تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

امکان حضور در کانادا برای تولد فرزند، به راحتی و تنها با دریافت ویزای اقامت موقت کانادا فراهم می شود. به طور کلی این کار شرایط ویژه و خاصی نداشته و تنها باید در هنگام دریافت ویزای اقامت موقت (TRV) خود مدارکی مبنی بر بارداری ارائه و اعلام کنید که قصد دارید فرزند خود را در کانادا به دنیا بیاورید.

کانادا به عنوان کشوری توسعه‌یافته، همه ساله میزبان هزاران مهاجری است که قصد دارند در کانادا که به سرزمین برگ‌های افرا مشهور است مشغول به زندگی شوند. یکی از راه‌های قانونی که بسیاری از متقاضیان از طریق آن حضور دائمی خود در این کشور را تضمین می‌کنند، تولد فرزند در خاک کانادا است.

اجاره روزانه خانه در تهران

به زبان ساده‌تر، فرزندان اتباع کشورهای دیگر که در کشور کانادا به دنیا آمده‌اند، شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند. حالا ممکن است بپرسید که دریافت ویزای تولد فرزند کانادا چه شرایطی دارد، در این مقاله به جزئیات این شیوه شامل الزامات قانونی، مزایا و همچنین هزینه‌های زایمان فرزند در کانادا خواهیم پرداخت.

چگونه می‌توان ویزای تولد فرزند کانادا را دریافت کرد؟

آیا تولد نوزاد در کانادا قانونی است؟

 بر اساس بند (الف) 3(1) قانون شهروندی کانادا، تمامی کودکانی که درون کشور کانادا به دنیا می‌آیند، بدون توجه به وضعیت اقامت والدین خود، شهروندی کانادا را دریافت می‌کنند. تنها استثناء موجود در این قانون، فرزندان دیپلمات‌های خارجی مقیم کانادا است.

بر مبنای این قانون، حتی اگر والدین فرزند، ساکن و یا شهروند کانادا نباشند، به طور خودکار شهروندی کانادا به فرزند اعطا شده و والدین می‌توانند پس از زایمان مادر، برای دریافت پاسپورت کانادایی فرزند خود اقدام نمایند.

دریافت ویزای تولد فرزند کانادا

مادران باردار می‌توانند برای زایمان فرزند خود در داخل کانادا ویزای تولد فرزند کانادا دریافت نمایند که این ویزا معمولا حداکثر تا شش ماه اعتبار خواهد داشت. با کمک این ویزا، مادر باردار می‌تواند برای ملاقات خانواده و دوستان خود وارد کانادا شده و در هنگام زایمان از امکانات بهداشتی موجود در کانادا استفاده نماید. با وجود این، بر اساس محدودیت‌های موجود، افراد نمی‌توانند از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی شهروندان کانادایی بهره‌مند شود. همچنین والدین کودک تنها بر اساس تولد فرزند خود در کانادا، مجاز به دریافت اقامت دائم و یا شهروندی کانادا نیستند.

به بیان دیگر، مادر باردار بر اساس شرایط ویزای دریافتی، تنها می‌تواند برای تولد فرزند خود به بیمارستان مراجعه کرده و هزینه‌های درمانی را نیز باید شخصا پرداخت کند. با این حال، در صورت تولد فرزند در کانادا، کودک به طور خودکار جزو شهروندان کانادایی محسوب شده و حتی اگر والدین نیز از اقامت دائم برخوردار نباشند، می‌تواند پاسپورت کانادایی دریافت کند.

شرایط دریافت ویزای تولد فرزند کانادا برای اتباع خارجی

در ادامه مقاله، به شرایط مختلف دریافت ویزای تولد فرزند کانادا خواهیم پرداخت. عموما روش‌های دریافت ویزای تولد فرزند، شباهت‌های زیادی با شرایط موجود برای دریافت ویزای توریستی کانادا دارد.

  • به عنوان مادر باردار باید در زمان درخواست ویزا حداقل 18 سال سن داشته باشید.
  • پاسپورت شما بایستی معتبر بوده و دارای حداقل یک صفحه خالی باشد.
  • به عنوان مادر نباید هیچگونه سابقه کیفری داشته باشید و نیاز است تا از مراجع مربوطه مدارک عدم سوء پیشینه ارائه کنید.
  • هزینه‌های تعیین شده دریافت ویزا را پرداخت کنید.
  • مادر باردار باید کپی مدارک وضعیت فعلی مهاجرت خود به کشورهای دیگر را (در صورت وجود) ارائه کند.
  • باید از حداقل بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های مدت اقامت در کانادا برخوردار باشد.
  • همچنین باید بودجه کافی برای بستری در بیمارستان را نیز در اختیار داشته باشید.
  • مادر باردار باید آماده شرکت در مصاحبه‌های احتمالی و همچنین انجام آزمون‌های بیومتریک باشد.
  • اگر کنسول‌گری کانادا از شما درخواست کند، باید آماده انجام معاینات پزشکی باشید. هرچند معمولا تنها در صورت وجود حاملگی‌های پرخطر برای انجام معاینات پزشکی از شما دعوت می‌شود.
  • مادر بایستی اثبات کند که مدت اقامت او در کانادا موقتی بوده و پس از پایان مهلت ویزا به کشور مبدأ باز خواهد گشت.
  • همچنین مادر بایستی اثبات کند که قصد اشتغال و یا تحصیل را در کانادا ندارد.

اگر در شرایط بارداری نتوانید هر یک از این موارد را ارائه کنید، کنسولگری کانادا از شما تقاضای ارائه مدارک بیشتر را خواهد کرد تا با ارائه این مدارک بتوانید موفق به دریافت ویزا شوید.

شرایط دریافت ویزای تولد فرزند کانادا برای اتباع خارجی

چگونه می‌توان ویزای تولد فرزند کانادا را دریافت کرد؟

اگر قصد دارید که فرزند خود را در کانادا به دنیا بیاورید ابتدا باید برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید. روند اخذ این ویزا نیز مشابه با روند دریافت ویزای بازدید از کاناداست. هر چند نکاتی است که باید به آن توجه کرد:

  • مطمئن شوید که برای دریافت ویزای تولد فرزند کانادا از شرایط لازم برخوردارید.
  • درخواست خود را ارسال و تمامی مدارک و مستندات مورد نیاز را جمع‌آوری کنید.
  • نیاز است تا اطلاعات بیومتریک خود (شامل اثر انگشت و عکس) را در مراکز درخواست ویزای کانادا ثبت کنید.
  • برای دریافت نتیجه منتظر بمانید.
  • همچنین باید پاسپورت خود را نیز به مرکز درخواست ویزای کانادا ارائه نمایید. برای این کار می‌توانید از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنید که ارائه کننده انواع مختلف خدمات دریافت ویزای کانادا است.

اکیدا توصیه می‌شود که در هنگام ارائه درخواست دریافت ویزای خود، حتما اشاره کنید که در انتظار تولد فرزند خود هستید. اگر بخواهید بارداری خود را در هنگام درخواست ویزا پنهان کنید، ممکن است با درخواست ویزای شما به علت عدم رعایت صداقت که از آن با عنوان عدم ارائه اطلاعات صادقانه یاد می‌شود، مخالفت شود. بنابراین در قسمت Declaration Letter یا قسمت‌های دیگر فرم درخواست ویزا، هرکجا که پرسیده شد علت سفر شما به کانادا چیست می‌توانید پاسخ دهید که قصد سفر به کانادا را دارید اما در شرایط بارداری به سر می‌برید.

چگونه می‌توان ویزای تولد فرزند کانادا را دریافت کرد؟

هزینه‌های تولد فرزند در کانادا

هزینه‌های تولد فرزندان اتباع خارجی در کانادا به عوامل مختلفی بستگی داشته که این امر باعث ایجاد تفاوت در میانگین هزینه‌ها می‌شود. میانگین هزینه تولد فرزند در کانادا در شرایط برخورداری از ویزای اقامت موقت از 5000 تا 20000 دلار کانادا متغیر است. عوامل مختلفی که می‌تواند بر این هزینه‌ها اثرگذار باشند عبارتند از:

  • استانی در کانادا که قصد دارید در آنجا فرزند خود را به دنیا بیاورید. (هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در برخی استان‌های کانادا زیاد بوده و توصیه می‌شود برای این کار به استان‌هایی مسافرت کنید که هزینه‌های درمانی نسبتا پایین‌تری نسبت به سایر نقاط این کشور دارند.)
  • مرکز خدمات درمانی که برای زایمان به آن مراجعه می‌کنید. (هزینه زایمان در بیمارستان‌های کانادا نسبت به استفاده از خدمات ماما بالاتر است.)
  • نوع زایمان (زایمان طبیعی یا سزارین)

دریافت ویزای تولد فرزند کانادا چقدر طول می‌کشد؟

بسته به زمان ارائه درخواست و حجم پرونده‌های موجود در کنسولگری‌های کانادا، ممکن است مدت انتظار شما برای بررسی پرونده و اعلام نتیجه از یک هفته تا پنج و یا شش هفته نیز متغیر باشد. در صورتی که برای قصد سفر به کانادا برای تولد فرزند را دارید، باید در اسرع وقت درخواست خود را ارائه کنید تا در صورت طولانی شدن زمان بررسی پرونده، موعد زایمان خود را از دست ندهید.

مانند انواع مختلف ویزاهای موقت کانادا، سقف 6 ماهه، حداکثر مدت زمانی است که می‌توانید با استفاده از ویزای تولد فرزند کانادا در این کشور بمانید. البته ممکن است کنسولگری با توجه به مدت زمان انقضای پاسپورت، با حضور طولانی تر شما در کانادا موافقت کند اما به هر صورت نمی‌توانید در هر ورود به کانادا، بیش از 6 ماه در این کشور بمانید.