تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سفر ارزان به وان فرصتی برای تجربه یک سفر خارجی مقرون به صرفه است. درصورتی‌که برای نخستین بار می‌خواهید به یک سفر خارجی بروید، سفر ارزان به وان با روش‌های زمینی و هوایی بهترین گزینه برای شما است. شهر وان نزدیک‌ترین شهر توریستی ترکیه به ایران بوده و یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه برای مسافران ایرانی است. عدم نیاز به ویزا برای سفر به وان، وجود جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، حراجی‌های برندهای معروف ترکیه و همچنین کوتاه‌بودن مسیر سفر به نسبت سایر سفرهای خارجی، از مهمترین دلایلی هستند که سفر به این شهر را تبدیل به انتخابی جذاب می‌کنند. در این مطلب قصد داریم درباره معرفی روش های زمینی و هوایی برای سفر ارزان به وان و همچنین بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه، اطلاعات مفیدی را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. برای اطلاع از نظرات در مورد سفر به وان ترکیه 1403 تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سفر ارزان به وان ترکیه با معرفی روش های زمینی و هوایی

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی شهر وان ترکیه

وان، مرکز استان وان ترکیه و شهر بزرگی در شرق این کشور همسایه است. این شهر فاصله اندکی با کشورمان دارد و به‌عنوان یک مقصد محبوب برای ایرانیان محسوب می‌شود و به‌آسانی از طریق مرزهای زمینی و هوایی قابل ‌دسترس است. قدمت شهر وان به حدود ۳۴۰۰ سال قبل باز می‌گردد و به همین دلیل جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. لازم است اشاره کنیم که انتخاب این شهر، به‌عنوان مقصد گردشگری به دلیل ارزان‌بودن آن است. سفر به وان برای ایرانیان از گردش در جاذبه‌های تاریخی و تفریحی گرفته تا خرید برندهای مطرح ترکیه جذابیت‌ دارد.

از دیگر دلایل محبوبیت وان، گربه‌‌های سفید پشمالویی می‌باشند که یک چشم زرد و یک چشم آبی دارند و بسیار جذاب هستند. از نظر جغرافیایی نیز شهر وان از بخش غرب و شمال به دریاچه وان، از جنوب به نزدیکی کوه آرتوس و از شرق هم به کوه‌های مرتفع سیاه کوه و ارک می‌رسد.

سفر ارزان به وان ترکیه با معرفی روش های زمینی و هوایی

از چه طریقی به شهر وان برویم؟

۴ روش برای سفر ارزان به وان وجود دارد؛ وسیله شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار. البته لازم است اشاره کنیم که شهر وان فرودگاه هم دارد. اما این فرودگاه تعداد اندکی پرواز مستقیم به ایران دارد. ولی اگر قصد دارید که با خرید بلیت هواپیما به وان سفر کنید و پرواز مستقیم نیافتید، بهترین روش این است که به استانبول رفته و از آنجا به‌صورت هوایی به شهر وان سفر کنید.

در ادامه باید بگوییم که سفر ارزان به وان با قطار هم به دلیل بازرسی‌های متعدد در مرز، معطلی بسیاری را به همراه خواهد داشت که منجر به خستگی و هدررفتن زمان شما می‌شود؛ همچنین در نظر بگیرید که برای قطار هم باید با رزرو بلیط قطار تهران وان راهی این شهر شوید و یا از شهر تبریز سوار قطار شوید. به علت موارد  مطرح شده و کنترل هزینه سفر به وان ترکیه ۱۴۰۲ بهترین روش برای بازدید از این شهر، سفر به وان با استفاده از ماشین شخصی است.

در نظر داشته باشید که 3 مرز برای سفر زمینی به وان وجود دارد: مرز رازی، مرز سرو  و مرز بازرگان.

 از بین این مرزها، مرز زمینی رازی یا کاپیکوی، کوتاه‌ترین مسیر را نسبت به سایر مرزها دارد. برای رفتن به این مرز ابتدا باید از سمت تبریز  به خوی بروید، در نظر بگیرید که مرز رازی در بازه زمانی ۹ صبح تا ۵ عصر فعالیت میکند و در صورت  استفاده از این مرز، زمان سفر خود را به نحوی تنظیم کنید که بتوانید در بازه زمانی مطرح شده به مرز برسید.

مرز زمینی سرو یا اسندره محدودیت زمانی نداشته و دسترسی به این مرز زمینی از طریق ارومیه امکان‌پذیر است. آخرین مرز هم مرز بازرگان بوده و به علت مرز ترانزیتی در همه ساعات شبانه‌روز فعالیت می‌کند. توجه کنید که مرز بازرگان نسبت به سایر مرزها دورتر است و به دلیل شلوغ بودن این مرز، استفاده از آن مدت زمان نسبتاً زیادی طول می‌کشد. در نظر داشته باشید، مسافرانی که با خودروی شخصی سفر می‌کنند، باید پیش از سفر گواهینامه بین‌المللی تهیه کرده و پلاک خود را کاپورتاژ کنند. با این حال بهترین روش این است که مسافران تا مرز موردنظرشان با ماشین شخصی بروند و بقیه مسیر خود را با استفاده از ماشین‌های مرزی ادامه دهند.

سفر ارزان به وان ترکیه با معرفی روش های زمینی و هوایی

مدت زمان سفر از تهران به وان

  • مدت زمان سفر هوایی از تهران تا وان

 در صورتی که پرواز مستقیم از تهران به وان باشد، پرواز حدوداً 1 ساعت طول خواهد کشید؛ اما اگر از طریق استانبول به وان بروید، ۲ ساعت از تهران تا استانبول و از استانبول تا وان هم حدود ۲ ساعت است.

  • مدت زمان سفر زمینی از تهران تا وان

 نسبت به سه مرزی که در بخش قبلی معرفی کردیم، از ۱۰ تا ۱۵ ساعت متغیر است. (در نظر بگیرید که با توجه به شلوغی مرز نیز حدود ۲ الی ۳ ساعت هم در آن جا معطلی خواهید داشت.)

  • مدت زمان سفر ریلی از تهران تا وان

این سفر از تهران تا تبریز ۱۳ ساعت و از تبریز تا وان هم حدود ۷ ساعت طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید

ارزان‌ترین تور وان را چه زمانی بخریم؟

افرادی که هزینه سفر به وان ترکیه ۱۴۰۱ برایشان مهم است باید بدانند که این شهر به علت داشتن آب‌وهوای کوهستانی و موقعیت جغرافیایی، زمستان‌های سردی دارد که احتمالاً این سرمای هوا برای اغلب افراد آزاردهنده باشد؛ لذا این فصل زمان حراج در وان ترکیه بوده و بیشترین تخفیفات در خدمات گردشگری، پروازها و هتل‌ها ارائه می‌شود. افراد می‌توانند در این زمان اقدام به سفر نموده و عشق و حال در وان ترکیه را تجربه کنند؛ همچنین در فصل زمستان می‌توانید با سفر ارزان به وان از تفریحات زمستانی این شهر همچون برف‌بازی و اسکی لذت ببرید.

سفر ارزان به وان ترکیه با معرفی روش های زمینی و هوایی

آیا می‌توان همه برندها را در وان پیدا کرد؟

در مراکز خرید شهر وان می‌توان از برندهایی مانند پول اند بیر (Pull&Bear)، زارا (Zara)، زارا هوم (Zara Home)، اویشو (Oysho)، ماسیمو دوتی (Massimo Dutti)، اوترکه (Uterqüe) و استرادیواریوس (Stradivarius) خرید کرد.

در سفر به وان از کجا بازدید کنیم؟

برخلاف تصور عموم افراد، سفر ارزان به وان تنها مختص خریدکردن نیست و این شهر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متنوعی هم دارد که بسیاری از افراد از وجود آنها بی‌اطلاع‌اند. در ادامه مقاله شما را با برخی از این جاذبه‌ها آشنا می‌کنیم:

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار در میان آب‌های دریاچه وان واقع شده و  صخره‌های مرتفع آهکی دارد. داستان جالبی درمورد نام‌گذاری این جزیره وجود دارد که نسل به نسل در میان مردمان محلی شهر وان چرخیده است. بر اساس افسانه‌های قدیمی یک مرد به شاهدختی دلباخته شده بود که در این جزیره می‌زیسته و او هر شب این مسیر را برای دیدن شاهدخت طی می‌کرد و معشوقه هم با نور، راه را به وی نشان می‌داد.

روزی پدر شاهدخت از این ماجرا مطلع می‌شود و اجازه نمی‌دهد که دخترش راه را به مرد نشان دهد. به همین علت قایق پسر در یک شب طوفانی و در هنگام آمدن به جزیره آسیب می‌بیند و غرق می‌شود؛ ولی او تا لحظه آخر مرگش کلمه آکدامار را تکرار می‌کرده است و از آن زمان به بعد، نام این منطقه با اسم جزیره آکدامار شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید

قلعه وان

 قلعه وان که به نام ارگ وان هم شهرت دارد؛ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و چشم‌اندازی به سمت ویرانه‌های شهر اوراتو ترکیه دارد. عظمت و شکوه این قلعه سنگی قابل توجه است و همچنین قدمتی دیرینه دارد. شاید برایتان جالب باشد که در حوالی قلعه وان برجی به اسم سار دور وجود دارد که کتیبه‌های باارزشی از زمان آغاز حکومت باستانی اورارتو دارد. این کتیبه‌ها به 3 زبان فارسی قدیمی، ایلامی و بابلی نوشته شده‌اند.

خانه گربه‌ها

احتمالاً برایتان جالب است که بدانید گربه‌های وان از نژاد کمیاب و خاصی هستند که تنها به این منطقه اختصاص دارند. این گربه‌ها ظاهری ابریشمی و سفیدرنگ دارند که رنگ جفت چشم‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به‌منظور حمایت و نگهداری این نژاد خاص، خانه گربه‌های وان تأسیس شده که در مرکز شهر وان و روبروی قلعه وان قرار دارد. این گربه‌ها عاشق آب‌تنی هستند؛ بنابراین در صورتی که آنها را در حال شنا در دریاچه وان مشاهده کردید، نباید تعجب کنید.

موزه وان

یکی از جاذبه‌های گردشگری وان میزبان آثار و اشیایی است که از نسل‌های گذشته کشور ترکیه به‌ یادگار مانده‌اند. از اصلی‌ترین قسمت‌های موزه به بخش نسل‌کشی مرتبط بوده که حکایت از قتل‌عام خونین این منطقه دارد.

سفر ارزان به وان ترکیه با معرفی روش های زمینی و هوایی

سایر جاذبه‌ها

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر وان می‌توانیم به: کلیسای صلیب مقدس چاووش، پارک‌های آبی وان آبشار مرادیه، قلعه کاو، تپه قلعه هوشاپ، صومعه وارگا وانک، سپه هفت کلیسا و… اشاره کنیم که بازدید از این جاذبه‌های گردشگری و تاریخی در کنار خرید، یک سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی موضوع سفر ارزان به وان با معرفی روش های زمینی و هوایی پرداختیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه مطرح کردیم تا افرادی که قصد سفر به این شهر گردشگری را دارند بتوانند از این اطلاعات بهره ببرند. همچنین باید مطرح کنیم که می‌توانید بدون ویزا هم به این شهر مسافرت کنید؛ ولی سفر به وان ترکیه بدون پاسپورت امکان‌پذیر نیست. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما سروران گران‌قدر مفید واقع شده باشد. از این که تا انتهای مقاله سفر ارزان به وان همراهمان بودید، از شما تشکر می‌کنیم.

سؤالات متداول

  1. مدارک لازم برای سفر به وان چیست؟

برای سفر به وان باید پاسپورت با حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشید.

  1. بهترین زمان برای سفر به شهر وان چه زمانی از سال است؟

بهترین زمان سفر به بخش‌های شرقی ترکیه و شهرهایی همچون وان، ماه‌های آوریل تا سپتامبر (از اواسط فروردین‌ماه تا اواسط مهر) است. در مجموع باید بگوییم که ماه ژوئن (اواسط خردادماه تا اواسط تیر) بهترین زمان سفر به وان محسوب می‌شود.