تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی از جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود  معماری قدیم و جدید، ستون‌های افراشته و کاشی‌های لاجوردی،چشم هر ببینده را خیره میکند.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با آرامگاه سعدیه در شیراز بیشتر آشنا شوید.

سعدی شیرازی کیست؟

مشرف الدین مصلح شیرازی ملقب به سعدی شیرازی، شاعر و نویسنده ایرانی که در قرن هفتم هجری قمری می زسته است.وی در شیراز چشم به جهان گشود که و در خانواد که همگی ان از علما دینی بوده اند:

اجاره روزانه خانه در تهران

آرامگاه سعدی

در کودکی پدر خود را از دست داد.در در نوجوانی به دانش علاقه نشان داد  در اوضاع نابسامان ایران در پایان دوره سلطان محمد خوارزمنشاه موجب شد سعدی شیراز را ترک کنند.تاریخ تولد سعدی سال ۵۸۵ هجری قمری سال وفات سعدی ۶۹۱ هجری قمری ذکر کرده‌اند.در سفرخود نیز سختی بسیار کشید.

آرامگاه سعدی

معرفی ارامگاه

در این مکان در زمان حیات محل زندگی سعدی بود،وقتی فوت کردن آرامگاه وی شد.

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدیه کجاست؟

آرامگاه سعدی در انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا واقع شده است.

آرامگاه سعدی

 دسترسی به آرامگاه سعدیه

اتوبوس‌های پایانه شهید دستغیب-بلوار نارنجستان و بلوار نارنجستان-پایانه نمازی ایستگاه به نام سعدیه در همین نزدیکی دارد که تا مقصد کمی پیاده رویی دارد ایستگاه مترو ولیعصر تا سعدیه فاصله چند کیلومتری دارد.

آرامگاه سعدی

روز سعدی

از سال ۱۳۸۱ روز اول اردیبهشت ماه را روز سعدی اعلام کرد.

آرامگاه سعدی

تاریخچه آرامگاه سعدیه 

در قرن هفتم توسط خواجه شمس الدین  صاحب‌دیوانی وزیر معروف آباقاخان،آرامگاه برای سعدی ساخته شد. سال ۱۱۸۷ هجری قمری به دستور کریم خان زند، عمارتی از گچ و آجر بر فراز مزار شیخ بنا شد که شامل دو طبقه بود.

آرامگاه سعدی

معماری آرامگاه سعدیه

سنگ قبردر مرکز عمارت هشت ضلعی که سقف آن با کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ تزیین شده‌ است قرار دارد. در هفت ضلع هفت کتیه قراردارد.که قسمت‌هایی از گلستان و بوستان، قصاید، بدایع و طیبات شیخ به خط «ابراهیم بوذری» نوشته شده‌ است.

آرامگاه سعدی

حوض ماهی، از سنگ مرمر ساخته شده و آب در آن‌ها جریان دارد. این آب نشات گرفته از قناتی بسیار مقدس برای مردم بود.

کاشی های داخل حوض به سبک سلجوقی است.که در سال ۱۳۷۲ توسط استاد «تیرانداز» طراحی و توسط میراث فرهنگی اجرا شد.در بالا  حوض ماهی یک نورگیر هشت ضلعی و دو نورگیر چهار ضلعی قرار دارد.

آرامگاه سعدی

ساعات بازدید و بلیط 

ساعات بازدید از ۸ صبح تا ۷:۳۰ عصر است. بهای بلیط برای گردشگران داخلی5 هزارتومان و برای گردشگران خارجی ۵۰ هزار تومان است.

آرامگاه سعدی

نقشه