تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سفر به جزیره کیش در زمان کرونا

جزیره کیش

کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس است که در استان هرمزگان قرار دارد و سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از آن بازدید می کنند. بیشتر گردشگران با خرید بلیط ارزان هواپیما به این جزیره سفر می کنند، زیرا سفر هوایی به جزیره کیش بسیار آسان تر و سریع تر از سفرهای ترکیبی زمینی و دریایی است.

اجاره روزانه خانه در تهران

جزیره کیش آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب دارد و سفر به آن در هر فصلی توصیه نمی شود. در فصول سردتر سال، دمای هوا کاهش پیدا کرده و در پی آن رطوبت نیز کم می شود و این جزیره هوایی مطبوع را تجربه می کند. البته این گرمای هوا مانعی برای تجربه یک سفر لذت بخش در این جزیره نیست. زیرا در جزیره کیش امکانات تفریحی متنوعی در فضای بسته وجود دارد که می توانید در هوایی خنک و مطبوع از آن ها استفاده کنید.

با بالا رفتن نرخ ارز و اوضاع اقتصادی کنونی، بسیاری از ایرانیان که عادت به سفرهای خارجی داشتند امکان این سفرها را ندارند. سفر به جزیره کیش با توجه به امکانات و تفریحات متنوعش می تواند جایگزین خوب و ارزان تری برای سفرهای خارجی باشد.

تاریخچه جزیره کیش

اگر بخواهیم به طور کامل درباره تاریخچه جزیره کیش و اتفاقاتی که در طی سال ها برای آن افتاده است را بگوییم ممکن است داستانی زمان بر و خسته کننده باشد. می توانیم به اختصار داستان و تاریخچه جزیره کیش را طبق چیزی که در کتاب های تاریخی آمده است نقل کنیم.

جزیره کیش از زمان هخامنشیان در تسلط ایران بوده، با گسترش اسلام در منطقه‌، خلفای اموی تا سال ۲۴۹ هجری قمری بر جزیره‌ کیش مسلط شدند. در همین سال یکی از اهالی ری علیه خلیفه شورش کرد و تسلط تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین را در دست گرفت.

پس از آن ایرانیان در زمان آل بویه تا زمان تیموریان جزیره کیش را از آن خود کردند. پس از آن دوران طلایی این جزیره یعنی دوره سلجوقیان شروع شد و در آن زمان این جزیره به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد.

پرتغالی ها در سال ۹۱۲ هجری قمری، کیش را به تصرف خود درآوردند ولی پس از آن سپهسالار شاه عباس به نام امام قلی خان موفق شد تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین را پس بگیرد؛ از آن پس جزیره کیش یک جزیره ایرانی به شمار می رود. در سال ۱۳۶۱ جزیره‌ی کیش به عنوان نخستین منطقه‌ی آزاد اقتصادی در ایران انتخاب شد و هم اکنون نیز به عنوان یکی از مناطق آزاد فعال و پر گردشگر محسوب می ‌شود.

هم اکنون اصلی ترین هدف این جزیره جذب گردشگر و توسعه گردشگری و تجارت در منطقه است. برای دستیابی به این هدف، جاذبه های گردشگری جذاب متفاوت، رستوران های متنوع و هتل هایی با بهترین امکانات ساخته شده است.

سفر به جزیره کیش در زمان کرونا

با شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن تعداد زیادی از مردم، ضربه بزرگی به صنعت گردشگری وارد شد و سفرها به به طرز قابل توجهی کاهش یافت. مدتی است که مردم در تلاشند تا به زندگی نرمال خود با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگردند. از طرفی برای مدت طولانی در خانه ماندن و تفریحی نداشتن می تواند آسیب های روحی زیادی را ایجاد کند. از همین رو شاید داشتن سفرهایی با رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی، مانعی نداشته باشد.

سفر مارکت

در سفر با رعایت نکات بهداشتی ساده ای مانند شستشو و یا ضدعفونی کردن مداوم دست ها، استفاده از ماسک و تعویض به موقع آن و… می توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد. اگر قصد سفر به این جزیره را با خرید بلیط هواپیما کیش تهران نیز دارید، نکات ساده ای هستند که باید قبل و حین از پرواز به خاطر داشته باشید تا سفری بدون خطر و ابتلا به ویروس کرونا را تجربه کنید.

تفریحات آبی کیش در زمان کرونا

با شنیدن نام جزیره کیش و تفریحات آن احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می رسد تفریحات آبی این جزیره است. هم اکنون استفاده از این امکانات و تفریحات آبی تقریبا شبیه به دوران قبل از کرونا شده است و می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

البته برای جلوگیری از تجمع افراد زیاد، تغییراتی در تعداد نفراتی که از هر وسیله استفاده می کنند نیز به وجود آمده است. برای مثال تفریحاتی مانند پاراسل، فلای بورد، اسکی و غواصی، تا جای ممکن تک نفره و تفریحات دسته جمعی دیگری نظیر شاتل سواری، قایق سواری و بنانا حداکثر چهار نفره برگزار می شوند. این قوانین و عمل به آن ها موجب شد تا تاثیر ویروس کرونا در این جزیره بسیار کمرنگ تر شود. علاوه بر این انواع تفریحاتی که در دریا و یا در فضای باز قابل انجام بوده، آزاد و است و می توانید بهترین و مهیج ترین تفریحات را در جزیره کیش حتی در زمان کرونا تجربه کنید.

طبیعت گردی در شرایط کرونا در جزیره کیش

بر اساس گفته سازمان جهانی جهانگردی، در دوران شیوع کرونا، در تمامی کشورها باید مسافرت ‌ها به صورت منطقه ‌ای برگزار شود و همچنین تورهای مسافرتی به انفرادی و سفرهای تاریخی، فرهنگی و سیاحتی به طبیعت گردی و گشت در محیط‌ های آزاد، تغییر پیدا کنند.

این زمان فرصت مناسبی را ایجاد می کند تا بتوانید از طبیعت فوق العاده زیبا جزیره کیش لذت ببرید. کیش از نظر طبیعی از اکوسیستمی فوق العاده برخوردار است و از نظر سواحل منحصر به فرد و گونه های جانوری قابل توجه است. می توانید در خیابان های این جزیره قدم بزنید و درختان زیبا و جذابش را تماشا کنید.

رستوران های جزیره کیش در زمان کرونا

در جزیره کیش به دلیل وجود دریا، غذاهای دریایی بی نظیری وجود دارد که طعم آن ها مثال زدنی است. نمی شود به این جزیره سفر کنید و طعم فوق العاده این غذاهای دریایی را نچشید. پس از شیوع ویروس کرونا، بیشتر رستوران ها در تمامی شهرها تعطیل شدند و این اتفاق برای رستوران های جزیره کیش هم افتاد؛ تا این که هم اکنون بسیاری از آن ها با رعایت کامل تمام نکات بهداشتی مشغول به فعالیت هستند.

می توانید در سفر خود به کیش سری به این رستوران ها بزنید و یک وعده دریایی خوشمزه را تجربه کنید. برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید به رستوران هایی که فضای باز دارند بروید و خیالتان از بابت عدم ابتلا به کرونا نیز نسبتا راحت باشد.

فعالیت های مناسب در زمان کرونا در جزیره کیش

اگر نمی خواهید ریسک کنید و در مکان های نسبتا شلوغ قرار بگیرید، در این جزیره بیضی شکل زیبا می توانید تفریحاتی کاملا کم خطر در همین دوران کرونا را داشته باشید. جزیره کیش پر است از سواحلی که می توانید کنار آن ها قدم بزنید. سواحلی مانند ساحل مرجان، ساحل مرد ماهیگیر، ساحل کلبه هور، ساحل میر مهنا، ساحل سیمرغ و ساحل درختان نارگیل.

تفریحات جزیره کیش

می توانید در کنار این سواحل قدم زده و یا می توانید در پیست های دوچرخه نزدیک آن ها دوچرخه سواری کنید. بهتر است صبح ها و یا نزدیکی غروب به ساحل بروید؛ زیرا این زمان ها، ساعات خلوت تری هستند و هم آرامش بیشتری دارید و هم در معرض ویروس قرار نمی گیرید.

در نهایت توصیه می کنیم که اگر با تهیه بلیط هواپیما تهران کیش به این جزیره سفر کردید، سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و از رفتن به مکان های شلوغ اجتناب کنید، برای حفظ سلامت از تردد با وسایل نقلیه جمعی در کیش اجتناب کنید و همیشه در گردش روزانه کیش، ماسک و الکل ضدعفونی به مقدار کافی همراه داشته باشید.