تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مهاجرت به کشوری دیگر، تغییری بزرگ و چالشی اساسی در زندگی افراد به شمار می‌رود و به دلیل هزینه‌های بالای آن، بسیاری از افراد به دنبال  ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت هستند. با این وجود، مهاجرت به هر قیمتی، عمدتاً دردسرساز بوده و اقدامی پر ریسک محسوب می‌شود. بهترین مسیر برای اخذ اقامت در دیگر کشورها، انجام اقدامات قانونی و دریافت اقامت رسمی است.

فرایندی نسبتاً طولانی و پیچیده که بدون هیچ تردیدی، مخارج و هزینه‌های مختلفی را بر دوش متقاضیان می‌گذارد. در همین راستا در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم، قصد داریم به معرفی فهرست ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت از ایران بپردازیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی برای مهاجرت، این مطلب را مطالعه نمایید.

اجاره روزانه خانه در تهران

ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت از ایران کدامند؟

هزینه‌های مربوط به مهاجرت

جهت انتخاب کشور مقصد مهاجرت و ارزیابی آن، بایستی پیش از هر اقدامی، معیارها و هزینه‌ها این عمل را بررسی کرد. در حالت کلی باید اشاره نماییم که هزینه‌های مهاجرت به دو بخش اصلی شامل <هزینه‌های مرتبط به اقدام برای مراحل قانونی و اسکان در کشور مقصد> و <مخارج مرتبط به سفر و تشکیل زندگی در آن کشور> می‌شود.

بخش اول هزینه‌ها، بستگی به کشور موردنظر برای مهاجرت دارد و از کشوری به کشور دیگر کاملاً متفاوت است. متقاضی باید با درنظرگرفتن قوانین مهاجرتی کشور مقصد، هزینه‌های پروسه مهاجرت را مرحله‌به‌مرحله پرداخت نماید. ولی بخش دوم هزینه‌ها تا حد زیادی بستگی به سبک زندگی افراد دارد.

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای تعیین کشور مقصد، هزینهٔ تحصیلات اعضای خانواده و فرزندان است. مالیات‌بردرآمد هم از جمله معیارهای اساسی برای انتخاب مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت است. هزینه‌های خدمات بیمه‌ای و بخش بهداشت و درمان کشور مقصد، از دیگر عوامل حائز اهمیت می‌باشد.

با در نظر گرفتن مشخصه‌های مذکور، لیستی از ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت شکل می‌گیرد که در ادامه مطلب، اطلاعاتی را درباره برخی از این کشورها بیان کرده‌ایم.

مهاجرت به ترکیه

خرید ملک، بهترین و اصلی‌ترین روش برای دریافت اقامت دائم ترکیه و مهاجرت به این کشور است. علاوه بر خرید ملک، اقامت تحصیلی نیز از جمله بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت در کشور ترکیه محسوب می‌شود. دانشگاه‌های مطرح این کشور، از طریق آزمون دانشجو می‌پذیرند؛ با این حال ورود به بعضی از  دانشگاه‌های ترکیه بدون آزمون هم امکان‌پذیر است.

طبق بررسی‌ها، شانلی ‌اوفه ارزان ترین شهر ترکیه و استانبول نیز گران‌ترین شهر این کشور است. در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزانترین کشور برای مهاجرت ایرانیان را دارید، می‌توانید با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه، بعد از سه ماه پاسپورت معتبر این کشور را دریافت کنید. در ادامه باید بگوییم که میانگین هزینهٔ ماهیانه در کشور ترکیه بین ۳۵۰ دلار تا ۴۰۰ دلار است. این مورد سبب می‌شود تا ترکیه یکی از 10 کشور ارزان برای مهاجرت به حساب بیاید.

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به روسیه

روسیه را می‌توان یکی از ارزان‌ترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها دانست به گونه‌ای که از مقاصد اول مهاجرت به شمار می‌رود. در صورتی که به دنبال یکی از ارزان ترین مقاصد مهاجرت در کشور روسیه هستید، توصیه می‌کنیم که زندگی در شهرهای نسبتاً کوچک این کشور را انتخاب کنید. لازم است اشاره کنیم که بیشترین هزینه‌ای که در روسیه با آن مواجه هستید، هزینه اجاره منزل و هزینه مواد غذایی است.

اگرچه کشور روسیه از لحاظ اقتصادی وابستگی زیادی به نفت و گاز دارد، اما هزینه‌های زندگی در آن مقرون‌به‌صرفه است. در واقع هزینه زندگی و اقامت در این کشور ماهانه حدود ۴۵۰ تا ۷۵۰ دلار بوده و هزینه تحصیل نیز همچون اغلب کشورهای جهان، مستلزم پرداخت شهریه است. البته باید بگوییم که هزینه تحصیل در کشور روسیه نسبت به بسیاری از کشورها، مانند آمریکا و انگلستان بسیار پایین‌تر است.

شما برای اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر مسکو پایتخت روسیه، باید هر ماه ۴۹۵ دلار پرداخت کنید که مبلغ مناسبی برای اجاره‌بها است؛ بنابراین روسیه در زمره کشورهایی با قیمت مسکن ارزان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

نووگورود و نووسیبیرسک دو شهر ارزان‌قیمت روسیه هستند که فاصله زیادی با شهر مسکو ندارند؛ اما از نظر قیمت خوراک و پوشاک و مسکن بسیار باصرفه‌تر از شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ هستند. دریافت اقامت و زندگی در این دو شهر، حتی از ارزان ترین کشور عربی برای مهاجرت هم به‌صرفه‌تر است.

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به نروژ

نروژ کشوری ثروتمند در دنیا شناخته می‌شود که ممکن است از دید بعضی از افراد، یک کشور گران به نظر بیاید؛ اما با توجه به فراوانی شغلی و میزان درآمد در این کشور، از جمله متعادل‌ترین و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری شناخته می‌شود.

هم اکنون میانگین سطح درآمد در کشور نروژ، 4825 یورو در ماه است که مبلغی بسیار بالا در سطح اروپا محسوب می‌شود؛ همچنین باید بگوییم که درآمد برخی از مشاغل این کشور به بیش از 20 هزار یورو در ماه هم می‌رسد.

کشور نروژ، به‌عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت، از فرصت‌های کاری بسیار زیادی بهره می‌برد و کمبود نیروی متخصص هم در آن احساس می‌شود. در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور نروژ 3.9% است. تمامی این موارد زمینه را برای جذب نیروهای متخصص به این کشور افزایش می‌دهد.

با این حال باید اشاره کنیم که هزینه تحصیل در نروژ ارزان نیست و شما در صورت مهاجرت به این کشور، باید برای تحصیل در دانشگاه‌های آن، سالانه بین 7 هزار تا 15 هزار یورو شهریه را پرداخت کنید.

مهاجرت به نروژ

مهاجرت به مجارستان

مجارستان به‌عنوان ارزان ترین کشور جهان، یکی از کشورهای در حال پیشرفت اروپای مرکزی محسوب می‌شود که اخیراً مورد توجه عده کثیری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است.

شهر بوداپست، پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت این کشور به‌حساب می‌آید و شهرهایی همچون دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دْیور بزرگ‌ترین شهرهای مجارستان هستند و میزبان  دانشگاه‌های مهم این کشور شده‌اند.

در ادامه مقاله ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت، باید بگوییم که علاوه بر مهاجرت تحصیلی، از جمله متداول‌ترین راه‌های مهاجرت به کشور مجارستان دریافت اقامت دائم این کشور با سرمایه‌گذاری حداقل 75000  یورو است. اخذ اقامت در مجارستان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که مجارستان در منطقه یورو بوده و از آن مهم‌تر، عضو پیمان شنگن می‌باشد. در حالت کلی باید بدانید که مجارستان از جمله ارزانترین کشور برای خرید ملک و اقامت است.

بیشتر بخوانید

به غیر از برنامه‌های مهاجرتی سرمایه‌گذاری در مجارستان، دانشجویان فارغ‌التحصیل هم می‌توانند با کارکردن در کشور مذکور و تمدید اقامت موقتشان، اقامت این کشور را اخذ کنند. بسیاری از دانشگاه‌های خوش‌نام و مشهور جهان، در مجارستان پردیسی افتتاح کرده‌اند و برای دانشجویان خارجی نیز پذیرش تحصیلی صادر می‌نمایند.

این کشور با میانگین هزینه ماهانه 574 دلاری، یکی از گزینه‌های مناسب در لیست ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت از ایران به حساب می‌آید. هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک‌خوابه در حومه شهرهای بزرگ مجارستان حدود 263 یورو برآورد می‌شود و میانگین هزینه برای صرف وعده‌های غذایی روزانه در رستوران برای دو نفر حدود 29 یورو  است.

مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به آلمان

بدون تردید، کشور آلمان مهم‌ترین و قدرتمندترین کشور اتحادیهٔ اروپا در زمینه‌های گوناگون از قبیل تکنولوژی، صنعت و اقتصاد است. به دلیل بالابودن سطح نظم و کیفیت در این کشور، بسیاری از نخبگان و متخصصان  سایر کشورهای جهان خواستار مهاجرت به این سرزمین هستند.

شما می‌توانید برای مهاجرت به کشور آلمان  از طریق کاری و تحصیلی اقدام نمایید. آلمان یکی از بهترین کشورهای دانشگاهی دنیا محسوب می‌شود که متقاضیان اقامت در آن می‌توانند با هدف پژوهش و تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند؛ همچنین فرصت‌های شغلی متنوع در عرصه‌های علمی، پزشکی، خدمات و فناوری، زمینهٔ مناسبی را برای مهاجرت به  کشور آلمان فراهم کرده است.

علاوه بر این موارد، نرخ پایین تورم و ثبات اقتصادی، شرایط بسیار مطلوبی برای این کشور ایجاد کرده است. باید بدانید که میانگین هزینه‌های ماهانه در کشور آلمان حدود 1000 یورو بوده و با در نظر گرفتن میانگین درآمد ماهانه حدود ۲۵۰۰ یورو، می‌توان آلمان را می‌توان یکی از ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت دانست.

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به نیوزلند

زِلاندِنو یا همان نیوزیلند، کشوری چندبخشی است که در قسمت جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده و از حدود هفتصد جزیره کوچک و دو جزیره بزرگ تشکیل شده است. کشور استرالیا نزدیک‌ترین کشور همسایه نیوزلند به‌حساب می‌آید که حدود 2000 کیلومتر با آن فاصله دارد.

محیط‌زیست نیوزیلند، با گیاهان و جانوران منحصربه‌فردی که تنها در این منطقه وجود دارند، از تمام نقاط دنیا متمایز شده است. جذابیت‌های فوق‌العاده و طبیعی این کشور، سالانه گردشگران فراوانی را به حدود جذب می‌کنند. حدود ۷۸٪ از ساکنین کشور نیوزلند ریشه اروپایی دارند و مهاجرانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، هلند، یوگسلاوی، سوئیس و اتریش هستند.

بیشتر بخوانید

اقتصاد پررونق و پیشرفته کشور نیوزلند، آن را در لیست کشورهای متمول و توسعه‌یافته قرار داده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط مؤسسه مرسر در سال ۲۰۱۰، شهر آوکلند به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین  شهر نیوزلند در رتبه چهارم و شهر ولینگتون پایتخت این کشور، در رتبه دوازدهم شهر مناسب برای زندگی در جهان معرفی شده‌اند. جالب است بدانید که نیوزلند رکورددار کمترین فساد اقتصادی در جهان بوده و شاخص فساد اقتصادی در آن صفر اعلام شده است.

به طور میانگین، هزینه زندگی در کشور نیوزلند حدود 790 یورو در ماه برآورد شده است؛ همچنین باید برای اجاره آپارتمان یک‌خوابه حدود 750 یورو در نظر گرفت. از طرف دیگر نیز میانگین درآمد خالص ماهانه در این کشور 2,440 یورو بوده و از این رو، کشور نیوزلند یکی از ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت به حساب می‌آید.

مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به ایتالیا

کشور ایتالیا در قاره اروپا واقع شده و یکی از محبوب‌ترین و زیباترین  مناطق دنیا و از پر بازدیدکننده‌ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود. دانشگاه بولونیا ایتالیا قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیا بوده و همچنان هم پذیرای دانشجویان بسیاری است. اقامت تحصیلی، از جمله جدیدترین روش‌ها برای دریافت راحت اقامت در کشور ایتالیا است.

در ادامه باید بیان کنیم که هزینهٔ زندگی در همه بخش‌های ایتالیا یکسان نیست و زندگی در شهرهای بزرگ این کشور بسیار گران است. با این وجود، بخشی از نقاط ایتالیا از جمله مقرون به‌صرفه‌ترین مناطق دنیا برای مهاجرت هستند. زندگی در این مناطق را برای افرادی توصیه می‌کنیم که به تاریخ غنی و طبیعت منحصربه‌فرد ایتالیا علاقه دارند.

هزینه اجاره‌بهای آپارتمان در ایتالیا ۵۰۰ یورو است؛ البته مبلغ کرایه آپارتمان در مناطق خارج از مرکز شهر حدوداً ۴۰۰ یورو  برآورد می‌شود. میانگین هزینه‌های ماهیانه حدود ۷۰۰ یوروی در ایتالیا، با در آمد ۱۵۰۰ یورویی در ماه  همخوانی دارد.

منطقهٔ ابروزو، از جمله زیباترین و بهترین نقاط برای اقامت در کشور ایتالیا است که در نزدیکی فلورانس واقع شده و طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. در جستجوی ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت می‌توانید روی اقامت در پسکارای ایتالیا حساب  ویژه‌ای باز کنید.

مهاجرت به ایتالیا

جمع بندی

همان گونه که متوجه شدید، در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم به معرفی ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت از ایران پرداختیم و شما می‌توانید از طریق مهاجرت کاری و تحصیلی در برخی از کشورهای نامبرده، مهاجرت بدون پول را تجربه نمایید. از این که تا انتهای مقاله ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت همراه ما بودید، از شما متشکریم.