تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سوغات مرزن آباد

مرزن‌آباد از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر، در بخش مرزن آباد کلاردشت، شهرستان چالوس قرار دارد. مرزن آباد یکی از بهترین جاهای دیدنی چالوس را در بر میگیرد که شامل طبیعت روستایی و بکر منطقه ای شمال کشور می باشد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید از خرید سوغات مرزن آباد غافل نشوید.

این شهر خوش آب و هوا علاوه بر طبیعت زیبای خود سوغات و خوردنی های خوشمزه بسیاری دارد که می توانید به عنوان سوغات بخرید. در ادامه همراه هم اقلیم باشید تا بهترین سوغاتی های مرزن آباد را به شما معرفی کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

انواع مربا

خوشبختانه این شهر برای کسانی که با ترشی رابطه خوبی ندارند هم پیشنهادات خوشمزه و ویژه ای دارد. از آنجایی که این شهر خوش آب و هوا میوه های خوشمزه و متنوعی نیز دارد یکی از بهترین سوغات آن مرباهای متنوع اش است.

3895100147111645125455244130199931181625

انواع ترشی

اگر مهمان خانه های اهالی خونگرم مرزن آباد باشید و یا به این شهر سفر کرده باشید ترشیجات جز ثابت سفره هایشان است و خوردن ترشی در کنار غذا بسیار دلپذیر است. میتوانید این محصولات خوشمزه را از محلی ها تهیه کنید.

ترشیجات

کلوچه 

کلوچه نیز یکی از سوغاتی های محبوب شهرهای شمالی است. کلوچه های خوش طعم که عطر دارچین شان هوس برانگیز است. قطعا هیچ کس با دیدن کلوچه های شمالی دست خالی بر نمیگردد.

سوغات مرزن آباد
سوغات مرزن آباد

لبنیات محلی

یکی از بهترین سوغات این شهر و شاید بتوان گفت تمام شهرهای شمالی لبنیات محلی آنهاست. به دلیل تازه بودن لبنیات این شهر بسیار با کیفیت هستند. بنابراین بدون خرید شیر و ماست و کره محلی از این شهر نروید.

869cf204 a7e4 4750 860d 317ae309314e

همچنین قالی یکی از مهم‌ترین صنایع دستی شهر مرزن آباد است. جاجیم، جوراب، کوزه‌های سفالی و دستکش های پشمی از دیگر صنایع دستی و سوغات معروف مرزن آباد محسوب می‌شوند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: