تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

راهنمای سفر به استانبول ؛ استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و یکی از توریستی‌ترین شهر‌های جهان است. اگر به دنبال شهری هستید که در عین مدرن بودن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی داشته باشد استانبول برای شما ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های جالب ترکیه این است که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

جزایر پرنس استانبول

اجاره روزانه خانه در تهران

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر این شهر را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند و در واقع جدا کننده‌ی دو قاره آسیا و اروپاست. در شهر استانبول ترکیبی از جاذبه‌های مردن و امروزی و جاذبه‌های تاریخی و باستانی قرار دارد که برای همه گردشگران جذاب است. با توجه به همسایه بودن ترکیه با ایران و نزدیک بودن فرهنگ دو ملت، استانبول در سال های گذاشته محبوبیت زیادی در بین گردشگران ایران به دست آورده و به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است.

اطلاعات ضروری

  • زبان رسمی : ترکی
  • اختلاف زمان با تهران : یک ساعت و نیم عقب تر
  • واحد پول : لیر
  • کد کشور : +90
  • جهت رانندگی : راست
  • شماره های ضروری : 112

چطور به استانبول برویم ؟

خوشبختانه برای ورود به کشور ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارید و تنها با داشتن گذرنامه می‌توانید وارد این کشور شوید. ساده‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به استانبول، سفر هوایی است. هواپیماهای مختلفی در روزها و ساعات مختلف به سمت استانبول در حرکت هستند که می توانید ایرلاین و روز و ساعت مورد نظر را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

راهنمای سفر به استانبول

مدت زمان سفر هوایی از تهران به استانبول 3 ساعت است .قیمت بلیط هواپیما نیز با توجه به روز و ساعت و نوع ایرلاین متفاوت است اما به طور متوسط قیمت بلیط تهران به استانبول از 400 تا 800 هزار تومان متغیر است. با قطار نیز می‌توانید به استانبول سفر کنید اما تقریبا 3 روز در سفر خواهید بود و اصلا گزینه مناسبی برای سفر به استانبول نیست. قیمت بلیط رفت و برگشت قطار بین تهران و استانبول حدود 200 هزار تومان است.اگر گواهینامه بین المللی دارید می‌توانید با ماشین شخصی خود هم به استانبول و دیگر شهر‌های ترکیه سفر کنید. فاصله بین تهران تا استانبول چیزی حدود 2 هزار کیلومتر است و به 40 ساعت رانندگی نیاز دارد.

آب و هوای استانبول

استانبول به دلیل موقعیت مکانی، آب و هوای متفاوتی را در خود دارد.آب و هوای مدیترانه‌ای، آب و هوای اقیانوسی و آب و هوای گرمسیری در نقاط مختلف این شهر قابل مشاهده هستند.

مرطوب‌ترین ماه سال ماه ژانویه است و دلیل آن نیز میانگین بارندگی 100 میلی متر در این شهر است. گرمترین ماه سال نیز ماه جولای است که میانگین دمای هوا در آن به 24 درجه می‌رسد. اگر به شنا در سواحل استانبول علاقه دارید در ماه آگوست به آن سفر کنید چراکه دمای آب در این ماه 22 درجه و مناسب شنا است.

بهترین زمان سفر به استانبول

شهر استانبول بین دو دریایی سیاه و مرمره قرار دارد و به همین دلیل تابستان‌های شرجی و زمستان‌های پر بارانی دارد. بهترین زمان سفر به استانبول از لحاظ اب و هوا فصل بهار و پاییز است که دمای هوا در ماه‌های این 2 فصل بین 15 تا 25 درجه متغیر است. اگر به تفریحات زمستانی و فصل حراج استانبول علاقه دارید در زمستان هم می‌توانید به این شهر سفر کنید.

هزینه سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول ؛ هزینه سفر به استانبول به چند عامل مهم بستگی دارد که مدیریت آن نیز کار سختی نیست و می‌توانید با چند نکته ساده و اطلاعات کلی هزینه سفرتان را مدیریت کنید.

هزینه سفر به گرجستان

هزینه اقامت در استانبول

اقامت در هتل‌های 3 ستاره و معمولی استانبول از شبی 40 لیر تا 60 لیر هزینه دارد. قیمت هتل‌های لوکس استانبول نیز از میانگین شبی 65 دلار شروع می شود.

اگر هزینه برای شما خیلی مهم است و می‌خواهید هزینه کمتری بابت اقامت پرداخت کنید می‌توانید از هتل آپارتمان‌ها استفاده کنید که قیمت آن‌ها با توجه به موقعیت و امکانات از شبی 22 لیر شروع می‌شود.

هزینه خورد و خوراک

اگر با تور استانبول سفر کنید یکی از خدمات تور‌ها صبحانه است و هتل صبحانه را در اختیار شما قرار می دهد. اما برای نهار و شام نیز نگران نباشید. انواع غذاهای مدیترانه‌ای  و متنوع در این شهر قیمتی بین 6 تا 10 لیر دارند که قیمت مناسبی است. فست فود‌های برتر دنیا مثل مک دونالد و کی اف سی نیز در این شهر شعبه دارند و قیمت آن‌ها نیز به طور میانگین 12 لیر است.

هزینه حمل و نقل

 گزینه های متفاوتی برای حمل و نقل در این شهر پیش روی شماست که می‌توان گفت بهترین آن‌ها مترو است. هزینه تاکسی در استانبول بسیار بالاست و البته راننده تاکسی‌ها‌ی این شهر هم در بین گردشگران استانبول محبوب نیستند. پس تا جایی که امکان دارد از تاکسی استفاده نکنید.

مترو، اتوبوس های هاواتاش و تاکسی گزینه های پیش روی شماست که همان‌طور که گفتیم بهترین آن‌ها مترو است و قیمت ورود به آن 4 لیر می باشد.ساعت کار آن نیز از 6 صبح تا 12 شب است.

جاهای دیدنی استانبول

اما مهم ترین چیزی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید شناخت جاذبه های گردشگری استانبول است که بسیار زیاد هستند و شک نکنید که برای شما جذاب خواهند بود.آثار تاریخی زیادی در استانبول وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به موزه ایاصوفیه،مسجد آبی،اخ توپ‌قاپی و مسجد سلیمانیه اشاره کرد.در ادامه به معرفی برخی از دیدنی های استانبول می پردازیم.

روستای کانلیکا استانبول

جزیره بویوک آدا

یکی از شگفت انگیز‌ترین جزایر اطراف استانبول جزیره بویوک آدا است که دارای دیدنی‌های بسیاری است. در این جزیره می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و به گشت و گذار در آن بپردازید. هزینه کرایه دوچرخه برای 1 ساعت 10 لیر است. همچنین می‌توانید سوار کالسکه شوید و توسط اسب‌ها و یک راهنما در جزیره گشتی بزنید و لذت ببرید. یکی از تفریحات دیگر این جزیره شنا کردن در آن است که حس و حال بی‌نظیری را به شما منتقل می‌کند.

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول یکی از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول است که اغلب گردشگران از آن بازدید می‌کنند و معمولا در هتل‌های نزدیک این میدان اقامت می‌کنند. از میدان تکسیم می‌توانید به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید و به راحتی از تمام نقاط شهر بازدید کنید.

میدان تکسیم در استانبول

خیابان استقلال استانبول

راهنمای سفر به استانبول؛ خیابان استانبول نیز یکی از مکان‌های بسیار معروف و توریستی این شهر است و به نوعی یک مرکز خرید محسوب می شود. این خیابان از میدان تکسیم شروع و به برج معروف گالاتا ختم می‌شود و طولی حدود 3 کیلومتر دارد. در سمت راست و چپ خیابان استقلال استانبول فروشگاه‌های متنوع و لوکس خودنمایی می‌کنند. از فست فود و بستنی فروشی گرفته تا بوتیک و فروشگاه‌های زیورآلات در این خیابان وجود دارد.

خیابان استقلال استانبول
خیابان استقلال استانبول

مطالب زیر کمک بیشتری در شناخت دیدنی‌های دیگر استانبول به شما می‌کند

پارک آبی آکوا مارین

پارک آبی آکوا مارین در ۱۲ می سال  ۱۹۹۹ در منطقه بویوک چکمجه استانبول واقع شد. این پارک سرسره‌های متنوع و هیجان‌انگیز زیادی از جمله سرسره‌های سرعتی، هیجانی و تفریحی را داراست. البته شما می‌توانید از استخر موج هم برای استراحت و ماندن طولانی مدت در آب استفاده کنید. وسایل بازی در آب، استخر کودکان، کف پارتی هم از دیگر امکانات جذاب این پارک آبی می‌باشد.

پارک آبی آکوا مارین گنجایش سه هزار نفری دارد و به دلیل رو باز بودن، ساعات فعالیت آن در طی سال متفاوت می‌باشد. این پارک آبی در زمستان تعطیل بوده و اغلب فعالیتش را در ماه اردیبهشت آغاز کرده و تا شهریور و مهر ادامه می‌دهد.

مسجد ایاصوفیه

همواره از مسجد ایاصوفیه به عنوان یکی از برترین‌جاذبه‌های گردشگری استانبول یاد می‌شود. این مسجد دارای 1478 سال قدمت است و شاهد جنگ‌های زیادی بوده.مسجد ایاصوفیه حدود 1500 سال پیش به عنوان کلیسایی بزرگ برای امپراوری بیزانس ساخته شد و کلیسای هاجیا صوفیا نام گرفت.اما 900 سال بعد پس از فتح استانبول به دست نیروهای عثمانی، این کلیسا نیز به مسجد تبدیل شد و مسجد ایاصوفیا نام گرفت. سپس با روی کار آمدن آتاتورک و جمهوری ترکیه،این مسجد به موزه ایاصوفیه تبدیل شد.

مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه در بخش اروپایی استانبول و در محله سلطان احمد قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول چند ساعتی را برای بازدید از آن صرف کنید. به طور کامل در مطلب زیر با مسجد ایاصوفیه آشنا شوید

تنگه بسفر

راهنمای سفر به استانبول ؛ یکی از دیدنی های مشهور استانبول تنگه بسفر است که این شهر با به دو بخش اروپایی و آسیایی تبدیل می‌کند. غروب‌ها می‌توانید شاهید مناظر بسیار زیبایی در تنگه بسفر باشید و یا سوار شدن بر قایق ها و کشتی‌های کروز شبی به یاد ماندی را برای خود رقم بزنید. کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی هم در اطراف تنگه بسفر وجود دارد که می‌توانید پس از گشت و گذار، به آن ها مراجعه کنید و از غذاهای لذیذ استانبولی سفارش دهید. اگر به تفریحات شبانه استانبول علاقه دارید می‌توانید در اطراف تنگه بسفر کلاب‌های مختلفی را پیدا کنید.

تنگه بسفر در استانبول