تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تایلند یکی از کشورهایی است که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، تاریخ و فرهنگ زیبا و همچنین مردمانی مهمان‌پذیر بسیار برای توریست‌ها شهرت دارد و یکی از مقاصد گردشگردی پرطرفدار است. کشور تایلند به لحاظ داشتن بناهای تاریخی و باستانی فراوان، دارای قدمتی دیرینه است که افسانه‌های شنیدنی آن برای بسیاری از توریست‌ها دارای جذابیت است. همچنین این کشور با داشتن جنگل‌های استوایی سبز و طبیعتی خوش آب و هوا، شهرتی همگانی دارد. ما در ادامه این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم ، جاهای دیدنی تایلند را به شما معرفی می‌کنیم تا اطلاعات گردشگری شما تقویت شود.

آشنایی با کشور تایلند

کشور تایلند از دو کلمه لاتین Land  و  Thiتشکیل شده است که به معنای سرزمین پریان است. این کشور با نام پادشاهی تایلند معرفی می‌شود و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در شبه ‌جزیره هند و چین قرار گرفته است.

اجاره روزانه خانه در تهران

پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک است که مردمان آن به زبان تایلندی صحبت می‌کنند اما در قسمت‌هایی از این شهر به علت تردد بالای توریست‌ها زبان انگلیسی نیز رایج شده است. مذهب رایج این کشور بودایی است و به جهت اهمیت مذهب در کشور تایلند، معابد زیبای فراوانی در این شهر ساخته شده است.

جاهای دیدنی تایلند

تنوع آب و هوایی، وجود فرهنگ‌ها و سنت‌های محلی متعدد و زیبا در تاریخ این کشور سبب ایجاد مکان‌های دیدنی بسیاری شده است. کشور تایلند دارای تاریخی بسیار غنی و حکومت مجلل پادشاهی بوده و همین باعث ایجاد مکان‌های تاریخی باشکوهی شده است. از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آبشار تی لا سو

آبشار تی لاسو با داشتن ارتفاعی بیش از ۳۰۰ متر، لقب بزرگ‌ترین و بلندترین آبشار را در کشور تایلند کسب کرده است. این آبشار در شهر تاک و در بخشی از پناهگاه حیوانات اوم پانگ قرار گرفته است. توریست‌هایی که علاقه به قایق‌سواری و پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی و سبز دارند بسیار به این منطقه می‌آیند. این آبشار به علت زیبایی فراوان و قرارگرفتن در طبیعتی بکر و ناب در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم به شمار می‌آید.

آبشار تی لا سو تایلند

دریاچه مصنوعی چیو لان از جاهای دیدنی تایلند

دریاچه مصنوعی چیو لان در پارک ملی کائو سوک واقع شده است. به لحاظ جغرافیایی این دریاچه در مساحتی بیش از صدوپنجاه کیلومتر، بین دریای آندامان و خلیج تایلند ایجاد شده است. علت محبوبیت این دریاچه به این سبب است که پارک کائو سوک دارای تنوع زیستی بالا است و در این پارک گونه‌های مختلف جانوری به صورت محافظت شده زندگی می‌کنند. همچنین تعداد بسیاری از بومیان تایلندی در اطراف این دریاچه با قرار دادن کایاک و یا فروختن غذاهای محلی درامدزایی می‌کنند. پیاده‌روی، کایاک سواری و دیدن گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی که در اطراف این دریاچه وجود دارد هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه می‌آورد. دریاچه مصنوعی چیو لان یکی از جاهای دیدنی تایلند است که شما می‌توانید فیل‌ها، ببرها، خرس‌ها، گرازهای وحشی، گوزن‌ها، میمون ماکاک و تعداد بالایی از گونه‌های پرندگان نایاب را در اطراف این دریاچه مشاهده کنید.

دریاچه مصنوعی چیو لان تایلند

جزیره بون

جزیره کوه بون در شهر پنگ نگا قرار دارد. این جزیره بخشی از جزایر سیمیلان که در قسمت غربی اقیانوس آندامان قرار گرفته است را تشکیل می‌دهد. جزیره بون برای بسیاری از بومیان تایلندی مهم است زیرا افراد زیادی درآمد روزانه خود را از صید ماهی و فروش آن به توریست‌ها به دست می‌آورند. شما با قایقرانی در سواحل جزیره بون می‌توانید انواع مختلفی از گونه‌های جانوری دریایی را مشاهده کنید. گونه‌هایی از جمله سفره‌ ماهی، خرچنگ‌ها، مارماهی، میگو، کوسه، دال ماهی و….در این ساحل وجود دارد و بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند.

جزیره بون تایلند

کوه فو چی فا

کوه فو چی فا یکی از کوه‌های مقدس برای تایلندی‌ها است. در افسانه‌های قدیمی از این کوه بسیار یاد شده و دارای اهمیت فراوانی برای تایلندی‌ها است. این کوه در یکی از روستاهای قبیله‌ای تایلند و در امتداد مرز لائوس قرار گرفته و شما برای رفتن به نوک قله این کوه باید مسافتی بیش از هفتصد متر را طی کنید. بسیاری از مردم محلی آن‌جا با قرار دادن وسیله‌های حمل و نقل شخصی به شما برای صعود کمک کرده و از این راه درآمدزایی می‌کنند. از دلایلی که منطقه کوه فو چی فا را برای بسیاری از توریست‌ها به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند معرفی کرده است می‌توان به طبیعت زیبای این ناحیه، چشم‌انداز زیبا به سمت رودخانه مکونگ و وجود بازارهای محلی در روستای این منطقه اشاره کرد. در این روستا انوع مهمانخانه‌های کوچک، رستوران‌های محلی و بازار سنتی برای فروش لوازم تزیینی وجود دارد.

کوه فو چی فا تایلند

یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند و دریاچه زمرد سبز

دریاچه زمرد سبز به دریاچه طلایی شهرت دارد و در خلیج مایا قرار گرفته است. این دریاچه به علت داشتن صخره‌های سنگی رنگی و آبی زلال به رنگ زمرد، بسیار شهرت پیدا کرده است. آب این دریاچه از طریق کانال‌های زیرزمینی به دریا متصل است و همین سبب شده است که آب این دریاچه همیشه صاف و زلال بماند. در کنار این دریاچه، غارهای سنگی زیبایی در دل جنگل وجود دارد که برای بسیاری از توریست‌ها دارای جذابیت است. همچنین افراد محلی در این ناحیه با فروش صنایع دستی و درست کردن غذاهای پرطرفداری مانند ماهی تند، کسب درآمد می‌کنند. دریای زمرد سبز توسط حراست محیط زیست تایلند به سبب وجود گونه‌های گیاهی کمیاب، به طور ویژه محافظت می‌شود.

دریاچه زمرد سبز تایلند

پل سو تونگ پائه

پل سو تونگ پائه در استان مائه هونگ سون واقع شده و یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند است. این پل در منطقه‌ای کوهستانی و بین شمال کشور تایلند و مرز میانمار قرار گرفته است. قدمت این پل به گذشته‌های دور باز می‌گردد و بومیان تایلند از این پل برای رفت وآمد به شالیزارها و زمین‌های خود استفاده می‌کنند. پل سو تونگ پائه به جهت اینکه از وسط شالیزارهای سرسبز عبور کرده، منظره‌ای بسیار زیبا را به همراه عطر خوش برنج برای توریست‌ها و گردشگران رقم زده است. در دو سر این پل، روستاهای کوچک محلی واقع شده است که شما برای استراحت و خوردن غذا می‌توانید از امکانات محلی و بومی آن استفاده کنید.

غار تام لوت

غار تام لوت به لحاظ باستان‌شناسی دارای قدمتی تاریخی و دارای قنات‌های طبیعی بسیاری است. به لحاظ جغرافیایی این غار در شمال تایلند و در دل جنگلی زیبا ایجاد شده است و بنابر افسانه‌های محلی متعلق به قبیله‌ای به نام لاوا است. گردشگران می‌توانند برای رسیدن به این غار هم از راه جنگلی و هم با کمک قایق‌های چوبی از رودخانه نام‌ لانگ عبور کنند. این غار نیز مانند بعضی از جاهای دیدنی تایلند با داستان‌های خرافاتی پیوند خورده است و بومیان از وجود شبح در این غار خبر می‌دهند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این غار می‌توان به قنات‌هایی از جنس استالاکتیت و استالاگمیت اشاره کرد که باعث ایجاد تصویر و سایه‌های کریستالی در این غار شده‌اند.

ساحل آئو کائو کوای از جاهای دیدنی تایلند

ساحل آئو کائو کوای که به خلیج بوفالو معروف است در کنار دریای آندامان قرار دارد. این ساحل در شرق جزیره تایلند به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در تایلند شناخته می‌شود. علت محبوبیت این جزیره به سبب محیط آرام و دلنشینی است که برای توریست‌ها فراهم کرده است. این ساحل با داشتن هتل‌های زیبای چوبی و رستوران‌های محلی تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما خلق می‌کند. علاوه بر این اگر شما در شب‌ها علاقه بسیاری به دیدن ستاره‌های دنباله‌دار و عکاسی از آن‌ها دارید، اقامت در این ساحل را ازدست ندهید.

صخره‌ های سام فان بوک

صخره‌های سام فان بوک همانند صخره‌های روستای وردیج در اطراف تهران هستند. این صخره‌ها، حفره‌های بسیاری دارند که در طی زمان و بر اثر فرسایش، از زیر آب به وجود آمده‌اند. درباره چگونگی ایجاد این صخره‌ها خرافات بسیاری در این منطقه به وجود آمده است و بعضی علت ایجاد این چاله‌ها را خشم خدای آب می‌دانند. برای تماشای این صخره و حفره‌های آن بهتر است که بین ماه‌های دسامبر و ژوئن به این ناحیه سفر کنید. صخره‌های سام فان بوک یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند است که فضای موجود در این دره برای توریست‌هایی که عاشق عکاسی از طلوع و غروب خورشید هستند بسیار مناسب است.

کوه خائو نگون ناک

کوه خائو نگون ناک در کنار آبشارهای زیبا و جنگل‌های سرسبز در شمال استان کرابی قرار دارد. قله این کوه بیش از پانصد متر ارتفاع دارد و همین سبب شده است که چشم‌انداز این قله، برای بسیاری از توریست‌ها دارای جذابیت باشد. شما از نوک این قله می‌توانید زمین‌های کشاورزی، دریاچه و دیگر طبیعت ناب استان کرابی و استان‌های اطراف را مشاهده کنید. برای صعود به نوک این قله می‌توانید هم با پیاده‌روی از تپه هانگ ناک و هم با ماشین به مقصد خود برسید و تجربه بودن در محیطی آرام و دلنشین را کسب کنید.

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند

اماکن زیبا و جاذبه‌های گردشگری تایلند فقط در جنگل‌ها و در محیط روستایی قرار نگرفته‌اند بلکه شهر بانکوک نیز دارای جاذبه‌های گردشگری شیک ومدرنی است.  هتل میلینیوم هیلتون بانکوک یکی از هتل‌های معروف این شهر است که به دلیل داشتن امکانات رفاهی بسیار شیک و چشم‌انداز خیره کننده، در فهرست یکی از جاهای دیدنی تایلند قرار گرفته است. شما از پشت بام این برج می‌توانید به راحتی رودخانه زیبای چائو پرایا را به همراه قایق‌سواران مشاهده کنید. این هتل دارای امکاناتی مانند اتاق ماساژ، سالن ورزشی، استخر، باشگاه گلف، کافی‌شاپ و رستوران‌های بی‌نظیر است.

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک

پارک طبیعت فیل

پارک طبیعت فیل در شهر چیانگ مای قرار دارد. همانطور که از اسم این تفرجگاه می‌توان متوجه شد این پارک، مرکز زندگی چندین فیل تایلندی است که به همت سازمان حمایت از حیوانات به آن‌جا منتقل شده‌اند. به علت استقبال توریست‌ها از این منطقه شعبه‌های تحت حمایت این پارک در جزیره پوکت و کوه ساموئی ایجاد شده است. این پارک‌ها به منظور مقابله با قاچاقچی‌ها و شکارچیانی که با شکار فیل‌ها درآمدزایی می‌کردند مقابله کرد و به محلی امن برای رشد و زندگی فیل‌ها تبدیل شد. یکی ازعللی که باعث شده است گردشگران از این پارک دیدن کنند این است که می‌توانند در محیطی حفاظت شده با فیل‌ها ارتباط داشته باشند و نحوه حمام کردن و غذا خوردن آن‌ها را مشاهده کنند.

پارک طبیعت فیل تایلند

کاخ بزرگ و معبد پراکائو

کاخ بزرگ و معبد پراکائو در کنار رودخانه چائو پرایا قرار دارد. این کاخ دارای قدمت تاریخی  و مذهبی بسیاری است و برای تایلندی‌ها نماد محافظت و قدرت در تایلند به شمارمی‌آید. این کاخ و معبد پراکائو یکی از جاهای دیدنی تایلند است که بخشی از مهم‌ترین ساختمان گرند پالاس نیز بوده و به معنای بودای زمردین است.

در این کاخ دیوارها با سنگ‌ها و جواهرات تایلندی تزیین شده‌اند و تندیس‌های بودایی فراوانی در داخل کاخ قرار گرفته است. یکی از دلایل جذابیت این معبد به خاطر الزام به پوشیدن لباس‌هایی رنگارنگ برای ورود است. مردها‌ هنگام ورود به این معبد باید شلوارهایی بلند، لباس‌هایی آستین بلند و کفش مخصوص بپوشند و زن‌ها نیز دامن‌هایی بلند باید به تن داشته باشند. در محوطه این معبد، محلیان لباس مناسب برای ورود را با قیمتی مناسب به توریست‌ها اجاره می‌دهند.

معبد فو

معبد فو یکی از نمادهای کشور تایلند است و بخاطر وجود تندیس بودای بزرگ که با دارا بودن طولی به اندازه ۴۶ متر و ارتفاع ۱۵ متر، دارای شهرت فراوانی است. در کنار این معبد راهبه‌ها کلاس‌های مذهبی برگزار می‌کنند و بومیان هدیه‌های رنگارنگ خود را کنار معبد و یا داخل تالار اصلی آن قرار می‌دهند.

معبد فو تایلند

پارک تاریخی آیوتایا از جاهای دیدنی تایلند

پارک تاریخی آیوتا یکی از پارک‌هایی است که به لحاظ تاریخی، قدمت بسیاری دارد. بیشترین قسمت‌های موجود در این شهر طی حملاتی در گذشته سوخته شده و امروزه اندکی از آن باقی مانده است. با این‌حال ارزش تاریخی این شهر و وجود موزه‌هایی که در اطراف این پارک قرار گرفته است تاریخچه قدیمی این مکان سوخته را تکمیل می‌کنند. پارک تاریخی آیوتایا به سبب داشتن ارزش تاریخی بالا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جزیره ریلی

یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند جزیره ریلی است. جزیره ریلی یکی از کهن‌ترین جزیره‌های تایلند است که توسط بربرها و هیپی‌ها کشف شد. این جزیره به علت داشتن سنگ‌های آهکی و مناظر زیبا، امروزه یکی از مقاصد توریست‌ها است. از دلایل جذابیت این جزیره می‌توان به ماسه‌های نرم و ساحل زیبا، منظره زیبای خورشید هنگام طلوع و غروب خورشید و رستوران‌های محلی ساحلی اشاره کرد.

جزیره ریلی تایلند

استادیوم بوکس نیو لومپینی

برای توریست‌هایی که علاقه بسیاری به ورزش بوکس دارند استادیوم بوکس نیو لومپینی یکی از قطب‌های گردشگری در تایلند به شمار می‌آید. این استادیوم یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های موجود در تایلند است که مسابقات موی تای در آن و در روزهای پنجشنبه، جمعه و یکشنبه برگزار می‌شود.

از جاهای دیدنی تایلند و بازارهای شناور بانکوک

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر بانکوک، وجود بازارهای شناور است. بانکوک دارای چندین بازار شناور به اسم‌های بازار شناور دامنوئن سادواک، بازار شناور بانگ‌ خو ویانگ، بازار شناور بانگ نام پئونگ، بازار شناور آمفاوا بازار، شناور کلانگ لات مایوم و بازار شناور تالینگ چان است. جاهای دیدنی تایلند شامل بازارچه‌های فراوانی است اما علت وجود این بازارهای شناور، مناسب بودن قیمت اجناس نسبت به سایر بازارچه‌ها است. بیشتر این بازارها در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند و فروشندگان با قایق‌های کوچک رنگی خود در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به رودخانه‌ها می‌آیند. در هنگام خرید از این بازارچه‌های شناور دقت داشته باشید که این اجناس اصل نیستند و بیشتر تقلبی یا فیک هستند.

بازارهای شناور بانکوک

معبد آرون

یکی دیگر از معبدهایی که دارای قدمت تاریخی بسیاری است و برای تایلندی‌ها بسیار مقدس است معبد آرون نام دارد. معبد آرون که به معنای سپیده دم است در  محله وات چانگ و غرب رودخانه چائو پرایا قرار دارد. شما با بالا رفتن از پله‌های زیاد این معبد می‌توانید مجسمه طلایی بزرگ بودا و رودخانه چائو پرایا را واضح ببینید.

معبد آرون تایلند

بازار آخر هفته چاتوچاک

بازار آخر هفته چاتوچاک یکی از بزرگ‌ترین بازارها در آسیای جنوبی و از جاهای دیدنی تایلند در شهر بانکوک است. شما می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید در این بازار پیدا کنید. از کالاهای رایج در این بازارچه می‌توان به عتیقه‌ها، کتاب، لباس، لوازم آرایشی و لوازم خانگی اشاره کرد. این اجناس در قیمت‌هایی نسبتا ارزان فروخته می‌شوند و همین سبب شده است که ازدحام و شلوغی در این منطقه گاهی برایتان آزاردهنده باشد.

 پارک ملی خائو یای

پارک ملی خائو یای در نزدیکی شهر بانکوک قرار دارد و یکی از دلایل عمده شهرت این پارک به جهت داشتن حیات وحش بسیار زیبا است. بعضی از توریست‌ها از این پارک به عنوان آمازون آسیای شرقی یاد می‌کنند و همین بکر بودن طبیعت باعث شده است که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. این پارک دارای چند آبشار کوچک است و سنگ‌های رنگی این پارک بر جذابیت آن افزوده است.

 پارک ملی خائو یای

آبشار اراوان از جاهای دیدنی تایلند

آبشار اراوان در شهر کانچانابوی قرار دارد. این آبشار تنها آبشار هفت طبقه در تایلند است که در پارک ملی اراوان قرار گرفته است. یکی از تفریحات گردشگران در این منطقه بالا رفتن از آبشار و غواصی است. این آبشار در دل کوه قرار گرفته است و در فصل‌های تابستان و بهار توریست‌های بسیاری به این ناحیه می‌روند. علاوه بر این در شهر کانچانابوی موزه‌های زیادی وجود دارد که به شما اطلاعات بسیاری درباره تاریخچه این منطقه و بومیان آن می‌دهد.

رودخانه چائو پرایا

از دیگر جاهای دیدنی تایلند می‌توان به رودخانه چائو پرایا اشاره کرد. رودخانه چائو پرایا نام یکی از پادشاهان قدیمی تایلند بوده و علاوه بر اینکه یکی از کانون‌های تفریحی است در اقتصاد تایلند نیز یکی از قطب‌های مهم حمل و ونقل آبی به شمار می‌آید. این رودخانه در شهر بانکوک قرار دارد و در شب‌ها با چراغ‌ها و کشتی‌هایی که در آن وجود دارد منظره‌ای رمانتیک را برای گردشگران فراهم می‌کند. در کنار این رودخانه اقامتگاه‌های کوچکی وجود دارد که شما می‌توانید برای استراحت به آن‌جا بروید. علاوه بر موارد گفته شده این رودخانه از اطراف با منظره‌ای بکر از جنگل‌های بانکوک پوشیده شده است.

معبد سفید

معبد سفید یکی دیگر از معبدهای مهم در کشور تایلند است که در شهر شمالی چیانگ رای قرار گرفته است. این معبد تماما به رنگ سفید است و هنرمندی به اسم چالمرمچای کوسیتپیپات آن را ساخته است. در این معبد علاوه بر برگزاری مراسم‌های مذهبی از جمله دعا برای بودا، مراسم‌های ازدواج و کلاس‌های گروهی مدیتیشن نیز برگزار می‌شود. در داخل این معبد طراحی‌ها و نقش‌های حکاکی شده بر روی دیوار برای بسیاری از عکاسان مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین در اطراف این معبد راهبه‌های بودایی برای شما فال می‌گیرند و طالع‌بینی می‌کنند.

معبد سفید تایلند

خیابان خائوسان یکی از جاهای دیدنی تایلند

از دیگر جاهای دیدنی تایلند می‌توان به خیابان خائوسان نیز اشاره کرد. هیابان خائوسان یکی از خیابان‌های قدیمی در کشور تایلند و در شهر بانکوک بوده و معنای آن، برنج آسیاب شده است. به لحاظ موقعیت منطقه‌ای، خیابان خائوسان در  منطقه‌ای به نام بانگلامفو قرار گرفته است و با قصر بزرگ و  معبد وات پرا کائو حدودا یک کیلومتر فاصله دارد. این خیابان تعداد زیادی از مشاغل محلی را با فرهنگ‌های مختلف در خود جای داده است و با اینکه نسبت به بقیه خیابان‌های بانکوک کوچک‌تر است و تنها چهارصد متر طول دارد اما یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های بانکوک است. اگر به دنبال امتحان کردن مزه‌های تند تایلندی را دارید و به دنبال ادویه‌های تایلندی می‌گردید رفتن به این خیابان را فراموش نکنید.

بازار واکینگ استریت یکشنبه‌ ها

بازار واکینگ استریت یکی از بازارچه‌های معروف در شهر چیانگ ‌مای است. از آن‌جایی که خرید سوغاتی برای تمام گردشگران و توریست‌ها مهم است شما می‌توانید در بازار واکینگ استریت که در روزهای یکشنبه است دیدن کرده و سوغاتی‌های خود را خریداری کنید. قیمت اجناس در این بازارچه محلی نسبت به شهر بانکوک و دیگر شهرها ارزان‌تر است. از صنایع دستی معروف این شهر می‌توان به شال‌های ابریشمی، مجسمه‌های دکوری، سس‌ها و ادویه‌های تایلندی و جواهرات اشاره کرد. شما می‌توانید در لیست گردشگری خود به بانکوک از بازار واکینگ استریت به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند نام ببرید.

جزیره پوکت

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی تایلند جزیره پوکت است. این مکان یکی از لوکس‌ترین جزیره‌های تایلند است و در آن شما می‌توانید علاوه بر تماشای مناظر زیبا از انواع خدمات تفریحی استفاده کنید. به علت اینکه این مکان دارای مناظر و جاهای دیدنی بسیاری است حتما قبل از ورود به شهر نقشه‌ای همراه داشته باشید. از مکان‌هایی که در این جزیره برای تفرج وجود دارند می‌توان به تفرجگاه‌های ساحلی پوکت مانند ساحل کامالا، کارون و کاتا اشاره کرد. علاوه بر  این خانه‌ی وارونه‌ی بان تیلانکا، مجسمه‌ی بودای بزرگ و موزه‌ی تریکای در این شهر قرار دارد. همچنین در هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر شما می‌توانید از خدمات رایگانی مانند استفاده از اتاق ماساژ استفاده کنید. چتربازی و استفاده از کشتی‌های کوچک رنگی برای عبور از بین جزیره‌ها یکی از تفریحات پرطرفدار برای توریست‌های خارجی در این منطقه است.

جزایر سیمیلان از جاهای دیدنی تایلند

جزایر سیمیلان «Similan Islands» به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ساحل شهر فانگ نگا و در نزدیکی دریای آندامان قرار گرفته است. این جزایر به دلیل داشتن آبی زلال و شن‌های سفید از جاهای دیدنی تایلند به حساب می‌آیند. گونه‌های جانوری و زیستی مختلف در این ناحیه، بسیاری از توریست‌های عکاس را برای عکاسی به این منطقه کشانده است. شما در سواحل جزایر سیمیلان می‌توانید انواع گوناگونی از پرندگان، مارمولک‌ها، گل‌ها، صدف‌ها، ماهی‌های استوایی، مرجان‌ها و سنگ‌های زیبایی را ببینید.

فعالیت‌های تفریحی این ناحیه شامل قایق‌سواری، غواصی در آب، چتربازی و شنا است. همچنین این ناحیه به دلیل داشتن آب و هوای بسیار عالی شب‌های پرستاره‌ای را به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید با اقامت در خانه‌های بانگالو که از جنس چوب هستند و سقف ندارند به تماشای ستاره‌ها مشغول شوید.

جزایر سیمیلان

ناکون راتچاسیما در تایلند

ناکون راتچاسیما یکی از بزرگترین استان‌های تایلند است. این شهر نیز یکی از مراکزی است که به جهت داشتن فضایی رمانتیک مقصد بسیاری از گردشگران عاشق است. آب و هوای این استان بسیار عالی است و در اطراف آن کوهستان و جنگل‌های سرسبزی وجود دارد. وجود شالیزارها و تاکستان‌های سرسبز، زمین‌های روستایی با بافت قدیمی، رستوران‌هایی با فضای محلی و غذاهای بومی، پارک‌های ملی و….جذابیت این شهر را چند برابر کرده‌اند.

اودون تانی

اودون تانی «Udon Thani»به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند که فضایی رمانتیک دارد معرفی می‌شود. اودون تانی مقصد بسیاری از زوج‌ها برای گذراندن دوران ماه عسل بعد از ازدواج است. این شهر دارای دریاچه‌ای به نام دریاچه قرمز است که هنگام طلوع و غروب خورشید منظره‌ای فوق جذاب را خلق می‌کند. سطح این دریاچه با گل‌های نیلوفر صورتی پوشیده شده است و قایق‌سواری از تفریحات رایج در این منطقه به حساب می‌آید.

بهترین زمان برای سفر کردن به این ناحیه در طی ماه‌های دسامبر و مارس است زیرا در سایر فصول ممکن است که حشره‌ها شما را اذیت کنند و یا با قیمت‌های بالایی برای استفاده از خدمات تفریحی رو به رو شوید.

از دیگر اماکن تفریحی این شهر می‌توان به پارک فو پارابات، پارک ملی فو چانگ نا یوی، موزه بان چیانگ اشاره کرد.

لامپانگ

لامپانگ یکی از استان‌های شمالی واقع در کشور تایلند است که به علت داشتن بافت بسیار قدیمی و قبیله‌ای   به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند معرفی می‌شود. شما در این استان، نشانی از ماشین و یا اقامتگاه‌های لوکس نمی‌بینید زیرا این استان کاملا بافت محلی خود را حفظ کرده و شما برای رفت و آمد از اسب و گاری باید استفاده کنید.

در کنار این استان، رودخانه زیبایی وجود دارد که ساکنان بومی این منطقه از آن به عنوان منبع درآمد استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از بومیانی که مشغول کباب کردن ماهی در اطراف این رودخانه هستند ماهی بخرید و مزه خوب ماهی‌های این رودخانه را بچشید. در این شهر، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز مانند پل راستاداپیسک، معبد وات پرا کائو دان تائو، وات سری چام و وات چدی سائو لیانگ وجود دارد که این منطقه را برای گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند در اولویت تماشا قرار داده است.

چیانگ مای از جاهای دیدنی تایلند

چیانگ مای به عنوان یکی دیگر از مناطق توریستی بوده که در بخشی از مناطق کوهستانی قرار گرفته است. چیانگ مانگ به دلیل اینکه توسط جنگل‎های وسیع و کوهستان احاطه شده است دارای مناظر فوق‌العاده زیبا است. از فعالیت‌هایی که هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به این شهر می‌آورد می‌توان به زیپ‌ لاین، کوهنوردی، رفتینگ، پیاده‌‌روی در جنگل، عکاسی از آبشارها و خرید از بازارهای سنتی اشاره کرد.

کلام آخر

آشنایی با جاهای دیدنی تایلند تایلند و همچنین به همراه داشتن نقشه از کشور تایلند سفری راحت و بی دردسر را برای شما فراهم می‌کند. بهتر است قبل از سفر به تایلند با فرهنگ و تاریخچه این کشور آشنا شوید تا امکان برقراری ارتباط با ساکنان محلی برایتان راحت‌تر شود.