تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی یا باغ تیس از باغ‌های زیبایی است که در لیست جاهای دیدنی چابهار قرار دارد. این باغ که در روستای تیس چابهار قرار دارد با نام باغ گیاه شناسی تیس هم شناخته می‌شود.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این این باغ شگفت انگیز در تیس بیشتر آشنا شوید.

باغ تیس حدود ۴۰۰۰ گونه متفاوت از گیاهان بومی و غیربومی را در خود پرورش می‌دهد که در بین این گیاهان، گیاهان نادر و کمیابی که در معرض خطر نابودی کامل قرار دارند هم دیده می‌شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

روستای سرسبز و کوچک تیس یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان چابهار است که آثار تاریخی متعددی از جمله غار های سه گانه بان مسیتی ، قلعه پرتقالی ها ، گورستان جن ها و … را در خود جای داده است.

کارشناسان قدمت این روستا را بیش از ۲۵۰۰ سال برآورد می کنند و در اسناد و نوشته های مربوط به لشکرکشی اسکندر مقدونی نیز از این روستا با عنوان تیز نام برده شده است . روستای تیس در گذشته یکی از بنادر مهم بازرگانی دریای عمان به شمار می رفت و آثار آن هنوز در اطراف روستا دیده می شود.

باغ گیاه شناسی چابهار

یکی از جاذبه های گردشگری روستای تیس ، باغ گیاه شناسی یا باغ طبیعی چابهار می باشد .

باغ ملی یا باغ گیاه شناسی چابهار به وسعت 6 هکتار ، از باغ های ایرانی منحصر به فردی است که در آن مجموعه متنوعی از گیاهان گوناگون بومی و غیر بومی در فضای باز و گلخانه ای نگهداری می شود . باغ گیاه شناسی چابهار در دهه 40 ساخته و در اوایل دهه 50 افتتاح گردید.

باغ گیاه شناسی چابهار

در سالهای میانی دهه 80 به دانشگاه علمی کاربردی به عنوان زیرمجموعه دانشگاه بین‌المللی چابهار برای ایجاد رشته‌های مرتبط تبدیل شده است .

کاشت و نگهداری گیاهان نادر و در معرض انقراض یکی از روش های معمول برای حفاظت از آنها است. باغ های گیاه شناسی مکان های مناسبی برای حفاظت از گیاهان در خارج از رویشگاه اصلی هستند.

باغ گیاه شناسی چابهار

در این باغ حدود ۴۰۰۰ گونه و رقم و کولتیوار از گیاهان بومی و غیر بومی وجود دارد که در میان آنها صدها گونه نادر، انحصاری و در معرض خطر ایران موجود است .

باغ گیاه شناسی چابهار

این باغ نقش مهمی در زمینه های گوناگون پژوهشی از جمله علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا ساختن مردم با گیاهان و لزوم پاسداری از آنها دارد . بازدید از این باغ گیاه شناسی چابهار برای عموم مردم آزاد است .

باغ گیاه شناسی چابهار

اطلاعات بازدید از باغ گیاه‌ شناسی چابهار

هزینه بازدید

بازید ازاین باغ کاملا رایگان است پس با خیال راحت میتواند به آنجا بروید.

آدرس باغ گیاه‌شناسی چابهار

استان سیستان و بلوچستان، چابهار، پنج کیلومتری شمال غربی چابهار، روستای تیس، جاده تیس

مسیر دسترسی به باغ گیاه شناسی چابهار

 در روستای تاریخی تیس دیدنی‌های مختلفی وجود دارد که از جمله‌ی این دیدنی‌ها، باغ گیاه‌شناسی چابهار است. برای رفتن به این باغ، در مسیر جاده چابهار قرار بگیرید. قبل از رسیدن به چابهار و در فاصله‌ی پنج کیلومتری از بندر، به سمت روستا تیس بروید.

باغ گیاه شناسی چابهار

مقالات مرتبط