در سال‌های اخیر نام رومانی به عنوان یک کشور مهاجرپذیر بر سر زبان‌ها افتاده است. رومانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری پایین، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه، امکانات رفاهی پیشرفته، تنوع فرهنگی و کیفیت بالای زندگی باعث شده این کشور به یکی از مقاصد پرطرفدار جهت مهاجرت به اروپا تبدیل شود. علاوه بر این موضوع، آب‌وهوای معتدل و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی رومانی نیز در نوع خود چشم نواز است.

دانشگاه‌های معتبر رومانی کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند. با کسب مدرک از این دانشگاه‌ها می‌توانید آینده شغلی و رفاه زندگی خود را تضمین کنید. بازارکاری روبه رشد رومانی باعث شده فرصت‌های شغلی بسیاری پیش روی مهاجران خارجی قرار بگیرد. همچنین این کشور کوچک در زمینه تکنولوژی‌های جدید پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است و همین موضوع باعث شده بستر مناسبی برای کسب و کارهای استارتاپی فراهم شود.

مراحل مهاجرت به رومانی

مراحل مهاجرت به رومانی

  1. بررسی انواع روش مهاجرتی
  2. انتخاب روش مهاجرتی مناسب
  3. گرفتن پذیرش تحصیلی یا دریافت پیشنهاد کاری
  4. جمع آوری مدارک موردنیاز
  5. اقدام برای اخذ ویزا
  6. مشخص کردن محل اقامت و رزرو بلیط
  7. سفر به رومانی

مهاجرت تحصیلی رومانی

مهاجرت تحصیلی رومانی

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به رومانی وجود دارد که بدون شک مهاجرت تحصیلی مطمئن‌ترین روش است. سیستم آموزشی قوی رومانی هرساله دانشجویان بین المللی بسیاری را جذب می‌کند. ۵ دانشگاه رومانی در لیست برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته‌اند که نشان از نظام آموزشی باکیفیت این کشور است.

برای تحصیل در رومانی ابتدا باید از یک دانشگاه واقع در رومانی پذیرش دریافت کنید. شهریه تحصیل در این کشور اروپایی به رشته و مقطع شما بستگی دارد اما به طور میانگین شهریه پرداختی ممکن است تا ۵۰۰۰ یورو در سال نیز برسد. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات، انگیزنامه و بیمه معتبر از جمله مدارکی هستند که باید ارائه کنید. برای تحصیل در رومانی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. شما باید به آفیسر مهاجرت رومانی ثابت کنید که توانایی تامین هزینه‌های زندگی در این کشور را دارید. برای این منظور باید مبلغ مشخصی در حساب خود داشته باشید و با ارائه اسناد تمکن مالی مانند صورت حساب بانکی این موضوع را اثبات کنید.

مهاجرت کاری رومانی

مهاجرت کاری رومانی

اولین قدم برای مهاجرت کاری به رومانی این است که از طرف یک کارفرمای رومانیایی یک پیشنهاد کاری دریافت کنید. حوزه صنعت و کشاورزی در رومانی بخش‌های اصلی اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند؛ در نتیجه یافتن کار در این حوزه‌های شغلی راحت‌تر است. همچنین حوزه IT و تکنولوژی نیز در رومانی پیشرفت چشمگیری داشته است و فرصت‌های شغلی بسیاری برای متخصصین این حوزه در این کشور وجود دارد. با دریافت ویزای کاری و فعالیت در این کشور به مدت ۲ تا ۵ سال، می‌توانید جهت اخذ اقامت دائم رومانی درخواست دهید.

مهاجرت استارتاپی رومانی

مهاجرت استارتاپی رومانی

پیشرفته قابل توجه رومانی در حوزه استارتاپ را نمی‌توان نادیده گرفت. شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با ایجاد کسب‌وکار استارتاپی در رومانی، مجوز اقامت این کشور زیبای اروپایی را دریافت کنند. شهرهای بخارست و کلوژ ناپوکا محیطی مناسب برای ایجاد کسب و کارهای نوپا هستند. برای مهاجرت از طریق استارتاپ نیاز است یک طرح تجاری نوآورانه و قابل رشد داشته باشید.

جمع‌بندی

حالا که با روش‌های مختلف مهاجرت به رومانی آشنا شدید، می‌توانید متناسب با شرایط خود بهتر تصمیم بگیرید. مشورت با افراد کاردان و خبره در زمینه امور مهاجرتی می‌تواند بسیار به شما کمک کند. موسسه مهاجرتی اپلاییکا یکی از بهترین‌ها در این حوزه به شمار می‌رود که در طول سال‌ها فعالیت خود، پرونده‌های مهاجرتی مختلفی را به نتیجه رسانده است. تیم اپلاییکا از کارشناسانی باتجربه و حرفه‌ای تشکیل شده که در تمامی مراحل مهاجرت همراه با شما خواهند بود. جهت دریافت مشاوره رایگان کافی است به وب سایت رسمی این موسسه معتبر به آدرس www.applyica.com مراجعه کنید.