تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سوغات روستای کندوان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با سوغات روستای کندوان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با معروف ترین سوغات روستای کندوان در استان آذربایجان شرقی در ادامه با ما همراه باشید.

کندوان روستایی است از جنس صخره های سهند، روستایی شگفت انگیز در دل کوه و خانه غارهایی دستکن با قدمتی چندهزار ساله. کندوان تلفیقی از معجزه طبیعت و دستان پر تلاش مردمانی است که خانه هایشان را در دل کوه بنا کرده اند. آن هم نه با چیدن آجر روی هم بلکه با تراشیدن مخروط هایی که در اثر گدازه های آتش فشانیبه وجود آمده اند. حیف است که به تبریز سفر کنیم و از دیدن این روستای بی نظیر بهرمند نشویم.

اجاره روزانه خانه در تهران
سوغات روستای کندوان
سوغات روستای کندوان

این روستای زیبا که تنها دو هم نوع در جهان دارد یکی از مقاصد گردشگری مطرح و شناخته شده است و گردشگران زیادی برای بازدید از این خانه های زیبا و تجربه اقامت در آنها راهی این روستا می شوند. در سفر به کندوان همچنین میتوانید از محصولات آن به عنوان سوغات بخرید. در ادامه بهترین سوغات کندوان را به شما معرفی می کنیم.

عسل کندوان

به هنگام بازدید از روستای کندوان و مشاهده کران‌ها، اولین تصویری که به ذهن خطور می‌کند، شباهت این صخره‌ها به کندوهای عسل است؛ این در حالی است که عسل یکی از مهم‌ترین سوغات‌های کندوان است حتی در مسیر نیز وقتی به سمت روستای کندوان حرکت می کنید، می توانید کندوهای عسل را مشاهده کنید.

n82757674 72041386

خشکبار

خشکبار نیز یکی دیگر از سوغات خطه آذربایجان است که برکت آب و هوای مناسب در اکثر مناطق استان محصولات خشکبار با کیفیت عالی عرضه می‌شوند. در صورت سفر به کندوان در فصل تابستان می‌توان از میوه‌های درختان پربار منطقه مانند زردآلو، آلبالو و… نیز بهره‌مند شد.

سوغات روستای کندوان
سوغات روستای کندوان

چشمه‌های آب معدنی

چشمه‌های آب معدنی کندوان نیز یکی از جاذبه‌ها و سوغات این روستای باستانی محسوب می‌شود و به دلیل برخورداری از کمترین درصد سختی و سنگینی برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است.

11b00b4d 29a7 42e2 817c 3e1d50cfcc72

صنایع دستی

صنایع دستی و انواع بافته‌ها نیز که بیشتر دسترنج زنان این سرزمین است در کندوان نیز یافت و در جایجای روستا عرضه می‌شود. صنایع دستی این روستا بسیار زیبا هستند پس می توانید هم به عنوان یادگاری آنها را بخرید و هم به اقتصاد روستا کمک کنید.

سوغات روستای کندوان
سوغات روستای کندوان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: