تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همان‌طور می‌دانید شمال کشور ایران به ویژه استان گیلان دارای طبیعت بسیار زیبایی است. از این رو هر سال مسافران زیادی برای تفریح و طبیعت‌گردی به این استان سرسبز سفر می‌‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مرکز استان گیلان به نام پارک جنگلی سراوان رشت آشنا کنیم. این جنگل منظره‌ای بسیار باشکوه و تماشایی دارد و از این جهت گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات خوش در طبیعت به شمار می‌رود. از منظره‌های دیدنی پارک جنگلی سراوان می‌توان به تالاب آن اشاره کرد که به آن تالاب یا مرداب سراوان می‌گویند.

قایق‌سواری در مرداب سراوان یکی از لذت‌بخش‌ترین قایق سواری‌های عمرتان خواهد بود. همچنین وجود زمین بازی پینت بال در این پارک باعث افزایش محبوبیت آن در بین گردشگران شده است. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم با ما همراه باشید تا با این مکان توریستی و زیبا بیشتر آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی پارک جنگلی سراوان رشت

سراوان نام یکی از روستاهای واقع در نزدیکی شهر رشت است. پارک جنگلی سراوان رشت یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مکان‌های گردشگری در استان گیلان به شمار می‌رود که در غرب جاده رشت – تهران قرار دارد. این پارک از تنوع گیاهی بسیار زیادی برخوردار است و پوشش درختی آن به دو صورت طبیعی و کاشت دست تقسیم می‌شود. علاوه بر طبیعت زیبا، تفریحات بسیار مهیجی نیز در این پارک وجود دارد. از جمله این تفریحات می‌توان به قایق‌سواری در تالاب سراوان، پینت بال، بازدید از موزه میراث روستایی، موتورسواری، عکاسی و … اشاره کرد.

پارک جنگلی سراوان رشت

چرا باید به پارک جنگلی سراوان رشت سفر کرد؟

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم پارک جنگلی سراوان رشت طبیعت بسیار زیبا و چشم‌نوازی در تمام فصول سال دارد. همچنین با در نظر گرفتن امکانات تفریحی و سرگرمی که در این پارک برای گردشگران وجود دارد آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات خوش تبدیل کرده است. از طرف دیگر این پارک دارای دریاچه زیبا و رودخانه خروشان است که لذت طبیعت‌گردی را برای شما و همراهانتان دو چندان می‌کند. به طور کلی با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، سفر به این پارک جنگلی بی شک به یکی از خاطره‌انگیزترین و ماندگارترین سفرهای شما تبدیل خواهد شد.

آیا پارک جنگلی سراوان رشت خطرناک است؟

به طور کلی هیچ تابلویی مبنی بر وجود حیوانات وحشی و خطرناک در این پارک وجود ندارد. اما از طرفی با در نظر گرفتن اینکه این پارک در واقع یک منطقه حفاظت شده از یک جنگل بسیار بزرگ است توصیه می‌شود احتیاط لازم را داشته باشید. در ادامه این قسمت از مقاله به حیواناتی که در پارک جنگلی سراوان رشت زندگی می‌کنند اشاره می‌کنیم:

  • جغدهای جنگلی
  • سایر پرنده‌ها نظیر قرقاول
  • دارکوب
  • راسو
  • خرگوش

اما به علت اینکه این مکان جنگلی است و پوشش گیاهی متنوعی دارد، حشرات زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند. بنابراین در صورت داشتن حساسیت به نیش حشراتی نظیر پشه حتماً به همراه خود پماد ضد گزش داشته باشید.

اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید می‌توانید به این پارک سفر کنید و از طبیعت چشم‌نواز و حیوانات موجود در آن عکاسی کنید.

پارک جنگلی سراوان رشت

در زیر برخی از جاهای دیدنی استان گیلان را به شما معرفی خواهیم کرد :

مناسب‌ترین زمان برای سفر به پارک جنگلی سراوان رشت

سفر به پارک جنگلی سراوان در هر زمانی زیبایی خاص خود را دارد. اگر قصد دارید طبیعت سرسبز و با طراوتی را مشاهده کنید بهتر است در فصول بهار و تابستان به این پارک سفر کنید. اما اگر عاشق طبیعت نارنجی رنگ پائیز هستید توصیه می‌شود منظره زیبای این پارک را در فصل پائیز از دست ندهید.

همچنین اگر به مسافرت چالش‌برانگیز علاقه‌مند هستید بهتر است بدانید سفر به این پارک در فصل زمستان و دیدن مناظر برفی آن نیز لذت و شکوه خاص خود را دارد.

بنابراین مناسب‌ترین زمان برای سفر به پارک جنگلی سراوان رشت با توجه به اینکه در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد امری کاملاً سلیقه‌ای است.

پارک جنگلی سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان چه امکاناتی برای مسافران دارد؟

همان‌طور که گفته شد این پارک جنگلی محبوبیت ویژه‌ای در بین مسافران دارد. به همین جهت امکانات بسیار مناسبی در این پارک قرار گرفته است تا مسافران و بازدیدکنندگان اوقات بسیار خوشی را سپری کنند. این امکانات شامل موارد زیر است:

  • سرویس‌های بهداشتی
  • سکوهای سنگی در طبیعت برای نصب چادر
  • کباب پز
  • میز و نیمکت
  • محوطه بازی برای کودکان
  • آلاچیق‌های زیبا
  • خدمات رفاهی
  • سطل‌های زباله

مناطق تفریحی پارک جنگلی سراوان رشت

پینت بال در پارک جنگلی سراوان رشت

در پارک جنگلی سراوان رشت یک فضای مشخص شده برای بازی پینت بال تعبیه شده است. در زمین بازی پینت بال تمامی امکانات تفریحی این بازی فراهم شده است تا لحظات هیجان‌انگیزی را برای مسافران رقم بزند. پینت بال پارک جنگلی سراوان نخستین زمین پینت بالی است که در قسمت شمالی کشور ایجاد شده است. مساحت این زمین به ۱۲۰۰ متر مربع می‌رسد. افراد بالای ۱۰ سال به راحتی می‌توانند در این بازی دست جمعی شرکت کنند.

تالاب سراوان و تفریحاتی نظیر قایق‌رانی در آن

تالاب یا دریاچه سراوان در سمت چپ و کمی جلوتر از ورودی پارک قرار دارد؛ بنابراین در همان ابتدای ورود به پارک جنگلی سراوان توجه شما به این تالاب زیبا جلب می‌شود. برای اینکه بیشتر از این منطقه زیبا لذت ببرید توصیه می‌شود از قایق سواری در این تالاب غافل نشوید.

پارک جنگلی سراوان رشت

موتور سواری در پارک جنگلی سراوان

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد یکی از تفریحات مهیج در این پارک موتور سواری است. شما می‌توانید با سوار شدن بر روی یک موتور چهارچرخ و راندن آن در طبیعت زیبای جنگل سراوان لذت سفر به این پارک را برای خود و همراهانتان دو چندان کنید.

پیک نیک و طبیعت‌گردی در پارک جنگلی سراوان رشت

این پارک علاوه بر داشتن پوشش درختی بسیار متنوع و زیبا، در ضلع شرقی آن دو رودخانه سیاه رود و سفیدرود واقع شده است. ترکیب درختان زیبا و رودخانه‌های خروشان فضای بسیار دل‌پذیری را برای گردشگران فراهم آورده است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای گذراندن یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه و لذت بردن از طبیعت به این پارک سفر می‌کنند.

جاده زیبا در طبیعت

به علاقه‌مندان به رانندگی در طبیعت توصیه می‌شود که لذت رانندگی در جاده زیبای پارک جنگلی سراوان رشت را به هیچ عنوان از دست ندهند. گذر از این جاده و تماشای طبیعت بسیار دل‌انگیز اطراف آن که در هر فصل رنگ و جلوه خاصی دارد حس بسیار خوشایندی را در راننده و سایر سرنشینان خودرو ایجاد خواهد کرد.

پارک جنگلی سراوان رشت

اگر به پارک های جنگلی علاقه مند هستید مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

محل دقیق و راه‌های دسترسی به جنگل سراوان رشت

محل دقیق پارک جنگلی سراوان واقع در شهر رشت (مرکز استان گیلان) کیلومتر ۱۷ جاده رشت – تهران در سمت غرب جاده است. جهت دسترسی آسان به این منطقه می‌توانید از جی پی اس یا اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید.

هزینه ورود به پارک جنگلی سراوان رشت چه‌قدر است؟

به طور کلی برای ورود به پارک جنگلی سراوان رشت لازم است تا هزینه‌ای را به نگهبان ورودی این پارک بپردازید‌. این هزینه برای تمام افرادی که به صورت پیاده یا با ماشین شخصی و هر وسیله نقلیه دیگری بخواهند وارد شوند الزامی است. همچنین مسافرانی که قصد دارند از امکانات داخل این پارک، پینت بال، قایق‌رانی، موتورسواری و … استفاده کنند نیز باید برای آن هزینه جداگانه پرداخت کنند‌.

اقامت در پارک جنگلی سراوان

افرادی که قصد اقامت در این پارک را دارند اصلاً نگران نباشند. این افراد می‌توانند در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، ویلاها و سوئیت‌ها، خانه‌های روستایی و مهمان‌سراهای شهر رشت اقامت کنند. حتی علاقه‌مندان به کمپینگ می‌توانند با کمپ کردن در طبیعت تجربه لذت‌بخشی برای خود رقم بزنند.

بررسی دقیق‌تر از پارک جنگلی سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان رشت با وسعت ۱۴۸۷ هکتار و در ارتفاع ۵۰ الی ۲۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است. از ۱۴۸۷ هکتار این جنگل ۲۱۰ هکتار آن محافظت شده است. این پارک در ابتدا یک جنگل یکدست وسیع بود که از سال ۱۳۷۰ حدود ۳۰۰ هکتار آن به صورت پارک جنگلی که امروزه شاهد آن هستیم تبدیل شد.

پارک جنگلی سراوان رشت

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید پارک‌های جنگلی شمال کشور مناطق بسیار محبوبی برای گردشگران و مسافران هستند. شهرهای شمالی کشور از جمله رشت دارای طبیعت و آب‌وهوای بسیار دل‌انگیزی است. همین امر سبب شده تا بسیاری از مردم از سراسر کشور در ایام تعطیل به این شهر سفر کنند. در این مقاله یکی از محبوب‌ترین و زیباترین مناطق گردشگری شهر رشت به نام پارک جنگلی سراوان را معرفی کردیم. وجود دریاچه‌ای زیبا، طبیعت چشم‌نواز و امکانات تفریحی زیاد این پارک را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. اگر قصد دارید به شهر رشت سفر کنید بازدید از این پارک جنگلی زیبا را از یاد نبرید.