تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

هرکدام از شهرهای شمالی ایران جاذبه‌های دیدنی متفاوتی را پیش روی مهمانان و مسافران خود قرار می‌دهند. در این میان ماسال و یکی از مناطق معروف و بکر آن به نام اولسبلنگاه که در 25 کیلومتری ماسال در استان گیلان قرار گرفته، چهره متفاوتی از زیبایی طبیعت را به نمایش می‌گذارد. اولسبلنگاه یکی از بکرترین و زیباترین ییلاقات ماسال به حساب می‌آید که بافت بکر و طبیعی خود را حفظ کرده و هیچ ویلا و ساخت و سازی در آن نمی‌بینید. در اینجا می‌توانید شاهد مراتع و دشت‌های سرسبز، اقیانوس ابری، اسب‌های آزاد و پرندگان زیبایی باشید که در هوا پرواز می‌کنند. البته برای اقامت در این نقطه زیبا و بهشتی از ایران می‌توانید به‌سراغ اجاره کلبه در اولسبلنگاه بروید. کلبه‌ها نیز در مناطقی قرار دارند که به این زیبایی آسیبی وارد نشود. درعین‌حال برای حفظ هرچه بیشتر طبیعت زیبای این منطقه، باید به قوانین وضع شده برای اجاره کلبه احترام بگذارید و آن‌ها رعایت کنید.

قوانین اجاره کلبه در اولسبلنگاه

کمی درباره اولسبلنگاه

درمعانی واژه اولسبلنگاه باید گفت که اولس به‌معنای درخت ممرز و بلنگاه  همان مکان بلند است. ترکیب این دو واژه در کنار هم به‌معنای مکان مرتفعی است که درختان ممرز در آنجا می‌روید. برای رسیدن به اولسبلنگاه از شهر تهران باید حدود ۴۰۰ کیلومتر و بین ۴ تا ۵ ساعت رانندگی کنید. همچنین درصورتی‌که از اتوبان قزوین رشت به اولسبلنگاه می‌آیید. باید در ۲۰ کیلومتری قبل از رشت به‌سمت خروجی فومن سراوان بروید و پس از گذشتن از روستای کلیدبر به روستای طاهرگوراب و از آنجا به ماسال و اولسبلنگاه بروید.

اجاره روزانه خانه در تهران

ییلاق اولسبلنگاه مملو از سرسبزی و طراوت است اقیانوس ابری در آسمان اولسبلنگاه در فصل بهار و تابستان و از اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان شدت می‌گیرد. تمام این زیبایی‌ها نیاز به مراقبت دارند. بنابراین هنگامی که با اجاره کلبه در اولسبلنگاه به این منطقه بکر و جذاب می‌آیید، باید از طبیعت محافظت کنید درعین‌حال کلبه‌داران هم از شما انتظار دارند که به کلبه آسیبی وارد نکنید و قوانین وضع شده برای اقامت را رعایت کنید. بنابراین در ادامه قوانین اجاره کلبه در اولسبلنگاه را باهم مرور می‌کنیم.

آسیب زدن به وسایل در کلبه

ممکن است برای هر مسافری پیش بیاید که به‌طور ناخواسته به وسایل موجود در کلبه اسیبی وارد کند. در این مواقع با رعایت برخی موارد به‌خوبی می‌توانید شرایط را مدیریت کنید. درضمن بهتر است بدانید کهکلبه‌های اولسبلنگاه ساده و روستایی هستند و وسایل و تجهیزات محدودی در آن‌ها وجود دارد. همچنین معمولا وسایل برقی در این کلبه‌ها نیست و انرژی از طریق پنل خورشیدی به دست می‌آید. از ین انرژی محدود نیز برای کارهایی مانند شارژ گوشی‌های موبایل می‌توانید استفاده کنید. این کلبه‌ها از نظر امکانات شباهت زیادی به اقامتگاه‌های بومگردی دارند و بنابراین آسیب به وسایل در آن‌ها، خسارت زیادی در پی نخواهد داشت. اما در صورت بروز خسارت به امکانات کلبه، مسئول هستید و باید متناسب با میزان خسارت، هزینه آن را به صاحب کلبه بپردازید. معمولا مبلغ خسارت نیز بر اساس توافق بین طرفین محاسبه می‌شود.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

مدارک شناسایی همراه داشته باشید

یکی از قوانینی که در تمام هتل‌ها یا اقامتگاه‌های مختلف برای اسکان از مسافران دریافت می‌شودف مدارک شناسایی آن‌ها است. همچنین درصورتی‎که همراه با خانواده سفر می‌کنید، باید مدارک لازم محرمیت مانند شناسنامه یا صیغه نامه را در دست داشته باشید که مشکلی در زمینه اسکان به وجود نیاید.

ورود حیوانات خانگی ممنوع

یکی از دیگر از مواردی که بسیاری از کلبه‌داران، واحدهای اقامتی و مانند اینها با آن برخورد می‌کنند، همراه داشتن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه است. اگر شما جزء آن افرادی هستید که حیوان خانگی در خانه داریدف بهتر است بدانید که همه مانند شما فکر نمی‌کنند و بسیاری از مردم از ورود این حیوانات به خانه احساس ناخوشایندی دارند. بنابراین کلبه‌داران نیز برای رعایت هرچه بیشتر نظافت کلبه از شما می‌خواهند که از آوردن حیوانات خانگی خودداری کنید.

عدم استفاده از دخانیات

یکی از مهمترین قوانینی که برای اجاره کلبه در اولسبلنگاه باید آن را رعایت کنید، عدم مصرف دخانیات در کلبه است. ممنوعیت مصرف دخانیات شامل استفاده از سیگار، قلیان و هر نوع مواد مخدر می‌شود. این موضوع نیز برای محافظت هرچه بیشتر از نظافت کلبه و جلوگیری از پیشامدهایی مانند آتش‌سوزی است. بنابراین شما هم به این قانون احترام بگذارید.

نظافت را رعایت کنید

شاید رعایت کردن این موضوع در زیرمجموعه آسیب وارد نکردن به وسایل کلبه قرار داشته باشد. اما به‌صورت کلی فراموش نکنید که فقط قرار است چند روزی را در این کلبه اقامت کنید و بعد از شما مسافران دیگری برای اسکان به این کلبه وارد می‌شوند. نظافت بهداشت به‌معنای آن است که به مسافران بعد از خود احترام می‌گذارید و آسایش آن‌ها را نیز در سفر تامین می‌نمایید. علاوه بر آن خودتان نیز در محیطی تمیز به شکل بهتری می‌توانید از سفر و زیبایی طبیعت اطراف کلبه لذت ببرید.

کلبه در اولسبلنگاه

اجازه برگزاری جشن و مهمانی

شاید دوست داشته باشید هنگام اقامت در کلبه در منطقه اولسبلنگاه همراه با خانواده یا دوستان جشن و مهمانی برگزار کنید. در این زمینه بهتر است، قبل از رزرو کلبه، این موضوع را با صاحب کلبه در میان بگذارید و اجازه بگیرید. در برخی موارد کلبه‌داران اجازه برگزاری جشن و مهمانی را در کلبه نمی‌دهند. بنابراین قبل از بروز هر نوع مشکل این موضوع را مطرح کنید.

اقامت خانم‌های تنها و مجردان

به‌صورت کلی خانم‌ها برای اقامت در واحدهای اقامتی مختلف مانند هتل، سوئیت، ویلا و … باید با همراهان محرم خود باشند. در هنگام اجاره کلبه در اولسبلنگاه نیز این قانون وجود دارد و بیشتر کلبه‌داران اجاره اقامت تنها را برای خانم‌ها مجاز نمی‌دانند. برخی مواقع نیز اجازه اقامت افراد مجرد داده نمی‌شود.