تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استرالیا با نام قدیمی‌ترین قاره جهان شهرت دارد و یکی از کشور‌های شناخته شده در دنیا و جزء کانون‌های مهم مهاجرت (چه برای سرمایه‌گذاران و چه برای دانشجویان) به حساب می‌آید. این کشور، مهاجرانی از بیش از ۱۵۰ کشور جهان را در خود جای داده و دارای جامعه‌ای متنوع با سبک‌های زندگی اجتماعی، زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون است. کشور کانادا نیز به عنوان بهشت مهاجران شناخته می‌شود. سالانه تعداد مهاجران فراوانی به کانادا مهاجرت می‌کنند. فرآیند‌های مهاجرت آسان و طبیعت خوشایند این کشور در کنار رشد اقتصادی فزاینده، منجر شده تا عده بسیاری خواهان مهاجرت به کانادا باشند. مقایسه استرالیا و کانادا حاکی از آن است که هر دو کشور استرالیا و کانادا جزء مهاجرپذیرترین نقاط جهان محسوب می‌شوند.

ممکن است بسیاری از افراد بین انتخاب هر کدام از این دو کشور تردید داشته باشند؛ به همین دلیل در این مطلب اقدام به بررسی و مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی پرداخته‌ایم. در صورتی که شما نیز در انتخاب میان کانادا یا استرالیا مردد هستید، ادامه مقاله مقایسه استرالیا و کانادا را از دست ندهید.

اجاره روزانه خانه در تهران

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر تحصیل

همانطور که مطرح شد استرالیا و کانادا هر دو از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویانی هستند که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا ۳ سال و در کانادا ۳ تا ۴ سال است. ادامه تحصیل در تحصیلات تکمیلی در هردو کشور هم حدود ۱ تا ۲ سال زمان می‌برد. هرچند باید اشاره کنیم که هزینه تحصیل در استرالیا در مقایسه با کانادا بیشتر است؛ ولی در حالت کلی، تصمیم‌گیری درباره انتخاب میان این دو کشور، به نوع زندگی فرد و اهداف وی بستگی دارد.

همچنین در نظر بگیرید که کشور کانادا تا سن ۱۶ یا ۱۸ سالگی برای کودکان مهاجر، مدارس دولتی رایگان ارائه می‌دهد. ضمن اینکه در صورت مهاجرت به کانادا می‌توانید کودکان خود را به مدارس خصوصی بفرستید و شهریه ۶۱۳۵ تا ۱۰۷۳۳ دلار در سال را پرداخت نمایید. درباره تحصیل در استرالیا باید بگوییم که مهاجران می‌توانند تحصیل در مدارس دولتی و یا غیردولتی این کشور را انتخاب کنند. اغلب مدارس دولتی برای شهروندان استرالیایی رایگان هستند. با این حال، ممکن است بعضی از مدارس هزینه کمک داوطلبانه ۴۴ تا ۷۳۰ دلاری را دریافت کنند.

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

مقایسه استرالیا و کانادا از نظر زندگی

در این بخش از مطلب مقایسه استرالیا و کانادا باید بیان کنیم که استرالیا طیف متنوعی از طبیعت و حیات وحش را در خود پرورش داده است. گونه‌های بسیاری از جانوران و گیاهان بومی استرالیا در هیچ نقطه دیگر از دنیا یافت نمی‌شوند و این نکته یکی از موارد جذاب مهاجرت به استرالیا به حساب می‌آید.

استرالیا محل استقرار معتبرترین دانشگاه‌های مشهور جهان است؛ جالب است بدانید که ۷ مورد از بهترین دانشگاه‌های استرالیا در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

از جمله مشخصات این کشور می‌توانیم به کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی، امنیت، طبیعت غنی و ثروتمند، سیستم آموزشی با کیفیت، فرهنگ وذائقه آشپزی جذاب، شهروندانی شوخ طبع، قدرت و ثبات اقتصادی، جامعه‌ای روشنفکر و مداراگر و همچنین چند فرهنگی اشاره کنیم. سیدنی به عنوان گرانترین شهر استرالیا شناخته می‌شود و بعد از آن شهر‌های ملبورن، پرت، بریزبن و کانبرا قرار دارند.

بیشتر بخوانید

معمولاً استان‌های حوزه ملبورن، آدلاید، کانبرا، بریزبن، هوبارت، سیدنی و پرت بیشتر از سایر مناطق مورد توجه مهاجران قرار می‌گیرند؛ ولی بدان معنا نیست که مراکز تحصیلی و شغلی این سرزمین به استان‌ها و مناطق اشاره شده محدود می‌شود.

کانادا به علت چشم‌انداز‌های جذاب و کیفیت زندگی استثنایی که در اختیار شهروندان و افراد خارجی قرار می‌دهد، کمی بیشتر از استرالیا مورد توجه مهاجران است. بیشتر استان‌های کانادا در فهرست بهترین مناطق دنیا برای زندگی قرار می‌گیرند، هرچند باید در نظر بگیرید که هزینه زندگی در هر استان و یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، تفاوت دارد. در سال ۲۰۲۲ میلادی، کانادا، رتبه بیست و پنجم گران‌ترین کشور‌ها برای زندگی را کسب کرده است. دولت کانادا کمک‌های دولتی را از طریق نظام بیمه و درمان و امنیت غذایی در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد.

به طور تقریبی در این کشور بیشتر هزینه‌ها به اندازه حقوق خالص ماهانه خانوار برآورد می‌شود. هزینه اجاره بخش مهمی از هزینه‌های افراد است و حدود ۳۰ الی۵۰ درصد از بودجه خانواده را به خودش اختصاص می‌دهد. به طور میانگین هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان ۲ خوابه تقریباً ۹۹۰ دلار کانادا آب می‌خورد.

سایر مخارج همچون پرداخت مالیات توسط دولت فدرال کشور کنترل می‌شود که برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در جای جای کشور کانادا متحد کرده است. هرکدام از استان‌ها قوانین مالیاتی خاص خودشان را دارند که بر سیاست‌های مالیاتی فدرال نظارت می‌کنند. مالیات بر درآمد که از دستمزد و حقوق کارگران برداشته می‌شود، هر ۲ هفته یک‌بار پرداخت می‌گردد.

از جمله مزایای زندگی در کانادا می‌توان به دستیابی به تجهیزات رفاه اجتماعی باکیفیت بالا، اقتصاد رو به رشد، سیستم آموزشی سالم، سیستم استثنایی مراقبت‌های بهداشتی، ملت چند فرهنگی و محیط طبیعی آن اشاره کرد.

معمولاً در بحث مهاجرت به کانادا، شهر‌های مستقر در استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو، نوا کبک، اسکوشیا، آلبرتا و نیوبرانزویک بیشتر از سایر شهر‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر شرایط کار

در این بخش از مطلب به مقایسه کانادا یا استرالیا برای کار پرداخته‌ایم. کشور استرالیا مقصدی ‌ایده‌آل برای کسانی است که از سبک زندگی راحتی برخوردار هستند و می‌خواهند در کشوری کارآمد و رادیکال زندگی کنند. ضمن اینکه اکثریت قریب به اتفاق شهروندان استرالیا را طبقه متوسط جامعه تشکیل می‌دهند. استرالیا رتبه چهاردهم در میان گران‌ترین کشور‌ها برای زندگی در سال ۲۰۲۲ است؛ هزینه زندگی در این کشور از منطقه‌ای به منطقه دیگر تفاوت دارد.

نرخ بیکاری در این کشور نسبتاً پایین است؛ در واقع بیشتر ساکنان شهر‌ها بیکار نیستند؛ چرا که مشاغل موقت همیشه در دسترس است. شهر‌های بزرگ استرالیا انواع کار، خدمات و فعالیت‌های تفریحی را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

کانادا دهمین اقتصاد برتر دنیا است. مشاغل مربوط به رشته‌های تکنولوژی در این کشور بازار کار بسیار مناسبی دارند. انتظار می‌رود که با اجرای مستمر برنامه‌های مهاجرتی در کانادا، رونق اقتصادی این کشور بالاتر هم برود. در واقع می‌توانیم بگوییم در مقایسه کانادا و استرالیا از نظر شرایط کاری، کشور کانادا فرصت‌های شغلی بیشتری را برای مهاجران ارائه می‌دهد. با این وجود استرالیا هم عملکرد اقتصادی قدرتمندی در دهه گذشته از خود نشان داده و این مورد منجر به رشد اقتصادی قابل توجه در کنار نرخ بهره پایین، تورم پایین و بیکاری کم شده است.

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

مقایسه مالیات کانادا و استرالیا

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر مالیات نشان می‌دهد که نرخ مالیات در کشور کانادا بالا است و دولت از کارگران و کارمندان خود، ۲۸ درصد مالیات می‌گیرد. این در حالی است که نرخ مالیات در استرالیا کمتر بوده و این کشور با داشتن نرخ مالیات ۲۳ درصد، جزء کشور‌هایی است که مالیات کمی از کارگران و کارمندان می‌گیرد.

مقایسه آب و هوای استرالیا و کانادا

به دلیل زیادبودن فاصله استرالیا تا کانادا، تفاوت آب و هوای این دوکشور بسیار قابل توجه است. کشور کانادا در مناطق شمالی کره زمین قرار گرفته و آب هوایی بسیار سرد دارد؛ بسیاری از شهر‌های شمالی این کشور تقریباً خالی از سکنه هستند. بنابراین کشور استرالیا از لحاظ شرایط آب و هوایی معتدل‌تر است.

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر وسایل حمل ونقل

در سیدنی از مترو برای حمل و نقل استفاده نمی‌شود و وسایل حمل و نقل عمومی صرفاً شامل اتوبوس، قطار و کشتی است. هزینه سفر در این شهر استرالیا به طول مسیر مسافرت بستگی دارد و حدوداً ۳ تا ۱۵ دلار است. در مقابل، سیستم حمل و نقل شهر تورنتو کانادا شامل ترموا (وسیله حمل و نقل خیابانی برقی که روی ریل حرکت می‌کند)، مترو (قطار زیرزمینی)، اتوبوس و قطار است که دارای سامانه تهیه بلیط مشترک هستند. مقایسه قیمت خودرو در استرالیا و کانادا هم جالب توجه است.

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

مزایای مهاجرت به کانادا

با مقایسه استرالیا و کانادا متوجه شدید که کانادا یک کشور محبوب برای مهاجران است. مهمترین مزایای مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر است:

محیطی‌ایده‌آل و امن برای پرورش خانواده

کانادا امکانات رایگان فراوانی همچون خدمات درمانی و تحصیلات رایگان را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها فرهنگ غنی در جامعه، امنیت بالا و اجاره خانه‌هایی با قیمت معقول، محیطی‌ایده‌آل برای تشکیل خانواده و پرورش و تربیت فرزندان مهاجران فراهم کرده است.

قوانین آسان و قابل انعطاف

به طور کلی قوانین مهاجرتی کشور کانادا برای مهاجران و حتی پناهندگان در مقایسه با سایر کشور‌های جهان و مخصوصاً استرالیا راحت‌تر است و به همین علت بیشتر مهاجران تمایل دارند که به کانادا مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید

همچنین باید بگوییم که کشور کانادا سخت‌گیری کمتری درباره مدرک زبان مهاجران دارد؛ این در حالی است که داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا الزامی است. البته در نظر داشته باشید که قوانین مهاجرتی به‌صورت مداوم تغییر می‌کند و آگاهی از این تحولات پیش از اقدام به مهاجرت ضروری است.

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

هزینه‌های پایین مسکن

هزینه مسکن در بسیاری از شهر‌های کانادا نسبت به کشور‌های دیگر پایین‌تر بوده و این مسأله این کشور را برای بسیاری از مهاجرین جذاب کرده است.

سازمان‌های ارائه دهنده خدمات مختلف به مهاجرین

در شهر‌های مختلف کشور کانادا، سازمان‌هایی برای سهولت روند انجام پروسه اقامت، خدمات دولتی، پیدا کردن مسکن و … تأسیس شده است.

سیستم مهاجرتی بر اساس امتیاز دهی

کشور کانادا دارای سیستم اکسپرس اینتری یا همان سیستم امتیاز دهی و مهاجرتی است که شرایط افراد برای مهاجرت قانونی را راحتتر کرده و این پروسه را سازمان دهی می‌کند.

مزایای مهاجرت به استرالیا

مزایای مهم مهاجرت به کشور استرالیا شامل موارد زیر می‌شود:

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

خدمات درمانی و آموزش رایگان

بیمه خدمات درمانی و تحصیلات مدرسه درکشور استرالیا معمولاً رایگان و یا با صرف حداقل هزینه است که این گزینه برای مهاجرین جذاب است و میزان مهاجرت به استرالیا را افزایش داده است.

دسترسی به نیوزیلند

اگر فردی موفق به دریافت شهروندی استرالیا شود، دسترسی به نیوزیلند نیز بسیار راحتتر شده و در نتیجه فرصت‌های شغلی و مزایای خوبی نصیب فرد مهاجر می‌شود.

سیستم سازمان یافته امتیاز دهی برای مهاجران

این سیستم بر اساس میزان تحصیلات، سابقه کار و دانش زبان امتیازدهی می‌کند و به این ترتیب پروسه مهاجرت را برای افراد متقاضی آسانتر کرده است. همچنین دارای زیر مجموعه‌های دیگری همچون ویزای خانواده، ویزای والدین، ویزای همسر و … هم می‌باشد.

اقتصاد پیشرفته و مشاغل با حقوق بالا

مقایسه استرالیا و کانادا نشان می‌دهد که کشور استرالیا یکی از قدرتمندترین کشور‌ها در زمینه اقتصادی است و نتیجه این امر، درآمد بالای کارمندان به خصوص در رشته‌های مهندسی و IT شده است. هر ساله متخصصان بسیاری در تخصص‌های مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند که این امر آینده اقتصادی روشنی را برای استرالیا به دنبال خواهد داشت.

مقایسه استرالیا و کانادا برای تحصیل و زندگی

جمع‌بندی

با مقایسه استرالیا و کانادا متوجه شدید که هردو کشور برای افرادی که به دنبال مهاجرت و آغاز فصلی جدید از زندگی هستند، انتخابی بینظیر است. اطمینان داشته باشید که هر دو کشور در زمینه ارائه کالا‌ها و خدمات دولتی کارآمد همچون مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت‌ها، حمل و نقل، ایمنی و آموزش معروف هستند. بنابراین انتخاب از میان این دو برای مهاجرت به شرایط، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. از این که تا انتهای مقاله مقایسه استرالیا و کانادا همراهمان بودید، از شما متشکریم.