تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در این مقاله قصد داریم به معرفی پارک آبی اپارک (اوپارک) تهران بپردازیم. پارک آبی اپارک تهران، از نظر بزرگی و پیشرفته ‌بودن به عنوان بهترین سرسره پارک آبی سرپوشیده ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. این مجموعه دارای پنجاه و پنج هزار متر مربع زیربنا است که با طراحی جذاب و مدرنی ساخته شده است و چیزی در حدود سه‌ هزار لاکر برای استفاده میهمانان وجود دارد.

این مجموعه آبی فعالیت خود را در بهار ۱۳۹۶ آغاز کرد. شایان ذکر است که بلندترین سرسره خاورمیانه مخصوص سقوط آزاد که در پارک‌های آبی سرپوشیده موجود است، در اینجا قرار دارد که ارتفاعی برابر با ۱۹.۵ متر دارد و سرعت سقوط آزاد کنترل شده این سرسره در حدود ۱۵ متر بر ثانیه است. هدف از تأسیس این پارک آبی ارائه خدمات بی‌نظیر در سطح استانداردهای بین‌است المللی است تا مکانی شاد و ایمن فراهم‌ سازد و هم‌میهنان بتوانند برای سفر و گذراندن اوقات فراغت از این مکان دیدنی و مهیج دیدن کنند و تجربه‎‌ای بی‌نظیر، متفاوت و ماندگار در اذهانشان باقی بگذارند.

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر شما نیز دوست دارید از این مکان دیدنی بازدید کنید و می‌خواهید اطلاعات خوبی پیرامون بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه واقع در تهران داشته باشید، همچنین در مورد امکانات، قوانین، آدرس، خرید بلیط پارک آبی و قیمت آن اطلاعات مفیدی دریافت کنید، خواندن این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم را از دست ندهید.

امکانات پیشرفته‌ ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه

در پارک آبی اپارک تهران سرسره‌های مدرن و بی‌نظیری وجود دارد که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید:

  • سرسره گوگولیا
  • سسره ابیس
  • سرسره بومرنگ
  • سرسره روباز اُپیچ
  • سرسره اُرنگ
  • سرسره گردالوپ
  • سرسره تونلی
  • جزیره الوپیا
  • سقوط آزاد آکوالوپ
  • سقوط آزاد اَبرشیب
  • رالی شیب
  • رودخانه خروشان
  • استخر موج
  • جکوزی

البته، امکانات فراوان دیگری نظیر رستوران، فروشگاه و خدمات ماساژ در کنار مجموعه سرسره‌های آبی وجود دارد که در این مقاله به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر مایلید تا اطلاعات کاملی از این مجموعه به دست آورید، با قوانین و مقررات آن آشنا شوید. در مورد آدرس مجموعه و همچنین روش خرید و قیمت بلیط پارک آبی اطلاعات خوبی کسب کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

پارک آبی اپارک تهران

معرفی جامع مجموعه پارک آبی اپارک تهران

اگر شما هم به بازی‌های پرهیجان آبی علاقه‌مندید و می‌خواهید تجربه‌ای ماندگار و باورنکردنی در یکی از شهربازی‌های آبی باکیفیت و لوکس را برا خود به ارمغان آورید، حتما از این مجموعه آبی دیدن کنید. سرسره‌های مهیج و دیگر امکانات اپارک برای تمامی طرفداران ورزش آبی، سلامتی و هیجان را رقم می‌زند. ظرفیت پذیرش روزانه این مجموعه معادل سه هزار نفر است. نشانی اپارک تهران، به سمت کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک یا شهید پوری، انتهای خیابان شمیم است.

پارک آبی اپارک تهران

سانس ورود به پارک آبی اپارک

جهت آشنایی با سانس‌های پارک آبی اپارک تهران، باید بگوییم که این مجموعه سانس‌های مجزایی را برای ورود بانوان و آقایان ارائه می‌کند که در ذیل آورده شده است.

سانس‌های ویژه آقایان، روزهای یکشنبه و سه شنبه از 9 صبح تا 22 شب و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از 5 بعد از ظهر تا 24 شب و همچنین روزهای جمعه از ساعت 10 صبح تا 23 شب است.

سانس‌های ویژه بانوان، روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 22 شب، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 15:30 بعد از ظهر است.

قیمت بلیط پارک آبی اپارک تهران

بلیط ها در مجموعه آبی اپارک تهران در سال 1401 در دو نوع ویژه بزرگسالان و خردسالان به فروش می‌رسد و قیمت هر کدام به ترتیب 3,500,000 و 2,000,000 ریال است. شایان ذکر است، کودکانی که قد آن‌ها زیر 120 سانتی‌متر است خردسال محسوب می شوند و در غیر این صورت باید بلیط ویژه بزرگسال تهیه فرمایند.و همچنین در ایام تعطیل ویژه سانس آزاد قیمت بلیط اپارک 4,000,000 ریال می باشد.

از طریق لینک زیر می توانید بلیط اپارک را برای تاریخ مد نظرتان بصورت آنلاین خرید کنید

online buy

امکانات مجموعه آبی اپارک تهران

همان طوری که گفتیم در این پارک آبی با پیشرفته‌‌ترین سرسره‌های آبی سرپوشیده ایران و خاورمیانه طرف هستیم که دارای استانداردهای جهانی بین‌المللی است. یکی از بهترین نکات در طراحی و ساخت این مجموعه این است که طراحی و نصب تمامی ابزارآلات مانند سرسره‌ها و سایر قسمت‌های موجود در مجموعه پارک آبی اپارک تهران توسط یکی از مشهورترین شرکت‌های کانادایی به نام وایت واتر (white water) است. همین دلیل کافی است تا نسبت به استانداد بودن و سطح بالای امنیت وسایل این مجموعه اطمینان حاصل کنید و با آرامش بیشتر و خیال آسوده در مجموعه تفریح کنید.

همان‌طوری که گفته شد، سرسره‌های مجموعه آبی اپارک تهران، خیلی مهیج و بی‌نظیر است. در این پارک آبی خاطره‌ انگیز در کل، چهارده سرسره و مجموعه آبی وجود دارد که در ادامه این مطلب به شرح هر کدام می‌پردازیم.

سرسره گوگولیا

این بخش مناسب برای خردسالان زیر ۶ سال در نظر گرفته شده است. استفاده از سرسره‌های این قسمت، دوستی خوبی بین خردسالان با آب ایجاد خواهد کرد. در این مکان دو سرسره وجود دارد که امکان استفاده خردسالان به همراه مادر و یا پدر را میسر می‌کند و یک سرسره برای تمایز بین کودکان و خردسالان در مجموعه آبی اپارک است.

جزیره گوگولیا | پارک آبی اوپارک تهران
تصویر از سایت رسمی اپارک

سرسره ابیس

این سرسره در پارک آبی اپارک تهران به شما حسی شبیه به غوطه‌ور شدن دست می‌دهد. دهانه تقریبا 17 متری این سرسره شما را قادر می‌سازد تا در بزرگترین سرسره سالن سرپوشیده ایران بتوانید، تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی داشته باشید که تنها در این پارک آبی امکان پذیر است. این سرسره با طراحی جذاب و رعایت کلیه نکات و  استانداردهای روز دنیا شناخته شده است.

سرسره ابیس | پارک آبی اپارک تهران
تصویر از سایت رسمی اپارک

سرسره بومرنگ

هیجان واقعی را با بومرنگ تجربه می‌کنید. حس اوج گرفتن تا ارتفاع ٢٠ متری را که در گروه‌های سه و چهار نفره به وجود می‌آید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز از سرسره بومرنگ مجموعه آبی اپارک تهران را به همراه دارد. این تجربه تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند. طراحی مدرن و منحصر به فرد مجموعه که توسط شرکت کانادایی صورت گرفته، این سرسره را منحصر فرد کرده است.

سرسره بومرنگ | پارک آبی اپارک تهران
تصویر از سایت رسمی اپارک

سرسره روباز اُپیچ

این سرسره به شما تجربه حرکت مارپیچی را می‌دهد. در سرسره روباز اُپیچ با دوستان و آشنایانتان از تماشای مناظر زیبای این مجموعه آن هم از ارتفاع بیست متری احساسی متفاوت خواهید داشت.

سرسره اُرنگ

در این سرسره پارک آبی اپارک تهران با حرکت در میان رنگین کمان‌های جالب به همراه دوستان و آشنایان، احساس تازگی بی حد و حصری برای شما به ارمغان می‌آید.

سرسره گردالوپ

در سرسره گردالوپ، حرکت سریع در پیچ‌های تند و تیز و مهیج را در کنار آشنایان و دوستان تجربه خواهید کرد و به احتمال زیاد آن‌ها شما را به استفاده چندین باره از گردالوپ تشویق خواهند کرد. با این سرسره، حس معلق بودن تا مدت‌ها در یاد شما باقی خواهد ماند.

سرسره گردالوپ | پارک آبی اپارک تهران
تصویر از سایت رسمی اپارک

 سرسره تونلی

حس سر خوردن از طولانی‌ترین سرسره تونلی در بین پارک‌های آبی سرپوشیده خاورمیانه، لحظاتی مهیج و دوست‌داشتنی را برای شما و همراهانتان رقم خواهد زد.

 جزیره الوپیا

این بخش ویژه برای کودکان و نوجوانان تا رده سنی شانزده سال طراحی شده است . جزیره الوپیا با برخورداری از به ‌روزترین و پیشرفته‌ترین استانداردهای بین‌المللی محیطی ایمن و شاد برای کودکان به وجود آورده است. لذت شادی و نشاط کودکان و تجربه‌ای بی‌نظیر، هم افراد نوجوان و کودک و هم والدین را به استفاده مجدد از این مجموعه آبی ترقیب می‌کند.

جزیره الوپیا | پارک آبی اوپارک تهران
تصویر از سایت رسمی اپارک

سقوط آزاد آکوالوپ

در این مکان حس سقوط آزاد با سرعت ١۵ متر بر ثانیه و چرخش ٣۶٠ درجه‌ای را در مرتفع‌ترین و مهیج‌ترین سرسره آبی در بین پارک‌های آبی سرپوشیده دنیا فراهم شده است. باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که تجربه سقوط آزاد در آکوالوپ به هیج وجه برای بیماران قلبی و عروقی توصیه نمی‌شود. ولی این افراد می‌توانند از دیگر وسایل آبی موجود در پارک آبی اپارک تهران لذت ببرند و تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

سقوط آزاد اَبرشیب

با سقوط آزاد ابرشیب حس سقوط مانند یک قطره در میان آبشار مهیا می‌شود. لذت این تجربه تنها در مدت هفت ثانیه به یاد ماندنی است.

 رالی شیب

یک رقابت شش نفره در بزرگترین راید رالی که میان تمامی استخرهای سرپوشیده خاورمیانه به یاد می‌ماند. یک تجربه دوست‌داشتنی و منحصر به فرد و یک مسابقه واقعی است. شما خواهید توانست حس شیرجه‌زدن با سر را به همراه دوستانتان تجربه کنید و یک لذت نامحدود و دوست‌داشتنی به ارمغان آورید.

رالی شیب | پارک آبی اپارک تهران
تصویر از سایت رسمی اپارک

 رودخانه خروشان

رودخانه خروشان که توسط شرکت مشهور کانادایی وایت واتر ساخته شده، به طور اختصاصی برای مجموعه پارک آبی اپارک طراحی شده است. در این رودخانه خروشان مجموعه پارک آبی اوپارک تهران می‌توانید به شکل شناور در تلاطم رودخانه و گذشتن از تونل و پرده آب از مناظر زیبای پارک آن هم از زوایای مختلف لذت ببرید و احساسی متفاوت داشته باشید. این تجربه به قدری لذت ‌بخش است که می‌توان گفت کم‌تر کسی حاضر است به تنها یک سواری در رودخانه خروشان رضایت دهد.

استخر تولید موج

لذت منحصر به فرد حس دریا در استخر موج فراهم شده است. استخرموج اُپارک تنها استخر سونامی و استاندارد است که موج‌هایی با ارتفاع بیش‌تر از ۱٫۲ متر را ایجاد می‌کند. این استخر تولید موج به نحوی طراحی شده است که تجربه‌ هیجان‌انگیز امواج در دریای خروشان را آن هم در محیطی امن ایجاد کند. البته، نباید از این نکته غافل شد افرادی که شنا بلد نیستند نباید در قسمت عمیق و مواج استخر گردش کنند.

جکوزی

جکوزی مجموعه پارک آبی اپارک تهران لذتی عمیق، جذاب و آرامش ‌بخش را برای طرفداران سلامتی فراهم می‌سازد. اگر به اپارک آمدید، هرگز این فرصت دوست‌داشتنی را از دست ندهید.

جکوزی | پارک آبی اپارک تهران
تصویر از سایت رسمی اپارک

معرفی سایر جاذبه های گردشگری تهران :

امکانات مجموعه پارک آبی اپارک تهران

همان طوری که پیش از این هم گفته شد، این مجموعه به جز استخرها و سرسره‌های معروفش، از امکانات دیگری نیز برخوردار است. در ادامه به طور مختصر درباره این امکانات توضیح می‌دهیم. در اپارک برای رضایت مشتریان و میهمانان امکانات رفاهی متنوعی در نظر گرفته شده است. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • سرویس بهداشتی
  • صندوق امانات
  • کمک‌های اولیه
  • خروج اضطراری
  • اتاق مادر و کودک
  • سیستم هوشمند میکروب‌زدایی در آب
  • سیستم تصویه آب
  • نمازخانه
  • رختکن مجزا برای بانوان و آقایان
  • دوش‌های متعدد
  • دیگر امکانات رفاهی

بنابراین تهرانی‌ها و دیگر گردشگران تورهای تهران‌گردی می‌توانند با استفاده از این امکانات، تجربه یک تفریح شکوهمند و به یاد ماندنی را برای همیشه در یاد داشته باشند. در میان این امکانات می‌توان به رستوران‌ها و فروشگاه‌ ورزشی این مجموعه نیز اشاره کرد. در این فروشگاه ورزشی می‌توانید انواع وسایل مناسب استخر را خریداری کنید.

پارک آبی اوپارک تهران

رستوران های پارک آبی اپارک تهران

صد در صد تفریح چند ساعته در آب شما را گرسنه می‌کند و باید برای تأمین انرژی بدن اقدامی انجام دهید. اصلا نگران نباشید، زیرا در این مجموعه آبی یک فست فود، یک کافه و یک ویتامینه مخصوص وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و از یک غذای مختصر و یا میان ‌وعده جذاب برخوردار شده و آن را نوش جان کنید.

خدمات مجموعه پارک آبی اپارک تهران

از دیگر خدمات این پارک آبی می‌توان به فوتبال دستی، خدمات عکاسی، خدمات پارکینگ و خدمات ماساژ اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های متمایز مجموعه پارک آبی اپارک تهران، خدمات عکاسی است که امکان ثبت لحظات شاد و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌اورد. برای استفاده از خدمات عکاسی باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

از دیگر خدمات مجموعه آبی اپارک می‌توان به خدمات برگزاری تولد اشاره کرد تا میهمانان در یک محیط شاد و مسرت‎ بخش بتوانند یک جشن تولد به یادماندنی در کنار دوستان و عزیزانشان را در این مجموعه دوست ‌داشتنی و رویایی تجربه کنند.

قوانین و مقررات مجموعه آبی اپارک تهران

در پارک آبی اپارک ( اوپارک ) تهران باید قوانین و مقررات خاصی را رعایت کنید. این قوانین شامل موارد زیر هستند:

  • در این مکان حتما باید از مایو استفاده کنید و افرادی که موهای بلند دارند باید کلاه شنا نیز داشته باشند.
  • بعضی از امکانات مانند برخی از سرسره ها مناسب کودکان نیست وبرای استفاده از آن‌ها باید حداقل شانزده سال سن داشته باشید.
  • کودکان زیر دوازده سال باید حتما یک همراه داشته باشند.
  • ورود افرادی که آلوده به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر باشد، ممنوع است.
  • موبایل، دوربین و هر وسیله عکاسی یا فیلم‌برداری به داخل مجموعه ممنوع است.
  • داشتن خوراکی در داخل محوطه اپارک ممنوع است.

مسیرهای دسترسی به مجموعه آبی اپارک تهران

برای دسترسی به پارک آبی اپارک راه‌های دسترسی متعددی وجود دارد. گردشگران شهر تهران می‌توانند از طریق راه‌های متعددی به این مجموعه آبی دسترسی داشته باشند که در ذیل به هر کدام از این راه‌ها اشاره می‌کنیم.

دسترسی از طریق مترو

اگر قصد دارید از طریق مترو به این مجموعه آبی بی‌نظیر سفر کنید، باید از خط پنج مترو استفاده کنید و در یکی از دو ایستگاه چیتگر و یا ایران‎ خودرو پیاده شوید. در هر کدام از این دو ایستگاه، امکان ورود و حتی درب مخصوص به مجموعه پارک آبی فراهم شده است و می‌توانید به سادگی به این مرکز آبی تفریحی دسترسی پیدا کنید.

دسترسی با خودروی شخصی

راحت‌ترین مسیر دسترسی به مجموعه پارک آبی اپارک تهران از طریق اتوبان تهران-کرج است. در ذیل آدرس، تلفن و سایت مجموعه آبی درج شده است:

آدرس اپارک: تهران، اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه تفریحی اپارک

شماره تماس: 02149246

سایت اپارک : opark.ir

امیدواریم این مقاله به شما اطلاعات کاملی در رابطه با مجموعه آبی اپارک داده باشد و برایتان مفید واقع شود.