تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

محله نارمک تهران

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با محله نارمک تهران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

محله نارمک
تصویر از سایت سیری در ایران

در شمال شرق تهران محله ای بنام نارمک وجود داردکه درگذشته روستایی در 9 کیلومتری جنوب شرقی تجریش و 5 کیلومتری راه دماوند به تهران بوده که امروزه با توسعه شهر تهران نارمک نیز جزء تهران شده است

اجاره روزانه خانه در تهران

این محله که یکی  از قدیمی ترین محله های تهران است در سال 1320 به همراه محله تهران پارس به دست فرانسوی ها ساخته شد.در فرهنگ نامه دهخدا آمده است که نارمک دهکده ای است با محصولات غلات و انار که آب آن با قنات تامین می شود و آب وهوای سرد سیری دارد با صد تن سکنه.

به گفته علامه دهخدا شغل مردم این روستا زراعت وباغبانی بوده.معنی دیگر نارمک مکیدن انار است که شاید بخاطر وجود انار در محصولات باغی این نام را بر روی این روستا گذاشته اند.

نارمک کجاست

محله نارمک

محله ای قدیمی در شمال شرق تهران که از شمال به بزرگراه زین الدین واز جنوب به محله های تهران نو-نیروی هوایی ونظام اباد واز شرق به بزرگراه باقری واز غرب به بزرگراه امام علی منتهی میشود که بزرگراه رسالت از وسط آن عبور می کند و برای همین مردم محلی به بزرگراه های حکیم وهمت دسترسی راحتی دارند.در ضمن از این محله دسترسی به بزرگراه های یاسینی و صیاد شیرازی و شهید بابایی راحت است.معروفترین محله های نارمک شامل محله آیت و سمنگان در دشت و شهید ثانی است.

محله نارمک

مسجد نبوت یکی از فعالترین مساجد این محله که جهت مراسم مذهبی همیشه فعال است.بیشترین خانواده های ساکن نارمک از طبقه کارمندان و قشر متوسط جامعه هستند. این محله با خانه های نسبتا قدیمی فراوانی که دارد جزء محله های نوستالژی و قدیمی تهران محسوب میشود.

این محله فروشگاههای بزرگ برای تامین مایحتاج مردم ندارد اما دارای مراکز آموزشی و درمانگاه شبانه روزی و کتابخانه عمومی و فرهنگسرا و سینما است و اهالی مایحتاج خود را از مغازه های محلی تامین می کنند شاید یکی از دلایل قدیمی بودن محله همین مغازه ها و نداشتن فروشگاه بزرگ است.

از دیگر امکانات این محله می توان به ایستگاه مترو، خطوط اتوبوسهای تندرو اشاره کرد که دسترسی به نقاط مختلف شهر را آسان می کند.

مقالات بیشتری بخوانید