تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های دیدنی آب بر

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با مکان های دیدنی آب بر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر آب بر، مرکز شهرستان طارم یکی از دیدنی های استان زنجان است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. محله ابتدایی آب بر بر روی تپه ای بنام گور قلعه بنا شده بود که نزدیک به چشمه ای (مشهدی کهریز) درجنوب غربی بوده است که اطلاعات دقیقی از وضعیت زندگی در آن زمان دردست نیست.

اجاره روزانه خانه در تهران

آتشکده پیرچم

بنای معروف به آتشکده در حدود صد متری روستای پیرچم، روی تپه ای بزرگ؛ مشرف بر رود خانه قزل اوزن قرار دارد. بخشهای زیادی از تپه ای که بنا در آن واقع است، گورستانی احتمالا از دوران متاخر اسلامی است. تپه از جنوب به رودخانه قزل اوزن منتهی می گردد. بنای پیرچم از دو بخش ساختمان مربع شکل گنبد دار و سازه ای چلیپایی شکل در شمال آن تشکیل شده است. بنای اصلی، ساختمان کوچک مربع شکلی است که با مصالح لاشه و قلوه سنگ و ملاط آهک ساخته شده است. ورودی بنا از شمال و از طریق درگاه کوچکی با طاق قوسی می باشد.مکان های دیدنی آب بر

دریاچه کرد آباد

دریاچه کرد آباد در استان زنجان واقع است. این منطقه شامل دو دریاچه ی بزرگ و کوچک که بر اثر زلزله ی ۱۳خرداد ۱۳۶۹ و ریزش کوه و بسته شدن مسیر رود ایجاد شده است. دو دریاچه سد در ادامه ی باغ های کردآباد در مسیر دره واقع هستند و فاصله ی آن ها تا روستای کردآباد در حدود ۱۰ کیلو متر است که ۷ کیلو متر آن مسیر قابل تردد وسایل نقلیه و ۳ کیلو متر پیاده روی است. در مسیر دریاچه ها آبشار های زیبای زیادی وجود دارد که طروات خاصی به منطقه بخشیده است.

مکان های دیدنی آب بر
مکان های دیدنی آب بر