تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تحصیل در کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای امریکای شمالی، از کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان، و دارای یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان است. این کشور هر سال پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از کشورهای مختلف جهان است که برای تحصیل بین‌المللی کانادا را انتخاب می‌کنند. این دانشجویان با تحصیل در دانشگاه‌های کانادا شانس بسیار مناسبی برای اشتغال در رشته خود در کشورهای مختلف جهان به دست می‌آورند و به این ترتیب تا حد زیادی می‌توانند آینده خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل در کانادا

اجاره روزانه خانه در تهران

تحصیل در کانادا همچنین می‌تواند برای مقاطع بعدی تحصیلی و ادامه تحصیل تا سطوح عالی‌تر در کشورهای پیشرفته مفید باشد. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا در بیشتر دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته مورد پذیرش واقع شده و می‌توانند در این دانشگاه‌ها برای مقاطع بالاتر تحصیل کنند. به این ترتیب تحصیل در دانشگاه‌های کانادا فعالیت با ارزشی است. در این مطلب هزینه تحصیل در کانادا و مسائل مالی مرتبط با این کار مورد بررسی قرار گرفته و معرفی می‌شود.

هزینه تحصیل در کانادا

 شهریه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا با توجه به دانشگاه مورد نظر متفاوت است. با این حال به صورت کلی شهریه‌های دانشگاه‌های کانادا بین 15 تا 35 هزار دلار در سال است. این شهریه برای رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی کمتر و برای رشته‌های فنی و پزشکی بیشتر است. بهترین راه برای تشخیص دقیق هزینه تحصیل در کانادا بررسی نرخ شهریه‌ها در وبسایت دانشگاه مورد نظر است چرا که هزینه‌ها متغیر بوده و هر دانشگاه بر اساس معیارهای خاص خودش شهریه تعیین می‌کند.

دانشگاه‌های کانادا به نسبت سخت‌گیر هستند. دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند لازم است که نمرات بالایی در مقاطع تحصیلی قبلی دریافت کرده و همچنین سوابق پژوهشی و علمی مناسبی به دست آورده باشند. اما به هر حال در صورت پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های کانادا، لازم است علاوه بر هزینه تحصیل، متوجه هزینه‌های زندگی در این کشور نیز باشید.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

کانادا یک کشور پیشرفته و مرفه است که هزینه زندگی در آن چندان هم سبک نیست. در این مورد نیز تفاوت زیادی بین شهرهای مختلف کانادا وجود دارد. برای مثال اگر قصد تحصیل در شهر تورنتو و اجاره یک واحد در مجتمع‌های نوساز ساحلی این شهر داشته باشید، هزینه سالیانه زندگی کردن در کانادا برای شما می‌تواند تا 50 هزار دلار کانادا یا بیشتر تمام شود. این در حالی است که با زندگی در یک خوابگاه در شهرهای کوچک، می‌توانید با کمتر از 10 هزار دلار در سال هزینه‌های زندگی در کانادا را تامین کنید.

هزینه‌ غذا و خریدهای فروشگاه، به همراه حمل و نقل و شارژهای مرتبط با منزل، در ماه چیزی بین 800 تا 2000 دلار کانادا می‌شود. به این ترتیب اصلی‌ترین هزینه شما در دوره تحصیل در کانادا شامل شهریه دانشگاه و همچنین اجاره محل سکونت است.

بورسیه تحصیلی کانادا

خوشبختانه سیستم آموزشی کانادا به شکلی طراحی شده که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از انواع بورس‌ها و هزینه‌های کمک تحصیل بهره برده و در مواردی حتی به شکل رایگان تحصیل کنند. همان طور که پیشتر اشاره شد، دانشگاه‌های کانادا تلاش می‌کنند دانشجویان مستعد را جذب کنند و داشتن سوابق علمی و پژوهشی مناسب نقش موثری در پذیرش از این دانشگاه‌ها دارد.

این در حالی است که برای دریافت بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان باید وضعیت بسیار بهتری داشته و برای مثال در رشته خود ممتاز یا شاگرد اول بوده باشند. نتایج موفقیت‌آمیز در انواع آزمون‌ها و مسابقات بین‌المللی، سابقه انجام فعالیت‌های پژوهشی با کیفیت مناسب، و مواردی از این دست به قبولی در پذیرش بورسیه تحصیلی کانادا کمک فابل توجهی می‌کند.

بورسیه‌های تحصیلی از سوی موسسات و نهادهای آموزشی و کمک آموزشی با شرایط خاصی به بعضی از دانشجویان که معیارهای صلاحیت را داشته باشند اختصاص داده می‌شود. برای دریافت این بورسیه‌ها در کشور کانادا، دانشجویان لازم است که از سطح علمی و پژوهشی بالا و مناسبی برخوردار باشند.

هزینه تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا از بسیاری از کشورهای جهان دشوارتر است. این دشواری هم به هزینه تحصیل در کانادا و هم به ویژگی‌های فنی خود این دانشگاه بر می‌گردد. برای مثال، دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی کانادا را داشته باشند لازم است که در آزمون‌های تخصصی مرتبط شرکت کنند و در آنها نمره قبولی دریافت کنند. این در حالی است که آنها علاوه بر این، باید در دوره دبیرستان و مقاطع قبلی نیز در رشته‌ های تحصیل در کانادا  مرتبط با علوم پزشکی نمره‌های خوبی دریافت کرده باشند.

گذشته از معیارهای تحصیلی، متقاضی باید توانایی اثبات تمکن مالی برای هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا در طول یک سال آینده را داشته باشد تا بتواند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کند. اما به هر حال، راه‌های مناسبی برای مدیریت این هزینه‌ها و شرایط وجود دارد.

اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته مثل کانادا را دارید، اما اطلاعات زیادی در این مورد ندارید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت اسمارت اپلای اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید. اسمارت اپلای یک سامانه اطلاعات دانشگاهی است که به متقاضیان تحصیل در کشور کانادا کمک می‌کند دانشگاه‌های مرتبط با رشته خود را شناسایی و مورد بررسی قرار دهند. با مراجعه به این وبسایت می‌توانید از امکانات مختلف و مقالات گسترده آن در رابطه با تحصیل در کشور کانادا استفاده کنید.

هزینه تحصیل در کانادا

آیا تحصیل در کانادا مقرون به صرفه است؟

شهریه دانشگاه‌های کانادا نسبتا گران هستند، اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که نقش بسیار مهمی در تضمین آینده شغلی افراد دارند. برای مثال رشته پزشکی از جمله گران‌ترین رشته‌های تحصیلی در این کشور است. دانشجویان این رشته پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند با حقوقی چند برابر شهریه تحصیل خود وارد بازار کار شوند. آنها همچنین به راحتی می‌توانند در هر دانشگاهی که دوست داشته باشند ادامه تحصیل دهند. به همین دلیل می‌توان گفت تحصیل در دانشگاه اگر چه گران است، اما به دلیل ارزش بالا و بازگشتی که دارد تا حد بسیار زیادی نیز مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

اگر قصد مهاجرت و تحصیل در کانادا را دارید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت اسمارت اپلای این مسأله را حل کنید. این وبسایت به کاربران ابزار هوشمند جستجو ارائه می‌دهد که با کمک آن می‌توانید فقط با وارد کردن مشخصات رشته خود، به فهرستی از دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل در آنها را دارید دست پیدا کنید.