تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نکات سفر به استانبول

نکات سفر به استانبول :: استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ما ایرانی ها است و هر ساله افراد بسیار زیادی به منظور تفریح ، خرید و یا تجارت به این شهر سفر می کنند.با توجه به شلوغی و محبوبیت این شهر و زیاد بودن جاهای دیدنی استانبول باید نکاتی را قبل از سفر به این شهر بدانید تا به مشکلی بر نخورید.در این مطلب قصد داریم این نکات را به شما بگوییم.با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم استانبول یکی از محبوب ترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای توریستی جهان است و به طور طبیعی برای سفر به این شهر باید یک سری آداب و مقررات را در نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید.بنابراین پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

— سال های قبل وقتی کسی قصد سفر به استانبول را داشت می گفتند که سعی کنید هدف و انگیزه خود را در این سفر مشخص کنید؛اما امروزه با پیشرفت چشمگیر کشور ترکیه و شهر استانبول می تواند برای چندین هدف به این شهر سفر کرد.بنابراین پیشنهاد ما این است که در سفر به استانبول خود را به یک هدف محدود نکنید و از تمامی جنبه ها از این شهر لذت ببرید.استانبول با پیشرفتی که در سال های اخیر داشته می تواند یک مقصد همه جانبه برای شما باشد.شما می توانید با سفر به این شهر هم به تفریح ، هم به تجارت و هم به خرید کردن بپردازید.

— نکات سفر به استانبول :: برای سفر به استانبول می توانید از اتوبوس ، قطار و هواپیما استفاده کنید که انتخاب هرکدام از آن ها بستگی به شرایط شما دارد.اگر زود رسیدن و راحتی برای شما ملاک است مسلما بهترین گزینه گزینه هوایی است.اما اگر قصد دارید هزینه کمتری صرف کنید و عجله ای هم در کار نیست می توانید از قطار و اتوبوس استفاده کنید و از دیدن زیبایی های مسیر لذت ببرید.

نکات سفر به استانبول

— یکی از نکات سفر به استانبول این است که استانبول به طور کلی آب و هوای مطلوبی دارد اما پیشنهاد می کنیم قبل از سفر حتما از وضعیت آب و هوای این شهر مطلع شوید تا بتوانید لباس های مناسب با خود ببرید و از فر خود لذت بیشتری ببرید.

— اگر با تور استانبول به این شهر سفر می کنید در نظر داشته باشید که هتل های این شهر فقط وعده صبحانه را رایگان در اختیار مسافران قرار می دهند و برای وعده های دیگر غذایی باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.البته پیشنهاد ما این است که وعده های غذایی را در بیرون از هتل نوش جان کنید چراکه کیفیت غذاهای اغلب هتل های استانبول چندان جالب نیست.


حتما بخوانید : بهترین زمان سفر به استانبول


— برای رفت و آمد در نقاط مختلف شهر استانبول می توانید از اتوبوس ، مترو و تاکسی استفاده کنید که پیشنهاد ما استفاده از مترو و اتوبوس است چراکه تاکسی در این شهر قیمت بسیار بالایی دارد.به هر حال اگر به هر دلیلی قصد استفاده از تاکسی را داشتید حتما و حتما پیش از سوار شدن بر سر میزان کرایه با راننده به توافق برسید.

— اگر در این شهر به دنبال خرید برندهای مشهور و با کیفیت هستید به مراکز خرید بزرگی مانند جواهیر بروید اما در نظر داشته باشید که در این مراکز خرید چانه زدن اصلا وجود ندارد.اگر به دنبال خرید اجناس ارزان هستید و اهل چانه زنی هستید می توانید به بازار بزرگ استانبول و بازارهای کوچک داخل شهر مراجعه کنید.

— نکته مهمی که باید بدانید این است که جاذبه های گردشگری استانبول به قدری زیاد هستند که ممکن است در سفر خود فرصت بازدید از همه آن ها را نداشته باشید.اما برخی از جاذبه های تاریخی و دیدنی آن واقعا ارزش دیدن را دارند بنابراین پیشنهاد می کنیم که سعی کنید حتما آن ها را ببینید.از بهترین جاذبه های این شهر می تواند به مسجد سلیمانیه ، میدان تکسیم ، خیابان استقلال ، مسجد ایاصوفیه ، مسجد آبی ، جزیره بیوکادا و برج گالاتا اشاره کرد.همچنین پیشنهاد می کنیم سری به دیسکوهای ارزان استانبول بزنید.

سفر به استانبول

— استانبول شهر بسیار شلوغی است و در برخی از روزهای سال جمعیت آن به 16 میلیون نفر نیز می رسد.علاوه بر مردم بومی این شهر ، افراد زیادی هم از نقاط دیگر دنیا به این شهر توریستی می آیند و در آن به گشت و گذار می پردازند.نکاتی که باید در نظر داشته باشید رعایت نکات بهداشتی و امنیتی است.وقتی به مکان های شلوغ مانند خیابان استقلال می روید حتما حواستان به وسایل شخصی و کیف پولتان باشد تا مورد سرقت قرار نگیرند.

— نقاط مختلف این شهر پر است از رستوران های ارزان استانبول بت غذاهای ترکی و بین المللی ، فست فودی های برند و مشهور و انواع فروشگاه های غذایی و…با توجه به لذیذ بودن بسیار زیاد غذاهای ترکی سعی کنید حتما غذاهای رستوران های ترکی این شهر را سفارش دهید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.از فست فود های معروفی که در شهر استانبول شعبه دارند می تواند به برگر کینگ و مک دونالد اشاره کرد.

— یکی دیگر از نکات سفر به استانبول این است که توجه داشته باشید که در خیابان های استانبول مانند شهرهای ایران آب آشامیدنی وجود ندارد و باید آب معدنی خریداری کنید.


همچنین بخوانید : تفریحات شبانه استانبول


غذاهای ترکی