تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز کدامند؟! اگر پاسخ این پرسش را نمی‌دانید در این بخش از مجله هم اقلیم همراه ما باشید تا به چند روستای دیدنی کشور که در فصل پاییز تبدیل به قطعه‌ای از بهشت گمشده می‌شوند؛ سری بزنیم و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن را بشناسیم.

روستای آهار؛ تهران

اگر دوستدار طبیعت و شیفته هستید و از تماشای رنگ و لعاب پوشش گیاهی لذت می‌برید، روستای آهار می‌تواند یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای شما باشد. آهار از جمله بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز است که در حومه تهران واقع شده و برای رسیدن به آن، باید از اتوبان شهید بابایی به جاده لشگرک گذر کنید. پس از اینکه پلیس راه را پشت سر گذاشتید، به سمت قشم بروید و جاده فرعیِ دره بهشت را بپیمایید تا به آهار برسید.

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر کنجکاو هستید که بدانید چرا اسم این روستا آهار است؛ باید بگوییم که به دلیل پر آبی این روستا، از قدیم‌الایام بدان اوهر‌ (آسیاب آبی) می‌گفتند، سپس به مرور زمان طی نسل‌ها، برای تلفظ آسان‌تر به آهار تغییر یافت.

بنابراین اگر علاقه مند به سفرهای پاییزی و کوتاه مدت در حومه تهران هستید، روستای زیبا و سرسبز آهار را از دست ندهید؛ چرا که در فصل پاییز پوشش گیاهی این منطقه با رنگ‌های آتشین، زرد و نارنجی و… جلوه چشم‌نوازی را از خود به نمایش می‌گذارد و به لوکیشن جذابی برای عکاسی تبدیل می‌شود. در ضمن از جمله جاذبه‌های طبیعی آهار می‌توان به رودخانه پیش کنک، رودخانه شکر آب، آبشار آهار، باغ‌های میوه و… اشاره کرد.

روستای آهار؛ تهران

روستای یوش بلده؛ آمل

یوش بلده در آمل یکی دیگر از بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز می‌باشد که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری از شهرستان آمل قرار دارد. خانه‌های ساخته شده در این روستا به سبک زیبای شمالی بوده و مسیری که منتهی به آن است، یک جاده آسفالته پر پیچ و خم می‌باشد و اطراف آن با کوه و جنگل‌های دیدنی و جذاب احاطه شده است.

بیشتر بخوانید

این روستا زادگاه نیما یوشیج، شاعر قرن معاصر می‌باشد و به عنوان یکی از سرسبزترین روستاهای مازندران شناخته می‌شود. با سفر در فصل پاییز به این خطه و تماشای رودخانه و مناظر طبیعی چشم نواز، می‌توان خاطرات به یادماندنی و جذابی برای خود رقم زد. هم‌چنین ناگفته نماند که با طی مسیر و نزدیک شدن به این روستا، زیبایی‌های اطراف آن هم افزایش می‌یابد و شاهد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بیشتری در اطراف آن خواهیم بود.

روستای یوش بلده؛ آمل

روستای وردیج و واریش؛ تهران

یکی از بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز، وردیج است که در حومه تهران قرار دارد. مسیر منتهی به این روستا، جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی است که با مناظر چشم‌نواز کوه‌ها و درختان، توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند. این روستا در ناحیه شمال غربی تهران و انتهای بزرگراه همت واقع شده است. کوه‌های اطراف جاده این روستا بر اثر بارندگی و وزش باد، ظاهر مجسمه‌ای به خود گرفته و بسیار دیدنی شده‌اند.

همانطور که گفتیم، بهترین زمان سفر به این روستا، فصل پاییز است که البته به خاطر جاده‌های کوهستانی و نسبتا خطرناکی که دارد و بارندگی‌هایی که رخ می‌دهد،‌ حتما باید نکات ایمنی را حین سفر رعایت کنید و پیش از هر اقدامی، وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا را بررسی نمایید.

در رابطه با امکانات اقامتی هم باید بگوییم که هتل یا استراحتگاه خاصی برای سکونت چند روزه در این روستا وجود ندارد، و اگر قصد دارید شب را در آن جا بمانید؛ به احتمال زیاد چاره‌ای جز کمپ کردن در طبیعت نخواهید داشت. به همین خاطر اغلب گردشگران این روستا را به عنوان اهداف مسافرتی یک روزه خود انتخاب می‌کنند و به دلیل نزدیکی آن به تهران، برنامه کمپ یک روزه، بدون اقامت شبانه را تدارک می‌بینند.

روستای وردیج و واریش؛ تهران

روستای کندان؛ تبریز

روستای کندوان تبریز در ۵۰ کیلومتری جنوب این شهر واقع شده و خانه‌های قله قندی و سنگی آن که بر روی کوه ساخته شده، این روستا را به یکی از بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز تبدیل کرده است.

کندوان از جمله قدیمی‌ترین روستاهای ایران می‌باشد که در طول سالیان متوالی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران شناخته شد. این روستا در دامنه کوه‌های آتشفشانی البرز واقع شده و خانه‌های قدیمی و باستانی آن، پیش از فرسایش گدازه‌های آتشفشان بنا شده‌اند. زندگی در این روستا هنوز هم با وجود امکانات محدودی که دارد، جریان داشته و خالی از سکنه نشده است‌.

شایان ذکر است که آمار دقیقی از قدمت و تاریخ شکل گیری این روستا وجود ندارد، اما‌ محققان معتقدند که کندوان در دوره حمله مغولان به ایران شکل گرفت. کوچه‌های سنگی و راه‌های ارتباطی داخل روستا تنگ و باریک بوده و تردد در آن اندکی مشکل است. از طرفی هم روستاییان جهت بهبود وضع رفت‌وآمد خود و گردشگران، پله‌های چوبی خاصی طراحی کرده‌اند که می‌توان برای تردد از آن استفاده کرد.

اگر در فصل پاییز به دنبال روستایی باستانی و تاریخی با آب‌وهوای دلپذیر و طبیعتی بکر هستید،‌ کندوان را از دست ندهید و با تماشای جاذبه‌های گردشگری و خرید از بازارچه صنایع دستی آن، لحظات خوشی را به خود هدیه دهید.

روستای کندان؛ تبریز

روستای ابیانه؛ اصفهان

روستای زیبا و تاریخی ابیانه از جمله بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز است که در شهرستان نطنز و استان اصفهان قرار دارد. این روستا در دامنه کوه کرکس و دهستان برزرود، ۴۰ کیلومتری نطنز و ۷۰ کیلومتر جنوب شرقی کاشان واقع شده است. ارتفاع ابیانه از سطح دریا ۲۲۲۲ بوده و به عنوان یکی از بلندترین مناطق مسکونی در ایران شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید

این روستا جزو آثار ملی ایران بوده و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی آن در کنار زیبایی‌های طبیعی روستا، سبب شده تا هر ساله گردشگران زیادی، رویای سفر به این منطقه را در سر بپرورانند. همچنین سبک معماری بناهای باشکوه ابیانه هم خالی از لطف نیست و گرفتن عکس یادگاری در کنار آن، از جمله کارهای مورد علاقه گردشگرانی است که در فصل پاییز به این روستا سفر می‌کنند.

روستای ابیانه؛ اصفهان

روستای نیاسر؛ کاشان

لگر به دنبال بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز هستید، نیاسر کاشان را از دست ندهید! این روستای کهن و باستانی در اطراف شهر کاشان واقع شده و آثار جغرافیایی آن به سده ۶ و ۷ باز می‌گردد.

از حمله معروف‌ترین آثار تاریخی و طبیعی روستای نیاسر می‌توان به چهارتاقی نیاسر، برج دیدبانی، درختان چنار کهنسال و آبشار خروشان، گرمابه صفوی و کاخ صفوی، چشمه‌های جوشان، مساجد و نیایشگاه‌های قدیمی اشاره کرد. اگر قصد یک سفر کوتاه مدت به روستایی که سرتاسر جاذبه گردشگری باشد را دارید، پیشنهاد اول و آخر ما به شما عزیزان، نیاسر است که هر ساله پذیرای قدم‌های میهمانان بسیاری از سرتاسر دنیا می‌باشد.

روستای نیاسر؛ کاشان

روستای کردان؛ تهران

روستای معروف و محبوب کردان که اغلب گردشگرانِ مقاصد روستایی به آن سفر کرده‌اند، به عنوان یکی از بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز شناخته می‌شود. در این روستای جذاب و دیدنی، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، امکانات تفریحی متعددی هم وجود دارد که سبب شده تا میهمانان این روستا اوقات خوشی را در آن‌جا تجربه کنند.

هیجان و شادی در این روستا با امکانات تفریحی متعددی که وجود دارد عجین شده و مسافران می‌توانند ساعت‌ها علاوه‌بر تماشای جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی کردان،‌ از تفریح با پاراگلایدر، کوهنوردی، وقت گذرانی در دهکده‌های تفریحی و… نهایت لذت را ببرند.

اغلب خانواده‌ها با اقامت در کردان طی یک سفر چند روزه، علاوه بر دور شدن از هیاهوی شهر و شلوغی، مدتی را در خنکای هوای پاییزی و نسیم لطیف صبحگاهیِ این روستا سپری می‌کنند و خاطرات به یادماندنی و جذابی برای خود و همراهانشان رقم می‌زنند.

البته ناگفته نماند که یکی دیگر از علل محبوبیت کردان در بین گردشگران و به خصوص جوانان، این است که این روستا از جمله مناطق گردشگری لوکس تهران محسوب می‌شود و به همین خاطر اغلب افراد این مکان را برای تفریحات خود برمی‌گزینند. برای سفر به روستای کردان باید از اتوبان قزوین- کرج به سمت اتوبان فرعی کردان رانندگی کنید و در نهایت به این روستای کوچک و دوست داشتنی برسید.

روستای کردان؛ تهران

روستای طالقان؛ تهران

در دل رشته کوه‌های البزر، منطقه‌ای در حومه تهران نهفته است که روستای طالقان نام دارد و به راستی یکی از بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز محسوب می‌شود. این روستای ییلاقی زیبا در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شمال غرب تهران واقع شده و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید

طالقان با پوشش گیاهی بی‌نظیر، چشمه‌های دائمی و موقت، دست کن‌های معروف و غارهای راز آلود؛ به یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران تبدیل شده است. قله‌های بلند اطراف این روستا که در فصل زمستان با برف پوشیده می‌شوند، جلوه چشم‌نوازی را از خود به نمایش می‌گذارند و سبب القای حس آرامش در وجود آدمی می‌شوند.

روستای طالقان؛ تهران

جمع بندی

در این مطلب به بررسی جاذبه‌های گردشگری چند مورد از بهترین روستاهای ایران برای سفر در پاییز پرداختیم و دانستیم که در دل این سرزمین روستاهای بکر و سرسبزی نهفته که در فصل پاییز جلوه چشم‌نواز و فوق‌العاده زیبایی از خود به نمایش می‌گذارند.

امیدواریم با فرا رسیدن فصل پاییز مجال سفر به این روستاها را بیابید و در اولین فرصت به همراه خانواده و دوستان برای خلق خاطرات شیرین و دلچسب، به این روستاها سفر کنید. ضمنا اگر تا به امروز تجربه سفر به روستاهای مذکور را داشته‌اید، حتما در بخش کامنت‌ها تجربه خود را با ما و سایر همراهان هم اقلیم به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.