تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تور مشهد و دیدنی های مختص این شهر

شهر مشهد به ‌عنوان یکی از پر مسافرترین شهرهای داخلی و با مساحت حدود ۳۲۸ کیلومتر مربع یکی از بهترین مقاصد تفریحی و البته قطب گردشگری مذهبی و زیارتی است که می‌توان آن را در رتبه‌ای بعد از تهران قرارداد که هر ساله از مسافران زیادی در قالب تور مشهد پذیرایی و مهمان نوازی میکند.

mashhad

اجاره روزانه خانه در تهران

آرامگاه علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) همچون نگینی درخشان در قلب این شهر می‌درخشد و باعث رونق صنعت گردشگری آن شده است و بسیاری از گردشگران کشورهای همسایه و شیعیانی که آرزوی زیارت بارگاه مطهر امام هشتم رادارند با قصد تبرک جستن و استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی راهی این شهر می‌شوند. زبان ‌اصلی مردم مشهد فارسی است که آن را با گویش شیرین مشهدی آمیخته‌اند بدین‌صورت بسیاری از واژه‌های کهن و ریشه‌دار زبان فارسی را می‌توان در آن یافت. بیشتر مردم مشهد مسلمان و شیعه دوازده‌امامی بوده و البته اقلیت سُنی که بیشتر مهاجران کُرد، بلوچ و افغان را شامل می‌شوند نیز در این خطه از سرزمینمان زندگی می‌کنند.

انواع فروشگاه‌های زعفران، زرشک، نبات، آجیل و خشکبار، چرم و صنعت فرش توانسته این شهر را از هر نظر آمده حضور توریست‌ها از سطح جهان نماید که در کنار صنعت گردشگری سهم بسزایی در درآمدزایی اهالی این شهر دارند. تور مشهد به دلیل تمایزهای فراوان امروزه مقصدی خاطره‌انگیز با شاخصه‌های ممتاز فراوان است که هر فردی را مشتاق به سفر و اقامتی خوش در حال و هوای معنوی این شهر می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی و مذهبی مشهد

در کنار حرم علی بن موسی‌الرضا که خود شامل آرامگاه امام رضا، جاهای دیدنی مشهد که در وبلاگ دیدنی های مشهد میتوانید آنها را مشاهده کنید: شاندیز، باغ گیاه شناسی، پارک های آبی مشهد، پارک کوهسنگی، پارک وکیل آباد. و برای نمونه مسجد گوهرشاد، دو کتابخانه، چهار مدرسه‌ی علوم دینی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، یک سالن غذاخوری و رواق‌های وسیع است. از سالیان گذشته موزه‌ی آستان قدس رضوی تأسیس‌شده که امروزه به یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های مذهبی مشهد تبدیل گشته است. این موزه جامعیت داشته به‌گونه‌ای که خود شامل چند موزه است و به دلیل اهمیتی که دارد هر سالانه میزبان بیش از ۲۷ میلیون نفر زائر داخلی و ۲ میلیون نفر زائر خارجی است که همگی به شوق زیارت و حظ بردن از این مکان مقدس راهی مشهد شده و بازدید از این موزه را نیز از دست نمی‌دهند.

mashhad2

از دیگر اماکن مذهبی مشهد و اطراف آن می‌توان به مسجد هفتادودو تن، مصلا طرق، مقبره شیخ بهایی، آرامگاه پیرپالاندوز، آرامگاه شیخ نخودکی، گنبد خشتی، گنبد سبز، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه امام‌زاده یحیی، آرامگاه خواجه اباصلت، آرامگاه خواجه مراد، آرامگاه شیخ نخودکی و گنبد هارونیه اشاره کرد.

سوغات مشهد که در تور میتوانید بخرید

محصولاتی مانند نبات، آجیل و خشکبار، بازار خریدوفروش سوغاتی را نیز در مشهد داغ و جذاب کرده است. بازار صنایع‌دستی آن نیز مانند محصولات چرمی، قالی‌بافی، زیورآلات ساخته‌شده از فیروزه و عقیق و دیگر سنگ‌های قیمتی، سفالگری، قلم‌زنی روی سنگ، شعربافی، پوستین‌دوزی و نمدمالی و… که از ساخته‌های دست هنرمندان خراسان بزرگ هستند، پرشمار و زیبا در بازارهای تلألؤ خاصی داشته و بسیاری را مشتاق به سفر و حضور در این بازارها می‌کنند. صنایع خوراکی و مواد غذایی، نساجی و پوشاک، صنایع وابسته به برق، الکترونیک، ساختمان، کالاهایی مانند قند، پتو، سیب قیسی، برگه زردآلو، ظروف آلومینیوم و رب گوجه‌فرنگی توانسته راه صادرات را نیز به کشورهای خارجی برای این شهر بازنمایند و نام مشهد را بیش‌ازپیش بلندآوازه کند.

صنایع گردشگری و هتل داری مشهد

جالب‌توجه است که در کنار صنایع خدماتی نظیر گردشگری و هتلداری که صنعت توریسم به‌ویژه گردشگری مذهبی را به اوج شکوفایی در این شهر رسانده‌اند، صنایع تولیدی و کارخانه‌ها، معادن و منابع زیر و روی زمینی، کشاورزی و دام‌پروری و تجارت و بازار نیز که مکمل صنعت گردشگری هستند در این شهر رونقی چشم‌نواز دارد. گردشگری در مشهد تنها به زیارت حرم مطهر امام هشتم خلاصه نمی‌شود و پارک‌های آبی متنوع، مراکز خرید گسترده و ییلاق‌های تفریحی و … بخش دیگری از جذابیت‌های این شهر هستند.

به ‌هرحال اگر قصد سفر به مشهد رادارید در مورد اقامت خود نگران نباشید زیرا صنعت هتلداری مشهد رونق بالایی داشته و هرساله شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بوده و بخش مهمی از اقتصاد مشهد را به خود اختصاص داده است. میتوانید لیست بهترین هتل های مشهد را در سایت فارا گشت ببینید

https://faragasht.com/hotels-in-mashhad/

در این هتل های مشهد انواع و اقسام خدمات را دریافت خواهید کرد. هتل آپارتمان تا هتل پنج ستاره.

به علت وجود انواع مختلف صنایع کشاورزی توانسته از پس این‌همه مهمان برآمده و از همگی آن‌ها پذیرایی شایانی را به عمل آورد.

محصولاتی نظیر، غلات، چغندرقند، تولیدات جالیزی (مانند خربزه معروف مشهدی) و میوه‌های باغی مانند سیب، گلابی، هلو، گوجه‌فرنگی، گیلاس و… آن‌هم با تنوع شگفت‌انگیز و در طرح، رنگ و طعم‌های متفاوت تمامی مسافران را از خان پربرکت امام هشتم بهره‌مند می‌نماید به‌گونه‌ای که هیچ زائر و مجاوری از کمبود مواد غذایی و امکانات رفاهی و تفریحی گله‌مندی ندارد.

بهترین زمان سفر به مشهد با تور مسافرتی

مشهد آب و هوایی کاملاً خاص و البته متغیر دارد و دلیل آن وجود تداخل جبهه‌های مختلف آب‌وهوایی است که باعث شده نتوان یک جو مشخص را برای ماه‌های آن ترسیم نمود و گاه در یک روز ممکن است چهار هوای مختلف را شاهد باشیم و این موضوع که برای مشهدی‌ها عادی است باعث شده آن‌ها همیشه مجهز به دل طبیعت زده و احتمال هر هوایی را بدهند.

ولی به ‌طورکلی برای اینکه با تور سفر کنید خوب است که بدانید مشهد دارای آب و هوایی متمایل به سرد و مرطوب در زمستان و تا حدود 5 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و گرم و خشک در تابستان و تا حدود ۴۳ درجه‌ی سانتی‌گراد بالای صفر می‌باشد. مشهد در اکثر ایام سال به‌ویژه تابستان‌ها و ایام نورز و عید شلوغ و پر از مسافر است، اما افرادی که کمی زیرک هستند و البته مشغله‌های کاری، درس و دانشگاه فرزندانشان برای آن‌ها محدودیت ایجاد نمی‌کند ماههای خلوت تر را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنند. قیمت ارزان و مناسب بلیط های مشهد برای هواپیما و قطار و هتل های تمیز و با کیفیت مشهد را باید با مجری اصلی تور مشهد رزرو کنید بنابراین پیشنهاد میکنم که برای تور مشهد (https://faragasht.com) به سایت فارا گشت مراجعه کنید تا همانند سایر مسافران مشهد هوایی و زمینی  ارزان و راحت مسافرت بروید. از تهران یا شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، قشم و کیش براحتی میتوانید به مشهد تور بروید و از خدمات صبحانه و نهار و شام رایگان نیز استفاده کنید. و هم از آب و هوایی معتدل شهر استفاده کنید و مسافرتی بیاد ماندنی تر داشته باشید.

سفر در مشهد هر لحظه‌اش پر است از حس ناب، خصوصاً اگر قبل از سفر تمام مقدمات و مسائل رفاهی را برای خود و همراهانتان در نظر گرفته باشید و با برنامه‌ریزی کامل و دریافت مشاوره از افراد زبده و متخصص که سالیان زیادی است در ارائه این خدمات بعنوان آژانس مسافرتی مجری مستقیم مشغول به خدمت رسانی به مسافران هستند، راهی این سفر سراسر لذت شوید. از خدمات کامل تورها نیز استفاده کنید که از نظر هزینه بسیار بصرفه و ارزان شده است.

منبع: faragasht.com

اطلاعات تماس :

تلفن: 02188909296

ایمیل: info@faragasht.com

آدرس: تهران، میدان ولی عصر، ابتدای کریمخان، ساختمان کیمیا