تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاده اقیانوس اطلس از زیباترین جاده های دنیا

برای گردشگران و طبیعت‌گردان جاده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند چراکه بسیاری از وقت سفر در جاده های می گذرد.در جهان جاده های زیبا و هیجان انگیز زیادی وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند لذت بخش باشد اما جاده اقیانوس اطلس یک چیز دیگست!عبور از این جاده با سایر جاده های دنیا تفاوت های زیادی دارد و در واقع جرات می خواهد.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا با این جاده شگفت انگیز آشنا شویم.

جاده اقیانوس اطلس نروژ

اجاره روزانه خانه در تهران

آشنایی با جاده اقیانوس اطلس

همانطور که از نام این جاده پیداست از میان اقیانوس شگفت انگیز و بزرگ اطلس عبور می کند.رانندگی در این جاده بدون شک یکی از بهترین تجربه های زندگی هر شخص خواهد بود.هیچ جاده ای در جهان تا این اندازه به اقیانوس نزدیک نیست اما این جاده یک جاده زیبا در میان اقیانوس اطلس است.

جاده حیرت انگیز آتلانتیک در کشور نروژ قرار دارد و اگر به این کشور سفر کنید شانس دیدن این جاده را خواهید داشت.این جاده دارای 7 پل زیبا و پیچ در پیچ است که همه آن ها به جزایر اطراف هدایت می شوند.جاده اقیانوس اطلس زیباترین جاده برای رانندگی انتخاب شده و همانطور که گفتیم رانندگی در آن می تواند تجربه ای تکرار نشدنی باشد.

در این جاده علاوه بر چشم انداز زیبای اقیانوس منظره های زیبایی از طبیعت کشور نروژ نیز قابل مشاهده است و زیبایی آن ها به قدری است که همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.پل اقیانوس اطلس به عنوان پل آشتی با طبیعت نیز شناخته می شود و شمال و جنوب کشور نروژ را به هم متصل می کند.

نکته جالب این است که در اطراف جاده اقیانوس اطلس مناطق توریستی ایجاد شده تا گردشگران بتوانند علاوه بر لذت بردن از طبیعت از اقامت و تفریحات منطقه نیز لذت ببرند.

جاده اقیانوس اطلس

جاده اقیانوس اطلس حدود 8 هزار و 274 متر طول دارد و عرض آن 6.5 متر است.عبور از این جاده 10 دقیقه زمان می برد و در واقع 10 دقیقه فرصت دارید تا می توانید از این جاده لذت ببرید.در این جاده موتور سواران زیادی را مشاهده می کنید.


همچنین بخوانید : پل گلدین گیت سان فرانسیسکو


پیش از ساخت این جاده قرار بود تا از ریل استفاده کنند و جزایر را با خطوط راه آهن به یکدیگر متصل کنند.اما ایده ساخت جاده در میان اقیانوس در دهه 70 میلادی مطرح شد و همین ایده باعث شد تا امروز جاده ای شگفت انگیز به نام جاده اقیانوس اطلس را در کشور نروژ ببینیم.این جاده در سال 1989 افتتاح شد و تا امروز مشکلی برای آن ایجاد نشده است.جالب است که این جاده 11 طوفان شدید را بدون مشکل از سر گذرانده است.

جاده آتلانتیک

یکی از لذت بخش ترین کارها در جاده آتلانتیک تماشای طلوع و غروب خورشید  است.تلالو نور خورشید که بر رو آب های اقیانوس هند نقش می بندد بسیار دیدنی است.

علاوه بر تماشای طلوع و غروب خورشید در جاده اقیانوس اطلس می توانید قدم زدن را تجربه کنید که بیشترین لذت را به شما می دهد.می توانید به منطقه محافظت شده از جاده رفته و دقایقی را در آن پیاده روی کنید و به تفریحاتی مانند اسکوبا دایوینگ و ماهیگیری بپردازید.