تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

یکی از تفریحات رایجی که در هر سنی می‌تواند جذاب باشد، شنا کردن در استخرها است؛ اما اگر بخواهیم شنا کردن را به یک تفریح مهیج تبدیل کنیم، بدون تردید پارک آبی یک گزینه فوق‌العاده است. پارک آبی آزادگان تهران اولین انتخاب هر شخص در مواقعی است که از استخرهای سنتی خسته شده و می‌خواهید تجربه جدیدی در زمینه تفریحات آبی داشته باشید. در ادامه همراه مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

پارک آبی

پارک آبی یک تفریح هیجان انگیز با بازی‌های سرگرم‌کننده آبی مانند سرسره‌های آبی، سرسره‌های سقوط آزاد، حمام تفریحی، استخر موج، رودخانه تنبل، سونا و … است. در برخی پارک‌های آبی با ایجاد موج مصنوعی، امواج دریا را شبیه سازی کرده و موج سواری را نیز ممکن می‌سازد.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک آبی آزادگان تهران

این نوع پارک‌ها طرفداران زیادی در تمام دنیا دارند و یک تفریح جذاب و لذت بخش محسوب می‌شوند. جالب این است که روز به روز تعداد بیشتری از این پارک‌ها با امکانات جدیدتری درحال ساخته شدن هستند.

پیدایش پارک‌های آبی

پارک‌های آبی در اواخر سال 1940 معرفی شده و به محبوبیت رسیدند. بیشترین تعداد پارک آبی در جهان مربوط به ایالات متحده آمریکا است که بیش از هزار پارک آبی را در خود جای داده است.

 پارک‌های آبی به دو دسته روباز و سربسته یا سالنی تقسیم می‌شوند. پارک‌های آبی روباز غالبا در مکان‌هایی با آب و هوای گرم و استوایی ساخته می‌شوند اما پارک‌های سالنی معمولا در نقاطی از شهر با دسترسی نسبتا آسان قرار دارند.

در حال حاضر بزرگ‌ترین پارک آبی جهان در در شهر ویسکانسین آمریکا قرار دارد. در ایران نیز پارک‌های آبی بسیاری وجود دارند که قصد داریم با یکی از قدیمی‌ترین آنها یعنی پارک آبی آزادگان تهران آشنا شویم.

پارک آبی آزادگان تهران

پارک آبی آزادگان، اولین پارک آبی روباز در ایران است که در سال 1374 به بهره‌ برداری از یک نمونه‌ کانادایی و سرمایه گذاری شهرداری تهران در جنوب شرق تهران ساخته شد و در سال 1377 بازگشایی شد. در آن زمان که همه استخرها ساده و به سبک حوض‌های بزرگ و البته سر پوشیده ساخته می‌شدند، این پارک از لحاظ نوآوری در ساخت بسیار مورد توجه قرار گرفت و با طراحی خاص، فضای روباز، وجود سرسره‌های بزرگ و ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر مورد استقبال افراد زیادی واقع شد.

مساحت کل پارک آبی آزادگان 14 هکتار است و سرسره‌های موجود در مجموعه در ارتفاع 10، 14و 18 متر از سطح زمین وجود دارند.

پارک آبی آزادگان تهران

آشنایی با دیگر پارک های آبی تهران:

امکانات سرگرم‌کننده پارک آبی آزادگان تهران

از ابزارهای سرگرم کننده‌ای که در این پارک وجود دارند، می‌توان به سرسره‌های بزرگ ساده، پله‌ای و مارپیچ اشاره کرد که انواع آن سرسره پیچشی، سرسره رنگین کمان، سرسره گرداب، سرسره مرگ و… هستند که سرسره مرگ با 70 متر ارتفاع، بلندترین سرسره آبی در تهران محسوب می‌شود.

این پارک آبی با وجود استخرهای بزرگ با تولید موج مصنوعی، دریاچه مواج با ساحل مصنوعی و همچنین استخر کودکان، توانسته است از جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به تفریحات آبی برخوردار شود.

این امکانات برای انواع گروه‌های سنی طراحی شده است و برای استفاده افراد با سن کم خطری در پی نخواهد داشت.

پارک آبی آزادگان تهران

امکانات رفاهی پارک

از امکانات رفاهی موجود در مجموعه می‌توان به بوفه، کافی‌شاپ، رستوران، فروشگاه لوازم شنا و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. شما می‌توانید در صورت نیاز به استراحت، به کافه یا رستوران مجموعه مراجعه کنید.

بهترین زمان رفتن به پارک آبی آزادگان تهران

این پارک در فصل گرم سال قابل استفاده است و در روزهای بارانی و سرد به دلیل روباز بودن امکان استفاده از پارک وجود ندارد. پارک آبی آزادگان تهران در 3 سانس مجزا فعالیت دارد که از صبح تا عصر ادامه دارد.

بهترین زمان برای رفتن به این پارک بین ساعات 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر است که دمای هوا گرم‌تر است و آفتاب تابندگی بیشتری دارد. لازم به ذکر است که این تایم شلوغ‌ترین ساعت مراجعه به پارک است و اگر به دنبال خلوت و آرامش بوده و از شلوغی و سر و صدا به دور هستید، باید ساعت دیگری را انتخاب کنید. ‌

اطراف پارک آبی آزادگان فضاهای تفریحی دیگری از جمله پارک خلیج فارس، پارک آزادگان، بوستان توسکا و شهربازی پامچال قرار دارد که مکان‌های خوبی برای گذران وقت به شمار می‌روند.

پارک آبی آزادگان تهران

قوانین پارک آبی آزادگان تهران

  • این پارک روباز است و امکان استفاده از آن برای خانم‌ها وجود ندارد و تنها برای آقایان مجاز است.
  • افرادی که وزنشان از 120 کیلوگرم بیشتر است نمی‌توانند از سرسره استفاده کنند.
  • افرادی که مدت کمی از جراحی آن‌ها می‌گذرد مجاز به ورود نیستند.
  • افرادی که از قرص‌های خواب آور استفاده می‌کنند به دلیل عدم هوشیاری نمی‌توانند از سرسره‌های با ارتفاع زیاد استفاده کنند.
  • افرادی که از ناحیه ستون فقرات، گردن یا کمر دچار آسیب دیدگی شده‌اند، مجاز به استفاده نیستند.
  • ورود افرادی که کم توانی جسمی، حرکتی یا ذهنی دارند، ممنوع است.

قیمت بلیط پارک آبی

پارک آبی آزادگان تهران از سال 1393 به دلیل انجام برخی تعمیرات و بازسازی بسته شده است و به همین خاطر در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره خرید بلیط پارک آبی در دست نیست.

در طرح بازسازی این پارک، بخشی از پارک سرپوشیده شده و قسمتی از آن روباز باقی خواهد ماند. در صورت اجرایی شدن این طرح، امکان استفاده از پارک در تمام فصول سال وجود دارد و همچنین استفاده برای بانوان نیز مقدور خواهد شد.

پارک آبی آزادگان تهران

مسیرهای رفتن به پارک آبی آزادگان تهران

برای رفتن به پارک آبی می‌توان از تاکسی‌های درون شهری و اینترنتی، اتوبوس BRT و خودروی شخصی استفاده کرد. به دلیل قرار گرفتن در بافت شهری و شناخته شده بودن پارک آبی آزادگان، استفاده از تاکسی شهری برای رسیدن به مقصد چندان دشوار نخواهد بود.


اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، می‌توانید از ایستگاه شرکت واحد (خط 3) و ایستگاه توسکا (خط 9) به مسیر خود ادامه دهید. در هر کدام از این ایستگاه‌ها مسیرتان شامل کمی پیاده روی خواهد بود. استفاده از مترو نیز به دلیل دور بودن از پارک آبی از میان گزینه‌ها خارج می‌شود چرا که در صورت استفاده از آن مجبور به استفاده مجدد از تاکسی یا اتوبوس خواهید شد.

استفاده از خودروی شخصی بهترین گزینه انتخابی است. پارکینگ اختصاصی پارک آبی ظرفیت بالایی دارد و جهت استفاده مراجعه کنندگانی است که دارای خودروی شخصی هستند.

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه آزادگان، بزرگراه بسیج، پارک آبی آزادگان

سخن پایانی

اگر شما هم به شنا و تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، حتما نکات ایمنی در خصوص استفاده از امکانات مجموعه را رعایت کنید و در طول شنا به هشدارهای غریق نجات توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنید. اگر تجربه رفتن به پارک آبی با دوستان یا خانواده را داشته‌اید، با ما به اشتراک بگذارید.