تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نکات مهم سفر در دوران بارداری

دوره بارداری تجربه شیرینی است که می تواند در طول زندگی برای هر خانمی ایجاد شود و این دوره باعث می شود تا تغییراتی در نحوه زندگی خانم های باردار اتفاق بیوفتد.اما این به معنی خانه نشینی و دور بودن خانم های باردار از زندگی عادی نیست به طوری که حتی می توانند با رعایت نکات ایمنی به سفر هم بپردازند.اگر شما هم خانم بارداری هستید و قصد سفر دارید تا آخر این مطلب همراه مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا نکات مهم سفر در دوران بارداری را بدانید.

سفر در دوران بارداری

اجاره روزانه خانه در تهران

زمان بندی سفر در دوران بارداری

توجه داشته باشید که بهترین زمان برای سفر در دوران بارداری بین هفته 14 تا هفته 28 بارداری است.طبق تحقیقات و یافته های سازمان بهداشت جهانی مشکلات شایع این دوران که ممکن است سلامت جنین را به خطر بیاندازد در سه ماهه اول و سوم بارداری اتفاق می افتد اما در اواسط دوران بارداری،خانم باردار انرژی خود را به دست می آورد و بیماری ها و مشکلات معمولی بارداری را پشت سر می گذارد.در نتیجه در این دوران گشت و گذار می تواند برای فرد آسان تر و جذاب تر باشد.نکته مهم داشتن برنامه سفر مرتبط با مسائل بارداری است.

تهیه بیمه مسافرتی

یکی از نکات مهم سفر در دوران بارداری این است که خانم های باردار حتما باید بیمه مسافرتی تهیه کنند به خصوص اگر مقصد مکانی باشد که بیمه درمانی در آنجا اعمال نمی شود.در این صورت باید مطمئن شوید که بیمه مسافرتی شما،خدمات پزشکی و درمانی را پوشش می دهد.

مشورت با دکتر و بررسی محل اقامت

مشورت با دکتر برای سفر در دوران بارداری

حتما پیش از سفر با دکتر خود مشورت کنید و نکات مهم و ضروری را مد نظر داشته باشید.این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهتر است بیمارستان ها و مطب های اطراف هتل محل اقامت خود را شناسایی کنید تا اگر خدای نکرده دچار مشکلی شدید بتوانید سریعا خودتان را به بیمارستان برسانید و درمان های مورد نیاز خود را دریافت کنید.


همچنین بخوانید : مراحل سوار شدن هواپیما


اسناد پزشکی خود را همراه داشته باشید

سفر در دوران بارداری زمانی لذت بخش می شود که تمامی نکات را به خوبی رعایت کنید و بتوانید سفر خود را مدیریت کنید.یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید همراه داشتن اسناد و مدارک پزشکی است که بر نحوه درمان شما در مقصد مورد نظر تاثیرگذار خواهد بود.نبودن این مدارک باعث می شود تا تیم پزشکی بدون اطلاعات از وضعیت بارداری شما در مورد مشکل شما تصمیم گیری کند.

زیاد آب بنوشید

آب خوردن در دوران بارداری

خانم های باردار می بایست برای سلامتی و مراقبت از خود و کودک همراه خود آب زیادی بنوشد.کم آب بودن بدن می تواند باعث انقباض زودرس شو.بنابراین پیشنهاد می کنیم در طول سفر خود همواره بطری آب مخصوص خود را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی استفاده کنید.

سلامتی خود و فرزند خود را جدی بگیرید

معمولا خانم های باردار همواره مراقب سلامت خود هستند اما در سفر در دوران بارداری باید بیش از پیش به سلامتی خود اهمیت دهند تا دچار بیماری های احتمالی نشوند.خانم های باردار ممکن است به دلیل نشستن های طولانی در هواپیما و یا سایر وسایل حمل و نقل دچار لختگی خون شوند بنابراین پیشنهاد می شود هر چند ساعت یک بار به پیاده روی بپردازید.اگر با قطار و یا هواپیما سفر می کنید هر چند ساعت 10 دقیقه پیاده روی کنید.


همچنین بخوانید : نکات مهم برای سفر


میان وعده های سالم فراموش نشود

یکی از نکات مهم سفر در دوران بارداری این است که سعی کنید میان وعده های سالم و مقوی را پیش از سفر و در خانه خود آماده کنید و همراه خود  داشته باشید چراکه در فرودگاه و ترنیمال ها معمولا نمی شود میان وعده های سالم خریداری کرد اگر هم پیدا کنید مطمئن باشید با قیمت بسیار بالایی همراه خواهد بود.می توانید انواع خشکبار،میوه ها و نان های متنوع را همراه خود داشته باشید.

سعی کنید صندلی کنار راهرو را انتخاب کنید

سفر در دوران حاملگی

با هر وسیله نقلیه ای که سفر می کنید سعی کنید صندلی کنار راهرو را انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی رفت و آمد کنید.ضمن اینکه همانطور که گفتیم هر چند ساعت باید چند دقیقه ای را پیاده روی کنید بنابراین صندلی کنار راهرو بهترین مکان برای نشستن شماست.

همراه داشتن جعبه کمک های اولیه در سفر در دوران بارداری

نکته مهمی دیگری که در سفر در دوران بارداری حائز اهمیت است همراه داشتن وسایل مورد نیاز سفر به ویژه جعبه کمک های اولیه می باشد.همه ما امیدواریم که در سفر های خود دچار هیچگونه مشکل و بیماری نشویم اما همیشه باید احتمالات را در نظر داشته باشیم.بنابراین حتما باید جعبه کمک های اولیه همراه خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل و یا بیماری بتوانید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

همراه داشتن ژل ضد عفونی کننده و دستمال مرطوب

شستن مرتبط دست ها و رعایت نکات بهداشتی در سفر در دوران بارداری یکی از نکات مهم است.اما همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده و همچنین دستمال مرطوب نیز بسیار توصیه می شود چراکه استفاده از آن ها مانع از شیوع بیماری های ویروسی می شود.در طول سفر و همچنین در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سعی کنید با استفاده از دستمال مرطوب و ضد عفونی کننده برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی نسبت به بررسی ممنوع الخروجی خود اقدام کنید.