تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در سال‌های اخیر ایرانیان زیادی به دلایل متعددی همچون تحصیل، کار و… به کشور‌های دیگر جهان مهاجرت کرده‌اند. در این بین استرالیا و فرانسه دو مقصد مهاجرتی پرطرفدار هستند؛ به همین دلیل امکان دارد افراد سؤال بپرسند که بهتر است به استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه؟ در پاسخ باید بگوییم که هر دو کشور، از مزایا و امکانات بسیار مطلوبی بهره می‌برند و افراد بایستی با مقایسه استرالیا و فرانسه از جهات گوناگون، به بهترین انتخاب خود دست یابند. به همین منظور در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا و فرانسه را بیان کنیم و به پرسش شما درخصوص استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه؟ پاسخ دهیم.

معرفی استرالیا و فرانسه

استرالیا یکی از وسیعترین کشور‌های جهان و از بخش‌های پهناور قاره اقیانوسیه است که بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام در نیمکره جنوبی کره زمین واقع شده. افراد زیادی از استرالیا با نام سرزمین آکاسیای طلایی (Acacia pycnantha) یاد می‌کنند؛ چرا که آکاسیای طلایی گل ملی کشور استرالیا است.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهر کانبرا (Canberra) پایتخت استرالیا، از شمال شرقی با شهر ملبورن و از جنوب غربی نیز با شهر سیدنی هم مرز است. با اینکه زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی این کشور مشخص نشده است؛ ولی اغلب مردم استرالیا به زبان بین‌المللی انگلیسی با یکدیگر صحبت می‌کنند. با این حال باید بگوییم که صد‌ها زبان بومی در این کشور وجود دارند که هرساله تعداد سخنوران آن‌ها کاهش یافته و یا به طور کلی منقرض شده‌اند.

کشور فرانسه نیز در اروپای غربی واقع شده است و با کشور‌های اسپانیا و مراکش مرز مشترک آبی و با کشور‌های ایتالیا، آلمان، بلژیک، اسپانیا، موناکو، لوکزامبورگ و سوئیس مرز خاکی مشترک دارد. فرانسه، سومین کشور پهناور قاره اروپا و قدرت ششم صنعتی جهان است. این کشور محبوبیت بسیار بالایی برای مهاجرت با اهداف گوناگون دارد و بسیاری از مهاجران با هدف سرمایه‌گذاری، تحصیل، کار و… به آن وارد شده و اقامت دائم کشور فرانسه را دریافت می‌نمایند.

استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه

مقایسه استرالیا و فرانسه از نظر هزینه زندگی

مخارج زندگی در فرانسه و استرالیا از مهمترین دغدغه‌های مهاجران به حساب می‌آید که در این بخش از مقاله استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه؟ به‌طور کامل آن را بررسی می‌کنیم.

در صورتی که نیم نگاهی به جدول هزینه‌های زندگی در کشور استرالیا بیندازید، متوجه خواهید شد که این کشور، جزء مقاصد مهاجرتی پرهزینه جهان قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید استرالیا استاندارد‌های بالایی را برای زندگی شهروندان خود فراهم کرده است؛ ولی درعین حال مخارج رسیدن به این سطح از زندگی بسیار بالا است. در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در استرالیا به جنبه‌های گوناگونی بستگی دارد.

برای مثال اجاره یک خانه، هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه غذا و هزینه بیمه خدمات درمانی از اصلی‌ترین مواردی هستند که باید در هنگام ورود به استرالیا برای همه آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در واقع مخارج زندگی در استرالیا بسیار بالا است و این موضوع هنگامی آزاردهنده خواهد بود که شما نتوانید یک شغل پردرآمد در این کشور بیابید و ناچار شوید برای تأمین هزینه‌های خود از پس‌اندازتان خرج کنید.

بیشتر بخوانید

در ادامه باید بگوییم که همچون استرالیا، در فرانسه نیز متوسط هزینه زندگی بسیار بالا است و به عوامل متعددی همچون محل زندگی شما در این کشور بستگی دارد. از آنجایی که در مناطق مختلف فرانسه هزینه‌های زندگی تفاوت فراوانی دارد. برنامه‌ریزی از قبل می‌تواند کمک شایانی به شما در این زمینه کند؛ بنابراین پیش از مهاجرت تعیین کنید کدام منطقه نسبت به بودجه شما مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

طبق آمار‌های منتشر شده توسط وب سایت internations، ارزان‌ترین شهر‌های فرانسه عبارت‌اند از متز (Metz)، ورسای (Versailles) و مونپلیه (Montpellier)همچنین گران‌ترین شهر‌های فرانسه نیز عبارت‌اند از پاریس (Paris)، لیون (Lyon)، مارسی (Marseille)، نایس (Nice) و بوردو (Bordeaux) هزینه بعضی از خدمات برای زندگی در کشور فرانسه بدین شرح است:

  • اجاره ماهیانه سوییت یک‌خوابه در مرکز شهر‌های بزرگ: بیش از ۱۰۰۰ یورو
  • اجاره ماهیانه سوییت یک‌خوابه در مرکز شهر‌های کوچک: حدود ۶۵۰ یورو
  • خدمات آب و برق: ۱۴۰ الی ۲۰۰ یورو
  • غذای دونفره در رستوران: ۵۰ یورو
  • خرید مواد غذایی: ۱۰۰ الی ۳۰۰ یورو
  • آموزش و تحصیلات در مدارس خصوصی: ۳۰۰ الی ۶۰۰ یورو
  • میبیمه درمانی و مراقبت‌های بهداشتی برای یک فرد مجرد: فرد ۷۰ یورو پرداخت می‌کند و دولت نیز ۷۰درصد از هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد.

استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه

مقایسه استرالیا و فرانسه از نظر شرایط کاری

اگر از افرادی که به استرالیا مهاجرت کرده‌اند بپرسیم آیا از مهاجرت به استرالیا راضی هستید؟ اغلب آن‌ها در پاسخ دادن مردد خواهند ماند؛ زیرا هرچقدر که شرایط زندگی در استرالیا لذت‌بخش و ساده به نظر می‌رسد، شرایط کاری در این کشور با کمی دشواری همراه است.

در واقع هزینه زندگی در کشور استرالیا در قبال ارائه یک کیفیت زندگی‌ایده‌آل تا حدی بالا است. به همین علت بدون داشتن یک کار پردرآمد نمی‌توان یک زندگی سطح بالا در این کشور داشت. در نظر بگیرید که استرالیا مناسب برای زندگی کسانی است که در مهارت خاصی تخصص دارند.

البته نباید از این موضوع نگران شوید؛ چرا که کارگران هم درآمد نسبتاً خوبی را در این کشور کسب می‌کنند و زندگی در استرالیا می‌تواند تجربه مطلوبی برای این دسته از افراد هم باشد. در نظر بگیرید که این موضوع برای کسانی صدق می‌کند که سطح زبان خوبی داشته باشند.

در واقع می‌توان گفت که داشتن یک مدرک معتبر تخصصی یا دانشگاهی و سطح زبان خوب می‌تواند تضمین‌کننده شرایط زندگی خوب در استرالیا باشد. اغلب افرادی که به استرالیا مهاجرت کرده‌اند توصیه می‌کنند که مهاجران در ابتدای ورود به این کشور کار‌هایی همچون کار در هتل یا فروشندگی را امتحان کنند. ضمن اینکه در کنار انجام این کار‌ها افراد مهاجر می‌توانند در دوره‌های تخصصی که در این کشور برگزار می‌شوند نیز شرکت کرده و بعد از گذشت مدتی شغل موردعلاقه خود را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید

در ادامه مقاله استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه؟ و مقایسه این دو کشور از نظر شرایط کاری، باید بگوییم که از جمله شرایط مهاجرت کاری به فرانسه، دریافت پیشنهاد شغلی و یا جاب آفر از یک کارفرمای فرانسوی است. متأسفانه شهروندان این کشور و شهروندان اتحادیه اروپا در اولویت اشتغال در کشور فرانسه می‌باشند. در واقع اگر بعد از گذشت ۶ ماه از انتشار آگهی، از این کشور‌ها نیروی کار مناسبی یافت نشد، افراد سایر کشور‌های خارجی می‌توانند برای اشتغال در این موقعیت شغلی اقدام نمایند.

شغل‌های مربوط به حوزه هتلداری، توریسم، آموزش زبان انگلیسی، آشپزی، حسابداری، پزشکی، آی تی و شغل‌های مدیریتی، جزء پر متقاضیترین مشاغل کشور فرانسه محسوب می‌شوند. ساعات کاری در این کشور ۳۵ ساعت در هفته بوده و نرخ بیکاری در آن حدود ۷ درصد می‌باشد. طبق آمار‌های سال ۲۰۲۲ حداقل حقوق در کشور فرانسه ۱۶۷۳. ۶ یورو است.

استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه

مزایا و معایب زندگی در استرالیا

بررسی مزایا و معایب زندگی در استرالیا می‌تواند پاسخ خوبی به سؤال چرا به استرالیا مهاجرت کنیم؟ باشد. در این بخش از مقاله استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه؟ به این مزایا و معایب اشاره کرده‌ایم.

مزایا:

۱. در کشور استرالیا استاندارد‌های بالای زندگی حاکم است و شهروندان این کشور، لازم نیست که نگران کیفیت و سهولت زندگی خود باشند.

۲. دستمزد در شهر‌های بزرگ استرالیا مانند ملبون و سیدنی بسیار بالا است.

۳. سیستم بهداشت و درمان کشور استرالیا از قویترین سیستم‌های بهداشت و درمان جهانی است؛ شهروندان استرالیایی جزو شادترین مردمان جهان هستند.

۴. بازار کار در کشور استرالیا از دیگر مزایای مهاجرت به این کشور است.

۵. امکانات تفریحی و قابلیت‌های مربوط به سرگرمی در استرالیا بسیار به حدی بالاست که زندگی در این کشور هرگز کسل‌کننده نخواهد بود.

۶. از دیگر مزایای قابل توجه استرالیا فضای مناسب آن برای خانواده و تربیت فرزندان است.

معایب:

۱. بازار مسکن در کشور استرالیا و مخصوصاً در شهر‌های بزرگ آن به قدری گران است که خانواده‌ها بخش بزرگی از درآمد خود را صرف هزینه مسکن می‌کنند.

۲. از نظر بیشتر مهاجران، مالیات زیاد از بزرگترین معایب زندگی در استرالیا محسوب می‌شود.

۳. در صورتی که منزل شما در نزدیکی محیط جنگلی یا فضای سبز باشد، بدون شک با چالش‌های زیادی مانند مواجه شدن با حیوانات خطرناکی همچون مار‌های سمی مواجه خواهید شد.

۴. یکی از معایب زندگی در استرالیا برای مهاجران تازه وارد، سختی و متفاوت بودن لهجه زبان انگلیسی شهروندان استرالیا است.

۵. دور بودن استرالیا نسبت به سایر کشور‌های دنیا از دیگر شاخصه‌های منفی این کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید

استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه

مزایا و معایب زندگی در فرانسه

در این بخش از مطلب به بررسی مزایا و معایب زندگی در فرانسه پرداخته‌ایم:

مزایا:

۱. فرانسه یک فرصت بی‌نظیر برای فرزند شماست. این کشور رتبه دوم در زمینه‌ی آموزش‌وپرورش، تربیت و مراقبت از کودکان است

۲. هنر زیبای فرانسوی و فرهنگ غنی آن در سطح دنیا بی‌نظیر است.

۳. شرایط سلامت و بهداشت این کشور با کیفیت و در سطح جهانی است.

۴. فرانسه از نظر شرایط کاری در سطح مطلوبی می‌باشد.

معایب:

۱. مراقبت از کودکان قیمت بالایی دارد.

۲. مالیات زیادی را باید پرداخت کنید.

۳. بهتر است تا حدودی به زبان فرانسه مسلط باشید.

۴. بافت خانه‌ها و آپارتمان‌های کشور فرانسه بسیار قدیمی است.

استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا جای ممکن به سؤال شما درباره استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه؟ پاسخ دهیم و به مقایسه و بررسی مزایا و معایب زندگی در دو کشور استرالیا و فرانسه بپردازیم.

دانستید که هردو کشور از مقاصد پرطرفدار مهاجرتی جهان محسوب می‌شوند و شما باتوجه به هدف مهاجرتی خود، شرایط و بودجه‌تان می‌توانید هرکدام از این دو کشور را انتخاب و مراحل قانونی مهاجرت را طی کنید. ‌امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شود. از این که تا انتهای مقاله استرالیا مهاجرت کنیم یا فرانسه؟ همراه ما بودید، از شما متشکریم.