تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اگر به دنبال خرید بهترین و تازه‌ترین ماهی‌ها هستید می‌توانید به بازار ماهی فروشان رامسر مراجعه کنید. بازار ماهی فروشان در رامسر را به تازگی افتتاح کرده‌اند. در رامسر یک بازار ماهی فروشی قدیمی وجود داشت که با بازسازی آن، بازار جدید ماهی فروشان افتتاح شد.

ظرفیت این بازار بالا است و به همین دلیل بخش مهمی از ماهی فروشان رامسر به خوبی سازماندهی شده‌اند. مردم نیز به راحتی می‌توانند خریدهای خود را در این بازار انجام دهند.

اجاره روزانه خانه در تهران

در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم به بررسی بازار ماهی فروشان شهر رامسر و ویژگی‌های مهمی که دارد می‌پردازیم. اگر قصد سفر به رامسر را دارید، بازدید و خرید از بازار ماهی فروشان این شهر دیدنی را از دست ندهید.

آشنایی با بازار ماهی فروشان شهر رامسر

ماهی، بخش جدایی ناپذیر از شمال است. در واقع هر وقت از شمال صحبت می‌کنیم بعد از طبیعت سرسبز آن، ماهی‌های شمالی در ذهن ما نقش می‌بندند. افراد در سفر به رامسر حتما چند بار ماهی را به عنوان غذاهای اصلی خود انتخاب می‌کنند. بازار ماهی فروشان مهمی در قلب شهر رامسر قرار دارد و روزانه مردم شهر و گردشگران مختلفی از این بازار دیدن و خرید می‌کنند.

بازار ماهی فروشان رامسر

ساعت کاری این بازار به نوعی است که افراد مختلف حتی کسانی که شاغل هستند نیز می‌توانند برای خرید، خود را به این بازار برسانند. ساعت‌های کاری بازار ماهی فروشان شهر رامسر به شرح زیر هستند:

  • از هشت صبح تا 14 بعد از ظهر می‌توانید خود را به بازار برسانید.
  • از 14 بعد از ظهر تا 21 شب در بازار ماهی‌های تازه‌ای را پیدا خواهید کرد.
  • جمعه‌ها بازار تعطیل است و می‌توانید برای خرید ماهی به ماهی فروشی‌های دیگری که در سطح شهر هستند مراجعه کنید.

ویژگی‌های بازار ماهی فروشان رامسر

این بازار به دلیل اینکه تازه تأسیس است، امکانات ویژه‌ای دارد. این امکانات باعث شده‌اند که گردشگران و مشتری‌های بیشتری جذب این بازار شوند. شلوغی بازار اجازه نمی‌دهد که ماهی‌های قدیمی در غرفه ماهی فروشان بمانند. در نتیجه ماهی‌ها همیشه تازه به فروش می‌روند. مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار به شرح زیر هستند.

تنوع ماهی‌ها بازار ماهی فروشان رامسر

همان‌طور که می‌دانید ماهی‌ها انواع مختلفی دارند. همین موضوع باعث می‌شود سلیقه افراد در خرید ماهی متنوع باشد. در بازار ماهی فروشان شهر رامسر می‌توانید ماهی‌های متنوعی پیدا کنید. ماهی‌های فصلی نیز به راحتی در این بازار پیدا می‌شوند. مهم‌ترین ماهی‌هایی که در این بازار فروخته می‌شوند به شرح زیر هستند.

ماهی‌های دریایی بازار ماهی فروشان رامسر

این ماهی‌ها به صورت طبیعی در محیط‌هایی که کاملا آزاد هستند، رشد می‌کنند. در واقع انسان‌ها اقدامی در مراحل زندگی و پرورش این ماهی‌ها انجام نمی‌دهند. به همین دلیل به آن‌ها ماهی‌های دریایی می‌گویند. این ماهی‌ها تنوع زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

  • ماهی شیر
  • ماهی شوریده
  • ماهی سفید
  • ماهی کولی
  • ماهی کفال
  • ماهی حلوا

ماهی‌های رودخانه‌ای بازار ماهی فروشان رامسر

ماهی‌های رودخانه‌ای گونه‌های مختلفی دارند. ماهی رودخانه به عنوان ماهی آب شیرین نیز شناخته می‌شود. در واقع شوری آب رودخانه‌ها کمتر از آب دریا است. به همین دلیل به آن‌ها ماهی آب شیرین هم می‌گویند. انواع مهم ماهی‌های آب شیرین به شرح زیر هستند.

  • ماهی قزل‌آلا
  • ماهی سفید
  • ماهی زرد پر
  • ماهی سوف

ماهی‌های پرورشی بازار ماهی فروشان رامسر

این ماهی‌های در محیط‌های بسته با کنترل و غذارسانی انسان‌ها پرورش پیدا می‌کنند. تعداد ماهی‌های پرورشی هر ساله رو به افزایش هستند. این ماهی‌ها را در استخرهای بتنی، قفس‌هایی که در دریا هستند و انواع مختلف پن‌ها (pen) پرورش می‌دهند. مهم‌ترین ماهی‌هایی که امکان پرورش آن‌ها وجود دارد و در بازار ماهی فروشان رامسر نیز پیدا می‌شوند، به شرح زیر هستند.

  • ماهی خاویار
  • ماهی آمور
  • ماهی کپور
  • ماهی سالمون

غرفه‌های متعدد در بازار ماهی فروشان شهر رامسر

در این بازار می‌توانید 22 غرفه ماهی فروشی را پیدا کنید. برخی از غرفه‌ها انواع مختلفی از ماهی‌ها را به فروش می‌رسانند. برخی دیگر از آن‌ها روی ماهی‌های خاصی تمرکز کرده‌اند. معمولا در بیشتر غرفه‌ها می‌توانید میگو و ماهی را با هم پیدا کنید. این تنوع باعث می‌شود که مشتری‌ها گزینه‌های انتخابی بیشتری داشته باشند.

بازار ماهی فروشان رامسر

قیمت‌های پایین

برای کسانی که وارد بازار ماهی فروشان می‌شوند، قیمت اهمیت ویژه‌ای دارد. به طول کلی ماهی‌هایی که در این بازار به فروش می‌روند نسبت به سایر ماهی فروشی‌هایی که بیرون از بازار هستند، قیمت پایین‌تری دارند. در واقع ماهی فروشان با بیشتر کردن قیمت نمی‌توانند سود ببرند. اگر یک غرفه قیمت ماهی‌های خود را افزایش دهید، مشتری‌ها به فروشنده‌هایی که قیمت ارزان‌تری دارند، مراجعه می‌کنند.

رستوران دریایی بازار ماهی فروشان

در بازار ماهی فروشان شهر رامسر می‌توانید یک رستوران دریایی را پیدا کنید. اگر توریست هستید و قصد خرید ماهی ندارید، می‌توانید به این رستوران بروید و طعم ماهی‌های شمالی را بچشید. در این رستوران انواع غذاهای دریایی سرو می‌شوند. طبق سلیقه خودتان می‌توانید ماهی‌های مختلفی را از منو انتخاب کنید و تجربه هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

اگر با ماشین شخصی به رامسر رفته‌اید و می‌خواهید به رستوران دریایی این بازار بروید، در مورد جای پارک نگرانی نداشته باشید. رستوران این بازار پارکینگ اختصاصی ویژه مشتری‌های خود را دارد. این پارکینگ از ظرفیت قابل قبولی برای پذیرش خودروها برخوردار است.

رعایت نکات بهداشتی در بازار ماهی فروشان

بهداشت در بازار ماهی فروشان به صورت ویژه‌ای رعایت می‌شود. در واقع ماهی فروشان برای اینکه بتوانند به فعالیت خود در این بازار ادامه دهند، باید بهداشت شخصی و بهداشتی که مربوط به نگهداری ماهی است را رعایت کنند. از این رو نیازی نیست که در مورد موضوع بهداشت نگرانی داشته باشید.

در این بازار بوی ماهی وجود دارد. برخی این بو را دوست ندارند، به همین دلیل فکر می‌کنند این بو به عدم تمیزی محیط مربوط می‌شود که دیدگاه اشتباهی است. حجم بالای ماهی‌ها، فروش و پاک کردن پی‌درپی آن‌ها، باعث می‌شود که در این مکان همیشه بوی ماهی وجود داشته باشد. اگر این بو را دوست ندارید توصیه می‌کنیم به بازار ماهی فروشان نروید.

بازار ماهی فروشان رامسر

چطور خود را به بازار ماهی فروشان شهر رامسر برسانیم؟

دسترسی به این بازار اصلا سخت نیست. اگر در داخل شهر رامسر هستید و از دیگران سؤال کنید، به راحتی شما را راهنمایی می‌کنند. بازار ماهی فروشان شهر رامسر در لپاسرک و جنب پل صفا قرار دارد. نزدیک آنجا که شوید می‌توانید نام آن را که روی دیوار اصلی بازار نصب کرده‌اند با عنوان «بازار ماهی رامسر» ببینید.

سخن پایانی

تجربه خرید ماهی و حتی خوردن یک غذای خوشمزه با آن می‌تواند در بازار ماهی فروشان رامسر اتفاق بیفتد. اگر به عنوان یک گردشگر به رامسر سفر کرده‌اید و قصد خرید ماهی را دارید، این خرید را به ساعت‌های پایانی سفر خود موکول کنید.

به این ترتیب ماهی خریداری شده شما تازه می‌ماند و می‌توانید در شهر خود از آن استفاده کنید. بازار ماهی فروشان شهر رامسر علاوه بر ماهی فروشی یک جاذبه دیدنی هم محسوب می‌شود. می‌توانید در این بازار عکس‌های جالبی از غرفه‌های ماهی فروشی و مشتری‌هایی که در حال خرید هستند، بگیرید و به عنوان یادگاری برای خود نگه دارید.