تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کرونا ضربه بزرگی به پیکره‌ی گردشگری کم رونق ایران چه در حوزه گردشگری داخلی، چه در حوزه خارجی و چه در حوزه تورهای ورودی به ایران وارد کرد ولی از کرونا مهم‌تر افزایش نرخ ارز در کشور بود که به یکباره رشد بی‌سابقه‌ای داشت و قیمت تورها، بلیط هواپیما و دیگر خدمات گردشگری را به شکل نامناسبی افزایش داد. این افزایش نه فقط برای گردشگرانی که به خارج سفر می‌کنند، دردناک بود بلکه حتی قیمت تورها و بلیط هواپیمای داخل ایران نیز به تبع آن افزایش پیدا کرد و مثلا برای تور کیش (هتل و بلیط و خدمات) هر فرد باید حداقل حدود 2 میلیون تومان هزینه کند و به همین واسطه افراد بسیاری از سفر داخلی با وجود کرونا منصرف شدند ولی معدود افرادی که هنوز می‌خواهند سفر داشته باشند، باید با گرانی خدمات گردشگری نیز دست و پنجه نرم کنند. تورهای اقساطی چند سالی است که راه افتاده و قبل‌تر فقط برای مسیرهای خارجی نظیر اروپا مورد استقبال بود ولی با توجه به رشد قیمت تورها در چند سال اخیر، فروش اقساطی تورهای داخلی فرصت جدیدی را هم برای آژانس‌های مسافرتی و هم برای مسافران ایجاد کرد تا حدی بتوانند از این آشفته بازار گردشگری ایران گذر کنند. ما در این مقاله از اطلاعات و داده‌های آژانس گردشگری کایت استفاده کرده‌ایم که یکی از فعال‌ترین بازیگران عرصه گردشگری با خدمات اقساطی هستند. در ادامه می‌توانید پرفروش‌ترین تورهای اقساطی کایت در 6 ماه اول سال 99 را مشاهده بفرمایید که بیانگر این هستند که افراد با وجود پاندمی کرونا بیشتر به کدام یک از شهرهای داخلی سفر می‌کنند.

تور چابهار

تور چابهارکایت از جمله تورهای داخلی پرطرفدار این آژانس می‌باشد که در 6 ماه اخیر در بین پرفروش‌ترین تورهای اقساطی کایت قرار داشته است. این شهر رتبه 3 پرفروش‌ترین تور را به خود اختصاص داده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

به نقل از ویکی پدیا در مورد چابهار:

همجواری منطقه آزاد چابهار با دریا، نزدیکی به مدار رأس‌السرطان و قرار گرفتن درمسیر بادهای موسمی شبه قاره هند و جبهه‌های استوایی موجب گردیده‌است که دارای آب هوایی گرمسیری معتدل با رطوبت نسبی باشد. این منطقه گرمترین نقطه کشور در زمستان وخنک‌ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است.

و همین امر باعث به وجود آمدن شرایط جذاب سفر به این بندر در فصل پاییز و زمستان است.

به گونه‌ای که رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بندر نیز در یک بازه زمانی به دلیل وضعیت قرمز چابهار، برگزاری تورهای گردشگری را ممنوع اعلام کرد. اما پس از مدتی با بهبود وضعیت و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، بندر چابهار نیز به منظور بازگشت به روال سابق در جهت ارزان‌سازی و تسهیل‌سازی سفر اقداماتی را به کار گرفت که در پی این عمل گردشگران بسیار زیادی در ایام کرونا با شرکت در تور چابهار کایت شرکت کنند.

رشد فروش تورهای اقساطی داخلی در سال 99 | تور چابهار و کیش در صدر

تور قشم

قشم یکی از زیباترین جزایر ایران می‌باشد که طی سال‌های اخیر با استقبال بسیار خوب گردشگران مواجه شده بود اما با شیوع بیماری کرونا در اواخر سال 98 صنعت گردشگری این جزیره زیبا نیز به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفت. به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا و ممنوعیت سفر هتل‌ها، مکان‌های دیدنی، کشتی‌های تفریحی و مسافربری، مراکز خرید، رستوران‌ها و… مدت زمانی را کاملا تعطیل بودند، اما با عادی شدن وضعیت فعالان گردشگری قشم نیز مقدمات لازم را به منظور استقبال از گردشگران داخلی با رعایت کامل نکات بهداشتی آماده کردند. با تمام این اوصاف تور قشم کایت رتبه 2 پرفروش‌ترین تورهای اقساطی را به خود اختصاص داده است.

رشد فروش تورهای اقساطی داخلی در سال 99 | تور چابهار و کیش در صدر

تور کیش

کیش تقریبا محبوب‌ترین مقصد توریستی ایران است که با توجه به ساختار شهری، وجود هتل‌های باکیفیت، وجود تفریحات آبی و … توانسته رتبه یک فروش تورهای داخلی را در چند سال اخیر به خود اختصاص دهد. تورهای کیش کایت رتبه یک فروش اقساطی در 6 ماه اول سال 99 به خود اختصاص داده و بعید است که این حجم از محبوبیت و طرافداران این مقصد حداقل در چند سال آینده افزایش نداشته باشد. البته باید گفت تورهای کیش و هزینه‌های اقامت و تفریحی در کیش بالاست و به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می‌دهند تور کیش را به صورت قسطی خریداری نمایند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،

۷۵۳۶ مورد آزمایش کووید۱۹ انجام شده که بیانگر این است که به ازای هر ۵.۵ نفر از جمعیت کیش، یک آزمایش صورت گرفته که این آمار در استان هرمزگان به ازای هر ۲۴ نفر یک آزمایش است و در این زمینه کیش از میانگین استانی بسیار بالاتر است. میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در کیش ۷۲ صدم درصد از تعداد موارد مثبت و ۴.۵ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر از جمعیت کیش است.پس از بابت کرونا می‌توان مطمئن شد کیش امن‌ترین شهر برای سفر در دوران کرونا است.

رشد فروش تورهای اقساطی داخلی در سال 99 | تور چابهار و کیش در صدر

تور مشهد

تورهای مشهدکایت از پرطرفدارترین تورهای اقساطی کایت در سال 98 بودند که با توجه به وخامت اوضاع شیوع کرونا در مشهد و عدم امکان بازدید از حرم مطهر امام رضا (ع)  برای مسافران، رتبه خود را از دست دادند و افراد در قالب سفرهای شخصی، خانوادگی و کاری به این شهر سفر می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب ما به بررسی وضعیت تورهای داخلی پرطرفدار در دوران شیوع بیماری کرونا پرداختیم. با توجه به آمار سایت کایت که یکی از اصلی‌ترین فروشنده‌های تورهای داخلی می‌باشد، تور چابهار، تور قشم و تور کیش در 6 ماه اول سال 1399 بیشترین درخواست را از طرف گردشگران داشته‌اند. در صورتی که در مورد هر کدام از تورهای داخلی معرفی شده به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت آژانس گردشگری کایت به نشانی https://kite.ir/ بزنید و یا با شماره 02175097700 تماس حاصل فرمائید تا از راهنمایی‌های کارشناسان کایت بهره‌مند شوید.