تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ارز دیجیتال

در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم قصد معرفی  ارز دیجیتال را داریم. برای آشنایی با این فناوری جدید در ادامه همراه ما باشید.

ارز دیجیتال | رمز ارز

اجاره روزانه خانه در تهران

کریپتو کارنسی یا رمز ارز یک ارز دیجیتال یا مجازی است که با رمزگذاری محافظت می‌شود و جعل و هزینه مضاعف را عملا غیرممکن می‌کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده اند، که یک دفتر کل توزیع شده است که توسط یک شبکه توزیع شده از رایانه ها اجرا می شود. رمزارزها با این واقعیت متمایز می شوند که توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی شوند و به طور بالقوه در برابر دخالت یا دستکاری دولت غیرقابل نفوذ هستند.

ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتال یا مجازی هستند که برای کارکردشان به فناوری رمزنگاری متکی هستند. آنها امکان پرداخت آنلاین ایمن را بدون دخالت پردازشگرهای پرداخت شخص ثالث فراهم می کنند. روش‌های مختلف رمزگذاری و رویکردهای رمزنگاری، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت‌های کلید عمومی-خصوصی، و توابع هش، به عنوان «کریپتو» شناخته می‌شوند.

ارز دیجیتال | رمز ارز

ارزهای رمزنگاری شده را می توان استخراج کرد یا در صرافی های ارز دیجیتال خریداری کرد. همه سایت‌های تجارت الکترونیکی ، پرداخت‌های ارز دیجیتال را نمی‌پذیرند. در واقع، حتی ارزهای دیجیتال معروف مانند بیت کوین نیز به ندرت برای خرید خرده فروشی استفاده می شوند. از سوی دیگر، رمزارزها به دلیل افزایش ارزششان به عنوان ابزار معاملاتی ، محبوب شده اند. آنها همچنین برای نقل و انتقالات برون مرزی به میزان محدودی مورد استفاده قرار می گیرند.

بلاک چین

بلاک چین

بلاک چین همانطور که از نامش پیداست مجموعه ای از بلوک های به هم پیوسته یا یک دفتر کل آنلاین است. هر بلوک شامل مجموعه ای از تراکنش ها است که هر یک از اعضای شبکه به طور مستقل آن ها را تایید کرده است. هر بلوک جدید باید قبل از تأیید توسط هر گره تأیید شود، و جعل تاریخچه تراکنش ها تقریباً غیرممکن می شود. محتویات دفتر کل آنلاین باید توسط کل شبکه یک گره منفرد، یا رایانه ای که یک نسخه از دفتر را نگهداری می کند، توافق شود.

به گفته کارشناسان، فناوری بلاک چین ممکن است برای مشاغل و فعالیت‌های مختلفی از جمله مدیریت زنجیره تامین و رای‌گیری آنلاین و تامین مالی جمعی استفاده شود. JPMorgan Chase & Co (JPM) در حال آزمایش فناوری بلاک چین برای کاهش هزینه های تراکنش با سرعت بخشیدن به پردازش پرداخت است.

لِجِر (Ledger)

لجر یا دفتر کل مجموعه ای از حساب های شماره گذاری شده است که برای پیگیری امور مالی یک شرکت استفاده می شود. دفتر کل تمام تراکنش‌های مالی را پیگیری می‌کند و داده‌های محاسباتی را در طول حیات شرکت ثبت و اطلاعات مورد نیاز را ارائه می‌دهد. دارایی ها، بدهی ها، سرمایه، درآمد و مخارج همگی برای صورت های مالی مورد نیاز هستند. دفتر کل، به بیان دیگر، زنجیره ای است که تراکنش های مالی مختلف را به هم متصل و ثبت می کند.

اصطلاح لجر باز (open ledger) یعنی هر کسی می تواند به شبکه باز ملحق شود و تمام تراکنش ها در دفتر کل ثبت می شود. تمام داده های تراکنش در حافظه مرکزی یا دفتر کل شبکه ذخیره می شود. دفتر کل توزیع شده، همچنین به عنوان دفتر کل توزیع شده شناخته می شود، عملکردی مشابه با دفتر کل باز دارد. تفاوت اصلی این است که بر خلاف یک دفتر کل باز، دفتر کل توزیع شده متمرکز نیست. در دفترهای توزیع شده، تمرکززدایی به این معنی است که هر گره در شبکه دارای یک کپی از دفتر است.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال

به دلایل مختلف، مردم روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. در اینجا چند مورد از شناخته شده ترین آنها آورده شده است:

  • حامیان ارزهای رمزنگاری شده ،ارزهایی مانند بیت کوین را ارز آینده می دانند و برای خرید آنها قبل از اینکه ارزش بیشتری پیدا کنند عجله دارند.
  • برخی از طرفداران، این ایده را ترجیح می دهند که بیت کوین بانک های مرکزی را از کنترل عرضه پول رها می کند، زیرا بانک های مرکزی تمایل دارند در طول زمان از طریق تورم ارزش پول را کاهش دهند.
  • برخی دیگر، فناوری بلاک چین را که زیربنای ارزهای دیجیتال است دوست دارند، زیرا یک سیستم پردازش و ضبط غیرمتمرکز است که به طور بالقوه ایمن تر از سیستم های پرداخت سنتی است.
  • برخی از سفته بازان به ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش ارزش آنها علاقه مند هستند، اما نگران پذیرش بلندمدت ارزها به عنوان وسیله ای برای انتقال پول نیستند.