تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اکوتوریسم یا بوم گردی اصطلاحی است که در سال‌های اخیر وارد دنیای سفر و گردشگری شده است و احتمالاً آن را بسیار شنیده‌اید. این عبارت به‌نوعی گردشگری یا سفر اشاره دارد که  در راستای  حفظ محیط‌زیست است و درعین‌حال باعث رفاه مردم محلی ‌می‌شود. در واقع نوعی گردشگری مسئولانه است که هدف آن به حداقل رساندن هرگونه تاثیر منفی بر محیط‌زیست و میراث فرهنگی است.

محبوبیت این نوع گردشگری در چند سال گذشته افزایش یافته است، زیرا مزایای زیادی هم برای گردشگران و هم برای جوامع محلی دارد. اقامتگاه‌های بوم گردی هم درست با همین هدف ایجاد شده‌اند و میزبان مسافران و گردشگران هستند.

اجاره روزانه خانه در تهران

اقامتگاه‌های بوم گردی

اقامتگاه‌های بوم گردی؛ امکاناتی مدرن در فضایی سنتی

تجربه سفر به کویر، جنگل یا یک شهر با بافت تاریخی ارزشمند زمانی کامل می‌شود که بتوان شبی را در محیط زندگی سنتی آن محل گذراند. محیطی که تمام فاکتورهای محلی را دارد، از چیدمان و دکوراسیون تا غذاهای محلی.

اقامتگاه‌های بوم گردی شاید بیشتر به‌عنوان یک گزینه ارزان قیمت در مقابل اقامت در هتل شناخته شده باشند. اما داستان چیز دیگری است، این فضاها به شما امکان سپری کردن لحظات خاص را در فضایی سنتی هدیه می‌دهند. همچنین در مقابل این تجربه، شما با انتخاب اقامتگاه‌های بوم گردی، انگیزه حفظ احیای چنین محیط‌هایی را در میان مردم محلی یک منطقه زنده خواهید کرد. اما چرا می‌گوییم تلاقی سنت و مدرنیته؟

  • بناهای با معماری سنتی و محلی

بسیاری از اقامتگاه‌های بوم گردی در واقع خانه‌های قدیمی و از بافت همان منطقه است که توسط مردم محلی احیا و بازسازی می‌شود. این نکته یعنی شاید از نظر نما و معماری مانند یک هتل مجلل نباشد، اما بدون شک فضایی صمیمی‌تر و دلچسب‌تر دارد.

در واقع به جای درگیر شدن در زرق‌وبرق و تشریفات، پا در مکانی می‌گذارید که حس یک زندگی ساده و به دور از آلایش را حتی برای چند روز به شما  منتقل می‌کند. البته بنای سنتی دقیقاً به معنای ساختمان نیست و گاهی یک سیاه‌چادر عشایری هم می‌توان اقامتگاه بوم گردی جذابی باشد.

  • دکوراسیون داخلی و چیدمان محلی 

اولین نکته‌ای که یک اقامتگاه بوم گردی را از فضاهای مدرنی چون ویلا، هتل و آپارتمان مبله جدا می‌کند، چیدمان و دکوراسیون داخلی آن است. در این فضاهای اغلب کوچک و صمیمی شما نمادهای سنتی یک منطقه را مشاهده خواهید کرد. یک حوض وسط حیاط اقامتگاه، پنج‌دری، بهارخواب، سقف شیروانی و … هر کدام در هر منطقه نشان‌دهنده سبک زندگی مردم آنجاست.

همچنین در فضای داخلی واحدهای اقامتی این مکان‌ها هم سعی می‌شود از نمادهای محلی آن منطقه استفاده شود. نوع رختخواب‌ها، تزئینات داخلی اتاق‌ها و هر چه فکرش را بکنید و رنگ و بوی محلی دارد.

  • غذاهای سنتی و بومی؛ فرصت چشیدن طعمی متفاوت

اگر از روتین زندگی عادی و معمولی خسته شده‌اید و دوست دارید سفری متفاوتی را در فضایی غیر تکراری تجربه کنید، اقامتگاه‌های بوم گردی بهترین گزینه است. علاوه بر طراحی و معماری متفاوت در اغلب این اقامتگاه‌ها غذاهای بومی و محلی همان منطقه سرو می‌شود.

غذاهایی که طعم دست‌پخت مادر را می‌دهد و ازآنجایی‌که اغلب بوم گردی‌ها کوچک هستند و تعداد نفرات ساکن کم، کیفیت بر کمیت پیشی می‌گیرد. حیف است به یک منطقه خاص سفر کرد و از غذای مردم همان منطقه که بخشی از فرهنگ‌شان است، نچشید.

غذاهای سنتی و بومی؛ فرصت چشیدن طعمی متفاوت

  • امکانات و خدمات محل تلاقی سنت و مدرنیته

فارغ از تمام نکاتی که در مورد اقامتگاه‌ بوم گردی گفته شد و نشان‌دهنده حال و هوای سنتی آنجا بود، نوبت به امکانات و خدمات می‌رسد. قرار نیست با رزرو چنین مکانی برای سفر شما بدون برق و آب یا در محیط روستایی بدون امکانات زندگی کنید. امکانات بسیاری از این اقامتگاه‌ها با هتل برابری می‌کند.

در اغلب این اقامتگاه‌های امکاناتی چون اینترنت، پذیرش 24 ساعته، تخت‌های راحت، سرویس‌ و اقلام بهداشتی استاندارد، سیستم‌های به‌روز سرمایش و گرمایش، تورهای گردشگری و مواردی ازاین‌دست وجود دارد. امکانات مدرنی که وقتی در کنار فضای سنتی این‌گونه محیط‌ها قرار می‌گیرد، نوید یک سفر آرامش‌بخش و درعین‌حال راحت را به گردشگران می‌دهد.

امکان رزرو یک فضای سنتی با ابزار امروزی

خوشبختانه با افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی و بالا بودن رضایت گردشگران از چنین فضاهایی امکان رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بوم گردی توسط پلتفرم‌های امروزی فراهم شده است. کافی است چرخی در اینترنت بزنید و سایت مرجع برای این کار را پیدا کنید.

می‌توانید از بین گزینه‌های که به شما نمایش داده می‌شود، نوع بنا، چیدمان و امکانات را ببینید. در واقع یک تور مجازی که کار شما را برای انتخاب مکان مناسب راحت می‌کند. بعد هم با خیال راحت برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و برای چند شبی مهمان یک مکان بومی و محلی باشید.

امکان رزرو یک فضای سنتی

اقامتگاه‌های بوم گردی؛ سفری مدرن به دل سنت

اگر از سفرهای تکراری به فضاهای شهری خسته شده‌اید و دوست دارید به جای مکانی امروزی چون هتل، در یک فضای روستایی یا تاریخی اقامت داشته باشید، اقامتگاه‌های بوم گردی بهترین گزینه برای شما هستند. در این فضای متفاوت شما تجربه نشستن بر سر سفره مردم محلی آن منطقه را خواهید داشت.

البته فراموش نکنید که نام بوم گردی به نوع بنا و نمادهای بومی آن اشاره دارد. قرار نیست در فضایی ساکن شوید که کمترین امکانات را دارد. در واقع قرار است چند روزی از زندگی شلوغ شهری فاصله بگیرید و تجربه‌ای نو را برای خود رقم بزنید. شما به مکانی پر از روایت و داستان سفر می‌کنید تا هم به مردم آن منطقه برای رونق اقتصادی کمک کرده باشید و هم به خود برای تجربه‌ای نو و منحصربه‌فرد. علاوه بر این هزینه رزرو و اقامت در چنین مکان‌هایی بسیار به‌صرفه‌تر از ویلا و هتل است. با این کار هوای جیب خود را هم در طول سفر خواهید داشت. اجاره اقامتگاه بوم گردی از جاباما کار شما را بسیار راحت می کند.