سفر به مناطق مختلف ایران و دیدن جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعت آرام‌بخش آن، تجربه‌های لذت‌بخشی را برای گردشگران رقم می‌زند. مردم کشورمان علاقه بسیار زیادی به سفر کردن دارند و خوشبختانه ایران بسیار زیبایمان، مقاصد گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد. کشور ایران توانسته رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را از آن خود کند. در ادامه با برخی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری ایران آشنا می‌شویم.

راهنمایی سفر به محبوب‌ترین مقاصد ایران

محبوب‌ترین مقاصد سفر‌های داخلی

ایران کشوری چهار فصل است که در هر فصل جذابیت و ویژگی‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل در هر فصلی جایی در ایران برای سفر مناسب است. در ادامه با محبوب‌ترین مقاصد گردشگری داخلی آشنا می‌شوید.

  • سفر به جزیره کیش

جزایر مختلفی در خلیج‌فارس وجود دارد، اما بدون هیچ شکی، جزیره کیش یکی از جذاب‌ترین و زیباترین آن‌ها به حساب می‌آید. جزیره‌ کیش یک جزیره مرجانی است که با مساحتی کم یک مقصد عالی برای یک سفر لاکچری و تفریحی محسوب می‌شود. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی، کیش فرصت تجربه تفریحات زیادی را به شما می‌دهد. کیش در مقایسه با جزیره قشم جاذبه‌های تاریخی کمتری دارد، اما همانطور که گفتیم با رزرو هتل بین‌الملی کیش، فرصت تجربه تفریحات مهیج و یک سفر لاکچری را خواهید داشت.

  • سفر به جزیره قشم

جزیره  قشم نیز یکی از مقاصد گردشگری بسیار عالی در ایران است که با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار، یک مقصد جذاب برای یک سفر داخلی محسوب می‌شود. بعد از رفتن به جزیره قشم حتما از جنگل حرا، دره ستارگان، روستای زیبای طبل، تنگه چاه کوه، جزیره هنگام، ساحل دلفین و جزیره ناز دیدن کنید.

  • سفر به شهر مشهد

مشهد یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است و در سال هزاران گردشگر برای زیارت امام رضا (ع)، به آن سفر می‌کنند. البته این شهر بسیار زیبا، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیادی نیز در خود جای داده است و به همین دلیل، مقصد بسیار عالی برای یک سفر زیارتی و سیاحتی محسوب می‌شود. اگر ایام خاص یا تعطیلات در پیش باشد، با اقدام زودهنگام برای رزرو هتل مشهد ارزان، خیالتان از بابت محل اقامت راحت خواهد بود.

سفر به شهر مشهد

  • سفر به لرستان

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، حتما به لرستان سفر کنید. لرستان به استان آبشار‌ها معروف است و از آبشار بیشه و نوژیان گرفته تا آبشار گریت، جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری هستند که می‌توانید در این استان ببینید.

البته باید بدانید که استان لرستان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر در سال‌های ابتدای تمدن نیز به شمار می‌رود. بنابراین نه فقط جاذبه‌های طبیعی، بلکه جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بیشماری در انتظار شماست. غار کلماکره، قلعه فلک‌‌الافلاک، پل‌های تاریخی و غیره از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این استان بسیار زیبا به شمار می‌رود.

  • سفر به شیراز

شیراز شهری است که حافظ هرگز آن را ترک نکرد و تا اخر عمر در آن زندگی کرد. شهر شیراز در طول تاریخ شاعران و بزرگان زیادی را پرورانده است. با سفر به این شهر عطر بهار نارنج شیراز هرگز از خاطر شما نخواهد رفت.

  • سفر به شهر‌های شمال

برای مردم ایران کلمه شمال مانند یک رمز است. شمال برای ایرانیان، با جنگل، دریا، هوایی تمیز، مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز، غذاهای خوشمزه و بی‌شمار، شالیزار‌های برنج مفهوم دیگری دارد. شمال سرشار از زیبایی و سرسبزی است که نه تنها بین مردم ایران بلکه بین مردم جهان نیز زبانزد است. بهترین مناطق شمال شامل چالوس، نمک آبرود، متل‌قو، رامسر، رشت، بندر انزلی، ماسال، بندر ترکمن و … می‌شود.

علاوه بر مقاصدی که در بالا اشاره شد، شهرها و مناطق توریستی زیاد دیگری نیز در ایران وجود دارد که برخی همچون اصفهان، یزد و تبریز نیاز به معرفی نداشته و برخی دیگر شاید کمتر شناخته شده باشند.

فوت و فن رزرو هتل و خرید بلیط برای سفر داخلی

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که قبل از سفر باید انجام دهید، رزرو هتل و خرید بلیط است که در ادامه به نکات مرتبط با هر کدام اشاره خواهیم کرد.

فوت و فن رزرو هتل و خرید بلیط برای سفر داخلی

فوت‌ و فن رزرو هتل

تقریبا همه‌ ما هنگام سفر دغدغه پیدا کردن اقامتگاه مورد نظرمان را داریم. با رزرو آنلاین هتل مِستربلیط می‌توانید از چند روز قبل از سفر، هتل خود را رزرو کنید.

  • در روش آنلاین شما کافی است مقصد خود را وارد سایت کنید تا لیستی از همه‌ اقامتگاه‌های آن شهر به شما نشان داده شود. حال شما می‌توانید با استفاده از فیلتر، هتل‌ها را از سایر اقامتگاه‌ها مجزا کنید تا همه آن‌ها را در صفحه ببینید. این در صورتی است که برای رزرو هتل حضوری، برای مقایسه هتل‌ها باید به تک تک هتل‌ها مراجعه کنید که بسیار زمانبر خواهد بود.
  • پس از جستجو شما مشخصات کاملی از هر گزینه را در دسترس دارید؛ مواردی مانند عکس و امکانات و در نتیجه می‌توانید به طور کامل هتل یا اقامتگاه مورد نظر خود را بررسی و انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از مزایای رزرو آنلاین، دسترسی به موقعیت مکانی است. موقعیت مکانی عامل اصلی انتخاب یک هتل است زیرا که نزدیک بودن هتل به مراکز شهر و تفریحگاه‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود.
  • امکان مقایسه قیمت از مهم‌ترین مزیت این روش است. در واقع با امکان جستجو و مشاهده لیست، شما به قیمت هر هتل دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با توجه به امکانات موجود در هتل و نیازها و بودجه خودتان، هتل مناسب با شرایط خود را بیابید.
  • در نهایت اینکه روش آنلاین، ساده، سریع و بدون هیچ‌گونه محدودیت مکانی و زمانی انجام می‌شود. در نتیجه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان جستجو کرده و با مقایسه گزینه‌های متنوع رزرو را انجام دهید.

فوت‌ و فن‌های خرید خرید بلیط برای سفر داخلی

از مهمترین فوت‌‌وفن‌های خرید بلیط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با در نظر گرفتن پرمسافر یا کم‌مسافر بودن یک مقصد در یک زمان خاص، تاریخ سفر و زمان رزرو بلیط را تنظیم کنید.
  • قبل از خرید روند تغییرات نرخی بلیط‌ها را بررسی کنید.
  • اتفاقات خارج از روال معمول را بررسی کنید.
  • در سایت موردنظرتان بلیط چارتر را جستجو کنید.
  • در صورت نیاز با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

در این مقاله بهترین و محبوب‌ترین مناطق ایران برای مسافرت را نام بردیم. شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در مورد خرید بلیط برایتان ذکر کردیم، با رزرو هتل از چند روز قبل، یک سفر بسیار رویایی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. بدون شک به هر کدام از این شهر‌ها سفر کنید، سفری بسیار خاطره‌انگیز را در پیش خواهید داشت.