تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است که هرساله بیش از 500 هزار نفر مهاجر جدید از روش‌های مختلف مهاجرتی پذیرش می‌کند. اگر شما نیز به فکر مهاجرت هستید با ما در هم اقلیم همراه شوید تا شرایط مختلف مهاجرت به کانادا را برایتان توضیح دهیم.

روش های مهاجرت به کانادا

اداره مهاجرت کانادا هرساله قوانین مهاجرت را کمی دستخوش تغییرات می‌کند. بعد از اپیدمی کرونا و کم شدن نیروی کار کانادا تصمیم گرفت تا طی یک دوره 3 ساله بیش از سه میلیون مهاجر را به پذیرد. منظور از این پذیرش این است که مهاجران از طریق یکی از برنامه‌های اعلامی وارد خاک کانادا شوند و پس از گذراندن 2 تا 5 سال بتوانند اقامت دائم یا  PR کانادا را دریافت کنند. البته در برخی روش‌ها شما می‌توانید حتی قبل از ورود به کانادا اقامت دائم را دریافت کنید که در ادامه این مطلب به ترتیب آنهارا به شما توضیح خواهیم داد.

اجاره روزانه خانه در تهران

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

یکی از روش‌های معمول بخصوص بین ایرانیان برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است. شما می‌توانید برای ادامه تحصیل یا حتی از دوران کالج وارد این کشور شوید. تحصیل البته برای دانشجویان ببین المللی کمی گران تمام می‌شود و شهریه‌ها بین دانشگاه‌های مختلف چیزی در محدوده 5 تا 20 هزاردلار کانادا در هر ترم است. البته راه های ارزان‌تری هم هست. شما اگر برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری می‌خواهید ادامه تحصیل دهید امکان دارد که بتوانید فاند بگیرید. فاند نیز به شکل‌های مختلفی ارائه می‌شود. فاندی که فقط به شما هزینه تحصیل را می‌دهد و فاندی که حتی هزینه‌های زندگی شما را پوشش می‌دهد.

مهاجرت کانادا

در کل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید ابتدا رشته مورد نظر را پیدا کنید. سپس به سایت دانشگاه مراجعه کنید و مدارک مورد نظر را آپلود کنید. بعد از آپلود مدارک باید منتظر بمانید تا جواب دانشگاه را دریافت کنید. اگر دانشگاه با شما موافقت کرد باید به دنبال دریافت ویزای تحصیلی بروید. برای ویزا میتوانید به سایت و سپس به یکی از سفرت‌های کانادا در ترکیه یا امارات مراجعه کنید.

شرایطی که برای اپلای تحصیلی باید داشته باشید

  • کپ تحصیلی
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • نمرات بالای آخرین مقطع تحصیلی

مهاجرت از طریق راه اندازی یک استارتاپ

اگر طرف فوق العاده خوبی دارید که می‌توان به عنوان یک استارتاپ شروع شود و در واقع نوعی کارافرینی است. می‌توانید طرح‌تان را در قالب مهاجرت از طریق استارتاپ به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. روند این کار حدود 30 هزاردلار هزینه دارد. شما باید ثابت کنید که طرح‌تان خوب است و در صورت آمدن به کانادا می‌تواند آنجا راه‌اندازی شود. در مهاجرت از طریق استارتاپ حدود 6 نفر از اعضای تیم به همراه خانواده‌هایشان میتوانند اقامت کانادا دریافت کنند.

شرایط برای گرفتن اقامت از طرق استارتاپ

  • تمکن مالی
  • اثبات توجیه طرح در مقیاس جهانی
  • اثبات توجه طرح به لحاظ اشتغال زایی
  • مدرک زبان

مهاجرت از طریق کار

ویزای کاری. کانادا کشوری پهناور است که به سرعت درحال توسعه می‌باشد. به همین دلیل است که این کشور نیاز به جمعیتی دارند که نیروی کار متخصص نیز باشند. و اقدام از طریق ویزای کاری یکی از راه‌های مناسب برای مهاجرت به کانادا است. به همین دلیل برنامه‌های مهاجرتی مختلفی برای جذب نیروی کار متخصص ایجاد کرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جاب آفر، اسکیل ورکر، تلنت، ویزای خود اشتغالی و کاری استانی اشاره کرد.

مهاجرت کانادا

اگر می‌خواهید از این طریق اقدام کنیم ابتدا باید ببینید که تخصص شما در میان نیازهای کانادا که هرساله به صورت یک لیست ارائه می‌شود. هست یا خیر. سپس فاکتورهایی مانند تمکل مالی، سطح زبان انگلیسی، مدرک تحصیلی، سابقه شغلی، رزومه، سن و …. را برسی می‌کنند. اگر امتیاز شما دربین سایر داوطلبان به حد مورد قبول برسد در صف برسی قرار خواهید گرفت و طی 6 ماه الی 2 سال جواب پذیرش یا عدم پذیرش برایتان ارسال خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

اگر شما وضع مالی خوبی دارید. این گزینه‌ای است که میتوانید به آن فکر کنید. برنامه‌های سرمایه گذاری از طریق دولت فدرال و استانی هرساله اعلام می‌شود. این برنامه ها قابل مشاهده هستند و شما می‌توانید براساس میزان پول و تخصص‌تان برای هرکدام از آنها اقدام کنید. مثلا می‌توانید یک کسب و کار کانادایی را کاملا بخرید یا اینکه در یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری کنید. اگر موفق شوید که از این طریق مورد پذیرش قرار بگیرید می‌توانید برای خودتان و تمام اعضای خانواده‌تان، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج یا تولد فرزند

شرایط دریافت اقامت از این دو طریق بسیار سخت شده. مثلا در مسئله ازدواج باید دولت کانادا کاملا بپذیرد که ازدواج شما واقعی است. حتی در این مورد نیز شما باید تمکل مالی خودتان و فردی که در کانادا می‌خواهد با شما ازدواج کند را ثابت کنید. دوره‌های راستی آزمایی را بگذرانید و سپس مورد تایید قرار بگیرید. که شاید خیلی زمانبر باشد.

مهاجرت کانادا

در مورد گرفتن اقامت از طریق فرزند هم باید بدانید که هر کودکی در خاک کانادا متولد شود، یک کانادایی محسوب می‌شود. اما این کودک نمی‌تواند بلافاصله بعد از تولدش برای پدر و مادرش هم اقامت کانادا را بگیرد. در واقع تا 18 سالی این کودک باید صبر کنید. پس این روشی بسیار زمان بر است که شاید فقط برای آینده آن کودک مفید باشد.

جمع بندی

در کل می‌توان گفت روش های مهاجرتی فقط به موارد بالا ختم نمی‌شود. راه‌هایی مانند اسپانسر شیپ خانواده درجه یک، خود اشتغالی هنرمندان، ثبت شرکت یا پناهندگی نیز وجود دارد که در مطالب بعد آنهارا توضیح خواهیم داد. اما بخاطر داشته باشید که در تمامی این روش ها داشتن مدرک زبان با نمره بالا، داشتن سن بین 18تا 35 سال و تمکن مالی از مهم‌ترین فاکتورهایی خواهد بود که شما را با آن برسی می‌کنند.