تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

برای آن دسته از افرادی که علاقمند به هیجان و ماجراجویی هستند، تفریحات دریایی چابهار بهترین گزینه خواهد بود. به جرات می‌توان گفت غواصی از جمله بهترین لذت‌های هیجان‌انگیز و پرماجرا در چابهار محسوب می‌شود. به طوری که همواره سعی داشته‌ایم برای یک بار هم که شده موجودات کف دریا را از نزدیک مشاهده کنیم. چنانچه به چابهار سفر کردید و تمایل داشتید با دنیای زیر آب دریای عمان آشنا شدید و از تماشای آن لذت ببرید، حتما به کلبه غواصی چابهار ( Chabahar Diving Cottage ) سر بزنید. این مرکز دارای امکانات تفریحی هیجان‌انگیزی است و لحظاتی شاد و سراسر ماجرا را برای بازدیدکنندگان خود در نظر گرفته است.

مدرسه غواصی چابهار نه تنها دارای امکانات تفریحی مختلف است، بلکه این امکان را فراهم ساخته تا تحت نظارت مربیان حرفه‌ای غواصی مطابق با استانداردها، آموزش ببینید و در این خصوص ضامن امنیت شما خواهند بود. ناگفته نماند که به منظور آموزش در این مدرسه غواصی لازم است تا به مدت یک هفته در چابهار‌ سکونت داشته باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

غواصی در کلبه غواصی چابهار به قدری گردشگران را مجذوب خود می‌کند که اشخاصی که آن را تجربه می‌کنند، باز هم برای غواصی به چابهار سفر می‌کنند. علاوه بر این تجربه این ورزش پرماجرای دریایی را هم به افراد بیشتری پیشنهاد کرده و همراه خود به چابهار می‌آورند. چنانچه فکر کردن به دنیای زیر آب و سفر کردن به آن شما را هم هیجان زده می‌کند تا پایان این مطلب همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا بیشتر راجع به این تفریح جذاب و لوکس چابهار بدانید.

آشنایی با کلبه غواصی چابهار

غواصی و سفر به دنیای زیر آب از ایام قدیم در بین ایرانیان مرسوم بوده است. البته این کار به منظور دستیابی به مرواریدهای دریای پارس صورت می‌گرفت. ولی در حال حاضر غواصی در سراسر دنیا به تفریحی جذاب و لوکس تبدیل گردیده است و علاقمندان خاص خود را دارد. این ورزش سراسر ماجرا و هیجان‌انگیز که مختص افراد ماجراجو بوده، نوعی ورزشی برای قلب و سیستم گردش خون نیز محسوب می‌گردد.

کلبه غواصی چابهار

چنانچه در سفر به چابهار هوس غواصی کردید و تمایل داشتید از اعماق خارق‌العاده دریای عمان دیدن کنید و سرمست زیبایی‌های آن گردید، حتما به کلبه غواصی چابهار سر بزنید. این مرکز تنها مرکز غواصی حرفه ایی با استانداردهای بالاست که امنیت شما را تا حد بالایی تامین می کند. همانطور که بیان شد، این مدرسه علاوه بر داشتن امکانات تفریحی، برای علاقمندان به رشته غواصی امکان آموزش حرفه‌ای با اعطای گواهینامه فراهم آورده است.

آدرس کلبه غواصی چابهار: پایین‌تر از هتل لیپار، انتهای جاده ساحلی، کلبه غواصی و تفریحات دریایی چابهار

ویژگی‌های کلوب غواصی چابهار

  • فضای مناسب و اختصاصی جهت آماده شدن پیش و بعد از غواصی به همراه سرویس رفت و برگشت به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان
  • اسکله مناسب با دسترسی آسان و ایمن
  • دارای سایت اختصاصی و فوق‌العاده ایمن جهت غواصی تفریحی و آموزش ابتدایی با عمق حداکثر ۵ متر و سرشار از ماهیان زیبا و گوناگون

آموزش غواصی و دوره‌های کمک‌های اولیه DAN  در کلبه غواصی

کلیه آموزش‌ها در کلبه غواصی چابهار مطابق با استانداردهای فدراسیون جهانی غواصی CMAS  و BSAC  و تحت نظارت فدراسیون غواصی ایران است. کلبه غواصی تنها مرکز مجازی است که جهت ارائه دوره‌های DAN  و شرکت دریاکاو در چابهار در نظر گرفته شده است.

دوره‌ها:

  • دوره‌های کمک‌های اولیه DAN
  • دوره یک ستاره CMAS
  • دو ستاره CMAS
  • سه ستاره CMAS
  • دوره‌های مربیگری CMAS

کلبه غواصی چابهار

سایت‌های غواصی چابهار

سواحل چابهار در هر قسمت از ویژگی‌های منحصر بفرد خود برخوردار است. از جمله مناطق مرجانی با نژادهای سخت در آب‌های کم عمق و مرجان‌های نرم در اعماق بالاتر از ۱۰ متر. علی‌رغم تنوع آبزیان و ماهیان دریای عمان، ویژگی دیگری که می‌توان از آن نام برد، عظمت و بعضا غول‌پیکری آبزیان آب‌های این منطقه است. در بعضی از مناطق بکر می‌توان ماهی‌های هامور را که بیشتر از یکصد کیلو وزن دارند زیر آب مشاهده نمود. سایت‌هایی که می‌توانید با مراجعه به کلبه غواصی چابهار از آنها بازدید کنید به شرح زیر است:

سایت‌های غواصی قابل استفاده برای چهار فصل سال

  • سایت مملو از مرجان‌های شاخ گوزنی و مغزی به رنگ سبز و قهوه‌ای با عمق ۴ الی ۹ متر که با کلبه غواصی چابهار ۹۵۰ متر فاصلع دارد.
  • سایت پرورش مرجان در نزدیکی کلبه غواصی با عمق تقریبی ۵ متر
  • سایت علوم دریایی با نژادهای متنوعی از آبزیان و دارای عمق ۳ الی ۵ متر
  • موج‌شکن شهید بهشتی که دارای انواع مختلفی از صدف‌ها، طوطیا، آب سنگ‌های مرجانی و انواع ماهیان در سایز متوسط با عمق ۱۲ متر
  • بازوی چپ موج شکن بهشتی با عمق حداکثر ۱۹ متر که دارای نژادهای متنوعی از آبزیان است.
  • سایت انبار نفت با صخره‌های کوچک چند لایه که دارای عمقی حداکثر ۷ متر است.
  • سایت آرتمیس مقابل اقیانوس شناسی همراه با یک آبفشان ساحلی زیبا در ساحل دریا

کلبه غواصی چابهار

چه تفریحاتی در کلبه غواصی در چابهار در انتظار شما است؟

گردشگران  چابهار زیبا بعد از تجربه پرهیجان و پرماجرا در این کلبه غواصی، می‌توانند به منظور بهره‌گیری از سایر تفریحات دریایی چابهار به بخش ساحلی دریای عمان رفته و بر آب‌های نیلگون آن به گشت و گذار با قایق‌های تندرو مشغول شوند. ممکن است زمانی که نام مدرسه غواصی را می‌شنوید، تنها چیزی که به ذهنتان برسد غواصی کردن باشد. ولی باید بگوییم تفریحات کلبه غواصی چابهار تنها به غواصی کردن محدود نمی‌شود و تفریحات جذاب دیگری هم وجود دارد که در ادامه آنها را بیان خواهیم پرداخت.

شاتل

از جمله پرهیجان‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در این مرکز آن را تجربه کنید، شاتل سواری است. جذاب‌ترین بخش این تفریح این است که این امکان را دارید تا به صورت دسته جمعی از آن لذت ببرید و جزو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای گروهی محسوب می‌شود. در شاتل سواری شما روی تیوپ بزرگی می‌نشینید که توسط یک طناب بسیار محکم به قایق متصل گردیده و با حرکات و تکان‌های قایق آن هم روی آب کشیده می‌شود. در بخش هیجانی شاتل سواری هم می‌توان به سرعت بالایی که روی آب در حال حرکت هستید و موج‌ها مدام شما را به بالا و پایین پرتاب می کنند، اشاره داشت.

شاتل سواری
تصویر از سایت رهبال

بنانا

بازی بنانا هم تفاوت زیادی با شاتل نداشته به نوعی که در بنانا هم تیوپ روی آب از طریق قایق کشیده می‌شود. تنها تفاوتی که میان آنها وجود دارد این است که تیوپ بنانا شبیه به موز بوده و تعداد کمتری می‌توانند از آن استفاده کنند.

بنانا سواری
تصویر از سایت رهبال

قایق سواری

ممکن است قایق سواری جزو تفریحاتی به شمار رود که بسیار ساده و در دسترس به نظر رسد. ولی باید بدانید که لذت قایق سواری بر دریا اصلا قابل مقایسه با قایق سواری روی اقیانوس نیست. چابهار یکی از تنها بنادر اقیانوسی ایران بوده که به آب‌های آزاد راه دارد و همین امر قایق سواری در کلبه غواصی چابهار را جذاب‌تر کرده است.

قایق سواری

اسکی روی آب

اسکی روی آب تفریحی نیست که هر کسی بتواند به سراغ آن برود. برای اینکه بتوانید به راحتی روی آب اسکی کنید و تعادل خود را حفظ کنید لازم است هم بدنی ورزیده داشته باشید و هم تمرین کنید. اما باز هم تجربه کردن آن خارج از لطف نیست.

موج سواری

در صورتی که به ورزش موج سواری علاقمند هستید، این کلوپ بهترین گزینه خواهد بود. موج سواری یک ورزش‌ حرفه‌ای کاملا شناخته شده است و یکی دیگر از تفریحات موجود در مدرسه کلبه غواصی در چابهار است. البته این تفریح در تمام ایام سال مورد استفاده نیست. اگر در دریا موجی نباشد موج سواری هم غیرممکن خواهد بود. موج سواری در چابهار اغلب در فصل بهار امکان‌پذیر بوده که دریا دارای موج‌های قدرتمندی است.

برای غواصی در کلوپ چابهار به چه لوازمی نیاز است؟

از جمله پرتکرارترین سوالاتی که برای گردشگران جهت غواصی در این مرکز پیش می‌آید، این است که جهت غواصی نیاز به لوازم خاصی است؟ اکثر ما در فیلم‌ها و مستندها غواصانی را مشاهده کرده‌ایم که با فرم‌های مخصوص و کپسول‌های اکسیژن غواصی می‌کنند. جالب است بدانید که تمامی این تجهیزات برای غواصی نیاز خواهد بود. ولی ناگفته نماند که همه این تجهیزات از طرف کلبه غواصی در چابهار تامین می‌شود و نیازی به تهیه هیچ کدام از آنها از سوی گردشگران نیست.

آیا بانوان امکان غواصی در کلبه غواصی چابهار را دارند؟

بانوانی که در سفر به چابهار تصمیم دارند از تفریحات در کلبه غواصی چابهار بهرمند گردند، بایستی به پلاژ اختصاصی بانوان مراجعه نمایند‌. در این پلاژ امکان شنا و غواصی در یک فضای کاملا اختصاصی در اختیار آنها قرار داده شده است تا بتوانند نهایت لذت را از سفر خود ببرند. همچنین تفریحات دریایی دیگر چابهار اعم از شاتل، بنانا و… نیز برای بانوان قابل استفاده خواهد بود.

کلبه غواصی چابهار

قیمت غواصی در چابهار

قیمت و هزینه جهت غواصی در چابهار نسبت به فصلی که به آن سفر می‌کنید، متفاوت بوده و نمی‌توان برای این تفریحات قیمت ثابتی را تعیین کرد. اما لازم به ذکر است که غواصی یکی از تفریحات لوکس چابهار محسوب می‌شود و نبایستی این را انتظار داشته باشید که در چابهار با قیمت بسیار کمی غواصی کنید. ولی به این منظور که بتوانید از قیمت دقیق هر تفریح در کلبه غواصی چابهار مطلع گردید، بهتر است تا پیش از سفر به چابهار با این مرکز تماس بگیرید و از قیمت هر تفریح آگاهی یابید.