تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استانبول که از خاص‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌آید، مقصد مهمی برای بسیاری از گردشگران، به ویژه گردشگران ایرانی‌ست. این شهر روی دو قاره آسیا و اروپا واقع شده و از این رو نسبت به سایر شهر‌های ترکیه، دارای نقاط عطف بیشتری است. سفر به استانبول یا هر شهر دیگری در دنیا، زمانی لذت‌بخش خواهد بود که از قبل، هزینه‌های مربوط به آن مشخص شده و مدیریت هزینه‌ها صورت گرفته باشد. وگرنه اگر بی‌حساب و کتاب سفر کرده و بدون آگاهی از هزینه‌ها، این کار را انجام دهید؛ ممکن است پول‌تان در نیمه سفر تمام شده و به خاطر آن مجبور باشید راهِ آمده را برگردید. در مقابل اگر هزینه ‌های بعد از خرید تور استانبول را بدانید؛ دیگر دچار استرس ناشی از اتمام پول خود نخواهید شد. پس از آن نیز سفری کاملا فرح‌بخش و آسوده را پشت سر خواهید گذاشت.

برنامه‌ریزی بهتر با آگاهی از هزینه های بعد از خرید تور ترکیه

آگاهی از هزینه‌ های بعد از خرید تور استانبول، اهمیت زیادی داشته و باعث برنامه‌ریزی بهتر از سوی شما خواهد شد. پیشنهاد ما به شما این است که هیچ‌وقت بی‌گدار به آب نزنید؛ چون با تبعات منفی این اقدام مواجه خواهید شد. اکنون وبسایت بوکینگ، فرصتی را برای شما عزیزان فراهم کرده تا بتوانید پس از اطلاع از هزینه‌ها و برنامه‌ریزی مالی، مقدمات رزرو تور استانبول را انجام دهید. نکته مهم اینکه پرداخت هزینه در استانبول به طرق مختلف همچون پرداخت لیر و دلار، امکان‌پذیر می‌باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

هزینه‌های مربوط به نوع بلیط تور

در رابطه با هزینه های بعد از خرید تور استانبول باید گفت بخشی از هزینه به بلیط اختصاص می‌یابد. در واقع نوع بلیط، تعیین‌کننده مقدار هزینه خواهد بود. برای مثال اگر بلیط هواپیمایی باشد، قطعا نیازمند پرداخت هزینه بیشتری است. هزینه بلیط تحت تاثیر کلاس هواپیما، ساعت و روز پرواز می‌باشد. ضمنا اگر تبریز به عنوان مبدا انتخاب شود، قطعا تاثیر بیشتری در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت، چرا که این شهر به ترکیه نزدیک‌تر است تا تهران به ترکیه.

هزینه‌های مربوط به نوع بلیط تور

هزینه بلیط، از هزینه های بعد از خرید تور استانبول

مثال:

مثالی را در این‌باره خواهیم زد. مثلا اگر تور استانبول با پرواز ایرلاین ایرانی صورت گیرد و مدت این تور، 3 شب و 4 روز باشد؛ همچنین هتل انتخابی نیز جزو هتل‌های 3 ستاره باشد؛ قیمت چیزی در حدود 1884 دلار (57167 لیر) یا 7920000 تومان به پول ایران خواهد بود.

تورهای زمینی که با قطار انجام می‌شوند، هزینه کمتری دارند؛ اما از لحاظ زمانی، بیشتر طول کشیده و از نظر فصل سفر نیز با محدویت‌های بیشتری مواجه‌اند؛ چون متقاضی برای آن‌ها کمتر است. اگر بخواهید با قطار به استانبول سفر کنید، باید ابتدا به تهران رفته و از آنجا با قطار به آنکارا بروید. پس از آن می‌توانید توسط قطارهای معمولی یا ویژه به استانبول تغییر مکان دهید. هزینه این جابجایی، چیزی در حدود 2.96 دلار (90 لیر) می‌باشد.

هزینه های مربوط به هتل

یکی دیگر از هزینه های بعد از خرید تور استانبول، هزینه هتل است. با توجه به اینکه مسئول تور کدام یک از هتل‌ها را برگزیده باشد؛ هزینه، متفاوت خواهد بود. قطعا هزینه هتل‌های 5 ستاره که امکاناتی حرفه‌ای دارند؛ بیشتر از هزینه رزرو هتل‌های 4 ستاره و 3 ستاره است. البته راهی برای فرار از هزینه‌های بالای هتل را می‌توان انتخاب کرد که آن فصل انتخابی برای سفر است. برای مثال اگر شما در فصل زمستان با تور به استانبول سفر کنید، متحمل هزینه‌های کمتری بابت رزرو هتل حتی هتل‌های لوکس و 5 ستاره خواهید شد.

به طور معمول، هزینه رزرو هتل‌های سطح متوسط در استانبول، 49.39 دلار (1500 لیر) در ازای هر‌نفر است. 33 دلار یعنی 1000 لیر هم به هزینه‌های روزانه شامل صبحانه سنتی ترکی، صرف شام در رستوران محلی، حمل و نقل عمومی، موزه‌گردی، تور غذای خیابانی اختصاص می‌یابد.

هزینه‌های مربوط به رستوران‌گردی در استانبول

چه با تور گردشگری به استانبول سفر کنید و چه به صورت شخصی، باید بخشی از هزینه های بعد از خرید تور استانبول را به شکم اختصاص دهید؛ چون شکم گرسنه، استانبول و غیر‌آن نمی‌شناسند و هر کجا که باشد، از شما غذا می‌خواهد. پس می بایست قسمتی از هزینه‌ها را به خورد و خوراک اختصاص دهید. قطعا سفر با شکم گرسنه، هیچ لذتی برای شما نخواهد داشت. استانبول پر‌از رستوران‌های لوکس و رستوران‌های خیابانی است که می‌توانید در هر کدام از آن‌ها انواع غذای ترکی، سنتی و بین‌المللی را نوش جان کنید؛ ولی خوردن غذا در این رستوران‌ها بدون پرداخت هزینه، امکان‌پذیر نیست.

هزینه‌های مربوط به رستوران‌گردی در استانبول

هزینه رستوران، از هزینه های بعد از خرید تور استانبول

رستوران‌های اقتصادی یا لوکس؟مسئله این است

اگر رستوران‌های ارزان و اقتصادی را برای غذا خوردن انتخاب می‌کنید؛ باید 5.93 دلار (180 لیر) بپردازید. اگر انتخاب شما رستوران‌های متوسط است، باید این هزینه را دو‌برابر کنید. هزینه خوردن غذا در رستوران‌های زیبا و لوکس، سه برابر بیشتر از هزینه گفته شده است. همچنین اگر تمایل به تست انواع فست فود خوشمزه در رستوران‌های معروف و زنجیره‌ای مک‌ دونالد را دارید؛ می‌توانید با پرداخت حدودا 5 دلار (150 لیر) این کار را انجام دهید.

هزینه‌های خورد و خوراک را فراموش نکنید

هزینه های بعد از خرید تور استانبول فقط شامل هزینه رستوران‌گردی نیست، بلکه بخشی از هزینه به خورد و خوراک اختصاص می‌یابد. مثلا وقتی احساس تشنگی کردید و خواستید یک بطری یک و نیم لیتری آب بخرید، باید 033 دلار یعنی 10 لیر پرداخت کنید. برای خرید نان باید 0.23 دلار یا 7 لیر بپردازید. تخم مرغ 6 عددی با قیمت 1.42 دلار یا 43 لیر به فروش می‌رسد.

به ترتیب، هزینه سایر مواد غذایی مورد نیاز در استانبول را نام خواهیم برد: برنج یک کیلویی 0.99 دلار (30 لیر)، سینه مرغ یک کیلویی 4.61 دلار (140 لیر)، یک کیلو موز 1.58 دلار (45 لیر)، یک کیلو سیب یا هویج 0.82 دلار(25 لیر)، یک کیلو خیار 049 دلار (15 لیر)، یک کیلو گوجه فرنگی 1.09 دلار (33 لیر).

هزینه حمل و نقل، مهم‌ترین قسمت هزینه‌ها

اگر می‌خواهید به طور مستقل در شهر استانبول بگردید؛ می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، این کار را انجام دهید. در ادامه هر یک از وسایل نقلیه فوق را نام خواهیم برد:

تاکسی:

اگر وسیله انتخابی‌تان تاکسی است، باید بدانید که تاکسی‌ها به دو نوع تاکسی لوکس با رنگ‌های مشکی و فیروزه‌ای و تاکسی معمولی با رنگ زرد طبقه‌بندی شده‌اند. تاکسی‌های زرد، ارزان‌قیمت‌اند. اگر مسافت طی شده، اندک باشد؛ هزینه آن 1.32 دلار (40 لیر) خواهد بود. در ازای یک کیلومتر، 0.53 دلار (13 لیر) از مسافران دریافت می‌گردد.

تراموا:

تراموا نیز هزینه‌هایی را برای مسافران تعریف نموده است که به ترتیب هزینه‌ها را خواهیم گفت. هزینه بلیط تک نفره تراموا (مترو) 0.66 دلار (20 لیر) است. بلیط‌های دو طرفه، 83.30 دلار (2530 لیر)، بلیط سه سواری 1.65 دلار (50 لیر)، بلیط پنج سواری 1.98 دلار (60 لیر) و بلیط ده سواری 3.62 دلار (110 لیر) می‌باشد.

هزینه تراموا

هزینه تراموا، از هزینه های بعد از خرید تور استانبول

وسایل حمل و نقل آبی:

حیف است به استانبول سفر کنید؛ اما طعم لذت و هیجان ناشی از گشت و گذارهای دریایی را در آن نچشید. در استانبول چند نوع وسیله نقلیه عمومی وجود دارد که یکی از آن‌ها فرابر می‌باشد. منظور از این وسیله نقلیه، نوعی کشتی تندرو است که در تنگه بسفر حرکت می‌کند. برای سوار شدن در این کشتی باید 0.99 دلار (30 لیر) بپردازید.

یک موضوع مهم یادتان نرود که جهت سوار شدن در هر یک از وسایل نقلیه عمومی در استانبول، باید کارتی به نام «استانبول کارت» را همیشه با خود به همراه داشته باشید. داشتن این کارت، امکان استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی را به شما داده و رفت‌ و‌ آمد را آسان می‌سازد. برای خرید این کارت باید هزینه مربوط به آن که 1.65 دلار (50 لیر) است را پرداخت کنید.

هزینه‌های گردش و تفریح در استانبول

در بررسی هزینه های بعد از خرید تور استانبول می‌توان به یک مورد دیگر یعنی هزینه‌های مربوط به تفریح و گشت و گذار اشاره نمود. با گشتن در هر یک از نقاط دیدنی استانبول، خاطرات شیرینی به خاطرات‌تان اضافه می‌گردد. پس فارغ از هزینه، فقط به فکر لحظات خوشی باشید که قرار است در این نقاط سپری کنید. به هزینه فکر نکنید!

برای اینکه خیالتان بابت هزینه‌های تفریح و خوش‌گذرانی در استانبول راحت شده و بتوانید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید؛ هزینه‌هایی را برای‌تان مشخص خواهیم کرد. این کار باعث تصمیم‌گیری شفاف‌ شده و انتخاب را آسان می‌سازد.

نقاط دیدنی و رایگان استانبول:

اگر از بازار‌گردی خوشتان می آید و عاشق خرید کردن هستید؛ باید یک مژده به شما بدهیم و آن هم این است که این کار، نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. به جز خریدهای شخصی که باید بابت آن‌ها پول پرداخت کنید. بازار کاپالی چارشی برای این مقصود، مناسب می‌باشد. مسجد ایاصوفیه نیز یکی از اماکن مذهبی و معروف استانبول است که امکان تماشا از تک تک نقاط را به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از دیگر بخش‌های رایگان استانبول که می‌توانید آن‌ها را برای سیاحت انتخاب کنید؛ عبارتند از: مسجد آبی سلطان احمد کامی، غرفه چادر، پارک امیرگان، بازار ادویه یا مصر.

نقاط دیدنی و رایگان استانبول

نقاط دیدنی و رایگان استانبول، بی‌نیاز از هزینه

تماشای نقاط جذاب استانبول با پرداخت هزینه اندک:

اگر قصد رفتن به حرم استانبول را دارید؛ می‌بایست هزینه‌ای معادل با 7.41 دلار (225 لیر) بپردازید. به شما پیشنهاد می‌کنیم موزه تاریخی ایا ایرنه استانبول را از دست ندهید. با داشتن کارت موزه استانبول می‌توانید به راحتی از این مکان دیدن کرده و خاطرات بصری زیبایی را در گوشه ذهن خود ثبت کنید. برج گالاتا یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین برج‌های استانبول است که نباید آن را از دست داد. هزینه ورود به این برج برای گردشگران خارجی 11.53 دلار (350 لیر) است.

قلعه روملی حصاری که معماری اروپایی را به تصویر می‌کشد؛ مکان بسیار جذابی است که دیدن آن، خالی از لطف نیست. کودکان برای دیدن این قلعه، نیازمند پرداخت هزینه نیستند؛ ولی بزرگسالان باید هزینه‌ای معادل با 3.29 دلار (100 لیر) بپردازند. کارت موزه استانبول در اینجا اهمیت خواهد داشت.

هزینه یا لذت؟کدام را انتخاب می‌کنید؟

یکی دیگر از قلعه‌های دیدنی استانبول که نگاه‌های بسیاری را به خود معطوف نموده؛ قلعه هفت برج است. پیش از رفتن به این قلعه می‌توانید آن را به صورت آنلاین رزرو کرده و 3.29 دلار (100 لیر) بابت آن بپردازید. توصیه‌ ما به شما در رابطه با تماشای نقاط گردشگری استانبول، عمارت دریایی فلوریا آتاتورک است. افرادی که دارای کارت دانشجویی بین‌المللی بوده و یا دانشجوی استانبول هستند، می‌بایست 0.66 دلار (20 لیر) بپردازند. کودکانی که زیر شش سال سن دارند؛ می‌توانند به صورت رایگان از آن دیدن نمایند.

کاخ بیلربی از دیگر بخش‌های تاریخی استانبول است که با داشتن کارت موزه استانبول می‌توانید به آسانی از آن دیدن کنید. گردشگران خارجی جهت ورود به این کاخ باید 4.28 دلار (130 لیر) پرداخت کنند. آب انبار بازیلیکا برای کسانی که عاشق تماشای مکان‌های جدید و کشف مسائل نو هستند؛ قطعا جذاب خواهد بود. توریست‌ها جهت ورود به آن می‌بایست 6.26 دلار (190 لیر) بپردازند.

در آخر می‌رسیم به موزه‌های استانبول. دو نمونه از موزه‌های معروف استانبول که دیدن آن‌ها هزار‌بار هم می‌ارزد، عبارتند از: موزه موزاییک قصر بزرگ با هزینه 1.98 دلار (60 لیر) و موزه باستان‌شناسی با هزینه 3.29 دلار (100 لیر). پس از بررسی هزینه های بعد از خرید تور استانبول می‌توانید با حال بهتر سفر کرده و خاطراتی بی‌نظیر را برای خود و خانواده‌تان بسازید. سفر به شما خوش بگذرد!

پیشنهادهای وسوسه‌کننده برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر به استانبول

اگر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی‌تان، هزینه های بعد از خرید تور استانبول است، روشی‌هایی را جهت صرفه جویی در هزینه‌ها به شما نشان خواهیم داد. روش‌هایی موثر که سفری شیرین و لذت‌بخش را برای‌تان به ارمغان می‌آورند. یکی از روش‌ها تهیه «استانبول کارت» است که برای کلیه وسایل حمل و نقل عمومی، قابل استفاده بوده و منجر به کاهش پنجاه درصدی هزینه‌های رفت و آمد می‌گردد. اگر رستوران‌های محلی را برای صرف غذا انتخاب کنید، به ویژه رستوران هایی که با نقاط توریستی استانبول فاصله دارند؛ هزینه کمتری را بابت غذا متحمل خواهید شد. ناگفته نماند طعم و کیفیت غذا در این رستوران‌ها به نسبت قیمت، بسیار بالاست. حتما لازم نیست از تمامی نقاطی دیدن کنید که مستلزم پرداخت هزینه‌اند. شما می‌توانید بخشی از نقاط گردشگری را با پرداخت هزینه و بخش‌های دیگری را به صورت رایگان تماشا کنید.

در آخر اینکه به جای سفر در فصل تابستان، فصل‌های بهار، پاییز و زمستان را انتخاب کنید؛ چون تعداد گردشگران در این فصل‌ها، کمتر است و این امر، تاثیر ب‌سزایی در کاهش شدید هزینه‌های تور دارد!