تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

یکی از جذاب ترین بخش های سفر، چشیدن و لذت بردن از غذاهای محلی آن مقصد است که می تواند از دلچسب ترین لحظات سفر باشد.غذاهای محلی لاهیجان بسیار خوش طعم و دوست داشتنی هستند که از آن ها می توان به میرزا قاسمی ، سبزی فسنجان و مرغ و آلو اشاره کرد.در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی غذاهای محلی لاهیجان می‌پردازیم.با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر غذاهای محلی لاهیجان

لاهیجان نیز مانند سایر نقاط ایران سفره های رنگین و مخصوص خود را دارد و مردم این منطقه با غذاهای دلپذیر از شما پذیرایی خواهند کرد.در سفر به لاهیجان می توانید غذاهایی همچون کال کباب ، ترشی شامی ، ماهی شکم پر ، ترش کباب ، میرزا قاسمی و باقالی قاتل را امتحان کنید و از طعم ویژه آن ها لذت ببرید.همچنین پیش غذاهای خوشمزه ای هم نظیر بورانی بادمجان ، زیتون پرورده و سیرتشی در کنار این غذاها می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای شما را رقم بزند.

اجاره روزانه خانه در تهران

شیش انداز گیلکی

خورشت سبزی فسنجان

خورشت سبزی فسنجان یکی از غذاهای محلی لاهیجان و گیلان است که محبوبیت زیادی در بین مردم دارد.در این خورشت از گردوی چرخ شده ، گشنیز ، نعناع ، مرغ  و رب انار استفاده می‌شود.

طرز تهیه: تمام مواد را داخل قابلمه بریزید و آب را تا اندازه ای که به بالای مواد برسد اضافه کنید.قابلمه را با حرارت ملایم روی شعله بگذارید تا مرغ و گردو پخته شود و خورشت به روغن بیوفتد.

رنگ این خورشت به طور معمول سبز است اما اگر می‌خواهید کمی تیره شود می توانید یک قاشق رب انار ترشبه آن اضافه کنید.

غذاهای محلی لاهیجان

مرغ و آلوی لاهیجان

شمالی ها در پخت غذا با استفاده از مرغ مهارت خاصی دارند.انواع مختلف مرغ را می توانید در غذاهای شمالی ببینید؛از مرغ ترش گرفته تا مرغ هایی که به همراه رب انار و آبو طبخ می‌شوند.خورشت مرغ و آلوی لاهیجان با چند نوع رب ترش و شیرین پخته می شود تا طعمی لذیذ به خود بگیرد.این خورشت از اصلی ترین غذاهای لاهیجان است و مختص همین منطقه هم می باشد.

برای تهیه این غذا از مرغ ، پیاز ، سیر ، آلو ، رب انار و برگه زردآلو استفاده می‌شود.

طرز تهیه : پیاز و سیر را خرد کرده و با زردچوبه و فلفل تفت دهید.آلو را از قبل خیس کرده و درون قابلمه بریزید.رب انار و برگه زردآلوی خیش شده را هم اضافه کنید و تفت دهید.یک لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید موادتان با هم مخلوط شده و یک مایه یک دست به وجود بیاید.حالا مرغ را به همراه یک لیوان آب جوش دیگر دضافه کنید و بگذارید خورشت برای یک ساعت روی حرارت کم بپزد و جا بیفتد.

خورشت مرغ و آلو

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را از دست ندهید:

میرزا قاسمی

کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال اسم میرزا قاسمی را نشنیده باشد.این غذای محبوب در زمان ناصرالدین شاه قاجار توسط محمد قاسم خان که والی حاکم رشت بود تهیه شد و نام او روی این غذا ماندگار شد.میرزا قاسمی نیز مانند خورشت سبزی فسنجان و خورشت مرغ و آلو، از غذاهای محلی و محبوب لاهیجان به حساب می‌آید که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

برای تهیه میرزا قاسمی از بادمجان ، گوجه فرنگی ، سیر و تخم مرغ استفاده می‌شود.

طرز تهیه: در ابتدا بادمجان ها را کباب کرده و پوست آن ها را میکنیم.سپس بادمجان ها را ساطوری می‌کنیم.گوجه فرنگی ها را در یک ظرف آب جوش بریزید و پوست آن ها را بگیرید و خرد کنید.سیر را بکوبید و داخل روغن داغ بریزید تا کمی سرخ شود.حالا بادمجان ها و گوجه ها را هم در همین تابه بریزید تا با هم سرخ شوند.بعد از اینکه آب این مواد گرفته شد تخم مرغ را اضافه می‌کنیم و خوب هم میزنیم تا تمام محتویات با هم مخلوط شوند.

میرزا قاسمی

شیش انداز گیلکی

شیش انداز نیز از غذاهای خوش طعم شمالی است که در لاهیجان هم طبخ و سرو می‌شود.برای تهیه شیش انداز گیلکی از گردوی چرخ شده ، پیاز رنده شده ، بادمجان و رب انار استفاده می‌شود.

طرز تهیه: پیاز رنده شده را کمی تفت دهید تا بنگ آن طلایی شود.سپس گردو را به آن اضافه کنید و همراه آن تفت دهید.حالا 3 لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و بگذارید با شعله ملایم بپزد.

بادمجان ها را پوست بگیرید و در اندازه های کوچک و یک دست خرد کنید.سپس آن ها را سرخ کنید و یا رب انار به مغر گردو اضافه کنید و اجازه دهید غذا جا بیوفتد.

غذاهای محلی لاهیجان