تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزایر ناز قشم

در این مقاله از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با جزایر ناز قشم آشنا خواهیم کرد . برای آشنایی بیشتر با این جزایر زیبا در قشم در جنوب کشورمان با ما همراه باشید.

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست. قشم با طبیعت شگفت انگیزش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران می باشد. قشم علاوه بر مراکز خرید متعدد دارای جاهای دیدنی بسیاری نیز می باشد. جزیره قشم به‌ دلیل داشتن غارها، جنگل‌ها، دره‌ها، سواحل زیبا و مراکز خرید مختلف یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است.

اجاره روزانه خانه در تهران

جزایر ناز (Naaz islands) متشکل از دو جزیره‌ی کوچک صخره‌ای است که در ساحل جنوبی جزیره قشم و 22 کیلومتری شهر قشم در استان هرمزگان قرار گرفته‌ است و به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری قشم شناخته می‌شود. در این جزایر، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی، چندین انبار و سایه‌بان برای محل استراحت خود ایجاد کرده‌اند.

جزایر ناز در نزدیکی سواحل شرقی جزیره قشم قرار گرفته‌ است و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارند. مساحت این جزایر در حدود سه هکتار است و دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع 5 تا 10 متر اطراف آن را فرا گرفته‌ است. این جزایر فاقد ساحل شنی است. جالب است بدانید که جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره به شمار می روند. به گفته بسیاری از کارشناسان این منطقه در گذشته محلی برای استراحت ماهی گیران بوده است.

جزایر ناز قشم

چطور به جزایر ناز برویم ؟

برای رفتن به این دو جزیره محدودیت وجود دارد. و آن محدودیت هم جزر و مد خلیج فارس است. شما فقط زمانی که آب دریا پایین است می‌توانید به این جزایر بروید. قبلا گفتیم که در زمان بالا آمدن آب دریا، جزایر ناز از قشم جدا می‌شوند اما در زمان پایین رفتن آب دریا می‌توانید با پای پیاده (حدود یک کیلومتر) از میان خلیج فارس خود را به این جزایر برسانید.

این پدیده حدود 6 ساعت طول می‌کشد، بنابراین شما می‌توانید طی این مدت پیاده یا با خودروی شخصی به آنجا بروید. البته باید در نظر داشته باشید تا قبل از بالا آمدن آب دریا از آنجا خارج شوید، وگرنه مجبور می‌شوید با قایق خود را به قشم برسانید. با ورود به جزایر ناز می‌توانید به بالای ارتفاعات بروید و از آنجا به تماشای تنگه هرمز و جزایر لارک بپردازید.جزایر ناز قشم

تفریحات

گام برداشتن در میان آب‌های خلیج فارس تجربه بی‌مانندی است. عمق آب به‌زحمت تا مچ پای‌تان می‌رسد. شن‌های ریز و خیس ساحل آن چنان نرم هستند که اگر کفش‌های‌تان را دربیاورید و با احتیاط چند قدمی بردارید این شن‌های خنک زیر پاها سرمی‌خورند و آنها را نوازش می‌دهند. گرداگرد شما را آب فرا گرفته است و نسیم خنک دریا دست به دست این منظره می‌دهد تا رویای گام برداشتن روی آب را کامل کند.

به همت مردم و سازمان منطقه‌ی آزاد، انواع امکانات تفریحی در اطراف جزایر ناز فراهم شده است. برخی از این تفریحات هیجان انگیز شامل موارد زیر می شود. شما می توانید با تجربه این تفریحات در این جزیره به همراه خانواده خود ساعاتی عالی را بگذرانید.

  • شتر‌سواری و اسب سواری
  • پاراگلایدر
  • جت‌اسکی
  • قایق‌سواری
  • آفرودسواری
  • چتربازی و بادسواری
  • غواصی

جزایر ناز قشم

بهترین زمان بازدید

اگر برای سفر با تور قشم، قصدی به جز خرید دارید زمستان و اواخر پاییز می‌توانید از آب و هوای مطبوع لذت ببرید. نوروز هم اگرچه دمای هوا مناسب است اما مسافران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند، بنابراین در حد امکان سعی کنید تا نوروز را برای سفر انتخاب نکنید.

دسترسی به جزایر ناز

اگر به قشم سفر کردید می‌توانید از بلوار آزادگان شهر قشم به سمت جنوب بروید و در انتهای بلوار وارد جاده ساحلی (که به آن جاده دریا نیز گفته می‌شود) شوید. از سازه اسکله نفتی و ساحل طلایی که رد شوید پارکینگ ساحل ناز را خواهید دید. البته از شهر درگهان نیز می‌توانید خود را به جزایر ناز برسانید، به این ترتیب که از طریق روستای رمچاه به جاده دریا بروید یا از طریق روستاهای گیاهدان، رمکان و زیرانگ خود را به این جزایر برسانید. دره ستارگان، غارهای خربس و سکوی نفتی نیز در نزدیکی این جزایر قرار دارند که می‌توانید از آنها بازدید کنید.

جزایر ناز قشم

مقالات بیشتر