تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در سال‌های اخیر تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی به‌صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و برای همین به انتخاب اول بسیاری برای اقامت در طول سفر تبدیل شده است. همچنین اقامتگاه‌های بوم گردی با حال و هوای خاص خود، انتخاب خوبی برای گذراندن یک تعطیلات بدون دردسر و در آرامش است. جایی که فضای سنتی با امکانات مدرن تلفیق شده است تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد در سفر را برای شما رقم بزند.

اگر تابه‌حال تجربه رزرو اقامتگاه بوم گردی را ندارید و برای اولین بار دل به دریا زده‌اید تا برای چند روزی در آن ساکن شوید، جای درستی آمده‌اید. بهتر است قبل از هر کاری به چهار نکته مهم برای انتخاب بوم گردی مناسب که در ادامه آمده است، توجه کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

رزرو اقامتگاه بوم گردی

اول: امکانات و خدمات برای اقامتی با خیال آسوده

مهم‌ترین نکته‌ای که برای اقامت در هتل، اقامتگاه بوم گردی، سوئیت یا هر جایی در سفر باید در نظر داشته باشید، امکانات یک مکان است. امکانات بهتر مساوی است با تضمین اقامتی دل‌چسب‌تر و جذاب‌تر. مواردی که در خصوص امکانات و خدمات نباید از آن غافل شد عبارت‌اند از:

  • چک کردن دسترسی به اینترنت برای راحتی بیشتر

شاید خیلی‌ها یک اقامتگاه بوم گردی برای دوری از شلوغی کار و مشغله و دوری از زندگی شهری انتخاب کنند، اما نبود اینترنت می‌تواند آزاردهنده شود و انجام برخی امور را سخت کند. به‌خصوص وقتی نقل و انتقالات مالی، سفارش غذا، گرفتن تاکسی اینترنتی و انجام کارهای زیادی در گرو وجود آن است.

  • مسئله بهداشت برای دوری از بیماری در طول سفر

اغلب هتل‌ها دارای خدمات خانه‌داری و روم سرویس هستند، اما باید ببینید که اقامتگاه انتخابی شما هم این‌گونه خدماتی ارائه می‌دهد یا نه. از مسائل مهمی چون نوع سرویس بهداشتی، تمیز بودن ملحفه و حوله، تمیز بودن فضای داخلی هر واحد اقامتی اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که این موارد ارتباط مستقیم با سلامت شما دارد. اگر در این زمینه حساسیت زیادی به خرج می‌دهید بهتر است وسایل بهداشت و ملحفه را همراه خود ببرید، به‌ویژه اینکه در اقامتگاه‌های بوم گردی روستایی اغلب تخت وجود ندارد و باید از لحاف و تشک برای خواب استفاده کنید.

مسئله بهداشت برای دوری از بیماری در طول سفر

  • امکانات عمومی؛ تضمین رفاه بیشتر شما در طول اقامت

علاوه بر اینترنت و تمیزی محیط، باید به وجود یا نبود پارکینگ، مینی بار، سیستم تهویه مناسب، رستوران یا آشپزخانه برای سرو غذا، پذیرش پاسخگو  و مواردی ازاین‌دست اهمیت زیادی دارد. همچنین اگر در منطقه سردسیر یا گرمسیر قرار دارند، اهمیت سیستم گرمایش صدچندان می‌شود.

  • نرخ اقامت با توجه به خدمات

دلیل اینکه هزینه رزرو اتاق در اقامتگاه‌های بوم گردی کمتر از هتل است، به دلیل اشتراکی بودن برخی فضاها و امکانات کمتر نسبت به هتل است. البته این نکته به معنای کیفیت پایین خدمات نیست، طبیعی است که برای اقامتگاهی با خدمات بیشتر باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کنید.

دوم: موقعیت مکانی و دسترسی

شاید برای اقامت در دل جنگل یا در کنار ساحل نیازی نباشد که موقعیت اقامتگاه بوم‌ گردی را به جاهای دیدنی دیگر بررسی کنید، به‌خصوص اگر صرفاً برای استراحت و آرامش سفر می‌کنید. اما وقتی هدف گردشگری آن هم در دل یک شهر تاریخی چون اصفهان، یزد، شیراز یا تبریز باشد، موقعیت مکانی یک اقامتگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 اگر شماره تماس اقامتگاه را دارید با مسئول آنجا صحبت کنید و اطلاعات دقیق و موقعیت جغرافیای آنجا را جویا شوید. بعد از روی نقشه‌های آنلاین چک کنید که دسترسی به اماکن تاریخی، جاهای دیدنی، مراکز تجاری و جاذبه‌های گردشگری چگونه است. همچنین دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی را هم چک کنید، استفاده از این خدمات شهری به کاهش هزینه‌های سفر و رفت‌وآمد شما در سفر تا حد زیادی کمک می‌کند.

سوم: توجه به قوانین جاری در اقامتگاه برای سفری بدون دردسر

شاید برای یک سفر مجردی یا دو نفره قوانین حاکم بر یک اقامتگاه بوم گردی اهمیت زیادی نداشته باشد، اما برای سفرهای دوستانه و خانوادگی اوضاع فرق دارد. به‌طور مثال استعمال دخانیات و قلیان در اغلب اقامتگاه‌های بوم گردی ممنوع است. همچنین ممکن است هزینه اقامت کودکان به صورت نیم‌بها یا رایگان نباشد.

علاوه بر این موارد همراه داشتن حیوانات خانوادگی نیز اغلب ممنوع است و باید به قوانین تحویل اتاق‌ها و ساعت تخلیه آن‌ها هم توجه داشته باشید. فراموش نکنید که دقت به این قوانین از جمله نکات مهمی است که به اقامت بهتر شما کمک می‌کند.

توجه به قوانین جاری در اقامتگاه برای سفری بدون دردسر

چهارم: رزرو از جای درست، بدون دلهره و استرس 

راه‌های زیادی برای رزرو یک اقامتگاه بوم گردی وجود دارد، از روش سنتی چون رزرو تلفنی گرفته تا استفاده از سایت‌های مرجع برای این کار. توصیه می‌شود که از روش آنلاین برای این کار استفاده کنید چون:

  • موقعیت دقیق آن روی نقشه مشخص شده است.
  • عکس‌هایی جدید از زوایای مختلف و بنا و معماری اقامتگاه را خواهید دید.
  • فاصله اقامتگاه تا امکان مهم مشخص است.
  • می‌توانید لیستی از خدمات و قوانین را در این سایت‌ها مشاهده کنید.
  • بدون واسطه رزرو کنید و در دام کلاه‌بردارها نیفتید.

تمامی این اطلاعات به همراه امکان پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

به سفری دل‌چسب در محیطی سنتی آری بگویید

اقامتگاه‌های بوم گردی راهی نو برای سفری دل‌چسب است، حتی در دل محیط‌های شهری شلوغ هم خانه‌های سنتی با این عنوان احیا شده‌اند تا سفری خاطره‌انگیز برای گردشگران و مسافران رقم بزنند. اگر شما قصد اقامت در چنین مکانی را دارید، برگردید و مطالبی که گفته شد را بخوانید. فراموش نکنید هر یک از موارد در جای خود مهم هستند و توجه نداشتن به هر یک از آن‌ها ممکن است خللی در آسایش و تجربه اقامت شما در طول سفر رقم بزند.