در این مقاله از معرفی دیدنی های ایران شما را با جاهای دیدنی کیش که یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار کشور عزیزمان ایران می باشد آشنا خواهیم کرد.

جزیره کیش یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی برای ایرانیان است که هر ساله از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند.این جزیره دارای 90 کیلومتر مساحت است و در خود جاذبه های گردشگری زیادی را جای داده است.در این مطلب از سایت هم اقلیم بهترین جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در ساحل جزیره قرار دارد و دارای عرشه ای چوبی و زیباست که شما را به سمت آب های خلیج فارس هدایت می‌کند.اگر به پیاده روی در هوای آزاد و طبیعت علاقه دارید این مکان را از دست ندهید.این اسکله که دارای 437 متر طول است توسط مهندسین ایرانی ساخته شده است.

در اطراف این اسکله مکان های تفریحی دیگری مانند سینما 4 بعدی و کلوپ تفریحات دریایی قرار دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.رستوران ها و کافه ها و مراکز تفریحی متنوعی در اطراف اسکله تفریحی کیش قرار دارد و اسکله را به مکان مناسبی برای گذراندن لحظاتی خوش تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی کیش

اولین قدم برای تمامی مسافرانی که قصد سفر به کیش را دارند، خرید تور از یک آژانس معتبر گردشگری است. البته برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند خودشان بلیت هواپیما و هتل مورد نظر خود را تهیه کنند و یا به عبارتی ترجیح می‌دهند سفر خود را بیشتر به سلیقه خودشان برنامه‌ریزی کنند. مژده، همراهان لحظه آخر، با توجه به اینکه ارائه دهنده‌های تور کیش لحظه آخر آژانس‌های مسافرتی چارتر کننده در مسیر تهران – کیش هستند، شما به هر نحوی که بخواهید، می‌توانید سفر خود را به دلخواه خود برنامه‌ریزی کنید. همچنین، می‌توانید از پکیج تورهای کیش که در قسمت بالای صفحه ارائه شده، خرید خود را انجام دهید. همکاران آژانس ما در لحظه آخر همیشه سعی می‌کنند تا ارزانترین پکیج را با بالاترین کیفیت ممکن به شما ارائه دهند و همین امر موجب شده تا شما همیشه بهترین و ارزانترین تور کیش را در سایت لحظه آخر پیدا کنید.

ساحل مرجان

قطعا در سفر به کیش یکی از محبوب ترین کارها رفتن به سواحل و استفاده از تفریحات آبی است.ساحل مرجان کیش یکی از بهترین سواحل این جزیره است که گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از آن به این مکان می‌روند و از مناظر زیبای آن لذت می‌برند.

در این مکان آلاچیق هایی برای اقامتی چند ساعته در نظر گرفته شده است و می توانید یک بعد از ظهر عالی را در آن سپری کنید و از ساحلی زیبا و آب های بسیار زلال لذت ببرید.یکی از مواردی که نباید از دست بدهید تماشای غروب آفتاب در ساحل مرجان است که خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

ساحل مرجان کیش

شهر حریره

از دیگر جاهای دیدنی کیش شهر تاریخی و قدیمی حریره است.این شهر مربوط به سده 5 تا 10 هجری قمری است و در قسمت شمالی جزیره قرار دارد.شهر حریره که به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده در ایران شناخته می شود دارای وسعتی سه کیلومتری است و نشان دهنده شهری بزرگ در زمان خود می‌باشد.

امروزه این شهر تاریخی تقریبا از بین رفته و فقط دیواره ها و سقف های متروکه باقی مانده است.پیشنهاد می‌کنیم حتما از قسمت شمالی این شهر و ساختمان های آن بازدید کنید.

شهر حریره کیش 1

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی کیش است که در مرداد ماه 1345 در ساحل جزیره کیش به گل نشست.این کشتی دارای 136 متر طول است که در حال حاضر در حال تخریب است .

این کشتی در سال 1322 توسط ویلیام هامیلتون با وزنی حدود 7 تن ساخته شد.اطلاعات به دست آمده دلیل ب گل نشستن این کشتی را مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی دانسته اند.

افراد یونانی داخل کشتی تلاش زیادی برای بیرون کشیدن کشتی از گل کردند اما موفق نشدند و سرانجام اقدام به آتش زدن کشتی کردند.در سفر به کیش بازدید از کشتی یونانی را فراموش نکنید؛همچنین می توانید از طریق غواصی از این کشتی بازدید کنید.

کشتی یونانی

دلفیناریوم کیش

دلفیناریوم کیش اولین پارک دلفین در ایران است که با مساحتی حدود 100 هکتار در جنوب شرقی کیش ساخته شد است.این مجموعه ی بزرگ توریستی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کیش است که پیشنهاد می‌کنیم از آن بازدید کنید.

در این مجموعه گونه های مختلفی از پستانداران دریایی از جمله دلفین،شیر دریایی،گربه دریایی و پنگوئن نگهداری می‌شوند.گردشگران کیش می توانند از نمایش آن ها که توسط مربیان ایرانی اجرا می شود را مشاهده کنند.

این مجموعه شامل فضای سبزی هم هست که در آن یش از صد گونه گیاهی نگهداری می‌شود.بازدید کنندگاه دلفیناریوم کیش می توانند پس از بازدید از آن از پارم پرندگان نیز بازدید کنند.

دلفیناریوم کیش 1

پلاژ بانوان

یکی از پر استفاده ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی کیش پلاژ و کلوب بانوان است که دارای وسعتی 14000 متر مربعی می باشد.این کلوب که در کنار یک اسکله و به شکل نیم دایره در داخل دریا ساخته شده است امکانات تفریحی ویژهای را به بانوان ارائه می دهد.

از جمله این امکانات می توان به استخر،سالن بدنسازی،سالن مد و زیبایی،زمین مخصوص والیبال ساحلی،دوش آب،رختکن و پارکینگ اشاره کرد.ساحل پلاژ بانوان دارای پوشش سقفی به وسعت 20 هزار متر مربع است که شرایط و محیط مناسبی را برای استفاده بانوان فراهم کرده است.

نگران بهداشت و پاکیزگی ساحل نباشید و مطمئن باشید که شاهد محیطی بسیار تمیز خواهید بود.تجربه شنا کردن در این پلاژ را از دست ندهید؛شما می توانید به راحتی و در امنیت کامل در فاصله 2 متری از خشکی در میان ماهی های زیبای خلیج فارس شنا کنید و لذت ببرید.یکی از نکات مثبت پلاژ بانوان امکان استفاده از آن در تمامی فصول سال است.

جزیره هندورابی

در مطالب گذشته سایت هم اقلیم و در موضوع راهنمای سفر گفتیم که سعی کنید به هر مقصدی که سفر می‌کنید از تمام جاذبه های گردشری آن بازدید کنید و سفر خوبی را برای خود رقم بزنید.

جزیره هندورابی از جزایر آرام و خالی از سکنه کیش است که با ساحلی زیبا در انتظار شماست.اگر به دنبال مکانی آرام و خلوت برای به دست آوردن آرامشی چند ساعته هستید حتما به جزیره هندورابی بروید.

این جزیره‌ی زیبا در قرن 15 میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت.امروزه آثار باقی مانده از این پایگاه نظامی وجود دارد و بازدید از آن ها می تواند به عنوان بخش کوچکی از جاهای دیدنی کیش جذاب باشد.

جزیره هندورابی

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز کیش بیش از 10 هزار متر مربع وسعت دارد.کاریز در قدیم به معنای قنات بوده و امروزه آن را با نام کاریز کیش می‌شناسند.

در این شهر زیرزمینی می توانید از بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی ایران و جهان،رستوران های سنتی،موزه،سالن آمفی تئاتر و گالری های هنری بازدید کنید که همگی در عمق 16 متری زمین قرار دارند.این شهر زیرزمینی دارای قدمتی بین 270 تا 570 سال است و سقف های آن با صدف و مرجان های دریایی پوشانده شده است.

شهر زیرزمینی کاریز

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است که سرگرمی های فراوانی را برای گردشگران کیش در نظر دارد.در این پارک که در سال 1993 به بهره برداری رسید زمینی به مساحت 108 هکتار احداث شده است.علاوه بر فضای سبز در این پارک شاهد دریاچه مصنوعی،پیست اسکیت،پیست دوچرخه سواری،زمین ورزش و یک ابنمای زیبا خواهید بود.

از امکانات دیگر پارک شهر کیش می توان به محوطه بازی کودکان، رستوران،کافی شاپ،غرفه صنایع دستی،ایستگاه شطرنج،ایستگاه تندرستی و … اشاره کرد.

گذر هنرمندان

یکی از جاهای دیدنی کیش ،گذر هنرمندان است که مشاهیر بزرگ ایران را معرفی می‌کند.این مجموعه در سال 1378 در ضلع شرقی پارک حاشیه ای،بین میدان سنایی و میدان ساحل ساخته شد.در گذر هنرمندان می توانید مجسمه های هنرمندان ایرانی را مشاهده کنید.

با نورپردازی و طراحی زیبایی این مجموعه امکان این فراهم است که با این مجسمه ها عکس یادگاری بیاندازید و سفری خاطره انگیز بسازید.

از افراد شاخصی که مجسمه آن ها در این مکان وجود دارد می توان به عزت الله انتظامی،مرتضی آوینی،پروین اعتصامی،استاد فرشچیان،شهریار و امیرکبیر اشاره کرد.در کنار هر تندیس می توانید بخشی از زندگی نامه و سرگذشت آن شخص را بخوانید و با زندگی آن ها بیشتر آشنا شوید.

گذر هنرمندان کیش

آب انبار

آب انبار یک حوض یا استخر سرپوشیده است که معمولا در زیر زمین و به منظور ذخیره آب احداث می شود.آب انبار کیش در سال های اخیر بسیارمورد توجه توریست های داخلی و خارجی قرار گرفته است و به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش شناخته می شود.

در سالیان اخیر در بیشتر مناطق گرمسیری مردم برای مقابله با مشکل کمبود آب، آب انبار می‌ساختند و آب باران یا آب های جویبارهای فصلی را به این آب انبار ها هدایت می‌کردند تا سپس در مواقع نیاز بتوانند از آن استفاده کنند.معمولا در مناطق کویری و خشک ایران آب انبار بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت و در مناطق کم بارش مانند قزوین،یزد،هرمزگان و … مورد توجه بیشتری قرار می‌گرفت.

بوستان آهوان

بوستان آهوان یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که با مساحتی بالغ بر 2 هکتار در انتهای خیابان فردوسی کیش قرار دارد.در این بوستان شاهد آهوهای آزاد خواهید بود و می توانید به راحتی آن ها را تماشا کنید.حیوانات دیگری نیز در این بوستان نگهداری می شوند که البته آن ها را در قفس می توانید ببینید.

از این حیوان ها می توان به شیر،روباه،شغال،میمون و گوزن اشاره کرد.پیشنهاد می کنیم به همراه خانواده و کودکان خود از این بوستان بازدید کنید تا کودکان علاوه بر دیدن حیوانات از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش با بیش از 70 نوع ماهی کمیاب و گونه های مختلف آبزیان پذیرای شماست.با توجه به تنوع آبزیان در خلیج فارس این آکواریوم می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.این آبزیان در دو قسمت مجزای آب شیرین و آب شور نگهداری می‌شوند و می توانید به راحتی از آن ها بازدید کنید.

در این مجموعه علاوه بر ماهی های خلیج فارس می توانید حیوانات دیگری مانند کوسه، تمساح و پرندگان کمیاب را مشاهده کنید که در آکواریومی با ظرفیت 20 هزار لیتر نگهداری می شوند.

از آنجایی که آکواریوم کیش یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کیش است،سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند با بتوانند از ماهی ها و آبزیان زیبای این مجموعه بازدید کنند.برای بازدید از این آکواریوم به خیابان فردوسی کیش رفته و وارد ساختمان کانون هنر کیش شوید.

آکواریوم کیش

امیدواریم در سفر به کیش از این جاذبه ها بازدید کرده و سفری شگفت انگیز را تجربه کنید.