تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

برای سفر با قطار به مقصد پیش‌رویتان باید حواستان به تهیه بلیط باشد. با خرید بلیط قطار از پیش می‌توانید برنامه‌ای منظم برای سفری بی‌دغدغه را ترتیب بدهید. برای پیش‌فروش بلیط قطار هم باید از نکاتی باخبر باشید. بازه‌های زمانی اعلام خرید بلیط را که بشناسید، برای سفر در زمان موردنظرتان دست‌به‌کار می‌شوید.

پیش‌فروش بلیط قطار

اجاره روزانه خانه در تهران

پیش‌فروش بلیط قطار چیست؟

کارگزاران ریلی مختلف کشور در بازه‌هایی از زمان بلیط‌های قطار را پیش‌فروش می‌کنند. با چنین اقدامی به مسافران اجازه داده می‌شود که زودتر از موعد، از وضعیت بلیط‌ها برای مقصدشان آگاه شوند. آنها با سنجیدن هزینه‌ها و زمان حرکت بلیط‌ها برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

پیش فروش بلیت قطار تفاوتی با خرید در زمان معمولی ندارد. همه‌چیز از قیمت‌ها تا شیوه پس‌دادن بلیط شبیه به هم است. امکان خرید اینترنتی در پیش‌فروش هم وجود دارد و می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های مختلف، بلیط خود را به‌طور آنلاین پیش‌خرید کنید.

با تهیه بلیط از پیش به مزایای پرشماری می‌رسید، برای مثال:

  • امکان استرداد ۹۰درصدی در پیش‌فروش وجود دارد. اگر تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت، بلیط خود را پس بدهید، فقط ۱۰درصد جریمه می‌شوید.
  • اگر قرار به سفر دسته‌جمعی داشته باشید، با رزرو چند کوپه با هم خیالتان بابت تدارک بلیط برای همه همسفرانتان راحت می‌شود.
  • برنامه‌ریزی سفر برایتان آسان‌تر می‌شود و مدیریت زمان‌ها را به‌دست می‌گیرید.

 چه زمانی بلیط را پیش‌فروش می‌کنند؟

هر چند وقت، یک‌بار امکان پیش‌فروش بلیط قطار برای سفر به نقاط مختلف کشور فراهم می‌شود. شرکت‌های ریلی مختلف چنین امکانی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند تا بهتر برای سفرهای پیش روی خودشان برنامه‌ریزی کنند.

پیش‌فروش به این صورت است که بازه زمانی خاصی برای عرضه بلیط‌های سفر با قطار اعلام می‌شود. در بیشتر موارد، این کار پیش از شروع اوج درخواست‌ها برای سفرهای ریلی انجام می‌شود، برای مثال:

  • پیش از سفرهای نوروزی و در زمستان برای تهیه بلیط مسافرت‌ها در بهار؛
  • در روزهای پایانی بهار و برای تهیه بلیط در تابستان؛
  • پیش از تعطیلات رسمی و پشت سر هم در فصل‌های مختلف.

با پیش‌فروش بلیط‌ها به کارگزاران ریلی کمک می‌شود که دید و نگاه مناسبی درباره تقاضای موجود در بازار پیدا کنند. در این صورت، فرصت و امکان تنظیم تناسب میان عرضه بلیط و تقاضای آن پیش می‌آید. تقاضای موجود برای هر مقصد هم در طول فصل‌های گوناگون با هم تفاوت دارد.

پیش‌فروش بلیط راهی برای بررسی تقاضا و مدیریت عرضه بلیط است. اگر کارگزاران ریلی متوجه شوند که مقصدی در ماه‌های آینده طرفداران پرشماری دارد، ظرفیت سفر بیشتری برای حرکت به‌سوی آن در نظر می‌گیرند.

نکات مهم در پیش‌فروش بلیط قطار چیست؟

 اگر به‌دنبال تهیه بلیط قطار هستید و می‌خواهید با پیش‌‌خرید آن، برنامه سفرتان را تدارک ببینید به نکات زیر هم دقت کنید. به‌خاطرداشتن این موارد به شما کمک می‌کند که تجربه موفق‌تری از پیش‌خرید بلیط داشته باشید:

  • در ساعت‌های نخست پیش‌فروش، بلیط قطار را تهیه کنید تا بتوانید از ظرفیت‌های بهتر موجود بهره ببرید و کوپه مناسبی به شما برسد.
  • اقدام به‌موقع برای پیش‌خرید بلیط هم امکان انتخاب از میان شرکت‌های ریلی مختلف را به شما می‌دهد و راهی برای تعیین ساعت مطلوبتان برای مسافرت است.
  • امکان تهیه بلیط رفت‌وبرگشت سفر با قطار هم در زمان پیش‌فروش وجود دارد.
  • برای طرح هرگونه پرسشی درباره پیش‌فروش بلیط و موضوعات سفر با قطار می‌توانید با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به‌شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرید.
  • برای کسب اطلاعات درباره پیش‌فروش بلیط‌های قطار هم می‌توانید به وب‌سایت راه‌آهن به‌نشانی https://www.rai.ir مراجعه کنید.

سامانه اطلاع‌رسانی پیش‌فروش بلیط‌ها خبر شروع این کار را در رسانه‌های مختلف و پرمخاطب منتشر می‌کند. خرید بلیت قطار آنلاین از بسترهای فروش مختلف از جمله  سامانه بلیت قطار اسنپ تریپ در کنار روش‌های دیگری مانند خرید حضوری و از راه سامانه تماس تلفنی (۱۵۳۹) برایتان ممکن است. این شماره به‌طور شبانه‌روزی پاسخ‌گوی پرسش‌هایتان درباره تهیه بلیط است.

روند پیش‌فروش بلیط چیست؟

برای اینکه بتوانید برنامه منظمی برای سفرتان تدارک ببینید، به مراحل زیر برای پیش‌فروش دقت کنید. در واقع، بعد از اینکه از راه اخبار یا تماس با پایگاه اطلاع‌رسانی راه‌آهن درباره زمان پیش‌فروش آشنا شدید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • مقصد را مشخص کنید و ببینید که چند بلیط می‌خواهید و بهتر است که در چه ساعتی سفر کنید. با آگاهی از تاریخ دقیق و مناسب سفر است که پیش‌خرید برایتان مطلوب می‌شود و امکان برنامه‌ریزی را فراهم می‌کند.
  • بنا به بودجه سفرتان از میان قطارهای شرکت‌های ریلی مختلف دست به انتخاب بزنید.
  • اگر بلیط را به‌طور آنلاین پیش‌خرید می‌کنید، از قبل در حساب کاربری‌تان نام و مشخصات خود و مسافران همراهتان را وارد کنید. با این کار در زمان پیش‌خرید، فقط با انتخاب نام مسافران قبلی به‌سرعت می‌توانید مراحل کار را پشت سر بگذارید.

در آخر 

با پیش‌فروش بلیط قطار، کارگزاران ریلی مختلف کشور به سنجش اوضاع تقاضا برای سفر به نقاط کشور مشغول می‌شوند. مسافران هم امکان برنامه‌ریزی بهتر برای سفرهایشان را پیدا می‌کنند. یادتان باشد که برای خرید بلیط مقاصد پرطرفدار و در زمان اوج تعطیلات باید سریع اقدام کنید.

اگر کمی دیر بجنبید، امکان دارد که ظرفیت‌های موجود تکمیل شوند یا نتوانید در ساعت دلخواه و با قطار مطلوب و موردنظرتان سفر کنید. با آگاهی از پیش‌فروش‌ها با تماس با سامانه تلفنی یا مرور اخبار موجود در رسانه‌ها، برای سفرتان برنامه‌های رنگارنگ تدارک ببینید و آماده شوید.