تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی مجن

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی مجن آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر تاریخی در استان سمنان در ادامه با ما همراه باشید.

سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. مرکز این استان شهر سمنان و پرجمعیت‌ترین شهر آن، شاهرود است. این استان از نظر مساحت هفتمین استان ایران است. سمنان علاوه بر جاذبه های تاریخی خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خشک و کویری است و دیدن چشم اندازهای کویری آن در شب می تواند بسیار جذاب و خاص باشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

مجـن (Mojen) از شهرهای استان سمنان ایران است. این شهر در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود، در بخش مرکزی در شهرستان شاهرود قرار گرفته‌ است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، شهری بن‌بست است و تنها راه ارتباطی آن جاده‌ای آسفالت است که مجن را به شاهرود و گرگان ارتباط می‌دهد. این شهر در میان دره نسبتا پهناوری میان دو رودخانه پی‌حصار و پیش‌ده بنا شده‌ است. مجن بناهایی پلکانی و معماری ویژه شبیه به شهر ماسوله دارد. به همین دلیل این شهر به “ماسوله کویر” شهرت پیدا کرده است.

خانه ها در این شهر به صورت پله‌ای بر روی هم قرار داشته و اکثرا پشت بام یک خانه، حیاط خانه بالایی می‌باشد. هم در جهت جنوبی و هم در جهت شمالی رشته کوه ساختمان‌ها به صورت پله پله قرار داشته و زیبایی خاصی را دارا هستند. به ویژه اینکه در مجن، اغلب منازل مسکونی با بافت و معماری قدیمی بوده و از خشت و سنگ با پوشش کاه و گل ساخته شده‌اند.

375745 1284436474 800 495

دیدنی های مجن

قله شاهوار

قله شاهوار یکی از اصلی ترین جاذبه های مجن شناخته می شود. مرتفع‌ترین قله البرز شمال شرق یعنی شاهوار که ارتفاعی برابر با ۳۹۴۵ متر از سطح دریا را دارد، به عنوان بام البرز شرقی به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی مجن
جاهای دیدنی مجن

منطقه فرح زاد

منطقه سرسبز و دیدنی فرح زاد نیز از دیدنی های مجن است . این منطقه از دیرباز به دلیل واقع شدن در مسیر ارتباطی گرگان و شهرستان شاهرود و هم‌چنین داشتن آب و هوای خنک مورد توجه مسافران و مردم نواحی اطراف بوده است. این منطقه به دلیل ویژگی‌های خاص اقلیمی، از تنوع گیاهی زیادی برخوردار است. به طوری که ضمن رویش مرتعی در این منطقه نمونه گردشگری، شاهد رویش برخی از گونه‌های جنگلی نیز هستیم.

photo 2019 04 11 23 05 18 1024x768 1

آبشار مجن

آبشار مجن (Mojen) از تفرجگاه های بی نظیر شهر مجن است که در شمال غربی شاهرود و در فاصله ۳۵ کیلومتری آن واقع شده است. آبشار مجن در انتهای دره سرسبز مجن و رودخانه آن قرار دارد؛ یک رودخانه فصلی که طول آن در حدود ۲۵ کیلومتر است و در انتها به رودخانه تاش می پیوندد. انتهای دره این رود که در دل صخره های عظیم واقع شده به آبشاری خروشان در محوطه ای غار مانند منتهی می گردد. دیدن چشم انداز آبشار از نمای نزدیک و از میان آب میسر است، باید وارد آب شوید، کمی در آن پیاده روی کنید و نمای آبشار را از نزدیک ببینید.

جاهای دیدنی مجن
جاهای دیدنی مجن

چشمه هفت رنگ مجن

چشمه هفت رنگ مجن از چشمه‌های نادر و کم‌نظیر ایران است که در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود و در میان شکاف دره‌‌های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار قرار دارد. رنگ‌های متنوع آب این چشمه به وجود مواد معدنی گوناگونی برمی‌گردد که در اطراف بستر آن هستند. از آب این چشمه برای درمان بیماری‌های پوستی و استخوانی استفاده می‌شود. همچنین تنوع گیاهی و جانوری این منطقه در خور اهمیت است.

5900149 274 1

آبشار تنگه داستان

این آبشار در شمال شهر مجن قرار دارد و در تنگه‌ای به نام تنگه داستان واقع شده است، زلزله‌ای که در گذشته اتفاق افتاده، سبب شکل‌گیری این تنگه شده است. رودخانه منتهی به آبشار از این تنگه عبور می‌کند. تنگه دارای طول تقریبی ۲ کیلومتر و عرض تقریبی ۵ متر است. آب رودخانه کف تنگه را به طور کامل اشغال کرده است. آبشارهایی با ارتفاع ۵ تا ۱۰ متری در مسیر رودخانه به چشم می‌خورد که باعث ایجاد هیجان و شادی به هنگام عبور از تنگه شده است.

جاهای دیدنی مجن
جاهای دیدنی مجن

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: