در ترکیه را برایتان آورده‌ایم:

اتوبوس

هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس و گشت‌وگذار با آن در این کشور، ارزان‌ترین راه برای سفر در ترکیه است. اتوبوس‌ها در سراسر کشور و به طور منظم در بین شهرهای بزرگ و کوچک حرکت می‌کنند.

مترو

 مترو یک گزینه سریع و راحت برای جابه‌جایی در شهرهای بزرگ ترکیه است. هزینه بلیط مترو در ترکیه معمولاً  کمتر از 5 لیر (2.50 دلار) برآورد می‌شود.

تراموا

تراموا یک گزینه رمانتیک و جذاب برای جابه‌جایی در شهرهای بزرگ ترکیه به حساب می‌آید. هزینه بلیط تراموا در ترکیه معمولاً  کمتر از 5 لیر (2.50 دلار) است.

سفر ارزان به ترکیه

تاکسی

تاکسی نیز گزینه‌ای راحت برای جابه‌جایی در ترکیه می‌باشد. ولی معمولاً  گران‌تر از سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی است. هزینه تاکسی در ترکیه به مسافت طی شده بستگی دارد.

در اینجا چند نکته برای صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل عمومی در ترکیه آورده شده است:

  • برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ترکیه، باید کارت سفر تهیه کنید. کارت سفر یک کارت پلاستیکی است که می‌توان آن را از ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و تراموا خریداری کرد. هزینه کارت سفر معمولاً 10 لیر (5 دلار) است و می توان آن را با اعتبار بانکی شارژ کرد.
  • از کارت سفر استفاده کنید. هزینه کارت سفر ارزان‌تر از خرید بلیط تک سفره است.
  • از کارت‌های تخفیف استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی ترکیه کارت‌های تخفیف ارائه می‌دهند که می‌تواند تا حدی هزینه سفر شما را کاهش دهد.
  • از حمل‌ونقل عمومی در ساعات غیر اوج استفاده کنید؛ چرا که معمولاً قیمت بلیط اتوبوس و مترو در ساعات غیر اوج کمتر است.
  • از تاکسی فقط در صورت لزوم استفاده کنید؛ زیرا قیمت استفاده از تاکسی گران‌تر از سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

شرکت در تورهای رایگان ترکیه

جالب است بدانید که بسیاری از موزه‌ها و جاذبه‌های ترکیه تورهای رایگان ارائه می‌دهند؛ بنابراین این مورد راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه و یادگیری در مورد فرهنگ ترکیه است.  انواع مختلفی از تورهای رایگان در ترکیه وجود دارد، از جمله:

  • تورهای پیاده‌روی: معمولاً این تورها از مکان های تاریخی و فرهنگی بازدید می‌کنند.
  • تورهای اتوبوسی: معمولاً این تورها از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بازدید می‌کنند.
  • تورهای غذا و نوشیدنی: معمولاً این تورها به شما کمک می‌کنند تا غذاها و نوشیدنی‌های محلی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید

نحوه شرکت در تورهای رایگان در ترکیه:

برای شرکت در تورهای رایگان در ترکیه، باید از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن شرکت برگزارکننده ثبت‌نام کنید. معمولاً برای ثبت‌نام نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ اما ممکن است لازم باشد در زمان مشخصی در محل تور حاضر شوید.

سایر ترفندهای کاهش هزینه سفر

با کمی برنامه‌ریزی و تحقیق، می‌توانید سفر ارزان و لذت بخشی به ترکیه داشته باشید. در اینجا نیز به چند نکته اضافی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به ترکیه مطرح شده است. با پیروی از این نکات، می‌توانید لذت‌بخش‌ترین سفر ارزان به ترکیه را تجربه کنید.

  • از کارت اعتباری استفاده کنید؛ زیرا بسیاری از خرده فروشان و رستوران ها در ترکیه تخفیفهایی را برای پرداخت با کارت اعتباری ارائه می دهند.
  • وعده‌های غذایی مورد نیاز خود را در خانه یا هتل بپزید؛ بدین ترتیب اگر اقامت طولانی در ترکیه دارید، می‌توانید مواد غذایی را از سوپرمارکت خریداری کرده و خودتان غذا بپزید.
  • از خدمات رایگان استفاده کنید. برای مثال برخی از هتل‌ها و پانسیون‌ها خدمات رایگان مانند Wi-Fi و صبحانه ارائه می‌دهند.
  • همان‌طور که می‌دانید بسیاری از جاذبه‌های طبیعی ترکیه رایگان هستند؛ بنابراین از فعالیت‌های رایگان لذت ببرید.

سفر ارزان به ترکیه

جمع‌بندی

همان گونه که می‌دانید ترکیه یکی از مقاصد تفریحی پرطرف‌دار ایرانیان است؛ به همین دلیل سفر رایگان به ترکیه با ارز دولتی و سفر رایگان به وان ترکیه از جمله مواردی است که افراد زیادی تمایل به کسب اطلاعات درباره آن را دارند. در این مطلب سعی کردیم مطالب بسیار مفید و کاربردی را در ارتباط با سفر ارزان به ترکیه بیان کنیم تا شما بتوانید با صرف هزینه حداقلی، یک سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما سروران مفید واقع شود. از این که تا انتهای مقاله سفر ارزان به ترکیه ما را همراهی کردید، کمال تشکر و قدردانی را از شما عزیزان داریم.