تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

رکورد جدید طولانی ترین پرواز مسافربری جهان بر اثر کرونا

یکی از صنایعی که در اثر کرونا آسیب شدیدی دید صنعت هوایی بود که در چند ماه گذشته آسیب بسیار زیادی به آن وارد شد.اما همین موضوع شیوع ویروس کرونا باعث شد خبر جالبی از ثبت رکورد جدید طولانی ترین پرواز مسافربری جهان در اثر ممنوعیت های تاثیر گرفته از ویروس کرونا منتشر شود.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا از جزئیات این خبر مطلع شوید.

در ماه های اخیر شروع ویروس کووید 19 در سراسر جهان باعث شد تا ممنوعیت های سفر بسیار زیاد شود و اغلب شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را کنسل و زمین گیر شوند.یکی از اتفاقاتی که در پی شیوع این ویروس شاهد آن بودیم بلاتکلیفی مسافرین در فرودگاه های سراسر دنیا بود.

اجاره روزانه خانه در تهران

هواپیمای تاهیتی

اما این موضوع باعث شد رکورد جالب جدیدی در جهان به ثبت برسد.شرکت هواپیمایی ایر تاهیتی نوی Air Tahiti Nui که به کشور فرانسه تعلق دارد در تاریخ 14 مارس توانست طولانی ترین پرواز مسافربری از لحاظ فاصله را با طی 9765 مایل معادل 15715 کیلومتر به نام خود ثبت کند.این پرواز از پاپپته در تاهیتی ، پایتخت پلی نزی فرانسه به مقصد فرودگاه شارل دوگل پاریس انجام شد.

انجام این پرواز به دلیل اعمال محدودیت های سفر توسط ایالات متحده آمریکا به دلیل ویروس کرونا صورت گرفت.در روزهای عادی این مسیر پروازی شامل یک توقف برنامه ریزی شده در فرودگاه لس آنجلس می شد.اما زمانی که این پرواز در این شهر توقف می کرد افراد از هواپیما پیاده شده و قبل از سوار شدن دوباره در هواپیما تمام فرایند کنونی بهداشتی اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا انجام می شد.به همین دلیل ایالات متحده آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور به این پرواز اجازه توقف در این کشور را نداد.


قبل از سفر بخوانید : استعلام ممنوع الخروجی


این هواپیما به جای توقف در شهر لس آنجلس به پرواز خود ادامه داد و در ساعت 6:30 صبح به وقت محلی در پاریس فرود آمد.ساعت حرکت این پرواز از فرودگاه پاپته 3:00 صبح به وقت محلی بود.این هواپیما 16 ساعت در هوا بود که طولانی ترین پرواز تجاری جهان از لحاظ مسافت طی شده محسوب می شود.

قبل از این مورد رکورد بیشترین مسافت طی شده در پرواز هوایی به شرکت هواپیمایی سنگاپور با مسافت 9534 مایل معادل 15344 کیلومتر تعلق داشت.

طولانی ترین پرواز