تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

طبق شاخص‌های صلح جهانی، کشورهای مختلفی در فهرست امن ترین کشور دنیا برای زندگی قرار می‌گیرند که هر کدام از آنها در قاره‌های متفاوتی و عموماً قاره اروپا قرار گرفته‌اند. گردشگران و مهاجران در تلاش هستند تا در کنار بررسی امکانات، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری سایر کشورها، از سطح امنیت آن‌ها نیز مطلع شوند. به علت اهمیت این مسئله، در این مطلب قصد داریم فهرستی از امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت را برایتان بیاوریم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

معیار رتبه‌بندی کشورها از لحاظ امنیت

در حالت کلی آمار جرائم خشونت‌بار همچون دزدی، آدم‌ربایی، قتل و … در رتبه‌بندی کشور از نظر امنیت‌ به‌شدت مؤثر است. اگر به رتبه‌بندی امن ترین کشور جهان برای زندگی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که بیشتر کشورهای امن جهان برای زندگی در قاره امن اروپا هستند.

اجاره روزانه خانه در تهران

بدون هیچ تردیدی می‌توانیم بگوییم که تقریباً تمامی کشورهای اروپایی در مقایسه با بیشتر کشورهای جهان و حتی از امن ترین کشورهای آسیا نیز بهتر می‌باشند؛ در نتیجه رتبه ایران در امن ترین کشورهای جهان پایین‌تر از کشورهای اروپایی است.

در این بخش معیارها و عوامل تاثیر گذار در این باره را نام میبریم:

  1. جرائم و خشونت های کم، مثل قتل، سرقت و یا آدم ربایی
  2. میزان امنیت برای گردشگران و مهمانان کشور مانند شورش، جنگ، خشونت سیاسی، حملات تروریستی
  3. امنیت جاده ها
  4. میزان دعواهای خیابانی، ناآرامی‌های اجتماعی، قومی و قبیله ای
  5. پیشرفتگی سیستم حمل و نقل
  6. وضعیت رفاهی موجود
  7. وضعیت بهداشتی و درمانی
  8. میزان مدیریت بحران در شرایط های گوناگون مثل بلایای طبیعی و …

در ادامه مطلب لیست کشورهای برتر در زمینه امنیت را بیان کرده‌ایم.

ایسلند

طبق اطلاعات شاخص Index peace Global، کشور ایسلند به مدت 13 سال متوالی به‌عنوان امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت بوده است. ایسلند در اروپای شمالی واقع شده و جمعیت آن بسیار کم است (حدود 340 هزار نفر). میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین و استانداردهای زندگی مرفه در آن بالا است.

نیروی پلیس کارآزموده، میزان اعتماد مردم نسبت به همدیگر و نبود فشار اقتصادی از مهم‌ترین دلایل امن بودن ایسلند محسوب می‌شوند؛ به‌طوری‌که در کشور ایسلند پلیس با خود سلاح گرم حمل نمی‌کند و در این کشور نیروی ارتش وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

ایسلند

نیوزلند

کشور نیوزیلند به علت پایین‌بودن میزان جرم و جنایات خشونت‌آمیز، دومین کشور امن دنیا به حساب می‌آید. خطر سرقت در نقاط توریستی این کشور بسیار کم است؛ همچنین هیچ حیوان خطرناک و کشنده‌ای مثل مارهای تایپان، عروس دریایی جعبه‌ای، عنکبوت‌های تار قیفی و سنگ ماهی در آن یافت نمی‌شود. علاوه بر این موارد در کشور نیوزلند اهمیت فراوانی به امنیت و رفاه عمومی مردم محلی و گردشگران داده می‌شود.

نیوزلند

دانمارک

دانمارک یکی دیگر از کشورها اروپایی است که در فهرست امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت قرار دارد. زندگی در دانمارک نمونه‌ای از خوشبختی و زیستن در صلح است.

این کشور مروج انواع آثار هنری بسیاری بوده و غنی از فرهنگ است. همچنین فقط 3/1 درصد از کل تولید ناخالص داخلی خود را در بخش بودجه دفاعی صرف می‌کند که از این نظر یکی از پایین‌ترین مقدار در دنیا است. در واقع وقتی همه چیزهای لازم را در اختیارتان دارید، چه دلیلی برای جنگ و مبارزه وجود دارد؟

دانمارک

 

کانادا

کانادا به دلیل برخورداری از یکی از بالاترین سطح استانداردهای زندگی، جزو امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت است. این کشور به علت مزایای کاری زیاد، اقتصاد پویا و البته قابلیت‌های فرهنگی متعدد، مقصد مهاجران بسیاری می‌باشد. در سال 1971 میلادی، کانادا به طور رسمی به‌عنوان کشوری چندفرهنگی شناخته شد؛ در واقع در این کشور مردم با فرهنگ‌های گوناگون از آزادی و حقوق مساوی برخوردار هستند.

این امر سطح احترام متقابل اجتماعی را افزایش داد و هر نوع تبعیضی را ریشه‌کَن کرد. به‌طوری که اگر به کانادا سفر یا مهاجرت ‌کنید، احساس می‌کنید که در کشور خودتان هستید. افرادی که به‌تازگی وارد کانادا می‌شوند از خدمات ضروری رایگان همچون کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های یادگیری زبان بهره‌مند می‌شوند.

به همین علت مهاجران فراوانی کشور کانادا را به‌عنوان مقصد زندگی و مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. این کشور همچنین از مناقشات نظامی دوری می‌نماید و هزینه زیادی را صرف مخارج نظامی نمی‌کند. از این رو در فهرست امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت قرار گرفته است.

کانادا

اتریش

اتریش نیز از کشورهای آرام و صلح‌طلب جهان است. از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون، این کشور از منازعات دوری کرده و دارای سیاست خارجی بی‌طرفانه و  منعطفی است. امروزه از کشور اتریش با نام یک مقصد مسافرتی ایده‌آل، یک شریک تجاری پر منفعت و کشوری با سطح سواد بالا یاد می‌شود.

نظام آموزشی و همچنین سیستم خدمات بهداشتی اتریش به‌عنوان یکی از بهترین و تحسین‌برانگیزترین نظام‌های اروپایی شناخته می‌شود. جای تعجب نیست که شهر وین (پایتخت اتریش) راحت‌ترین شهر برای زندگی و تحصیل در میان شهرهای جهان مطرح شده است.

اتریش

ایرلند

بر اساس آمارهای شاخص صلح جهانی، ایرلند نیز به‌عنوان امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت محسوب می‌شود. آمار جنایت و جرم در این کشور بسیار پایین است و فقط تعداد اندکی از محله‌های آن، امنیت مطلوبی ندارند و به علت کلاهبرداری و دزدی بایستی هنگام شب از رفتن به آنجا خودداری کرد.

مناطق گردشگری ایرلند، ایمن‌ترین رتبه‌بندی را از نظر خشونت‌های فرهنگی به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این موارد باید اشاره کنیم که مردم ایرلند بسیار مهمان‌نواز هستند و تمایل دارند اطلاعات بیشتری درمورد شیوه زندگی سایر افراد کسب کنند. خطرناک‌ترین مناطق در ایرلند، جاده‌ها و مناظری هستند که به صخره‌هایی بر فراز اقیانوس منتهی می‌شوند.

بیشتر بخوانید

در جاده‌های پرپیچ‌وخم ایرلند رانندگان باید بسیار مراقب باشند، زیرا این کشور در معرض خطر طوفان‌های بارش‌زا قرار دارد که به صوت ناگهانی پدیدار می‌شوند.

ایرلند

نروژ

طبق آمارهای شاخص صلح جهانی، نروژ نیز به‌عنوان یکی از امن ترین کشور جهان برای زنان به حساب می‌آید. همچون سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی آمار جرم و جنایت نروژ پایین است.

همچنین به علت سرمایه‌گذاری منطقی برای تولید و بهره‌برداری از نفت، این کشور موفق شده در طی قرن گذشته به اقتصاد قدرتمندی دست بیابد و در نتیجه نروژ تبدیل به یکی از گران‌ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان شود. به دلیل رفاه اجتماعی و استاندارد بالای زندگی در نروژ، بدون شک این کشور یک مکان راحت و امن برای زندگی‌کردن است. نروژ همچنین به داشتن طبیعت سرسبز و زیبا هم مشهور است.

نروژ

جمهوری چک

جمهوری چک، به‌عنوان یکی از امن ترین کشورهای اروپایی شناخته می‌شود. در صورت سفر به این کشور عاشق فضای لوکس بیرون از منزل، کافه‌های زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش آن خواهید شد.

پیاده‌روی در هر زمانی از روز در خیابان‌های جمهوری چک احساس آرامش و راحتی را به شما منتقل خواهد کرد. علاوه بر این موارد، بالارفتن میزان امنیت در این کشور منجر شده تا تعداد گردشگرانی که هر ساله به جمهوری چک می‌آیند، افزایش یابد.

جمهوری چک

ژاپن

ژاپن کشوری با فرهنگ و مردم فوق‌العاده است و یکی از امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت به شمار می‌رود. مردم ژاپنی به سعی و کوشش و خوش‌اخلاقی شهرت دارند. این مردم، بیشتر از مردم دیگر نقاط جهان مؤدب، صادق و دارای رفتار دوستانه هستند.

بیشتر بخوانید

همچنین آنها بسیار سازمان‌یافته و منظم می‌باشند و اغلب به جامعه بیشتر از خودشان بها می‌دهند. احتمالاً همین موارد سبب شده تا مردم ژاپن یکی از توسعه‌یافته‌ترین و پیشرفته‌ترین جوامع را با بهترین فناوری و البته  از قوی‌ترین اقتصادهای جهان داشته باشند. لازم به ذکر است که هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از مناظر طبیعی، بناهای تاریخی و معابد باستانی ژاپن به این کشور سفر می‌کنند.

ژاپن

اسلوونی

هنگام فکرکردن به یک تور اروپایی، به طور طبیعی کشور اسلوونی به ذهن انسان خطور نمی‌کند. ممکن است به فرانسه، آلمان، یا حتی ایتالیا هم فکر کنید، اما اسلوونی نه! توصیه می‌کنیم که در برنامه‌ریزی تعطیلات خود، اسلوونی را هم در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

این کشور یک مکان گردشگری بسیار جذاب بوده و رتبه بالایی را در فهرست شاخص صلح جهانی به دست آورده است. در نظر داشته باشید که اسلوونی به‌وسیله کوه‌های آلپ و همچنین دریای مدیترانه احاطه شده و کاملاً مناسب برای سپری‌کردن تعطیلات به حساب می‌آید.

اسلوونی

سوییس

سوییس که بیشتر به دلیل پیست‌های اسکی خود شهرت دارد، طبق فهرست کشورهای امن جهان، یکی دیگر از کشورهای صلح‌دوست است.

هنگامی که درباره سوییس می‌اندیشیم بیشتر بانک‌های معروف، شکلات‌های متنوع و البته ساعت‌های گران‌قیمت این کشور نخستین مواردی هستند که به ذهنمان خطور می‌کنند؛ اما کشور سوییس چیزهای باارزش دیگری نیز دارد.

مردم این کشور از نظام آموزش عالی، اشتغال بالا و خدمات بهداشتی گسترده بهره می‌برند و همچنین به چندفرهنگی بودن و صبر معروف هستند. در این کشور مردم با صلح و دوستی در زبان‌ها و فرهنگ‌های متنوع درون یک کشور زندگی می‌کنند.

سوییس

جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید، در این مطلب به معرفی امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت پرداختیم و فهرستی از 10 کشور برتر در این زمینه را به همراه مشخصات آنها بیان کردیم؛ همچنین توضیح مختصری درباره معیار رتبه‌بندی کشورها از لحاظ امنیت بیان نموده و اطلاعات شما را در این باره گسترش دادیم.

امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. از این که تا انتهای مقاله امن ترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت همراهمان بودید، از شما متشکریم.