تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین راه یادگیری زبان برای کسانی که هیچ وقت آزادی ندارند!

آموزش زبان

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز، یک مهارت بسیار کاربردی و مهم تلقی می‌شود. شخصی که به زبان انگلیسی مسلط است، یک قدم همیشه از دیگران جلوتر ایستاده و فرصت‌های بیشتری در زمینه‌های گوناگون دارد. اهمیت دانستن زبان باعث شده است تا افراد بسیاری به‌فکر یادگیری زبان باشند. مهاجرت، فرصت‌های شغلی و تحصیلات از مهم‌ترین دلایل زبان‌آموزان هستند.

اجاره روزانه خانه در تهران

پیدا کردن بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی، اولین واکنش زبان‌آموز برای گام برداشتن در مسیر آموزش زبان است. اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همیشگی میان زبان‌آموزان، نداشتن زمان و وقت آزاد است. مشغله‌های تحصیلی و کاری، معمولا بزرگ‌ترین عوامل در هنگام یادگیری زبان هستند. افراد، بعد از مدرسه، دانشگاه یا ساعات کاری، انرژی و زمان کافی برای کلاس‌های آموزشی را ندارند. ولی همچنان راه‌حل‌های خوب، کاربردی و بسیار ثمربخشی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای یادگیری انگلیسی استفاده کرد. در این مقاله، بهترین راه یادگیری زبان  از چند جنبه‌ی مختلف بررسی شده است. از کلاس‌های آنلاین تا یادگیری در مترو!

1. زبان‌آموز باید ابتدا هدف خود را مشخص کند!

چرا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ هدف شما از یادگیری انگلیسی چیست؟ اولین گام در مسیر یادگیری هر مهارتی باید شناسایی هدف باشد. زبان‌انگلیسی می‌تواند در هنگام مهاجرت، تحصیل، ارتقاء موقعیت شغلی و غیره به کمک شما بیاید. پس قبل از شروع خواندن زبان، هدف خودتان را مشخص کنید. کسی که برای کسب مدرک آیلتس و مهاجرت زبان می‌خواند با فردی که برای بالابردن سطح اطلاعات عمومی و تخصصی خود زبان یاد می‌گیرد، اهداف و مسیر متفاوتی دارند.

هنگامی که هدف زبان‌آموز به طور شفاف مشخص شود، بهتر می‌توان شیوه‌ی یادگیری و نیاز‌های او را تعیین کرد. برای مثال اگر قصد مهاجرت دارید، بهتر است از استاد زبان انگلیسی برای تدریس خصوصی کمک بگیرید تا در زمان و هزینه‌ی شما برای کسب مدارک بین‌المللی و موردنیاز مهاجرت، صرفه‌جویی شود. بنابراین برای پیدا کردن بهترین راه یادگیری زبان، اول هدف خود را بشناسید تا انتخاب‌های درست‌تری داشته باشید.

2. بهترین راه یادگیری زبان در وقت کم با استفاده از زمان‌های مرده

زبان‌آموزی که به هر دلیلی، وقت اندکی برای یادگیری زبان دارد، باید از زمان‌های پرت یا به اصطلاح “مرده‌” یک روز استفاده کند. مترو، مسیر تاکسی، ماشین شخصی، تایم استراحت محل کار یا مدرسه و دانشگاه و به طور کلی موقعیت‌هایی این چنین، فرصت‌های خوبی برای مواجه با زبان هستند. البته منظور ما این نیست در مترو از کتاب‌های گرامر یا جزوات استفاده کنید یا در مسیر تاکسی در کلاس آنلاین شرکت نمایید! فایل‌های صوتی، پادکست‌ها، متن‌های انگلیسی از مقاله تا کتاب و ویدئو‌های کوتاه آموزشی، امکان خوبی را فراهم می‌کنند تا در زمان‌های پرت خود به خواندن انگلیسی مشغول شوید. بنابراین درون گوشی خود همیشه فایل‌های صوتی، متنی و ویدئو‌یی داشته باشید تا در اسرع وقت به سراغ زبان بروید.

3. گوش دادن، گوش دادن و باز هم گوش دادن! لیسنینگ و دیگر هیچ!

گوش دادن مداوم انگلیسی در یادگیری زبان معجزه می‌کند. کودک خردسالی را تصور کنید که هنوز قادر به تکلم به زبان مادری نیست. تنها راه یادگیری او شنیدن اصوات محیط اطراف و تکرار از طریق ناخودآگاه است. زبان‌آموز نیز مانند کودکی است که قادر به صحبت نیست، پس چه بهتر که با خیالی آسوده و بدون دغدغه به صوت انگلیسی گوش کنید و مدام جملات و کلمات را تکرار نمایید. زبان‌آموز می‌تواند با استفاده از تقویت لیسنیگ، گامی موثر در یادگیری انگلیسی بردارد. یک ویژگی مثبت دیگر گوش‌دادن هم این است که در بسیاری از محیط‌ها و شرایط مختلف می‌توان به فایل انگلیسی گوش داد. یادتان نرود همیشه هندزفری به همراه داشته باشید!

آموزش زبان

4. خواندن متن انگلیسی؛ مطالب مورد علاقه خود را مطالعه کنید

مواجه‌ی زبان‌آموز با انگلیسی باید همه جانبه باشد. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود تا زبان‌آموزان به مطالعه متن‌های مختلف انگلیسی بپردازند. منظور از مطالعه، خواندن قواعد و دستورهای زبان نیست. حتی نباید گفتگوها و متن‌های آکادمیک کتب آموزشی را جزئی از این تکنیک یادگیری دانست. بر اساس علایق و دغدغه‌هایتان، متن یا حتی کتابی را انتخاب کنید و شروع به خواندن نمایید.

البته که متن موردنظر باید در حد توان و سطح زبان شما باشد. اما اجازه ندهید عدم اعتمادبه‌نفس، باعث شود از خواندن متن زبان انگلیسی صرف‌نظر کنید. به هیچ‌ وجه قرار نیست در ابتدا معنی همه‌ی کلمات و جمله‌بندی‌ها را بدانید. همین که مفهموم کلی سطرها و موضوع متن را متوجه شوید، کافی است. مهم‌ترین نکته در این تکنیک، مواجه‌ی چشم، گوش و ذهن شما با زبان انگلیسی است که شما را با ساختارهای مختلف جمله‌بندی‌ها نیز آشنا می‌کند.

5. با خودتان به انگلیسی صحبت کنید!

زبان‌آموز باید شیوه‌ی تفکر درست را فرابگیرد. بهترین راه یادگیری زبان از طریق ناخودآگاه است. در واقع باید انگلیسی فکر کنید تا راحت به این زبان صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید. بنابراین، مکالمه را با خودتا شروع کنید! شاید در ابتدا کمی عجیب و خنده‌دار به‌نظر برسد، ولی سعی کنید افکار و خواسته‌های خودتان را با صدای بلند به انگلیسی بگویید. اگر درباره‌ی موضوعی دل‌نگرانی دارید به زبان انگلیسی آن را بیان کنید. از لغات و ساختارهای ساده استفاده کنید تا به مرور زمان، صحبت کردن برای شما راحت‌تر شود.

اگر در ابتدا ساختن جملات برای شما سخت است. متن ساده‌ای را برداشته و بلند آن را بخوانید و در روزهای بعد از حفظ آن را بگویید، مانند بازیگران که دیالوگ می‌گویند. بعد از گذشت مدتی کوتاه، خواهید توانست با کمک جملات ساده، افکارتان را بیان کنید. گفتگو با خود، یک روش کاربردی و بسیار موثر در مسیر یادگیری زبان است.

6. دفترچه یادداشت یا نوت گوشی؛ به زبان انگلیسی بنویسید، حتی به غلط!

نوشتن، یکی از موثرترین راه‌های یادگیری است. برای یادگیری زبان انگلیسی نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید. البته می‌توان از نوت و دیگر نرم‌افزارهای گوشی نیز استفاده کرد، ولی بهتر است مانند کودکی که به تازگی الفبای نوشتن را یاد می‌گیرد شما نیز با استفاده از قلم و کاغذ به زبان انگلیسی بنویسید. اما هدف از به همراه داشتن دفترچه، یک نکته مهم دیگری نیز است.

در هر موقعیت، زمان و فرصتی که با یک عبارت، لغت یا جمله‌بندی جالب برخورد کردید، سریع آن را یادداشت کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا مواجه خود با زبان را حفظ کنید، نکته‌ای جدید یادبگیرید و بعداز گذشت مدت زمانی یک مجموعه‌ی ارزشمند از اصطلاحات انگلیسی داشته باشید. احتمالا در ابتدا، کمی ترس از اشتباه نوشتن خواهید داشت، اما این نگرانی را نادیده بگیرید و با اعتمادبه‌نفس بالا به انگلیسی یادداشت کنید، حتی به غلط!

7. از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

موبایل، احتمالا عضو دائمی شما در هر مکانی است. پس بهترین بهره را از آن برای یادگیری زبان ببرید. اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی، گسترش و کیفیت بسیار خوبی پیدا کرده‌اند. برای تقویت هر مهارتی شما به اپلیکیشنی مناسب دسترسی دارید. خواندن، شنیدن، نوشتن و مکالمه کردن، هر چهار مهارت را می‌توانید از طریق برنامه‌های آموزشی زبان تقویت کنید. البته اپلیکیشن‌ها برای لیسنینگ و ریدینگ مناسب‌تر هستند و شما به راحتی به دنیای از فایل‌های صوتی و متنی دسترسی دارید. اگر زمان کمی برای خواندن زبان انگلیسی دارید، موبایل شما بهترین ابزار برای یادیگری زبان است. چند اپلیکیشن خوب را روی گوشی خود نصب کنید و در زمان‌های مختلف زبان بخوانید. این بهترین راه یادگیری زبان برای کسانی با وقت کم است.

آموزش زبان

8. کلاس آنلاین انگلیسی؛ بهترین راه یادگیری زبان با کمک اساتید برتر

درباره‌ی اهمیت زمان و کمبود آن برای قشر بزرگی از زبان‌آموزان، همیشه دغدغه‌ی فراوانی وجود دارد. حضور در کلاس‌های حضوری و شرکت در جلسات موسسات آموزش زبان، برای بسیاری از زبان‌آموز تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل، شاید این تفکر به وجود بیاید که کمک گرفتن از برترین اساتید تدریس خصوصی و شرکت در کلاس آن‌ها، برای این دسته از زبان‌آموزان غیرممکن است.

اما کلاس آنلاین انگلیسی، شرایطی ویژه‌ای را برای همه‌ی زبان‌پژوهان فراهم می‌آورد. با شرکت در جلسات تدریس خصوصی زبان، می‌توان در زمان و هزینه‌ صرفه‌جویی کرد و به فرآیند یادگیری سرعت بخشید. بهترین راه یادگیری زبان، کمک گرفتن از معلمان باتجربه و کاربلد است. بنابراین اگر شرایط استفاده از کلاس خصوصی حضوری را ندارید، بدون نگرانی در کلاس آنلاین زبان سامانه‌های معتبر مانند استادبانک شرکت نمایید.

9. تمرین و تکرار، رمز موفقیت شما در یادگیری زبان

اگر بهترین شرایط یادگیری، بیشترین زمان ممکن، برترین اساتید زبان و معتبرترین منابع آموزشی را داشته باشید، باز هم نیازمند تمرین و تکرار مداوم هستید. بهترین راه یادگیری زبان، تمرین و تکرار آن است. زبان انگلیسی، پتانسیل بسیار بالایی برای فراموشی دارد و به طور کلی یکی از معضلات زبان‌آموزان، فرار بودن انگلیسی است. بنابراین باید همیشه زبان بخوانید و به شکل‌های مختلف با آن در ارتباط باشید. فیلم‌های زبان اصلی، موسیقی‌های متنوع، مجلات، مقالات و پادکست‌ها از انواع و اقسام امکاناتی هستند که می‌توان برای ارتباط دائمی با زبان انگلیسی از آن‌ها استفاده کرد.

استاد بانک

معلم خصوصی استادبانک؛ بهترین راه یادگیری زبان در زمان کم

در این مطلب به بررسی بهترین راه یادگیری زبان برای کسانی که وقت آزاد ندارند، پرداخته شد. شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای آموزش زبان در موقعیت‌های مختلف وجود دارد. نداشتن زمان، نباید موجب عدم یادگیری انگلیسی شود. با کمک، اپلیکیشن‌ها، فایل‌های صوتی، متنی و تصویری و کتاب‌ها، می‌توان در هر مکان و زمانی به مطالعه پرداخت. اما بهترین، سادهترین و مطمئنترین راه یادگیری زبان، کمک گرفتن از معلم باکیفیت و شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی است. استادبانک، با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی تدریس خصوصی آنلاین و حضوری، بهترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی را در اختیار دارد.

اگر به طور جدی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید، باید از راهنمایی‌ و آموزش برترین معلمان زبان بهره ببرید. مهم‌ترین نکته در زمان انتخاب معلم خصوصی زبان این است که از سایت تدریس خصوصی معتبر و شناخته‌ای شده استفاده کنید. سایت استابانک به عنوان برترین سامانهی تدریس خصوصی کشور، آماده‌ی برگزاری باکیفیت‌ترین کلاس خصوصی زبان انگلیسی با بهترین و متنوع‌ترین قیمت برای کاربران است.

شما می‌توانید با مراجعه با سایت سامانهی تدریس خصوصی استادبانک به آدرس  به آدرس www.ostadbank.com، مدرس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر برای انتخاب معلم خصوصی یا نحوه برگزاری کلاس به مشاوره نیاز دارید، با شماره ۹۱۰۰۵۳۴۳۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان بخش پشتیبانی استادبانک، به خوبی شما را راهنمایی کنند.