تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سفر در دوران کرونا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم درباره سفر در دوران کرونا خواهیم گفت. برای آشنایی با اقدامات لازم و نکات بهداشتی مهم در ادامه با ما همراه باشید.

در پی انتشار ویروس کرونا که منشا آن ووهان چین است، بسیاری از فرودگاه‌های بین المللی جهان برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات ایمنی پیشگیرانه‌ای را آغاز کرده‌اند. زیرا به همان اندازه که گسترش سفرهای هوایی، جهان را به محلی کوچکتر برای زندگی تبدیل می‌کند، به همان اندازه نیز یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای شیوع بیماری است. این وضعیت برای شیوع بیماری کرونا نیز اتفاق افتاد، تا جایی که باعث شد این بیماری از زمان آغاز آن که سال ۲۰۱۹ و از شهر ووهان بود به سرعت در بسیاری کشورهای جهان گسترش پیدا کند.

اجاره روزانه خانه در تهران
سفر در دوران کرونا
سفر در دوران کرونا

مدتی است که مرزهای بعضی کشورها باز شده و تورهای مسافرتی از سرگرفته شده است. با باز شدن مرزها و اجازه ورود به سایر کشورها باید آگاه باشید که مسافرت کردن در این اوقات که هنوز آمار ابتلا به ویروس کووید – 19 در سطح پاندمی قرار دارد، شانس ابتلا و پخش آن را افزایش می‌دهد. کماکان استقرار در خانه بهترین روش مراقبت از خود و اطرافیانتان در مقابل ویروس کرونا محسوب می‌شود؛ بنابراین از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید.

هر چه تعداد مبتلایان در مقصد سفر شما بیشتر باشد شانس ابتلای شما هم به طبع بالاتر خواهد رفت، بنابراین از وضعیت شیوع ویروس کرونا در محل استقرار خود آگاه شوید و میزان مبتلایان به کرونا در 7 روز گذشته در آن مقصد را بررسی کنید.

با توجه به علائم ویروس کرونا و عوارض متعدد آن در نظر داشته باشید که آیا در صورت ابتلا خود یا عزیزانتان به کووید – 19، احتمال پدیدار شدن آن تا چقدر می‌تواند زیاد باشد. افراد مسن، کودکان و افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند ممکن است با عوارض جانبی شدیدی مواجه شوند.

سفر در دوران کرونا
سفر در دوران کرونا

در صورت سفر کردن

1. به وسیله ماسک، بینی و دهان خود را در اماکن عمومی بپوشانید.

2. به غیر از همراهانتان با افراد دیگر حداقل به اندازه 2 متر فاصله داشته باشید.

3. دست خود را به صورت مرتب بشویید یا از محلول‌های ضدعفونی که حداقل دارای 60 درصد الکل هستند استفاده کنید.

4. از دست زدن به بینی، چشم و دهانتان خودداری کنید.

همکاری‌های لازم را صورت دهید. ممکن است برخی از کشورها پس از ورود مسافرین، آن‌ها را به 14 روز قرنطینه اجبار کنند یا در بدو ورود به کشور از آن‌ها تست کرونا بگیرند. در این صورت پیش از سفر شرایط کشور مقصد را در نظر بگیرید و همکاری‌های لازم را انجام دهید.

سفر در دوران کرونا
سفر در دوران کرونا

نکات ضروری پس از اتمام سفر

پس‌ از اینکه سفر شما به اتمام رسید و به مبدأ خود بازگشتید. ممکن است حال شما خوب باشد، هیچ علائمی از بیماری نداشته باشید، از نحوه سفر خود مطمئن باشید و یا … . اما الزامی است که پس از اتمام سفر به مدت 14 روز خود و همراهانتان پیشگیری‌های لازم را انجام دهید که شامل:

1. چه در محیط‌های عمومی و چه در اماکن شخصی و بسته 2 متر با اطرافیان خود فاصله داشته باشید.

2. در خارج از خانه ماسک بزنید و از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.

3. وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید و از دمای بدن خود مطلع باشید.

همچنین اگر احتمال می‌دهید شانس آلوده شدن شما به کرونا زیاد بوده یا به مقصدی سفر کردید که آمار ابتلای کرونای زیادی داشته است، علاوه بر موارد فوق این نکات را نیز در نظر داشته باشید:

1. تا جای ممکن در منزل بمانید.

2. از افرادی که محتمل هستند در صورت ابتلا به کرونا عوارض شدیدی داشته باشند تا 14 روز دوری ‌کنید.

3. تست کرونا بدهید.

سفر در دوران کرونا
سفر در دوران کرونا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: