تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مجله گردشگری هم اقلیم :: بنابر اعلام معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، صنعت گردشگری در پی شیوع ویروس کرونا 3 هزار میلیارد تومان ضرر کرده است.به گفته وی این موضوع به اطلاع دولت نیز رسیده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا ولی تیموری روز شنبه در گفتگو با این خبرگزاری با اعلام این خبر گفت : تورهای نوروزی امسال صد درصد کاهش داشته و کنسل شده اند و اخباری که از سفر مردم می شنوید در واقع سفر گردشگری نیست.بسیاری از این افراد به خانه خود و یا اقوام در شهرهای دیگر رفته اند که از نظر ما این موارد گردشگر محسوب نمی شود.وی افزود : بر اساس بررسی های صورت گرفته صنعت گردشگری کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا در روزهای عید نوروز دست کم حدود سه هزار میلیارد تومان ضرر دیده و این میزان برای ماه های اسفند ، فروردین و اردیبهشت تمام افراد و بخش هایی است که به صنعت گردشگری مربوط می شوند.

اجاره روزانه خانه در تهران

صنعت گردشگری

ولی تیموری در ادامه در مورد کمک و تسهیلات دولت به صنعت گردشگری گفت : از اقدامات در این مورد می توان به ، به تعویق انداختن پرداخت قبوض آب و برق هتل ها و دیگر مراکز گردشگری اشاره کرد.

وی در مورد تسهیلات 100 هزار میلیارد تومانی دولت در روزهای کرونایی گفت : صنعت گردشگری و صنایع دستی نیز شامل تسهیلاتی می شود که بخشی از آن ها بلاعوض است و بخشی دیگر با سود صفر درصد در اختیار صاحبان صنایع دستی و گردشگری قرار می گیرد.

وی درباره تعیین زمانی برای مسافرت پس از گذشت از دوران کرونا و بازگشت به شرایط عادی زندگی گفت : ستاد ملی مبارزه با کروتا و دولت به شدت با این طرح موافق هستند تا نشاط و شادی به جامعه بازگردد اما مساله این است که تعیین زمان این تعطیلی فعلا مقدور نیست.چراکه هنوز مشخص نیست کشور چه زمانی به شرایط عادی بر می گردد.